Az állami és gazdasági működés minden területén, a pénzügyi szabályozás terén is fokozni kell a versenyképességet – közölte a Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM). 

A minisztérium vezetésével megkezdődött egy olyan szabálymódosítási csomag kidolgozása, amely élénkíti a versenyt a lakásbiztosítások piacán.

Az előkészítés részeként a minisztérium szakértői bevonták a Magyar Biztosítók Szövetségének és a Magyar Bankszövetség szakértőit, valamint többször egyeztettek a Magyar Nemzeti Bank képviselőivel.

Fogyasztóvédelem a verseny fokozása a cél

A kidolgozás alatt álló szabályozás-tervezet elsősorban négy irányt jelöl meg a fogyasztók védelme és a verseny fokozása érdekében.

A jelzáloghitelekkel egyidejűleg megkötött lakásbiztosítások esetében cél, hogy a hitelintézetek ügyintézője tájékoztassa az ügyfelet a Magyar Nemzeti Bank honlapján elérhető Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítási (MFO) kalkulátor vonatkozásában úgy, hogy a fogyasztó – az MFO által biztosított – piaci képet kapjon az elérhető lakásbiztosításokról és lehetősége nyíljon igénybe venni a számára legkedvezőbb terméket a honlap által nyújtott lehetőségen keresztül.

A hitelintézetnél történő fogyasztói hitelszerződés megkötésekor új elemként jelenhetne meg, hogy a Teljes Hiteldíjmutató (THM) maximumának meghatározásakor a biztosítás díja beszámításra kerülne.

A már megkötött lakásbiztosításoknál pedig cél egy olyan kommunikációs és átkötési kampány bevezetése, amely lehetővé tenné, hogy

az ügyfelek az éves fordulónapon túl minden év adott hónapjában a biztosítók által kidolgozott új ajánlatok mentén költségmentesen átszerződhessenek egy, a számukra kedvezőbb feltételeket kínáló biztosítási konstrukcióra.

Kedvező ár-érték arány

A verseny fokozásához célul tűzi ki a tervezet, hogy a lakásbiztosításoknál jutalékplafont vezessenek be, amely a fogyasztók részére biztosít egy kedvező ár-érték arányt képviselő biztosítási terméket.

Az MTI szerint a Gazdaságfejlesztési Minisztérium a szabálymódosítási csomagtól végső soron azt várja, hogy az ügyfelek érdekei mentén jelentősen nőhet a piaci verseny, így olcsóbb és jobb termékek válnak elérhetővé számukra.