2019.02.21. 16:07

A Peugeot Sport szakemberei csak a szabvány megoldásokból építkezhettek, de az 1,6 literes turbómotor két kellőképp erős villanymotorral megtámogatva csodákra képes.

A 4,3 másodperces gyorsulás százra elég váratlan érték egy középkategóriás szedántól, még ha kicsit szűkös is, mint az 508-as Peugeot. Az igazán nagy dolog azonban nem maga a gyorsulási idő, hanem a mód, ahogy elérték, hiszen az egész PSA csoport legerősebb motorja egy 1,6 literes turbós benzines, amelyet még a BMW-vel való együttműködésből örökölt a francia gyártó. Ám a Peugeot Sport szakemberei igazán tapasztaltak, így ennek ellenére is összehoztak egy ütős hajtásrendszert.

A megoldás természetesen a hibrid hajtás lett: a kétszáz lovas Puretech 200 motort egy 110 lóerős villanymotorral egészítették ki, a hátsó kerekeket pedig egy 200 lóerős villanymotor hajtja, így elvben 510 lóerő csúcsteljesítmény nyerhető ki a rendszerből. Természetesen nem folyamatosan, de a 11,8 kWh-s akkumulátorral a sport-Peugeot tisztán villamos üzemben is megtehet 50 kilométert.

Az 508 Sport Engineered Concept – ez a jármű teljes neve – egyelőre csupán tanulmány, így a nagy teljesítménynél talán még lényegesebb szempont volt a sportos kiállás. Ezt részben az ültetett karosszériával és szélesített futóművel érték el, részben a sötétszürke és nyers karbonszálas műanyag karosszériával és a hatalmas szintén sötét felnikkel. Az 508-as legerősebb erénye egyébként is a formája, és a sportosítás kifejezetten jól áll neki.

Azt nem tudni, hogy az 508-asból készülhet-e hasonló teljesítményű szériaváltozat – ha tippelni kellene, azt mondanánk, hogy a fizetőképes kereslet nemigen indokolja – viszont a tanulmány azt jelzi, hogy a PSA-nál nagyobb motor már nemigen készül, így ha lesz még igazán erős autójuk, abba valószínűleg már nem több henger, hanem több villanymotor és akkumulátor kerül majd.