Ismét készült egy kombi-forma Ferrari

2021.01.27. 12:27

A kenyereskocsi – Breadvan – becenevű, 1961-es Ferrari átépítés legalább akkora legenda lett, mint a gyári autók bármelyike – ennek mintájára készült most egy hasonló terv, Breadvan Hommage néven.

Az alap itt egy Ferrari 550 Maranello, ezt szabta át a Nils van Roij Design, amelytől már korábban is láthattunk néhány hasonló jellegű tervet, például háromajtós Range Rovert, kombi Teslát és Rolls-Royce Wraith-ből épített shooting brake-et.

A tervező láthatóan nem csak az 550-es farát alakította át a Breadvan mintájára, de az orr-részen is hasonló nyílásokat alakítottak ki, mint amilyenek az eredeti versenygépen találhatók. Az összhatás kifejezetten egyedi: a Breadvan Hommage olyan autó, amelyhez hasonlók sem nagyon futnak sehol a világon.

Az eredeti Breadvan egyébként Giovanni Volpi gróf megbízásából készült egy Ferrari 250 GT SWB alapjaira, azzal a céllal, hogy a hosszú távú sportkocsiversenyekre ütőképes versenygépe legyen a gróf által alapított Serenissima csapatnak. A sajátos formájú karosszériát Giotti Bizzarrini és Piero Drogo elképzelései alapján alakították ki: alacsonyabb, és kisebb légellenállású lett volt a gyári Ferrari 250 GTO-énál is.

Az áhított Le Mans-i győzelem ugyan elmaradt, de más versenyeken elért dobogós helyezések és kategóriagyőzelmek sora bizonyítja, hogy a Breadvan karosszéria koncepciója, furcsasága ellenére, helyes volt.

A modern utánérzés célja persze teljesen más: az alkotók szerint afféle stílusgyakorlat, és úgy látszik, az eredetihez hasonlóan egyedi példány marad. Az új karosszériaelemeket az olasz sportkocsi-felújítással foglalkozó Bas van Roomen műhelyben készítették, az eredetihez hasonlóan alumíniumlemezből, kézi munkával. A mechanikus részeket viszony érintetlenül hagyták, így az 1,7 tonnás autót a gyári, 5,5 literes, 478 lóerős V12-es hajtja.

Azt egyelőre nem tudni, hogy mi lesz az egyedi autó sorsa: úgy néz ki, elsősorban demonstrációs céllal készült, hogy bemutassa a holland formatervező stúdió, és a köré szerveződött autóépítő cégek képességeit.