Kétliteres, V8-as motorkerékpár Ausztráliából

2019.08.22. 14:51

Mivel Ausztrália messze van, itthon nincs meg a fejekben, hogy a távoli kontinensen milyen komoly autós-motoros kultúra van, és a V8 mennyire közel áll a néplélekhez. Nem véletlen tehát, hogy ha motorkerékpárban nem elég a hat henger, nem csak a Boss Hoss-hoz mehetsz, hanem vehetsz akár egészen motorszerű járművet is: természetesen az ausztráloktól.

A PGM V8 nagyon ígéretes projekt, a név pedig az ötletgazda nevéből származik: a Paul G. Maloney nevéhez kötődik a kétliteres, V8-as motorkerékpár, amely 334 lóerős és 214 Nm nyomatékú. A világ legrangosabb motoros újságírója, Sir Alan Cathcart ki is próbálta, és azt írta róla, hogy a PGM V8 valójában egy praktikus, és teljesen jól motorozható jármű.

A praktikus szó nyilván nehezen értelmezhető egy 300 lóerő feletti motornál, de mindenesetre ígéretes, hogy sikerült napi használatra alkalmassá tenni egy ilyen rettenetet. Ebben valószínűleg nagy szerepe van a 241 kilós saját tömegnek, amely sportmotor mértékkel sok, de sport-túra vonalon már egyáltalán nem extrém - súly lóerő arányban pedig határozottan betyár, a Kawasaki Ninja H2 például 228 lóerős és 237 kilós.

A PGM V8-on ami nem saját fejlesztés, az felsőpolcos motyó, az első villa például Öhlins FGRT301, a központi rugóstag pedig egy Öhlin TTX MK2, a felnik kovácsolt alu kerekek a Marchesinitől, az idomok szénszálasak, a kipufogót pedig az Akrapovic készíti. A fékek a sem lehangolóak, a Brembo GP4 féknyergek és a két 320-as tárcsa megnyugtatóan hat, a lengővilla pedig a Yamaha YZF-R1-ből származik.

A blokk 1996 köbcentis, 90 fokos hengerszögű nyolchengeres, 77 mm-es furattal és 54 mm-es lökettel, a váz pedig egy hibrid megoldás, egy része króm-molibdén csövekből készült térháló, amit öntött alumínium résszel támogatnak meg. Az árról még nem esett szó: listaár nincs, ha szeretnél egyet, érdeklődj Mr. Maloney-nél, de készülj, hogy 35-40 millió forint körüli összegről fog majd zajlani a beszélgetés.