Tovább terjeszkedik a Getir, a török startup, amely 7,5 milliárd dollár értékű céggé vált egy mobilalkalmazásból kiindulva, ami lehetővé teszi, hogy a vásárlók percek alatt megkapják a megrendelt élelmiszert.

A cég felvásárolja a barcelonai székhelyű Blokot, amely szintén villámgyors házhoz szállításra specializálódott. A Techcrunch amerikai lap szerint a Spanyolországban és Olaszországban, azon belül is a nagyvárosokban - Madridban, Barcelonában és Milánóban – működő cég Portugáliában tervezte a terjeszkedést. A felvásárlással 120 munkatárs csatlakozik a Getirhez.

A Getir 2015-ben indult, eleinte csak élelmiszer-házhozszállítással foglalkozott: a megrendelt áru 10 perc alatt érkezett meg, a termékeket pedig közvetlenül a nagykereskedőktől vásárolja a cég. Mostanra azonban több új funkció is társult az eredeti mellé. A GetirMore hosszabb szállítási idővel vállalja a kiszállítást, a GetirFood éttermekből szállít házhoz, de már vizet is lehet kérni a GetirWatertől.

Kényelem kontra pandémia

A török cég már megjelent az Egyesült Királyságban, Hollandiában, Párizsban és Berlinben is: a Getir 1 milliárd dollárt gyűjtött mostanra össze, ebből pedig a következő cél az egyesült államokbeli terjeszkedés lesz.

Nazim Salur, a Getir társalapítója és vezérigazgatója szerint a koronavírus-járvány előtt a cég évente háromszoros növekedést ért el, 2017-ben pedig ötszöröset, és így volt ez a pandémia alatt is. A növekedés a járvány nélkül a vezérigazgató szerint négyszeres lett volna, és bár felgyorsította a növekedést, nem elsősorban a járványhelyzet miatt választják az emberek ezt a szolgáltatást, hanem azért mert kényelmes.

Jönnek a többiek is

A Getir mellett terjeszkedik a tavaly decemberben indult, berlini bázisú Flink is, a cég 240 millió dollárt gyűjtött arra, hogy üzleti tevékenységét további városokba és több országba is kiterjessze. A Flink 10 perc alatt vállalja a kiszállítást, a vásárlók pedig egy szűkebb, 2400 tételből álló kínálatból választhatnak. A Flink szolgáltatása egyelőre 24 városban érhető el Németországban, Franciaországban és Hollandiában. A cég a fiatalabb vásárlókat célozza meg, akik kis hűtőszekrénnyel rendelkeznek, elfelejtették megvásárolni néhány terméket vagy egyszerűen nem akarnak hetente vagy kéthetente nagyobb bevásárlásokat tartani.

Ott van még a piacon a szintén német Gorillas, amely Németországban és Hollandiában terjeszkedik, míg a Cajoo szolgáltatása Párizsban ígér 15 perc alatti kiszállítást. A versenybe pedig beszálltak a versenybe a hagyományos élelmiszerboltok is: a brit Tesco vásárlói igényekre válaszolva teszteli az egy órán belüli szállítást biztosító Whoosh névre hallgató szolgáltatását.