McGuinness azon aggódott, mikor fog szétesni alatta a Norton

2020.02.24. 10:28

Az utcai versenyek legendája, a huszonháromszoros Man TT győztes John McGuinness elmesélte, hogy amikor a Norton V4-gyel ment, folyamatosan az járt a fejében, hogy mikor fog széthullani alatta a motor.

6I0T5808

McGuinness 2018-ban ment át a Nortonhoz, amikor a most éppen csődbe menő cég megpróbálta visszahozni azokat a történelmi időket, amikor a brit márka sorban hozta a győzelmeket a Man-szigetről. Abban az évben McGuinness végül nem indult a lassan gyógyuló sérülése miatt, majd 2019-ben ott volt a rajtrácson, és távol volt attól, amit eredményesnek szokás hívni.

Mint kiderült, a Norton V4-es versenygépének egyszerre voltak kihívásai a sebességgel és a megbízhatósággal. Bár a szerződése eredetileg 2020-ra is vonatkozott, de egy ponton kívülről nézve is látszott, hogy a céggel nincs minden rendben, például McGuinness Twitteren reklamálta, hogy a Norton vezérigazgatóját, Stuart Garnert lehetetlen elérni.

Aztán két héttel később hivatalos lett, hogy a Norton nem csak szemmel látható adóhátralékot halmozott fel, hanem a vizsgálatok feltárták, hogy Garner a cég nyugdíjpénztári befizetéseiből sikkasztott - a vállalat működtetése mellett a pazar életmódját is abból finanszírozta. McGuinness a bikesportnews.com-nak elmondta, hogy Garnertől ő sem kapta meg a 22 millió forintnyi bérét, illetve sajnálatosnak tartja a kialakult helyzetet, hogy aminek ikonikusnak kellett volna lennie, az ennyire csúnyán végződik.

McGuinness azóta leszerződött a Quattro Plant Kawasakihoz, és a ZX-10RR-t nagy előrelépésnek érzi a Norton V4-hez képest - bevallása szerint szüksége van arra, hogy megbízzon a motorban, a Nortonon viszont végig csak arra tudott gondolni, hogy mikor fog szétesni.