A Magyar Posta elhatárolódik a „kamu csomagok” tartalmi ellenőrzésének felelősségétől – közölte a vállalat csütörtökön.

Kiemelték, hogy a Magyar Posta Zrt. nem webáruház, hanem kézbesítési szolgáltató, így a megrendelt csomagok tartalmáról nincs és nem is lehet információja.

A megrendelt csomagok tartalmának ellenőrzése kizárólag a megrendelő joga és felelőssége, akinek lehetősége van az átvételt megtagadni.

A „kamu csomagok” elkerülése érdekében a posta továbbra is azt javasolja a webáruházakból rendelő fogyasztóknak, hogy a rendelésnél mindig győződjenek meg arról, hogy megbízható webáruházból rendelnek-e. Olyan csomagért pedig, amit nem rendeltek meg, értelemszerűen ne fizessenek.

A közleményben arra is rámutattak, hogy a webáruház hitelességének ellenőrzésére érdemes átolvasni az eladó értékelését, az adott webáruház általános szerződési feltételeit, a gyakran ismételt kérdéseket, különösen a reklamációra, a visszaküldésre vonatkozó fejezeteket.

Amennyiben ezek ellenére valaki „kamu csomagok” kap, akkor a rendőrséghez vagy a fogyasztóvédelemhez kell fordulnia.

Nem fél a Magyar Posta az összeomlástól az új rendelet miatt

Március 28-tól minden e-kereskedelmi szereplőnek kötelező felvenni szállító partnerei közé a Magyar Postát. De hogy fogja ezt bírni a társaság? Bővebben→