Harmincmillióért kelt el a szinte érintetlen Honda-ritkaság

2022.05.19. 12:04

Korábban a Sebesség oltárán írtunk már arról, miért is olyan csodálatos az RC30-kódú Honda VFR750R. Az 1987-ben indított Superbike-vébére épített modellből ráadásul mindössze pár ezret (a különböző források 3-5 ezer közti számokról írnak) gyártottak, a ritkasága csak még tovább fokozza az értékét. Nem csoda az sem, hogy egy ilyen kultuszgép alkatrészgyártását nemrég újraindították a japánok. Most egy valósággal makulátlan példány talált új gazdára.

A képeken látható, 1990-es évjáratú RC30 eredetileg Japánból került Olaszországba, ahol a David Silver Honda Collection részét képezte egészen 2017-ig. Utána egy másik gyűjtőhöz került, így élete 32 éve alatt soha nem helyezték forgalomba, lényegében egyetlen métert sem motoroztak vele. A Silverstone Auctions aukciósház ismertetője szerint mindössze két kilométer van az órájában, az is mind tologatás közben került bele az évtizedek során.

Állapota tulajdonképpen makulátlan, messze nem az a rendszeresen nyélen hajtott sportgép, mint azok az RC30-ak, amelyeket például Joey Dunlop, Carl Fogarty vagy éppen Fred Merkel űztek a versenypályákon. Utóbbi meg is nyerte vele a legelső, 1988-as Superbike-világbajnokságot, majd 1989-ben megvédte címét. Robert Dunlop és Steve Hislop Makaó GP-n diadalmaskodott, míg Helmut Dähne Nordschleife-körrekordot futott vele.

Most 65.250 angol fontot, vagyis kevés híján 30 millió forintot csengetett ki valaki a motorkerékpárért, amellyel vitán felül a motorgyártás történetének egyik remekét szerezte meg. Jó eséllyel továbbra is gyűjteményi darab lesz, ára pedig aligha csökken egy fillért is a jövőben.

Fotók: Silverstone Auctions