Karcsúbb lesz a BMW modellpalettája

2021.01.25. 06:01

A BMW a vírushelyzet és az elektromobilitást illető tervei miatt költségcsökkentésbe kezd - mondta el a vállalat pénzügyi vezetője, Nicolas Peter.

A Reuters cikke szerint a német márka ugyanazokkal a problémákkal küzd, mint a riválisai: a pandémiás helyzet miatt visszaesett a kereslet, de ha a vakcinák révén február közepe tájékára normalizálódik a helyzet, még sikerülhet nyereséges első negyedévet zárni, és a mostani 8%-ról a vírushelyzet előtti 10%-ra növelni a várható működési profitot. A célok eléréséhez az is kell, hogy a Brexit körüli viták rendeződjenek, valamint az, hogy a BMW 50%-ról 75%-ra tudja növelni a részesedését a kínai vegyesvállalatában.

2

A rövidtávú tervek között az is szerepel, hogy a hírhedten sűrű modellpalettáról lefaragják az olyan, kevésbé népszerű típusváltozatokat, mint amilyen a 4-es Gran Coupé, a 6-os GT vagy a 2-es Gran Tourer. A modellek mellett a választható motorok és extrák számát is megvágják, emellett a vásárlók által kevésbé használt funkciókat sem kínálják tovább, így olcsóbban és hatékonyabban tudják majd gyártani a megmaradt típusokat. Ezekkel a változtatásokkal Peter szerint külső segítség nélkül meg tudják úszni a válságot.

4

A költségcsökkentés oka azonban csak részben a pandémiás helyzet, sokkal nagyobb gondot és költséget jelentenek az elektromos járművek. Különösen nagy erőforrásokat fognak fordítani a cellák és az akkumulátorok fejlesztésére, hogy a német riválisok mellett a Teslával és a kínai NIO-val is fel tudják venni a versenyt. Ennek része az autók fedélzeti rendszerének folyamatos fejlesztése is, mivel a megkérdezett kínai vásárlók kétharmada azt nyilatkozta, hogy más márkára váltanának, ha azok jobb digitális élményt nyújtanak.