A Nissan Motor jelentős, 14,5%-os csökkentéssel módosította éves működési nyereség-előrejelzését.
Nagy különbségek mutatkoztak az elektromos autók fogyasztásában és hatótávolságában is az ADAC Ecotestjén, amelyen a legtöbb jelenleg kapható e-autót próbára tették az olcsó Seat Mii-től kezdve a VW ID.3-on át egészen a méregreága Tesla Model X-ig. Kiderült, hogy a nagy akkumulátor egyáltalán nem minden, 451 kilométeres hatótávjával a Model X jutna a legmesszebbre, de messze nem ez a leggazdaságosabb kocsi a listán.
A legtöbb sofőr nagyjából saját tapasztalatból tudja, hogy mennyit fogyaszt a benzines vagy a dízeles kocsija. De mi a helyzet egy elektromos autókkal? A legtöbb sofőr azonban még mindig nem érzi, mennyi áramot fogyaszt valójában egy elektromos autó. Pedig ez döntő jelentőségű, amikor arról van szó, hogy egy elektromos autó gazdaságosabban működtethető-e, mint egy hasonló benzin- vagy dízelmotor, vagy végső soron drágábbra jön ki.
A német autóklub, az ADAC különféle méretekben és árkategóriákban tesztelte a jelenleg kapható elektromos autókat, különös figyelmet fordítva a fogyasztásra. A méréseket a reális körülményeket szimuláló ADAC Ecotest keretein belül hajtották végre, szabványos körülmények között.
Az eddig is nyilvánvaló volt, hogy a nagyobb és nehezebb járművek általában több áramot fogyasztanak de a szakértők szerint meglepő, hogy valójában mekkorák a különbségek.
A Nissan e-NV 200 Evalia jelentősen többet eszik, 28,1 kWh-val megy el 100 kilométert, az Audi e-tron 55 quattro, a Jaguar i-Pace és a Mercedes EQC szintén nem túl gazdaságos, 25,8 és 27,6 kWh / 100 km között fogyasztanak.
Fontos megjegyezni, hogy ha az áramfogyasztásról van szó, akkor nem csak az a döntő tényező, hogy az elektromos motor mennyire hatékonyan használja fel az energiát, hanem a töltési veszteségeknek is nagy szerepe van. Ezt azzal a példával vezették fel, hogy benzinmotorok esetében ez kb. olyan lenne, mintha teletankolás után még pár litert szétlocsolnál - és ki is fizetnéd. Ezért az ADAC figyelembe vette a mostani teszten a töltési veszteségeket is, hiszen ez is megjelenik a villanyszámlán.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Autót vennél, de szűkös a keret? Nézz szét a Pénzcentrum autóhitel kalkulátorában!
Valamennyi tesztjárművet váltakozó árammal (AC) töltötték a járművek gyári töltőkábelén keresztül, ugyanazon a 22 kW-os fali töltőn, azonos feltételek mellett (23 Celsius-fokban), így a járművek a fedélzeti töltő által támogatott maximális töltőteljesítményt használták. Kiderült, hogy a töltési veszteségek néhány autó esetében igencsak jelentősek. Az ADAC Ecotestje szerint 108,3 kWh-nyi áramot kell felhasználni kell tölteni a Tesla Model X 100 kWh-s akkumulátorának teljes feltöltéséhez. Nem szerepelt jobban az olcsó Seat Mii (37,8 kWh kellett a 32,3 kWh-s akksihoz) és a Jaguar i-Pace (100,8 kWh kellett a 90 kWh-s akkuhoz).
A hatótávolsági versenyt ugyanakkor a nagy akkus autók nyerték: a Tesla modellek és a Porsche Taycan nyertek a kategóriában, de a Kia e-Niro és a Hyundai Kona is jól teljesítetta 64 kWh-s akkuval, valamint a kis Renault Zoe is tisztességes hatótávval rendelkezik, 52 kWh-s akkumulátorral 335 kilométert is megtesz. Viszonylag kicsi akkumulátora miatt a Hyundai Ioniq elveszítette fogyasztási előnyeit, és csak a tesztelt járművek középmezőnyébe került.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Erre már sokan vártak: itt a TikTok új alkalmazása
- Van egy kis probléma az autók elkobzásával a szomszédban
- Fontos döntést kell meghozni a nyugdíjjal kapcsolatban
- Világrekorder viadal kezdődik a Balatonon
- Lehet számolgatni a Superchargereknél
- Figyelmeztetés: veszélyes járművek bukkannak fel a hazai utakon