A dokumentáció szerint a tervezési területen meglévő épületeket, a jelenlegi beépítést teljes mértékben lebontanák – tájékoztat az Építészfórum.

Habár a terveket még nem adták be engedélyezésre az ÉTDR szerint, az előzetes vizsgálati eljárás során már zöld utat kapott a GTC beruházása. 

Ahogy az október végén kelt kormányhivatali határozatban szerepel, az előzetes vizsgálati dokumentáció szerint a projektet egy ütemben tervezik megvalósítani.

A bontási munkák még idén elindulhatnak, míg az építés kezdeteként 2023 második negyedévét jelölték meg.

A tervezési terület a főváros XIII. kerületében, a Váci útnak az Árpád híd és az Északi vasúti összekötő híd közé eső szakaszán, a Népsziget-menti Újpesti-öböl közelében helyezkedik el, és ahogy a dokumentációból kiderül, a Váci út, Szekszárdi utca, Madarász Viktor utca és Szobor utca által határolt tömb kéthektárnyi északi felét foglalja el. A Váci út e szakaszán irodaházak, lakó- és üzemi épületek, valamint egyéb intézmények találhatók. Keleti irányban jellemzően ugyancsak lakóépületek helyezkednek el, a közelben nagyobb bevásárlóközpontok is vannak, nyugati irányban pedig nagyjából 220 méter távolságban húzódik a Duna-part.

A tervek szerint az irodaépület három garázsszintből, földszintből és hét emeletből, az A és B jelű lakóépületek két garázsszintből, földszinti parkolórészből és kilenc emeletből állnak majd. Az épületek alatt két, külön megközelíthető mélygarázst építenek, ahol összesen 882 parkolóhely kialakítása tervezett, ebből 362 az irodarész, 520 a lakóépületek alatt. Az irodaegységhez tartozó mélygarázs a Váci útra fog nyílni, valamint lesz egy további lehajtó a Szekszárdi utcából is. A lakóegységhez tartozó mélygarázs a Szekszárdi utcára és a Madarász Viktor utcára is fog nyílni.