2020.02.26. 10:44

Láttunk már hasonlót: ez az eredménye, amikor azt mondják a formatervezőnek, hogy mindegy, mit rajzol, de legyen érdekes. Ilyenkor megpróbál mindentől elrugaszkodni, kezdve a saját szépérzékével, a végeredmény pedig egy újabb Pontiac Aztek különdíjas csoda. Ezúttal a DS adja elő a mutatványt, bár mindössze egy tanulmányautóval, ami enyhítő körülményként is felfogható.

Mondhatjuk, hogy a DS márka eddig még nem igazán találta meg a saját stílusát. A jelenlegi palettájuk az arctalan Audi-epigontól a csúnyácska mini-SUV-ig terjed, csak a napokban leleplezett csúcs-szedán, a DS 9 hoz némi esztétikai felüdülést a márkának. Ám úgy néz ki, Genfben gyorsan mellé is tesznek valamit, ami képes ezt feledtetni: a DS Aero Sport Lounge egy jó nagy szabadidő-autó, olyan sok összezsúfolt formatervezői bravúrral, ami egyszerűen sok a szemnek.

Láthatóan több helyen is előjön a karosszéria egyes elemeiben kialakított légcsatorna: a motorházat, a hátsó tetőoszlopokat és az első lökhárítók oldalát is így alakították ki. Emellett a forma maga olyan, mintha a tervezők két pártra szakadtak volna, és az egyik csoport lágy felületeket, a másik éles-szögletes dolgokat rajzolt volna, de végül mindkét tervből felhasználtak volna részleteket, véletlenszerűen használva és összedolgozva a két terv elemeit.

Az ötméteres járműből valószínűleg ennyi fog megmaradni a közönség számára, annak ellenére, hogy akad benne néhány kifejezetten érdekes megoldás. A hajtás állítólag egy az egyben a Formula E-ből jön: a villanymotor 680 lóerős, az akkumulátor pedig 110 kWh-s, ami elvben 650 km körüli hatótávhoz, illetve százig 2,8 másodperces gyorsuláshoz lehet elég. Ennél is érdekesebb azonban az amerikai Ultraleap nevű cégtől átvett ultrahangos tapintás-szimulációs technika, amely állítólag a gesztusvezérléshez ad hozzá tapintásos választ. Magyarán a felhasználó a levegőben tesz egy mozdulatot a kezével, mégis úgy érzi, hogy hozzáért valamihez.

A belső tér anyagai közt is akad új megoldás. Ilyen a szalmából készített intarziás felület, vagy a háromdimenziós hatású mikroszálas kárpitok, amelyek a DS szerint belül már-már műalkotássá teszik a járművet.