Tévénézettség: oltári nagy bukta lett a Zsákbamacska

Szívhatják a fogukat a TV2-nél, valószínűleg őket is meglepte, hogy ennyire gatyán megy a Zsákbamacska.

Az év egyik legnagyobb meglepetése – legalábbis nézettségi szempontból –, hogy a Zsákbamacska, ami tavaly a csatorna legsikeresebb műsora volt, most iszonyatosat bukott.

A fiatalok körében egy adást átlagosan 117 ezren követtek figyelemmel, a közönségarány 12,6 százalékos volt, a teljes lakosság körében sem jobb a helyzet: itt 440 ezren néztek egy adást 13,7 százalékos közönségaránnyal.

Összehasonlításul: a Házasság első látásra epizódjait a műsor utolsó hetében 267 ezren nézték a fiatalok körében, a közönségarány 26,2 százalékos volt.

Forrás: TV2 Sajtószoba

 


Oké, ez az összehasonlítás egy kicsit igazságtalan, hiszen a Házasság első látásra bődületes sikere volt a csatornának, de azért írjuk fel korommal a kéménybe, hogy az ezt megelőzően vetített Szerencsekereket kevesebb mint feleannyian nézték, mint a párválasztós realityt. De nézzünk egy reálisabb példát: a Szerencsekerék, ami az utolsó heteiben már teljesen kifulladt, 156 ezres közönséget és 15,4 százalékos közönségarányt hozott a TV2-nek. Ehhez képest is nagyon szerény a Zsákbamacska produkciója, pláne úgy, hogy ez a műsor premierhete volt.

A Zsákbamacska feltámasztásában az első évadnál még Rózsa György is „tevékenyen részt vett”, akkor az első pár adásban még ő is műsorvezetőként tette tiszteletét, és ez volt a vetélkedő második aranykora, (az első természetesen még a kilencvenes években volt) 2023-ban az első adást 307 ezren nézték 26,6 százalékos közönségarány mellett, és ez lett az év legnézettebb műsora. A további hetekben is rekordokat döntögetett a vetélkedő, folyamatosan bőven 200 ezren felüli nézőszámmal dicsekedhetett a műsor. Ekkor még Majka és Pápai Joci vezetésével játszottak a maskarákba öltözött versenyzők, úgy látszik, a nézőknek az volt a Kánaán, és most már az is látszik, hogy a műsorvezetők személyén is mennyi múlik, hiszen Majka és Joci helyétt ezúttal Marics Peti és Pető Brúnó vette át.

De térjünk vissza a jelenbe: már a premieradás nézettségi számain lehetett látni, hogy a Zsákbamacska második évada nem lesz olyan sikeres, mint a tavalyi első évad, de ilyen alacsony nézőszámra mi sem számítottunk.

ez is érdekelhet

Tévénézettség: a Zsákbamacska VIP teljesítménye egy gyenge hármas

Még nem bukott meg, de a szombati premieradás nézettsége egy gyenge közepest érdemel, Till Attila után szabadon.

Tovább

 

Az RTL-nek viszont pont jól jött a TV2 megbicsaklása, de talán saját jogon is Az álommeló utolsó hete egészen emberes nézőszámokat hozott, úgy látszik, ez a műsor keresztje: eleinte még nem igazán követik figyelemmel a nézők a történéseket, aztán amikor belendülne a dolog, véget ér az évad – pont úgy, mint az első szériánál. Az álommeló adásait az utolsó héten 145 ezren nézték a fiatalok körében, a közönségarány 15,5 százalékos volt. A teljes lakosság körében 460 ezren választották Balogh Levente asszisztenskeresését, itt 14 százalékos volt a közönségarány, vagyis még ebben a célcsoportban is megverte a TV2-es Zsákbamacskát. Nagyon kíváncsiak vagyunk, hogy az ezen a héten bemutatkozott két új műsorvezető, Szente Vajk és T. Danny javít vagy inkább ront a műsor helyzetén.

Forrás: RTL Sajtóklub

 

A hétköznapokat tehát múlt héten könnyedén nyerte az RTL, és hétvégén is lekörözte a TV2-t:

szombaton a Gólkirályság, vasárnap a Cápák között és a Való Világ beköltözős műsora verte meg a konkurens csatorna azonos időben sugárzott műsorait.

A szombat esti Gólkirályság – bár ismét veszített amúgy sem acélos nézőközönségéből – még így is hozta az estét az RTL-nek. 107 ezren nézték a sorozatot a fiatalok körében, a közönségarány 12,9 százalékos lett, míg a TV2-n azonos időben futó Halálos iramban: ötödik sebesség csupán 91 ezer nézőt tudott szerezni, a közönségarány 10,5 százalék volt.

Az RTL hetére a Cápák között tette fel a koronát vasárnap este: az adást 170 ezren nézték (17,8% SHR) a fiatalok körében, ami azt is jelenti, hogy a hét második legnézettebb műsora volt, míg a TV2-n a Next Top Model Hungary csupán 101 ezer nézőt szedett össze (9,8% SHR), vagyis toronymagasan hozta az estét az RTL. Annál is inkább, mert a Cápák között után a Való Világ 12. beköltöző show-jára 149 ezren voltak kíváncsiak ebben a célcsoportban, ami szintén verte a topmodelleket. És hogy mi volt a fiatalok körében a hét legnézettebb műsora? Eláruljuk:

Az álommeló hétfői epizódja hozta el az aranyérmet 175 ezer nézővel és 18,2 százalékos közönségaránnyal.

(Hol vannak már a Házasság első látásra 300 ezres nézőszámokat ostromló adásai?!) A második a már említett Cápák között, a harmadik helyezett a május elsejei RTL Híradó lett, negyedik helyen ért célba a Bayern München – Real Madrid BL-meccs, ötödik lett a Való Világ beköltözés, hatodik Az álommeló keddi adása.

Érdemes még kiemelni, hogy a fiatalok körében a TV2 hírműsora, a Tények abszolút mélyrepülésben van, ennyire alacsony nézettségre nem is emlékszünk még:

egy adást átlagosan 88 ezren néztek, a közönségarány 15,4 százalékos volt, míg az RTL Híradója 115 ezres nézőszámot és 20,1 százalékos közönségarányt ért el.

A teljes lakosság körében viszont még mindig a Tények van fölényben: a toplista első három helyén három Tények-adás áll, negyedik lett a május elsejei RTL Híradó, ötödik-hatodik egy-egy Tények, és ez így megy egészen a 11. helyig, 12. lett Az álommeló legnézettebb, pénteki befejező része, a Cápák között a 16. helyen ért célba.

Forrás: TV2

 

A Zsákbamacska besülése természetesen megfordította az állást a fiatalok körében, főműsoridőben mért közönségarányok tekintetében is. Mivel a TV2 egyelőre nem gondoskodik hétvégi bombaműsorokról, gondolván, hogy majd a hétköznapok úgyis elviszik a hátukon a nézettséget, ezért most nagyot zuhantak: az RTL 13,8 százalékos, míg a TV2 10,7 százalékos közönségarányt produkált múlt héten.

Hatalmas kérdés, hogy a héten hogyan muzsikál az RTL új vetélkedője, a The Floor, és hogy a TV2-es Zsákbamacska marad-e a gödörben, vagy egy kicsit beindul az élet náluk.