Óriási beruházást készítenek elő, az M1-es autópályán 80 kilométeren modernizálják a pálya burkolatát, s a munkálatok fakivágással is járnak.

A beruházó  MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgatója, Németh Tamás a Magyar Építőknek azt nyilatkozta, hogy 

a projektben az M0-ás autóúttól a Concó pihenőig mintegy 80 km-en újul meg a pálya burkolata és bővül 2x3 sáv + ITS sávra (ez utóbbi rövidítés az intelligens leállósáv kifejezést takarja) az M1-es.

A projekt az előkészítésnél jár és 2025 szeptemberében a fő elemek kivitelezése is megkezdődik.

Pótolják a kivágott fákat

Mint fentebb írtuk, a fejlesztés során muszáj fákat is kivágni, itt több ezer köbméter fáról van szó, s tudni kell, hogy enélkül a projekt nem valósulhatna meg. Kiemelik viszont,  hogy a 

a kivágott fák helyett, azokkal megegyező területű úgynevezett csere-erdőket telepítenek az állam által kijelölt helyen, így biztosítva, hogy az autópálya bővítése miatt az ország erdőterülete ne csökkenjen.

Arról is beszámoltak, hogy a pálya is kap zöld felületet, a kerítéshez közel ugyanúgy lesznek bokrok, fák és cserjék, mint korábban.

A Magyar Építők azt írja, hogy az M1-es autópálya bővítési munkálatai során kitermelt, állami tulajdonban álló faanyagot szociális tűzifaként a vonatkozó jogszabályok alapján lehet igényelni. A jogosult szervezettípusok listájáról és az igénylés módjáról az MKIF Facebook-posztjában tájékozódhatnak az érdeklődők.