Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Egyre változatosabb visszaélési módszerekkel jelentkeznek az adathalászok. SMS-ben, telefonon, e-mailben vagy álweboldalon keresztül próbálják meg becsapni a gyanútlan banki ügyfeleket, és a kiberbűnözők az online térben éves szinten több száz millió forintot csalnak ki az emberektől – írja az MTI az OTP Bank és az Országos Rendőr Főkapitányság (ORFK) szakértőinek tanácskozása alapján.

Az OTP Bank 2022-es reprezentatív kutatásából kiderül, hogy mára szinte mindenki hallott a bank nevével visszaélve elkövetett csalásokról:

  • a megkérdezettek közel felénél már próbálkoztak csalással;
  • százból 14 válaszadó áldozatul is esett valamilyen csalásnak;
  • százból 9 embernek anyagi kára is keletkezett.

Sonjic László, az OTP Bank Informatikai és Bankbiztonsági Igazgatóságának vezető tanácsadója a rendezvényen elmondta, hogy azok közül, akik gyakrabban használják az online felületeket, szinte bárki csalás áldozata lehet.

Töreki Sándor vezérőrnagy, bűnügyi országos rendőrfőkapitány-helyettes kiemelte, hogy a digitális pénzügyi bűnözők ma elsősorban a fogyasztók érzelmi manipulálásával, megtévesztésével támadnak.

A rendőrség több szervezettel (Magyar Bankszövetség, Magyar Nemzeti Bank, Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság, Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Nemzeti Kibervédelmi Intézete) is együttműködik annak érdekében, hogy minél kevesebb ilyen eset történhessen Magyarországon.

Az ORFK szerint többek között amire érdemes figyelniük az ügyfeleknek, hogy ne váljanak adathalász kiberbűnözés áldozatává:

  • Ha elbizonytalanodik az oldal valódiságával kapcsolatban, keresse fel bankját!
  • Ne indítson telefonálás közben tranzakciót!
  • Ne adja meg adatait egy felbukkanó oldalon!
  • Mindig alaposan nézze meg a kapott üzenetet!
  • Mindig csak olyan műveletre adjon engedélyt, amit ténylegesen el szeretne végezni!