Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Oroszország célja az, hogy 2030-ra az orosz légitársaságok által üzemeltetett repülőgépek 81 százaléka hazai gyártású legyen - jelentette ki Jurij Boriszov miniszterelnök-helyettes.

Az ukrajnai inváziót és az azt követő szankciókat követően Oroszország a hazai repülőgépgyártás felé fordul, hogy megpróbálja orvosolni a növekvő légiközlekedési válságot - írja a Simple Flying.

Amikor a megszállás elkezdődött, az Aeroflot rögtön elbukta két, korábban megrendelt Airbus A350-esét. Emellett nincs szerviz és alkatrészellátás sem, amelynek hiányában nem lehet biztonságosan üzemeltetni a gépeket.

Azokat a gépeket, amelyeket korábban Oroszországnak adtak bérbe, a nyugati tulajdonosok visszavették és bár Oroszország több, a területén lévő gépet jogtalanul lefoglalt (egyszerűen nem adott vissza) ez csak átmeneti megoldás.

Az Aeroflot 2022 elején 187 repülőgépből álló flottát üzemeltetett, amelyből 178 Airbus vagy Boeing.

 

A légitársaság hamarosan egy 300 darabos megrendelést szeretne leadni az orosz tulajdonú United Aircraft Corporationnek. Emellett az Irkut repülőgépgyártó, 200 utas szállítására alkalmas MS-21 típusú gépéből is venne, amely már idén szolgálatba állna.

Az orosz kormány nemrég bejelentette, hogy a korábban folyósított 1,3 milliárdos Covid-hitelen túl további 1,74 milliárd dollárral segíti az Aeroflotot. Kérdés, hogy ennek mekkora a realitása, mikor Oroszország nem teljesítette fizetési kötelezettségét, bár ők maguk ezt cáfolják.

A Ch-aviation szaklap nyilvánosságra hozott egy nem hivatalos orosz kormányzati jelentést, amely különböző forgatókönyveket vázol fel a légi közlekedés jövőjével kapcsolatban. A jövő finoman szólva sem rózsás: külföldi gépek nélkül felére eshet a kereskedelmi gépek száma. Utóbbi ismertében érthető, hogy a kormány miért szeretné kisegíteni a szektort.