General Motors azt tervezi,  hogy fokozatosan kivonja az általa gyártott gépjrművekből az Apple CarPlay és Android Auto-t, amivel szerintük a tulajdonosok „megkerülik" a kocsik beépített rendeszereit, a GM gyáróriás a Google-lal közösen kifejlesztett beépített infotainment rendszerekre tér át az elektromos járműveknél. A Reuters szerint a cég már a 2024-es Chevrolet Blazer elektromos SUV-ban sem teszi elérhetővé az almás és robotos rendszert.

Kép: Reuters

A CarPlay okostelefonos kivetítés kivezetéséről szóló döntés egyértelmű visszalépést jelent az Apple számára a Google-lel folytatott versenyben, ami azért folyik évek óta a cégek között, hogy minél többen használják az ő platformjaikat vezetés közben.  A Chevrolet egyébként korábban pont azzal büszkélkedett, hogy több CarPlay vagy Android Auto funkcióval ellátott modellt kínál, mint bármely más márka a világon. 

A Porsche a Google Apps hozzáférésről tárgyal a szoftvercéggel

A Porsche fontolgatja a Google szoftverének teljes integrálását autóinak pilótafülkéjébe - közölte csütörtökön egy, a vállalathoz közel álló forrás, ami a nemrég tőzsdére lépett autógyártó stratégiájának megváltozását jelenti.

A GM 2019 óta dolgozik együtt a Google-lel az infotainment rendszerek szoftveres alapjainak kifejlesztésén, amelyek - a fejlesztők szerint -  hatékonyabban integrálhatók más járműrendszerekkel, például a GM Super Cruise vezetői asszisztenssel. Az autógyártó arra törekszik, hogy minél több elektromos autójában már előfizetéses szolgáltatások is előrhetők legyenek.

Kép: Reuters

A GM célja, hogy 2035-re fokozatosan megszüntesse a belső égésű gépjárművek gyártását.  Edward Kummer, a GM egyik vezére és Mike Hichme, a digitális élményért felelős ügyvezető igazgató egy interjúban elmondta, hogy a GM sokkal nagyobb hangsúlyt fektet a vezetéstámogató-eszközeire és azokra az extrákra, amik a komfortosabbá, pihentetőbbé teszik a hosszabb távú utakat is, mind a vezető, mind az utasok számára. 

Rengeteg, új vezetéstámogató funkciót fogunk élesíteni az autóinkban, de nem akarjuk, hogy a tulajdonosok ennyire függjenek a mobiljaiktól, vagy mondjuk ne tudják használni a navigációt, ha nincsen náluk készülék

–  mondta Hichme a Reutersnek. 

Az új rendszerekkel felszerelt autók tulajdonosai nyolc éven át ingyenesen hozzáférhetnek a Google Maps és a Google Assistant hangvezérlő rendszerhez – közölte a GM. A GM szerint a jövőbeni infotainment rendszerek olyan alkalmazásokat kínálnak majd, mint a Spotify zenei szolgáltatása, az Audible és más olyan szolgáltatások, amelyekhez sok sofőr már most is okostelefonon keresztül fér hozzá.

A GM vezérigazgatója, Mary Barra 2030-ra 20-25 milliárd dollár éves bevételt vár az előfizetésekből.