Szigorúan véve itt kezdődik a túraenduró

2019.03.21. 13:27

A portugál AJP bemutatta a legújabb modelljét, a PR7 Adventure-t, amely lényegében egy lakossági ralimotor, ránézésre pontosan azt a sziluettet hozza, amit a Dakaron is látunk. Ha szigorú akarok lenni, azt mondom, hogy ilyen egy igazi, komolyan vett túraenduró.

Műszakilag ugyanis tényleg enduró, kompakt, könnyű és agilis, de elég kényelmes ahhoz, hogy ne csak sportcélra lehessen használni, és egy egész napot el lehet vele motorozni anélkül, hogy a végén proktológus távolítsa el az ülést a farpofák közül, illetve lehet rá csomagokat rögzíteni.

A túraendurós használat jegyében a raliváltozathoz képest sok részletet átdolgoztak, például kerültek menesztőgumik a hátsó kerékagyba, hogy simábban vegye fel a hajtás a terhelésváltásokat, illetve kényelmesebb lett az ülés. Ugyanakkor megőriztek olyan hardcore terepmotoros részleteket, mint a titán leömlők, a kartervédő, a líthium akkumulátor, az állítható Sachs futómű vagy a 48-mm-es első villa és az elöl-hátul 300 mm-es rugóút.

A műszerfal egy Samsung Galaxy 6 Android tablet, ami így egy 21. századi roadbook, erre letölthető bármilyen navigációs alkalmazás. A tablet-kijelző egyébként műszerfalként is működik, mutatja a sebességet és a fordulatot is, illetve van rajta egy extra USB kivezetés, amiről más eszközök tölthetők.

A PR7 17 tankja az ülés alatt van az ideális balansz érdekében, és elég tisztességes hatótávolságot enged meg a hatszázas, folyadékhűtésű, egyhengeres motorral.

Az első kerék 21-es, a hátsó 18-as, vagyis terepre ideális, a tömege szárazon pedig mindössze 145 kiló, és teletankolva sem több 165-nél. Egy érv szól ellene, az ára: átszámítva 3,1 milliót kérnek érte, és még erre jönnek a forgalombahelyezési költségek.