Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A CNBC beszámolója alapján a Black Friday online eladásai idén várhatóan meghaladják a 9 milliárd dollárt, ami abszolút rekordot jelent az iparág történetében – közölte az Adobe a kiskereskedők weboldalain történő eladások összesített adatai alapján.

Sikercikk: az okostelefon

Ezen belül is világcsúcsra tört az online mobilvásárlás: a vásárlások több mint felét okostelefonra költöttek. A vásárlók a legtöbbször Apple termékeket vettek, valamint a kávégépek, a játékkonzolok, a televíziók és a hangtechnikai eszközök, köztük a fülhallgatók, továbbá a Funko, a Hatchimals és a Squishmallows márkájú játékok is slágerterméknek bizonyultak az USA-ban az idei Black Friday alkalmával.

A 2022-es Black Friday-hez kötődő költés 2,9 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Összehasonlításképpen: az Adobe szerint az amerikai vásárlók egy átlagos napon 2-3 millió dollárt költenek el online.

Az akciózás rekordot ér

Az Adobe azzal magyarázza a jelenséget, hogy a jelentős Black Friday-jel járó, akár 33 százalékos leértékelések arra csábították az inflációtól megütött fogyasztókat, hogy azonnal, minél nagyobb volumenben csapjanak le az akciós termékekre. Éppen ezért, aki online rendelt, a korábbiakhoz képest több terméket tett a virtuális kosárba.

Az észak-amerikai kultúrában a hálaadást követő péntek, a Black Friday hosszú évtizedek óta számít a tengerentúlon a karácsonyi ajándékszezon kezdetének. Magyarországon első alkalommal 2014. november 28-án tartották meg a kiskereskedelemben a Black Friday nevű akciót, amelyen átlagon felüli árkedvezményeket kínálnak a vásárlóknak.