Bakó Balázs, a Magyar Utazási Irodák Szövetségének szóvivőj az eset kapcsán felhívta a figyelmet a tudatos fogyasztói magatartás fotósságára.
Idővel teljesen eltűnnek az autók, helyüket pedig a közösségi közlekedés mellett a bringázás és az egyéb alternatív megoldások veszik át - szól a jóslat. A városi autózás egyik legújabb kihívója az elektromos bringa, ami a biciklinél sokkal kényelmesebb, az autónál pedig sokkal olcsóbb. De tényleg van értelme ilyet venni? Ezt mutatjuk be a cikkünkben.
Az autózás végóráit megannyi próféta megjövendöli mostanában. Hagyományos szóbeszéd, hogy a tömegközlekedés fejlődésével, dugódíjak bevezetésével a városon belüli autózás értelmét veszti, helyette a tömegközlekedés dominál majd. Később megjelentek az autómegosztó platformok, akkor ezekben látták a jövőbelátók az autózás végét. Ma épp az önvezető, elektromos taxik azok, amik majd megszüntetik az autóbirtoklás értelmét. Mi nem kívánuk jósolni, a tény azonban tény: az eladott autók száma és a városi autós közösség folyamatosan nő.
Inkább a kocsinál maradnál? Válogass a Pénzcentrum kalkulátorában az autóhitelek között!
Vannak egészen meredek állítások is: némelyek azt gondolják, hogy a közösségi bringamegosztó rendszerek teszik taccsra az autózást, újabban pedig az elektromos roller lett a sláger. Van azonban még egy ennél is érdekesebb, hazánkban egyelőre elterjedőben levő eszköz, az előző kettő kombinációja, az elektromos bicikli. A Daily Mail újságírója utána is járt, hogy valóban alkalmas-e ez az eszköz az autó kiváltására.
Az ő tesztjének fókuszában a kényelem mellett az ár volt. Arra volt kíváncsi, tud-e spórolni, ha elektromos biciklivel jár dolgozni autó helyett. Igaz, hogy a munkába tartó út során megspórolt egy csomó pénzt a benzinen, és a 10 fontos parkolójegyet sem kellett befizetnie, maga a bérlés 34 fontba, azaz több mint 10 ezer forintba került. Ez így nem tűnik kedvezőnek. Persze meg is lehet vásárolni a bringát, az ő általa tesztelt példány 1350 fontba, azaz körülbelül 450 ezer forintba kerül.
A bicikli elméletben alkalmas nagyjából 45 kilóméteres táv megtételére egy töltéssel. Egy éjszaka alatt feltöltődik, és nem igényel semmilyen speciális töltőt, simán feldugható a konnektorra is. Az elméletet azonban nem támasztotta alá a gyakorlat, a teszt során már a hazaúton lemerült a bringa, így aztán tekerni kellett hazáig.
Pokolian kényelmetlen
A bicikli egyébként legfeljebb 25 kilométer/órás sebességgel tud haladni, így sebességben nem veheti fel a versenyt az autóval. Időben egyébként nem jött ki rosszul emberünk, annyi időbe telt beérnie a munkába, mintha tömegközlekedett volna. Az egyetlen baj viszont az, hogy rettentően macerás volt.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A 20 kilós dög, bár összehajtható, nagyon nehezen cipelhető, a metrón és a vonaton pedig egészen sok helyet foglal. Az összehajthatóság is ráadásul meglehetősen elméleti tényező, a tesztelőnek például hosszú bajlódás után is csak segítséggel sikerült. Azt is hozzátette, hogy amikor lemerült, a tekerés elég izzasztó volt, tekintve a bringának kétszer akkora a súlya, mint egy hagyományos kerékpárnak.
Itthon sem éri meg
Mi is megnéztük, hogy itthon mennyibe kerül egy ilyen bringa. A bérlés itthon is borsos, egy napra 3000-4000 ezer forint alatt nem ússzuk meg, de ez a ritkább, a napi 10 ezer forintos ár inkább reális. Napi használatra így jelenleg csak úgy jöhet szóba, ha megvesszük. A legolcsóbb darabok is 350 ezer forinttól kezdődnek, de nem ritka a milliós ár sem, a félmilliós elektromos bringa pedig meglehetősen átlagos árazásúnak tekinthető. A teszt során a szerző azt is hozzátette, hogy egy ilyen bringát bizony spéci lakattal kell védeni, az pedig szintén 10 ezer forinttól kezdődik.
Inkább a kocsinál maradnál? Válogass a Pénzcentrum kalkulátorában az autóhitelek között!
Hogy mit hoz a jövő - nyilván nem tudjuk. Az elektromos roller alkalmas lehet a gyaloglás vagy a tömegközlekedés kiváltására, és bár az elektromos bringa jelenleg teljesen értelmetlennek tűnik, vélhetően a fenti eszközök versenytársa lehet mégis, ha a hibákat sikerül kijavítani. A városi autózás koporsójába azonban nem ez fogja beleütni az első szeget.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Ismét őrizetbe vették Nicola Sturgeon volt skót miniszterelnök férjét
- Cserbenhagyásos, halálos baleset történt Budapesten
- A háború folytatódik, újabb 10 ezer ember menekült át a határon egyetlen nap alatt
- Elítélték a kegyeletsértő netes zaklatót
- "Bejelzett" az iráni légvédelem
- Lázár János: nem kis sebet ütött a Fideszen a kegyelmi ügy