Drako GTE, a semmiből jött új csúcssportautó

2019.08.19. 11:20

Éppen csak megszületik, máris sokszereplős lesz a villanyos csúcssportautók mezőnye. A Rimac egy ideje már itt van, de úton van már az új Tesla Roadster, a Porsche Taycan és a Lotus Evija is. Na meg jön a semmiből egy új szereplő, a Drako GTE, ő itt:

Úgy tűnik, ezer lóerő alatt ma már ciki elektromos sportautót gyártani. A feleslegességig túltolt teljesítményhajszát a Lotus nyerheti a kétezer lóerősre ígért Evijával, de a Drako se szerénykedik: rögtön egy 1200 lóerős sportautóval szállnak be az autóiparba. A manufaktúra mögött kaliforniai üzletemberek vannak, névadója konkrétan Dean Drako vállalkozó. A GTE-t nem a nulláról kellett felépíteniük. A Fisker Karma alapjait használják, arra építettek ezt a Karmára enyhén hajazó saját kasznit és tettek bele saját hajtást. 

Az 1200 lóerő nem kevés, de amiben a GTE-t brutálisra hangolják, az a nyomaték lesz: 8800 Nm a kulcsadat a Drako szerint. Mindehhez egy 90 kWh-s akkumulátorcsomagja van, ez táplálja a kerekenkénti egy, azaz összesen négy villanymotort. A készítők nem lőttek még el minden infót, de a végsebesség már publikus: 330 km/h. A műfajban legfontosabb gyorsulási érték még nem ismert, arra viszont nagyon büszkék, hogy az algoritmusuk akár egy ezred másodpercenként újraszámolja, melyik kerékre mennyi nyomatékot osszon. 

Belülről egyelőre csak egy fotót közöltek, azt is a középkonzol karbonlapjára pakolt kapcsolókról. Ez ugyan még hozza a klasszikus pályaautós hangulatot, de ezen felül állítólag bőrkárpittal, Alcantarával és rengeteg érintő képernyővel fojtogat bent a luxus. A felfüggesztést az Öhlins, a fékeket a Brembo adja. Egy fontos paraméter még van: a GTE legfeljebb 150 kW-os töltővel lesz tölthető.

A jövőre ígért GTE ára nem szerény, 1,25 millió dollárért (360 millió forint) adják majd a 25 darabos széria darabját. Oké, hogy ritkaság lesz, de az ennnél sok szempontból jobb kategóriatárs Tesla Roadster ennek töredékébe, 200 ezer dollárba kerül majd.