A Triumph lecserélte mind az öt Bonneville modellt

2021.02.24. 13:06

A Triumph leleplezte a Bonneville sorozat frissítését, amelyben öt modell is érintett, így egyszerre mutatták be a 2021-es a T100-at, a T120-at, a Street Twint, a Bobbert és a Speedmastert.

Utoljára hat éve nyúltak komolyabban a Triump klasszikus modelljeihez, így a mostani alkalommal nem csak az Euro5-höz upgradelték  őket, hanem egy sor apró finomítást is elvégeztek rajtuk.

A 900 köbcentis Street Twin a kategória belépője, amelynek első sorban a kényelmén javítottak egy 10 mm-rel vastagabb és újfajta szivaccsal bélelt üléssel, hogy kellemesebbek legyenek a hosszabb utak. Ezen túl új felniket, szálcsiszolt alumínium elemeket, új oldalpaneleket és fojtószelep-burkolatot tettek rá.

Alapból három színben lesz kapható (Cobalt Blue, Matt Ironstone, Jet Black), illetve készül belőle egy 1000 darabos Gold Line különkiadás selyem fekete fényezéssel, arany pin stripe-pal, és szálcsiszolt alu tankbetéttel.

A harmadik kilencszázas újdonság a Bonneville T100, amely 10 lóerővel lett erősebb és négy kilót veszített a tömegéből. Ezt a küllős felni új alu ráfjával, új forgattyús mechanikával, vékonyabb kuplungfedéllel és magnézium deklikkel érték el.

A kezelhetőségén is sikerült javítaniuk, átdolgozott cartridge kerül a villákba, illetve Brembo fékekre bízzák a lassítást, valamint lecserélték a műszerfalat is.

A T120 és a T120 Black modellek 1200-as blokkját alaposan átdolgozták, könnyebb főtengelyt, új kuplungot és kiegyensúlyozótengelyt kapott, és az új felnivel együtt összesen 7 kilót faragtak le a tömegéből. A fékeket is frissítették, elöl új Brembók lassítanak, melyek már a legmodernebb ABS-szel dolgoznak együtt. Ezen felül jár hozzájuk alapból tempomat.

A T120-asok külsején csak finoman igazítottak, kicsit módosítottak a krómokon és új színeket jelentettek be.

A crusieres Speedmaster blokkját finoman felhergelték, a teljesítménye 76-ról 77 lóerőre nőtt, és simogatták kicsit a nyomatékgörbét is. A kezelhetőség érdekében a korábbi 41-es KYB villa helyére 47-es Showákat raktak be, illetve átdolgozták az ülést, hogy a vezetőnek és az utasnak is jobb dolga legyen.

A végére maradt a Bobber, amely szintén megkapta a 47-es első Showa villát és a minimálisan combosabb blokkot, illetve ducibb első kerékkel és dupla első tárcsafékkel látták el. Ezen kívül lecserélték a tankot, a korábbi 9 literes helyére egy 12 literes került, hogy ne csak kúttól kútig lehessen motorozni vele.

A bejelentés végén azzal búcsúztak, hogy az új Scramblerekre sem kell sokat várni, azokról áprilisban rántják le a leplet.