A Sopron Bankot megvásárolta a magyar tulajdonú MagNet Magyar Közösségi Bank Zrt. még 2021. októberben. A Sopron Bank régi ügyfeleinek átadása-átvétele most zajlik, ez pedig azzal jár, hogy a két szék, azaz két bankkártya közé esnek: a régi már nem, az új még nem lesz jó egy darabig - tudta meg a  Napi.hu.

A Sopron Bank kártyabirtokosa ugyanis várhatóan 2022. június 29-ig (szerdáig) tudja majd használni a bankkártyáját, utána pedig nyugodt szívvel megsemmisítheti, kettévághatja, mielőtt a szemétbe dobná. Ám új pénzintézetük, a MagNet Bank bankkártyája csak négy-öt nappal később lesz számukra elérhető, használható.

Lapunk információját mindkét bank megerősítette. Megkérdeztük a MagNet Bankot, hogy nem tartanak-e attól, hogy az átállással ügyfeleket veszíthetnek, de meglepetésünkre helyettük a Sopron Bank válaszolt. Egyebek között nem győzték dicsérni az őket megvevő pénzintézet termékeit. Amikor felhívtuk a MagNet Bank figyelmét arra, hogy nem szerencsés megoldás egy napokon belül megszűnő bank háta mögé bújni, végre ők is válaszra méltatták lapunkat.

Arra kérdésünkre, hogy miért nem lesz napokig vagy akár egy hétig a MagNet Bank új, azaz átvett ügyfeleinek használható bankkártyájuk, a következő választ kaptuk:

„Az informatikai átállás során jelentkező szolgáltatás kiesésre a tervezett és hatóságoknak, valamint az ellenőrző szerveknek jogszerűen bejelentett bankszünnapok útján kerül sor. A tervezett bankszünnap(ok) a bankmigrációs és fúziós történelemben bevett és az átállás lebonyolítása szempontjából szükséges gyakorlat. A bankszünnapokkal kapcsolatosan az érintett ügyfélkör, a vonatkozó jogszabályokban előírt módon és megfelelő időben több csatornán került tájékoztatásra abból a célból is, hogy időben fel tudjon készülni a kieső szolgáltatások időtartamára.”

Attól sem tartanak különösebben, hogy elveszíthetnek ügyfeleket. „A MagNet Bank bízik abban, hogy közösségi banki szemlélete (társadalmi felelősségvállalás, civil társadalmat segítő és környezettudatos banki működési modell), az egyedülálló módon biztosított különleges ügyféljogok és díjnyertes digitális felületek szimpatikus alternatívát nyújt a két bank helyenként eltérő termékportfóliója okozta ideiglenes hiányállapot ellenére is.”

Az eltérő termékportfólió azt is jeleni, hogy a MagNet Banknak nincs devizakártyája, a Sopron Banknak viszont volt.

A Sopron Bank még létező pesti fiókjában azt tapasztaltuk, hogy az utolsó napokban egymásnak adták a kilincset az ügyfelek, hogy felmondják a szerződésüket, a devizakártyájukat pedig dobták a kukába.

Varga Zsolt írása