Az Európai Adatvédelmi Testület (EDPB) napokban elfogadott kötelező véleménye hatalmas változásokat hozhat a viselkedésalapú reklámozás terén, amikor is felhasználókat internethasználatuk közben nyomon követik, és így küldenek nekik célzott reklámokat. Az Economxnak nyilatkozó szakértő szerint a nagy online platformok várhatóan újragondolják, miképp is közvetítsék személyre szólóan a hirdetők üzeneteit.
Szerző(k): Drávucz PéterEgyre többen gondolják úgy, hogy a közösségi platform egy ál-vásárlási csatornává vált. A kritika az olyan termékek reklámozásával kapcsolatos ellenszenvet tükrözi, amelyekben valójában nem hisznek a véleményvezérek.
Szerző(k): Zádori BenceAz közösségi platform üzemeltetője nem hozott kockázatcsökkentő intézkedéseket a gyermekek védelmére. A TikTokon nem állnak rendelkezésre hatékony életkor-ellenőrző mechanizmusok.
Szerző(k): Horváth Tibor