Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Az anyavállalathoz hasonlóan a magyar Jysk lakberendezési cikkeket forgalmazó - dán hátterű - kiskereskedelmi lánc Magyarországon is sikeres évet zárt. Adózás előtti eredménye (EBIT) a teljes cégre vetítve (retail és logisztikai központ) 12,49 milliárd forint, ami 0,4 százalékos emelkedést jelent, az árbevétel 19 százalékkal 67,6 milliárd forintra nőtt - közölte a társaság. 

A kereskedelmi tevékenység árbevétele ebből 66,5 milliárd forintot tett ki, aminek az adózás előtti eredménye 14,79 milliárd forint volt, ez mintegy 18 százalékos növekedés a 2020/21-es pénzügyi évhez képest. A 2021/2022-es pénzügyi évben a legnépszerűbb termékeknek a matracok, a kerti bútorszettek számítottak, de ágyneműt/beltéri bútort is sokan kerestek. A vásárlások több mint 10 százalékát tette ki az online rendelés, azonban a netes vásárlók kosárértéke közel négyszerese volt az áruházakénak.  A JYSK Magyarországon a 2021/22-es pénzügyi évben 3 új üzletet nyitott és 16-ot újított fel, 1 elköltözött, 2 pedig bővült. A 2022/23-as időszakban 5 üzlet nyitását tervezi és további 23 áruháza újul meg, bővül vagy költözik.

„Piacra lépésünk óta ez volt az eddig legjobb eredményünk, ami megerősíti koncepciónk és helyi csapatunk erejét. Emellett nagy örömünkre szolgál, hogy elkezdte működését a JYSK ecseri logisztikai központja, ahonnan már 220 egységet látnak el: 92 magyar, 53 horvát, 50 szlovák és 25 szlovén üzletet. Jelenleg több mint 700 különböző terméktípus van raktáron, azonban ezeknek a száma naponta nő, és az itt dolgozók létszáma a jelenlegi 200 főről terveink szerint 2023. tavaszára 300-ra emelkedik”

– mondta Szimeiszter Sándor, a JYSK magyarországi country menedzsere.

Az anyavállalat is ismertette a legfrissebb számait. A 2021/22-es pénzügyi évben a Jysk eddigi legmagasabb adózás előtti eredményét érte el 4,56 milliárd dán koronával (612 millió euróval), miközben forgalma 11 százalékkal 36.2 milliárd dán koronára (4,87 milliárd euróra) nőtt. Az üzleti évében Európa-szerte 135 új üzletet átadó cég a jelenlegi globális bizonytalanságok, emelkedő költségek, alapanyag- és munkaerő-hiány ellenére a folyamatos terjeszkedésre építő üzleti modelljét folytatja a jövőben.