A programban, amelyet az Air New Zealand utassúly-felmérésnek nevez, a légitársaság a repülőgépek súlyterheléséről és -eloszlásáról gyűjtenek adatokat.

„Mindent megmérünk, ami a repülőgépre kerül – a rakománytól kezdve a fedélzeten lévő ételeken át a csomagtérben lévő poggyászokig” – mondta Alastair James, a légitársaság rakományellenőrzésért felelős szakembere.

Az ügyfelek, a személyzet és a kézipoggyászok súlyának átlagát használják fel a felmérések után, azonban a testsúly személyes információ, amit nem mindenki szeretne nyilvánosságra hozni.

Az egyének magánéletének védelme érdekében a légitársaság közölte, hogy az adatokat anonimizálják.

A legalacsonyabb ár nyer: a Ryanair-vezér feltörölné a padlót a többi légitársasággal

A Ryanair vezérigazgatója, Michael O'Leary a légitársaság rohamos növekedésével számol, illetve nagyobb piaci részesedéshez fűz reményeket európai versenytársaival szemben, ezen kívül a következő tíz évben dupla annyi utasszámot tűzött ki célul. Bővebben>>>

Alaposan ellenőrzik, mielőtt felszáll

Az utasokat arra kérik, hogy álljanak egy digitális mérlegre, amikor becsekkolnak a járatra. A súlyukra vonatkozó információkat ezután elküldik a felmérésbe, de az ügynök képernyőjén nem lesznek láthatók.

A poggyászukat egy másik, ugyanilyen mérlegre helyezik, hogy külön megmérhessék.

A felmérésben való részvételre többek között azokat kérhetik fel, akik az Aucklandből a New York-i JF Kennedy repülőtérre közlekedő közvetlen járaton utaznak.

Sokan azt sem tudják, mi az a válság, ezerrel tolják a külföldi utakat

Egy friss kutatás szerint kevesebbet utaznak a magyarok a koronavírus-járvány vége óta, mint a pandémia előtti időszakban. Milyen turisztikai szezon elé nézünk, amikor a válaszadók ötöde úgy nyilatkozott, hogy egyáltalán nem utazik külföldre? Bővebben>>>