A fejlesztés célja a klasszikus levélpostai szolgáltatások modernizálása.

A küldeményazonosítók megadásával az ügyfelek a posta honlapján vagy mobilapplikáción keresztül elérhetik az ajánlott levelek útjáról összeállított információkat, így követhető lesz számukra a teljes postai folyamat.

A fejlesztés keretében több mint 8000 kézbesítő kap PDA-t, amelyen rögzítik a küldeményátvételt. A címzettek ezen a készüléken elektronikusan igazolják aláírásukkal az átvételt, azaz megszűnik a papíralapú adminisztráció. A mobileszközökön az új típusú személyi igazolvány (e-személyi) azonosító funkciója is használható lesz, a kézbesítéskor a levél átvevője csak odaérinti a kártyáját a PDA-hoz, amely azonosítja, így nem kell külön megadnia személyes adatait, lerövidül az átvétel ideje.

A nagyobb forgalmú településeken a PDA-k mellett nyomtatókat is kapnak a levélkézbesítők, amellyel a küldeményértesítőket nyomtatják ki. Erre akkor van szükség, ha címzett, vagy átvételre jogosult személy nincs a címhelyen.

A fejlesztés részeként 2019 folyamán a posta kivezeti a papír alapú tértivevényt, így az átvétel igazolását elektronikus formában kaphatja vissza a feladó, akár már a tértivevényes levél kézbesítésének napján.

A kialakított informatikai rendszert november második felétől teszteli a vállalat. Hét kézbesítő posta bevonásával - Budapest (Csepel), Ercsi, Gyöngyös, Miskolc, Monor, Sopron, Nagykáta településeken - megkezdi az ajánlott levelek és egy bevezetés előtt álló új szolgáltatás, az azonosított levél teljes feladási, feldolgozási és kézbesítési folyamatainak próbaüzemét az új elektronikus kézbesítési rendszer használatával.

A projekt országos kiterjesztése 2019 első felében várható.