Mától hatályos az a törvénymódosítás, mely alapján a különböző szolgáltatóhelyeken, boltokban, vagy például vendéglőkben, vagy éppen a fodrásznál a vásárlók már nem láthatják a korábbi bejegyzéseket.

A kereskedelmi szakportál becslése szerint több mint 200 ezer boltos, vagy más szolgáltatóhelyen kötelező a vásárlók könyvének kihelyezése.

A fogyasztóvédelmet irányító szaktárca (az Innovációs és Technológiai Minisztérium) közzé is tette felhívását, hogy nem kötelező új vásárlók könyvét venni a régi helyett, elégséges a régi bejegyzéseket tartalmazó oldalak eltávolítása. Ezzel együtt nem egyszerű a feladat, egy biztos: olló nélkül sok helyen nehezen megy - írta a portál.

A 2005-ben született kereskedelmi törvény szinte szó szerint vette át a vele leváltott 1978-as belkereskedelmi törvény szövegét, eszerint "az üzletekben jól látható és könnyen hozzáférhető helyen" kell a vásárlók könyvét elhelyezni, de az is, hogy "a vásárlót e jogának gyakorlásában megakadályozni vagy befolyásolni tilos".

De hát amit a boltosok leginkább furcsállottak, az az, hogy ha el kell tüntetniük a régi bejegyezéseket a beíró, vagy csak kíváncsiskodó vásárlók elől (van, aki elkéri és csak lapozgat benne), akkor már sok értelme végképp nincs is az egésznek. A panaszügyintézésre vonatkozó fogyasztóvédelmi előírások szerint ugyanis gyakorlatilag, a lényeget tekintve ugyanúgy kell eljárniuk a boltosoknak, szolgáltatóknak, mint a vásárlók könyvébe beleírt bejegyzések esetében, azaz 30 napon belül meg kell válaszolni a vásárló panaszát.

További részletek itt.