A szlovák közlekedési tárca több szlovák-magyar regionális vasúti kapcsolat újraindítását tervezi – közölte az MTI-vel a szlovák szaktárca. Közleményük szerint elsőként a Losonc-Hatvan közötti, illetve a Kassát Hidasnémetivel összekötő vasúti kapcsolatokat indíthatják újra. A második fázisban további négy államközi regionális vasúti kapcsolat is újraéledhet, ezek még a MÁV-Starttal folytatandó tárgyalásoktól függenek.

A szlovák közlekedési minisztérium szerint a Losonc-Fülek-Salgótarján-Hatvan vonal szlovákiai részen a Zólyom, Rimaszombat és Rozsnyó irányába haladó vonalakra, illetve Magyarországon, Hatvanban a Kassa-Budapest EC-re köthetne rá. 

A tervek szerint a vonatok csúcsidőben óránként, azon kívül kétórás időközökben közlekedhetnének. A Kassa-Cana-Hidasnémeti vonalon csúcsidőben ugyancsak egyórás időközönként induló vonatokkal számolnak.

„Szeretnénk javítani a határon átnyúló kapcsolatokat és így megerősíteni a határ menti régiókban élő emberek kötődéseit”

– idézi Jozef Ráz szlovák közlekedésügyi minisztert az MTI. A tárcavezető szerint a korábban működő vasúti összeköttetéseket 2003-ban megszüntették, azokra azonban meglehetősen nagy igény lenne. A szlovák szaktárca szerint témában már csütörtökön egyeztetnek a szlovák állami vasúttársaság (ZSR) és a MÁV képviselői.

A szlovák közlekedési tárca azt írta: további vasúti kapcsolatok újraindítására is lehetőség mutatkozik a két Komáromot összekötő vonalon, a Losonc-Ipolytarnóc-Szécsény-Balassagyarmat vonalon, a Szlovákújhely-Sátoraljaújhely vonalon, illetve az Ipolyság-Drégelypalánk-Balassagyarmat vonalon is.

Tízéves, 6 ezer milliárd forintos vasútfejlesztési program jön

Lázár János építési és közlekedési miniszter tavaly bejelentette, hogy olyan vasútfejlesztési programot visz a kormány elé, ami pályafelújításra és új járművek beszerzésére vonatkozik. A politikus hozzátette, a beruházás több mint 6000 milliárd forint is lehet, amire a jelenlegi költségvetésben ugyan nincs pénz, de szerinte pénzpiaci eszközökkel és uniós forrásokkal ez megoldható.