Megbízható és hozzáférhető statisztikák nincsenek a magyarországi háztartásokban élő kisállatok számának változásáról, de az állateledelt és -felszerelést árusító szaküzletek forgalmán lemérhető a változás - írja a Világgazdaság.

A tizenegy országban jelen lévő, Magyarországon 56 üzletet és saját webshopot üzemeltető Fressnapf-Hungária Kft. ügyvezetője, Kisgergely Dániel elmondta a hírportálnak, hogy a 2020-ban elért 21,8 milliárdos nettó árbevétel 2021-ben 26,4 milliárd forintra nőtt, és idén további hasonló mértékű forgalombővülést értek el.

A pandémia második évében, 2021-ben 15 százalékkal több fogadó csomagot vásároltak, ami az új állattartók számának – nem szignifikáns – növekedésére utal. Az igazi többletet, az átlagosan és évente elért 17-20 százalékos ugrást meghaladó, cirka 25 százalékos pluszt az állatfelszerelések kategóriájában érték el.

Cica-kutya cukiságok

Ez egyértelműen az otthon töltött idő növekedésének mellékhatása, a pandémia mindkét évében nagyobb keletjük volt a kutyajátékoknak, kutya- és macskafekhelyeknek, cicabútoroknak. A gazdák bizonyára többet foglalkoztak a home office-ban állataikkal, illetve több pénzt szántak az elhasználódott tárgyak és berendezések pótlására.

A tavalyi forgalomnövekedésben még az infláció nem játszott fontos szerepet, az ideiben már igen, ennek ellenére a Fressnapf vásárlóinak zöme továbbra is ragaszkodik az eddig vásárolt eledelekhez, míg felszereléseket egyre ritkábban vásárolnak.