Tavaly rekordárbevételt ért el a Praktiker, 13 százalékkal 95,5 milliárd forintra növelte árbevételét, miközben adózott nyeresége közel 11 százalékkal, 6,7 milliárd forintra bővült – közölte a barkácsáruházlánc.

Idén a várható reálkereset csökkenés miatt továbbra is kiemelt célja a Praktikernek a működési hatékonyság növelése, valamint az online szolgáltatások fejlesztése. A húsz barkácsáruházzal működő vállalat sikeresen reagált a tavaly év közben jelentkező kihívásokra, így az orosz-ukrán háború miatt kialakult ellátási problémákra, valamint az emelkedő energia- és alapanyagárakra.

Ezek a termékcsoportok voltak tavaly a legnépszerűbbek:

  • szaniter;
  • kert;
  • hidegburkolás;
  • építőanyagok;
  • és a világítás kategória.
A legnagyobb növekedést a fűtéshez kapcsolódó árucsoportnál mérték, mivel tavaly az energia témaköre, az alternatív fűtési megoldások is előtérbe kerültek.

Az e-kereskedelem töretlen bővülését mutatja, hogy 2022-ben is kétszámjegyű volt az online forgalom erősödése. Valamint, tavaly mind a 20 áruházban kialakították az önkiszolgáló kasszákat is.

Belevágtak maguk a felújításba

Sokan maguk kezdték el a lakásfelújítást, hiszen a szakemberekre több hónapi kell várni. Ma átlagos várakozási idő 58 nap, de egy éve még 138 nap volt – mondta korábban Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője.

Egyes szakmacsoportokban így néznek ki a várólisták:

  • a generálkivitelezőkre kell a legtöbbet várni, 75 napot;
  • kőművesre 70 napot;
  • bádogosra 49 napot;
  • ácsra 45 napot;
  • és egy burkolóra 65 napot kell várni.

A legkevesebb a víz- és gázszerelők vállalási ideje, 27 nap, az épületgépészé 33 nap, a villanyszerelőé 40 nap.

Óvatosan terveznek az idei évre

A jövővel kapcsolatban Pártos Zsolt, a Praktiker ügyvezető igazgatója elmondta, hogy 2023-ra óvatosan terveznek, mert az előrejelzések szerint a reálkeresetek csökkenése miatt a vásárlói költések átmeneti visszaesésére számítanak.

Az ügyvezető hozzátette, a beszállítóik 85 százaléka magyar vállalat, és törekednek arra is, hogy termékkínálatában megtalálhatók legyenek a környezetkímélő, innovatív termékek.

A magyar tulajdonban lévő Praktiker 20 áruházat és egy webshopot működtet, 1450 főt foglalkoztat, hetvenen megváltozott munkaképességűek. A barkácsáruházlánc piaci részesedése Magyarországon mintegy 33 százalék. Közel 340 beszállítóval dolgoznak, amelyből a magyar cégek aránya 85 százalék.