Továbbra is gátolják az autógyártók termelését az ellátási láncokban fennálló problémák, köztük a chiphiány. 

Ez látszik a legújabb újautó-piaci statisztikákból. Az Európa Autógyártók Szövetsége (ACEA) adatai szerint áprilisban 685 ezer új autó kelt el az uniós piacon, ez 20 százalékkal marad el az egy évvel korábbitól. Az év első hónapjában pedig 14 százalékos volt a csökkenés. 

Az részletes április számokból kiderül, hogy sok országban 20 százalékos meghaladó hanyatlás történt. Németországban, Csehországban, Franciaországban, Luxemburgban, Belgiumban, Észtországban, Ausztriában, Finnországban, Dániában, Olaszországban, Litvániában ugyanis 21-35 százalékos volt a csökkenés. 

Magyarország a maga 14 százalékos mínuszával a középmezőnyben foglal helyet, a 13 százalékois csökkenést elkönyvelő lengyel piac után, de megelőzve a 16 százalékos visszaesést produkáló portugál piacot. 

A kivételek közé tartozik Románia, amely kiugró, 30 százalék feletti növekedést ért el. Szintén nőtt a piac írországban és Horvátországban, előbbiben 10 százalékkal, utóbbiban 3 százalékkal növelték eladásaikat az újautó-kereskedők.