TikTok havi több mint 1 milliárd aktív felhasználóval büszkélkedhet, így a cég anyavállalatának jelentős bevételt hoz a videómegosztó platform. Bár a vállalat nem hozza nyilvánosságra a TikTok pénzügyeit, az eMarketer 2022-es beszámolója szerint az alkalmazás körülbelül 11 milliárd dollárt termelt csak a hirdetésekből.

A platform hozama egyrészt a reklámokból jön össze, de a tartalomgyártó felhasználók által a követőktől összegyűjtött úgynevezett „TikTok Coinok” is sokat hoznak a kínai vállalatnak.

Az influencerek rengeteg pénzt tudnak összeszedni a videókból

A felhasználókat a begyűjtött lájkok és a posztolt videók száma alapján fizetik. De nem úgy működik, mint például a YouTube esetén, ahol maga a tech-vállalat fizet a tartalomgyártóknak, a TikTok esetén főleg reklámokból lehet sok pénzt szerezni.

Kicsit konkrétabban a termékelhelyezésből – ez az, amikor bár észlelhető módon, de nem reklámszerűen jelenik meg egy termék a videóban.

A TikTok minden 1 000 megtekintés után mindössze 2–4 cent között fizet videónként.

Itt a lista: ők keresik a legtöbbet a TikTokon nemzetközi szinten

A névsor összes szereplője 25 év alatti. Egy másik egyetemes igazság a TikTokkal kapcsolatban, hogy a sztárság és a pénz gyorsan jön, de gyorsan is mehet.

Ők veszíthetik a legtöbbet, ha betiltják a platformot. A tartalomgyártók nevei mellett a jövedelmük és követőik száma látható.

1. Charli D'Amelio (17,5 millió dollár / 150 millió követő)
Senki sem nagyobb a TikTokon, mint Charli, akinek egyre több üzleti érdekeltsége van. Kozmetikai cégekkel, de még a Dunkin' Donutsszal is kötött reklámszponzori szerződést.

2. Dixie D’Amelio (10 millió dollár / 57 millió követő)

Charlit követi a listán nővére, Dixie, aki hírnevét és bevételeinek jó részét húgának köszönheti. Egy ideje popénekesnőként próbál saját karriert befutni a videózás mellett.

@charlidamelio @dixie ♬ оригинальный звук - ᵛᵉʳᵒⁿⁱᵏᵃ

3. Addison Rae (8,5 millió dollár / 89 millió követő)
Addison Rae kezdetben énekes és táncos videókat gyártott a népszerű videómegosztó platformra. Ma már pedig a Netflixszel is együttműködésben áll sok más nagyvállalat mellett.

4. Bella Poarch (5 millió dollár / 93 millió követő)

Bella már gyermekkora óta szeretett fellépni és énekelni, de a szülei nem akarták, hogy a showbizniszben folytassa, ezért helikopterszerelőként tevékenykedett egy ideig, majd áttért a TikTokra. Olyan cégeknek is készített már reklámokat, mint például a Google, Tinder és a Prada. Saját zenét is kiadott, amelyet már biztos sokszor hallott a rádióban.

4. Josh Richards (5 millió dollár / 26 millió követő)
Josh kapott már szponzori megkeresést az Amazontól és a CashApptől is például. Videói nagy részében idétlenkedik és poénkodik. A TikTok mellett podcasteket is gyárt.

5. Kris Collins (4,8 millió dollár / 49 millió követő)
Poarchhoz hasonlóan Collins is egy újabb példa arra, hogy milyen gyorsan lehet hírnevet és pénzt szerezni a TikTokon. Eredeti foglalkozása fodrász, a koronavírus-járvány idején kezdett bele a tartalomgyártásba. Videóiban családját és kitalált karaktereket parodizál.

5. Avani Gregg (4,8 millió dollár / 43 millió követő)
Sminkes videóival vált híressé a TikTokon. A sztárság következtében egy websorozatban is szerepet kapott, amelyben egy középiskolai pomponlány-kapitányt alakít majd.

(A bevételekhez a Forbes.com adatbázisát vettük alapul.)

Hazai szinten a következő a top 10-es rangsor a követőszám alapján:

  1. Józsi (6,4 millió követő)
  2. Forstner Csenge (980 ezer követő)
  3. Whisper Ton, (972 ezer követő)
  4. Lil G (890 ezer követő)
  5. Vivien & Norbi (872 ezer követő)
  6. Makk Adrienn (800 ezer követő)
  7. Sápi Vivien (741 ezer követő)
  8. Hollósi Jázmin (725 ezer követő)
  9. Karina (723 ezer követő)
  10. Szender Milán (625 ezer követő)

Ezek az országok tiltják be a TikTokot

A Kínai Kommunista Párt rengeteg privát- és állami információt szerezhet meg a TikTok felhasználóitól, ezért az országok sorra tiltják be az alkalmazás használatát kormányzati eszközökön.
A teljes listát korábbi cikkünkben elolvashatja