Business&More

2019.júl.05.
Írta: business guru Szólj hozzá!

6 világmárka, amely briliáns globális marketing stratégiákat működtet!

A globális marketing napjainkra már nem csupán egy „kiváltságos” és eleve szűk szektor (értsd: mélyzsebbel rendelkezők…) márkák képviselői számára van fenntartva. 

sketch-1562245214253.png

A globális jelenlét mára minden egyes vállalkozás számára lehetséges marketingopciónak minősülhet, amelyek vezetői elég kreatívak ahhoz, hogy megértsék a világpiacok „nyelvét” és ehhez kapcsolódó stratégiákkal tudnak előrukkolni. 

De mit nevezhetünk jó globális marketingnek? 


A globális marketing egyfajta vállalat-nyúztóztatás, amelynek keretében egy terméket más országok potenciális vásárlónak igényeire fókuszálnak. 

A globális marketingstratégia kulcsponti része kell legyen:

  • egy új (más országokra szabott) vállalkozási piackutatás elvégzése
  • azon országok beazonosítása, ahol a termékkel való business irányultságú fellépés sikeres lehet
  • a márka lokalizálása
  • a potenciális fogyasztók igényfeltárása

Számos marketingtevékenységhez igazodó módon a globális marketingstratégia is:

  • kiemelt helyre teszi a célközönséget
  • tájékozódik afelől, hogy az adott termékre adott országban ki tart igényt
  • megfontolja a szállítási lehetőségeket
  • erősíti a márkát

Ha szeretnél többet megtudni a globális marketingstratégiáról, olvasd el az alábbi vállalkozások listáját, akik nagyszerűen működtetik ezt a módszert.

Ezek a vállalkozások a szociális stratégiák több nyelvre történő lefordításától és adaptálásától kezdve, a klienskör-bővítésig olyan törekvő passzusokat tesznek, amelyekkel szilárd globális jelenlétet hozhatnak létre maguknak:

1. Red Bull

Ez a sikeres osztrák cég olyan példamutató globális marketingtevékenységet folytat, hogy számos ország helyi márkának véli. Hogyan lehetséges ez?

  • az egyik eddig legsikeresebb taktikájaként a világszerte megrendezett sportesemények tudhatók be (gondolunk itt példa gyanánt a Red Bull Indianapolis Grand Prix-re, vagy a Red Bull Air Race-re az Egyesült Királyságban)
  • a márka erőteljes és hatékony esemény-marketing stratégiát alkalmas, ami erősíti a márkát és az elkötelezettséget
  • az esemény-marketing mellett kimagaslik a Red Bull egyedi csomagolása is, amely kardinális szerepet játszik a globális feltörekvésekben
  • Nancy F. Koehn a Harvard Business School professzora egy cikkében kiemelte a Red Bull európaiságát (egyetemességét?), mint ami nem egy szokványos szkript feliratos amerikai üdítőitalként indult el globális hódító körútjára 
  • ez márka tudatosan figyelt a csomagolásra (a következetesség elve szerint), ami nagymértékben hozzájárult a márka globális ismertségéhez.

2. Airbnb

Egy olyan közösségi piactér, amelynek keretében az emberek a világ bármely részéről foglalhatnak szállást:

  • a 2008-ban, Kaliforniában startolt cég azóta globálissá nőtt, a maga 1 500 000-es listájával a világ 34 000 városában 
  • a robbanásszerű globális sikerhez nagyban hozzájárult a közösségi média marketing 
  • 2015 januárjában az Airbnb elindított egy „globális társadalmi kísérletnek” titulált #OneLessStranger hashtag kampányt ennek keretében az Airbnb arra kérte fel a közösséget, hogy random hospitalitásba kezdjen, majd az így készült videókat és a fényképeket osszák meg a hashtag segítségével
  • az eredmény magáért beszél: mindössze három héttel a kampány lecsengése után világszerte több mint 3 millió ember csatlakozott, tartalmat hozott létre és beszélt a kampány sikeréről


3. Domino’s

A Domino’s pizza a tudatos nemzetközi terjeszkedés folyamatában alapeszközként használta a menü innováció stratégiáját. J. Patrick Doyle, a Domino’s vezérigazgatója szerint a pizza: kenyér-mártás-sajt alapvetően mindenhol favorit ételként tartható számon, ez alól kivételt képezhet Kína- és hogy hogyan javítottak ezen a globális hiátuson? 

Egyszerűen figyeltek az ázsiai ételfogyasztói igényekre és bővítették a feltét-palettát a tenger gyümölcsei és hal opcióval . A Domino’s célratörő erőfeszítései során összpontosított a piacok preferenciáira.

 
4. Nike

A Nike márka globális törekvéseit nagynevű nemzetközi szponzorok segítségével érte le (pl.: Manchester United), de valamivel több ez, mint szponzorizáció: üzleti partnerség. Emellett fontos volt a NikeID co-creation platform létrehozása is, mint működőképes globális marketingstratégia. Ezzel a Nike tervezői arra fókuszáltak, hogy testreszabott termékeket szállítsanak a nemzetközi piacokra. Hogyan?

A Nike tulajdonképpen vásárlói kezébe adta a terméktervezés lehetőségét, ezért személyre szabott darabokat tud szállítani a piacra. Olyanokat, amelyek összhangban vannak a komplex kulturális preferenciákkal és különféle stílusokkal egyaránt. 

5. McDonald's

Tény, hogy a McDonald's egy sikeres globális márka. Mivel tett szert erre a lehengerlő sikerre? Az úgynevezett glokális marketingtevékenységet folytat (nem, nem elírás: globális és lokális egyben). Úgy tudja megőrizni általános márkajelzését, hogy közben figyel a különféle országok régióspecifikus menüelemeire is. 

6. Coca-Cola

A Coca-Cola minőségi marketingje nagyszerű példa a nemzetközi marketingstratégiával foglalkozók számára. Habár nagyvállalatként tartható számon, mégis figyelmet szentel (nem kevés időt és energiát fektetve) a kisközösségek különféle programjaira, jótékonysági intézkedésekre. Csupán néhány példát ragadnánk ki ennek szemléltetésére: 

  • Egyiptomban a Coca-Cola egy Beni Suef nevű kisfaluban 650 tiszta víz berendezést hozott létre 
  • a közel-keleti gyermekek számára szponzorként lépett fel a Ramadan-étkezés során 
  • Indiában támogatja a Support My School néven szereplő kezdeményezést (amelynek során részt vesz a helyi iskolák korszerűsítésében)

Végül, de nem utolsó sorban nem maradhat el a márka érzelmi vonzata sem, amelynek üzenete egyértelműen: az önfeledt boldogság. 

A kezdő vállalkozások 9 alapvető és tipikus hibája!

Minden vállalkozás más és más, ezért igen szerencsétlen helyzet volna a körtét az almával összehasonlítani. Van azonban 9 olyan tipikus hiba, amibe számos induló cég beleesik, pedig a csapdahelyzet egy kis tervezéssel könnyűszerrel elkerülhető lenne. Nézzük, mik ezek.

a_kezdo_vallalkozasok_9_alapveto_es_tipikus_hibaja.png

1. Alul- vagy túlköltekezés

Induló vállalkozásként valószínűleg a pontos költségvetés összeállítása okozza a legnagyobb fejtörést. Két általánosan elterjedt gondolkodásmód jellemzi az újdonsült cégtulajdonosokat:

  • Csak pénzből lehet pénzt csinálni, ezért elkerülhetetlenek a kiadások.
  • A kiadásokat végletekig vissza kell szorítani, amíg a „rendszer” önfenntartóvá nem válik.

Hosszú távon mindkét attitűd szélsőséges helyzetbe sodorhatja a vállalkozást. A megfelelő emberekbe és termékekbe történő tőkebefektetés a jövőben kifizetődő lehet, de nem szabad fejjel szaladni a falnak: egy cégnek rengetek pénzügyi kötelezettséget kell teljesítenie.

2. A közvetlen piaci vetélytársak bagatellizálása

Az önálló piacra lépés gyakran idézi elő azt a csapdahelyzetet, hogy az új vállalkozás megfeledkezik, vagy nem tulajdonít elegendő jelentőséget a konkurenciának. Érdemes már indulás előtt felmérni a piacot, és számba venni azokat a területeket, ahol többet tudunk nyújtani az ügyfeleknek.

3. Bérelt ingatlanok és ingóságok

Ez a pont ugyan szorosan kapcsolódik az első számúhoz, ám annyira lényeges, hogy külön szót érdemel. Lényeges szem előtt tartani, hogy minden tartós bérlet (legyen az irodahelyiség vagy eszköz) hosszú távú fizetési kötelezettségekkel jár.

4. Elérhetetlen célok kitűzése

Álmok nélkül nincs siker, ez kétségtelen tény. A megalapozatlan terv nélküli, pusztán a világmegváltó ötletekre támaszkodó vállalkozások azonban tiszavirág életűek. Az eredményességhez reális és elérhető célokat kell kitűzni.

5. A marketing elvetése

Jó bornak nem kell cégér – tartja a régi bölcsesség. Az induló vállalkozások gyakran esnek abba a hibába, hogy terméküket, szolgáltatásukat annyira forradalminak gondolják, hogy meglátásuk szerint minden marketingre költött forint kidobott pénz az ablakon. A valóságban az újdonsült cégek túlnyomó többségének erőteljes marketingre van szüksége a fennmaradáshoz.

6. Túl alacsony, túl magas haszonkulcs megállapítása

Különösebben nem is szorul magyarázatra ez a pont. Az optimális haszonkulcs beállítása időbe telhet, az idő pedig – mint tudjuk – pénz. A megfelelő piaci árak kialakításához érdemes tanulmányozni a konkurenciát.

7. Túlvállalás

Nem csak kezdő cégtulajdonosoknál, de sokat megélt vén rókáknál is megfigyelhető a túlvállalás attitűdje. A tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy aki mindent kézben akar tartani, annak végül minden kihullik a kezéből. Érdemes egyes, teljes embert kívánó területeket – úgymint bérügyek, humánügyek, műszaki ügyek – kiszervezni, illetve más kollégának átadni.

8. Kishitűség

Kezdő vállalkozók az első buktatóknál gyakran felteszik a kérdést: Biztosan alkalmas vagyok én erre? Higgyük el, hogy más induló cégvezetők ugyanezt a kérdést felvetik maguknak, kétségek gyötrik és néha elszáll a magabiztosságuk.

9. Az ügyfél visszajelzésének figyelmen kívül hagyása

A költségvetés összeállítása és betartása, az üzleti modell meghatározása, a termékek beszerzése vagy a kötelezettségek kiegyenlítése mellett számos alkalommal háttérbe szorul egy nagyon jelentőségteljes momentum, az ügyfélkezelés. A sikeres üzlet kulcsa pedig az elégedett és hűséges ügyfélkör, amit semmilyen körülmények között nem szabad szem elől veszteni.

A Google-hirdetővé válás előnyei és lépései

Amíg sokan már teljesen otthonosan mozognak a Google keresőiben, addig csak kevesen tapasztalják azt, hogy milyen egyszerű is lehet megjelenni az áhított felületeken, vagy méginkább a keresési eredmények első oldalán. Az is igaz, hogy néha valódi kihívást jelenthet az, hogy mindezt nyereségesen is működtethessük, ezért az alábbiakban néhány alapvető gondolatot osztunk meg neked a Google Ads-ről és a hozzá kapcsolódó szolgáltatásokról. 

sketch-1561042641394.png

A hirdetések megjelenítése

Már a kezdeteknél eldöntheted, hogy a hirdetéseid az „egész világ” szeme előtt láthatóvá kívánod tenni, vagy inkább korlátoznád azok expozícióját, előterjesztését. Az AdWords expozíciós szintjei a következők: 

1. Google keresési eredmények:

  • a kulcsszóra keresés során a Google találati oldalán
  • ha a kereső személy bepötyögte az adott kulcsszót, vagy annak egy rokon változatát, ez lehet a hirdetés kiváltó tényezője
  • mindez az eredményoldal felső, vagy jobb oldalán jelenik meg

2. Keresési partnerek eredményei:

  • hirdetéseid megjelenhetnek a Google keresési partnereinek hálózatain is
  • megjeleníthetik, illetve saját keresési oldalaikba foglalhatják a Google eredményeit.

A Gmail és az AdSense webhelyek

Az előbb tárgyaltak mellett, több százezer weboldal, webhely jelenítheti meg az AdWords hirdetéseket az AdSense program részeként, amely lehetővé teszi a webhelytulajdonosok számára a hozzáférést.

A Gmail-hirdetések olyan interaktív hirdetések, amelyek a beérkező levelek tetején találhatók. Amikor valaki rákattint egy összecsukott, ill. tömörített Gmail-hirdetésre, akkor az ugyanúgy kibővül, mint egy e-mail. Az ilyen formában kibővült hirdetés tartalmazhat képeket, videókat, vagy beágyazott űrlapot is akár. 

Hirdetésed legyen:

  • e-mail kész: tudniillik sokan továbbítják üzenetként a már megnyitott hirdetéseket
  • mobilbarát: a Google Ads optimalizálja a hirdetéseket annak érdekében, hogy bármilyen eszközről elérhetők lehessenek. Hogy még hatásosabb legyen a hirdetésed, kiválaszthatod a dedikált mobil opciókat, például a click-to-call, vagyis a kattintásról hívásra verziót. 

Tippek:

  • hozz létre egy hirdetéscsomagot, vagy kampányt kizárólag Gmail-hirdetésekhez
  • Gmail-hirdetésére specifikus célzást is beállíthatsz (pl.: domain célzást)
  • ne adj hozzá inkompatibilis célzást a Gmail-hirdetéseket tartalmazó hirdetéscsoporthoz, vagy kampányhoz, ha nem megfelelő célzást használsz, akkor a Gmail-hirdetései nem fognak megfelelően működni.

A Google AdSense és működési elve

Az AdSense egy olyan CPC (kattintásonkénti költségre vonatkozó) hirdetési program, amely lehetővé teszi a megjelenítők számára, hogy kis mennyiségű  HTML-t helyezzenek be a webhelyükre és hirdetéseket jelenítsenek meg, amelyek célzottak és relevánsak az oldalak tartalmaira. 

A Pay Per Click (PPC) előnyeiről

Az AdWords egy PPC reklámmédiumnak is nevezhető, amely azt a célt szolgálja, hogy csak az eredményekért kelljen fizetned. Olyanokért, amelyek látogatókat visznek a saját webhelyedre. A Google-hirdetések szembetűnő tulajdonságai, hogy minden esetben lehetővé teszik annak az eldöntését, hogy mennyit vagy hajlandó fizetni egy-egy látogató kattintásáért.

 

 

 

 

 

Milyen gyakran érdemes posztolni a közösségi médiába?

Egyes oldalak azt állítják, hogy a szociális média felületein nem lehet elég bejegyzést megjeleníteni. Más szakmai blogok ugyanakkor – a kevesebb több alapon – amellett teszik le a voksot, hogy kevés, de értékes tartalom menjen ki a követőknek. Hol az igazság?

milyen_gyakran_erdemes_posztolni_a_kozossegi_mediaba.png

Semmi értelme napi 10-15 posztot megjeleníteni, hiszen a szociális platformok algoritmusai visszaveszik az elérést – szól az egyik érv. Míg a másik amellett teszi le a garast, hogy épp a korlátozott láthatóság miatt rengeteg bejegyzést kell publikálni az említett felületeken, hogy legalább minimális számú rajongó lássa azokat.

Ha már most zsong a fejed a kavarodástól, akkor megnyugtatlak: nem vagy egyedül. Ember legyen a talpán, aki ki tud igazodni a közösségi médiaoldalak lélektanán, néha már-már azt érzi a tag, hogy bármit tesz, az sehogyan sem jó.

Számos tanulmány, felmérés és elemzés keresi a bölcsek kövét, azaz azt az optimális számot, ami a napi limitet jelenti a közösségi oldalak publikált posztszámát tekintve. Egy dolgot azonban már érdemes a legelején leszögezni. A releváns rajongói elköteleződést kizárólag minőségi, érdekes és értékes bejegyzésekkel lehet kivívni.

Noha a végkövetkeztetések nem feltétlenül fedik mindig tökéletesen egymást, abban a Buffer, a DowSocial, a HubSpot, a Localvox, a Forbes és még számos neves oldal is egyetért, hogy a jó elérés egyik (ha nem a legfontosabb) kulcsa az, hogy felkeltsd a felhasználó figyelmét. Ehhez pedig akár heti egy jó bejegyzés is elég, aminek gyümölcseit akár hónapokon át szüretelheted.

De mégis, mennyi az annyi? Hány poszt jelenjen meg naponta?

Minden közösségi oldal más és más, a platformok algoritmusai különböző metódus szerint kerültek finomhangolásra. Éppen ezért nem lehet konkrétan kijelenteni sem, hogy például általánosan napi 3 bejegyzés az optimális.

Érdemes inkább számba venni lépésről lépésre az egyes szociális oldalakat, hogy tisztább képet kapjunk. Az alábbiak az előzőekben már említett elemzések, következtetések alapján került összesítésre.

Érdemes megjegyezni továbbá, hogy az adott közösségi oldalak tematikája, felhasználói szokásai módosíthatják a számokat. Mit jelent ez? Például egy humoros képeket megjelenítő Facebook csoportnak más elérése lesz, mint egy szakmai horgász fórumnak. De lássuk a számokat!

Facebook

Minimum: 2 hozzászólás naponta (Interakciók a felhasználók megnyilvánulásaira).

Ajánlott: 1 bejegyzés megjelenítése naponta. Legjobb időpont a Facebookon történő publikálásra: 13 óra és 16 óra között.

Megjegyzés: A posztszámok tekintetében teljes a szórás a neves oldalak állásfoglalása alapján. Az Ahalogy nevű honlap napi egynél többet már spamnek vesz, a Buffer napi két bejegyzést javasol, míg a Constant Contact hetente legalább három friss megjelenést ajánl. Ezekkel szemben a Neil Patel elemzőoldal arra figyelmeztet, hogy 10.000 követő alatt napi egy bejegyzés az optimális. Érdemes lehet időről-időre a Facebook saját elemző eszközé is vizsgálgatni. Ez az adott oldalra kattintva, a borítókép alatti három pontot kinyitva az Elemzések megtekintése menüpontnál található.

Twitter

Minimum: 1 tweet naponta.

Ajánlott: 15 tweet megjelenítése 24 óránként. Legjobb időpont a Twitteren történő publikálásra: A reggeli és délutáni, koraesti órák.

Megjegyzés: A szórás ebben az esetben is igen nagy. A Buffer napi három tweetet ajánl, míg a Constant Contact ötöt. A DowSocial napi szinten hat bejegyzést preferál, a HubSpot és a LocalVox maximum öt tweet posztolásáról ír. A Twitter kifinomult elemzési funkcióval rendelkezik, amely segít ellenőrizni a legtöbb nézettséget hozó bejegyzéseket. Ennek vizsgálatához be kell jelentkezned a Twitter Analytics szolgáltatásába, és a dátumok oszlopdiagramjára vetned néhány pillantást.

Pinterest

Minimum: 3 pin naponta.

Ajánlott: 11 pin megjelenítése 24 óránként. Legjobb időpont a Pinteresten történő publikálásra: Délelőtt és késő este.

Megjegyzés: Az Ahalogy 15-30 napi pinben látja a megfelelő számot, míg a Buffernél ez a szám csak öt. A DowSocial legalább napi hármat javasol, az Adobe 24 óránkét 4-10-et. A Pinterest elemző funkciója igen mély merítésekre ad lehetőséget. Hol találod ezt a funkciót? Egyszerűen látogasd meg a Pinterest Analytics-et, ahol válaszd a Profil menüpontot. Itt a hét kiválasztott napjaira szűrheted az adatokat, amiket praktikusan egy táblázatba is exportálhatsz.

Instagram

Minimum: 1 bejegyzés naponta.

Ajánlott: 1-2 bejegyzés 24 óránként. Legjobb időpont az Instagram felületén történő publikálásra: Reggeli időszakok.

Megjegyzés: A Buffer a népszerű márkák szokásait vette alapul, melyek átlagosan napi 1,5 bejegyzést osztanak meg a követőikkel. A DowSocial oldalánál ez a szám három. Az Adobe ugyanakkor arról beszél, hogy a posztolások gyakoriságát az Instagram oldal nagyságához kell igazítani. Amennyiben sok követővel rendelkezik, úgy akár még a napi 10 megosztás sem földtől elrugaszkodott. Az Instagram adatok monitorozásához az Iconosquare szolgáltatást kell segítségül hívnod. Lehetőségeinek egy része arra irányul, hogy statisztikai adatokat állíthass össze az Instagram felhasználók viselkedésének adataiból. Sajnos az Iconosquare csak 14 napig ingyenes.

Összegzés

Zárásképpen nem árt ismét aláhúzni, hogy a fent ismertetett adatok kizárólag átlagoláson alapulnak. Arra viszont kétségtelenül megfelelők, hogy képet kapj az egyes közösségi médiaoldalak viselkedéséről, statisztikáiról. A személyes tapasztalat azonban elkerülhetetlen, rajtad kívül ugyanis egyetlen elemző szakember sem tudja jobban, hogy milyen tartalmakat kedvelnek a rajongóid, illetve mely időben a legaktívabbak.

Mi is tulajdonképpen a Google Ads és miben rejlik az eddig felfedezett ereje?

Számos AdWords-definícióval találhattad már szembe magad a Google kereséseid során. Eleinte nehéz tisztán látni, hiszen annyiféle megközelítést tárnak elénk, hogy világossá, érthetővé tegyék a Google-hirdetések mibenlétét. 

mi_is_tulajdonkeppen_a_google_ads_es_miben_rejlik_az_eddig_felfedezett_ereje.png

Bemelegítésként a Vangie Beal-féle Adwords-meghatározással indíthatnánk, amelyben a következőkről értesülhetünk:

  • a Google Ads lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy költségvetést állítsanak fel a hirdetéseikre, és csupán akkor fizessenek mindezért, ha az internetező emberek a hirdetésekre kattintanak
  • ez a fajta hirdetési szolgáltatás elsősorban (nagyrészt) a kulcsszavakra konvertál
  • mindazon vállalkozók, akik élnek e lehetőséggel releváns hirdetéseket hozhatnak létre, olyan kulcsszavak és kifejezések segítségével, amelyekre a Google-keresőmotort használók rákeresnek
  • a keresett kulcsszó a hirdetés megnyitásához vezetheti a felhasználókat, ahonnan akár a webhelyedre is eljuthatnak
  • az AdWords-hirdetések a Google keresési eredmények felett, vagy jobb oldalán található Szponzorált Link (Sponzored Link) cím alatt jelennek meg
  • a kampányok kulcsszavának kiválasztásakor különböző beállítási opciók állnak a rendelkezésedre.

A Google Ads néhány kiemelkedő fontosságú ismérve

Nem kell többé hinned abban a borúlátó, kishitű kijelentésben, mely szerint hiába fektetsz be időt és energiát a munkába, az nem viszonozza fáradságodat, hiszen erre éppen a Google komplex hirdetési rendszere képes rácáfolni.

Szánj rá időt, ismerd meg, majd a megszerzett tudást kamatoztasd. Ezzel a hozzáállással nagy esély van arra, hogy felvirágoztasd a hirdetési kampányaidat. 

A nagyszerű pay-per-click (PPC- kattintásalapú fizetési mód) technológiának köszönhetően elmondható, hogy a hirdetőnek csupán a kattintott hirdetései kerülnek pénzbe. 

A „live prospect clicks” abban nyilvánul meg, hogy egy internetező ember a hirdetésre kattint, és vélhetően oda is eljut, hogy meglátogassa a webhelyt. 

Két hirdetés-megjelenítési hely áll a hirdetők rendelkezésére: 

1. A Keresési Hálózat 

  • amennyiben a Keresési Hálózatban kívánod megjeleníteni a hirdetéseidet, abban az esetben az általad közzétett hirdetésszöveg a keresési eredmények mellett fog láthatóvá válni
  • ne feledkezz meg arról sem, hogy ezen a helyen tudatos keresgélőkkel van/lehet dolgod, akik maguk szerzik meg a kívánt információkat 
  • a kattintási arány, vagyis a click trough rate (CTR) relatíve magasnak bizonyul 

 

2. A Display Hálózat

  • ha úgy döntesz, hogy a Display Hálózatban tennéd inkább közzé a hirdetéseidet, akkor több millió webhelyet, weboldalt érhetsz el, persze mindezt természetesen a nélkülözhetetlen optimális célzással valósíthatod meg
  • a megfelelő kulcsszavakkal embertömegekhez juthat el a hirdetésed
  • meg lehet ragadni az alkalmat a figyelemfelkeltésre
  • habár a CTR viszonylag „silányabb”, mint a Keresési Hálózatban, mégis előnyt lehet kovácsolni az olvasók sokoldalú érdeklődéséből 

 

Végezetül néhány kihagyhatatlan tudnivaló

 

Nélkülözhetetlen kihagyni azt a tudnivalót, mely szerint az AdWords lehetővé teszi a hirdetőnek, hogy akár több hirdetést is tesztelhessen egyidejűleg, valamint: nyomon követhesse minden hirdetését.

Minden kattintás „lenyomozható”, továbbá a Google biztosítja a keresési eredményeket az internet teljes platformján, ekként az AOL, az Earthlinks, a Netscape, és még számos nagy internetszolgáltató felületén egyaránt. 

Az AdSense programjain keresztül a Google-hirdetések weboldalak egész sokaságának felületein jelenhetnek meg internetszerte, így több ezer webújságon, weboldalon, blogon, valamint Gmail oldalakon. 

A hirdetések bármikor megváltoztathatók, nem beszélve arról, hogy az esetlegesen „kudarcba fulladt”, veszteséges hirdetéseknek egy szempillantás alatt (egy kattintással) véget vethetsz.

Esély van arra, hogy több hirdetést futtass párhuzamosan. Az ügyfeleket pedig eljuttathatod (ténylegesen) oda, ahova menni szerettek volna (ill. ráleljenek arra a tartalomra, információra stb., amit eredetileg kerestek). 

Kötöttpályás luxus - a Maharadzsa Expressz

Töretlen népszerűségnek örvend India legdrágább turisztikai vonata, amit gyakran nemes egyszerűséggel a keleti Orient Express néven is emlegetnek.

A 2010-ben útjára indított fényűző jármű lélegzetelállító tájakon kalauzolja végig az utazót, ezzel bemutatva India fenséges kultúráját és örökségét. A Maharadzsa Express azonban többet kínál mint puszta vonatozás: a vendég a jegy birtokában mélyreható utazást kap az indiai lélek ismeretlen tájaira is.

kotottpalyas_luxus_a_maharadzsa_expressz.jpg

A luxusvonat egyes esetekben több mint egy hétig tartó útja során olyan lenyűgöző helyszínek tárulnak az utasok elé mint a Taj Mahal, Fatehpur Szíkri palotája vagy a szent város, Váránaszi. A vonat a Thár-sivatagtól az Indus-völgyön keresztül Kalibangan településen át olyan pompázatos helyeken is megfordul, mint a Tavak városa, amit kelet Velencéjének is becéznek.


Személyre szabott fényűzés

szemelyre_szabott_fenyuzes.jpg
A 24 kocsiból álló Maharadzsa Express összesen 88 utast fogad egy út alkalmával. Ez a szám kissé kevésnek tűnhet egy ekkora szerelvényre, ám nem szabad elfelejteni, hogy a luxus expressz nem tömegközlekedési jármű.
800 dollár fejenként és naponta a legolcsóbb kabin a Maharadzsán.

Ezt egy 900, majd egy 1400 dolláros fülke követi. Természetesen a fülke úgy értendő, amit a legnevesebb szállodák is elirigyelnének: LCD TV, klíma, telefonvonal, internet. A padló faparkettával rakott, a bútorok faragása gondos mesteremberek keze munkáját dicséri. Az egész olyan, mintha a viktoriánus korba csöppentünk volna hirtelen.

A nagyobb kabinok minibárral és saját nappalival is rendelkeznek, de mindezek eltörpülnek a pompázatos elnöki lakosztály mellett. Ennek persze ára van: az elnöki lakosztály naponta 2500 dollárt kóstál fejenként. Noha az árak kétségtelenül a felhők között járnak, azonban magukban foglalják a korlátlan étel- és italfogyasztást, illetve múzeumi és egyéb belépők díjait is.

A káprázatos szállások mellett a Maharadzsa Expressz két étteremmel is rendelkezik, melyek igazi kulináris élvezetet nyújtanak. A vonat egy jól felszerelt bárral is büszkélkedhet, természetesen a világ legjobb boraival feltöltve. Ám ez még mindig nem minden. Ha az utazó egy kis izgalomra vágyik, próbára teheti a szerencséjét a Lounge Szalon játékasztalainak egyikén, ahol kényelmes fotelek várják a játékosokat.

A klasszikus és a modern világ ízléses ötvözete

a_klasszikus_es_a_modern_vilag_izleses_otvozete.jpg

A Maharadzsa Express üzemeltetői azokra a modern, elfoglalt városi emberekre is gondoltak, akik nem pusztán pihenni, de vásárolni is szeretnének. Az ő számukra került kialakításra a Treasure Chest Szalon, azaz egy felső kategóriás butik, felső kategóriás ajándéktárgyakkal. A fedélzeten 24 órás szoba szerviz működik, így a gondos személyzet a fizetővendégek rendelkezésére áll a nap minden percében. Magától értetődően ha az utas magányra vagy diszkrécióra vágyik, akkor a személyzet láthatatlanná válik.

A vendégek tökéletes pihenéséről és nyugalmáról a Maharadzsa Expressz pneumatikus-hidraulikus felfüggesztése gondoskodik. A vonat tökéletesen zaj- és rázkódásmentes, így az utazóknak nem kell attól tartaniuk, hogy a fényűző ebéd után elfogyasztott gőzölgő kávé a ruhájukra löttyen. Az éjszakai zakatolás is nyugodt szívvel elfelejthető, a vonat ugyanis mechanikai kialakítása miatt az egyik legcsendesebb jármű a világon.

A Maharadzsa Express üzemeltetői jelenleg öt különböző útvonalra értékesítenek jegyeket. A városnézés, a nevezetes helyszínek és történelmi emlékművek megtekintése minden csomagban elérhető, ahogyan a túra- és idegenvezetés is része a jegyárnak.

Forrás: luxe.digital/travel/maharajas-express-review/

Címkék: luxus

Mi a hosszú távú üzleti kapcsolatok kiépítésének titka?

Sok szó esik az üzleti kapcsolatok fontosságáról, ámbár ezek leginkább a pénzügyi jellegre összpontosítanak. Ez rövidlátó gondolkodás, aminek hatására az eredmények messze elmaradnak az elvártaktól. Az igazán mély és virágzó üzleti kapcsolatok kiépítése időigényes feladat, amire jövőbeli befektetésként szükséges tekinteni.

sketch-1558022002734.png

Egy vállalkozás partnerségének megteremtése hasonló az elvetett maghoz. Mind a vetésnek, mind a betakarításnak megvan a maga ideje. A növekedést nem lehet siettetni, és időközönként ápolni, gondoskodni is kell róla.

A hosszú távú üzleti kapcsolatok nem máról holnapra születnek

Kapcsolatok nélkül ugyan működhet, talán még fejlődhet is egy vállalkozás, ám – hogy maradjunk a fenti vetőmagos példánál – a betakarítás során szembetűnhet, hogy a termés lehetett volna sokkal bőségesebb is. Üzleti nyelvre lefordítva ez azt jelenti, hogy a partnerségek kialakításával, fenntartásával és ápolásával vállalkozásod is jövedelmezőbbé válik. A gondos gazda szeme előtt tehát nem kizárólag a betakarítás, ahogy a jó vállalkozó szeme előtt sem csak a profit lebeg.

A mag elvetése

Az optimális üzleti együttműködés alapja a kölcsönösség, azaz, ha értéket tudsz adni másoknak, és cserébe ők is értéket adnak neked. (Ez a magok elvetésének periódusa.) De mit is jelent az értékadás egy induló vállalkozás tekintetében? Lássunk egy hétköznapi példát! Ha céged közösségi oldalának követői között rendszeresen releváns, friss és érdekes tartalmat osztasz meg, amit szívesen olvasnak, azzal értéket adsz nekik.

Cserébe a követőid elköteleződnek feléd és a vállalkozásod felé. Így a win-win helyzet létrejött: értéket adtál és értéket kaptál. A folyamat azonban itt még nem ért véget, jelenleg ott tartasz, hogy az elvetett mag szárba szökkent. Rengeteg időt és energiát szükséges még arra fordítanod, hogy leszüretelhesd a munkád gyümölcsét.

A gondoskodás

A következő mozzanat a gondoskodás. A szárba szökött fiatal palántát a növekedés érdekében ugyanis óvni és táplálni kell. Ugyanez a feladat vár rád a frissen kiépült üzleti partnereiddel, illetve ügyfeleiddel is. Fűzzük tovább a közösségi oldalas példa fonalát: Követőid tehát elégedettek veled, olyan megosztást, bejegyzést, jegyzetet vagy fotót találtak nálad, amivel felkeltetted az érdeklődésüket, és szerencsés esetben elköteleződtek feléd.

A kihívás ugyanakkor az, hogy ezeket az érdeklődőket ne veszítsd el magad mellől, hiszen vállalkozásod ezzel potenciális ügyfeleket – ha úgy tetszik üzleti kapcsolatokat – bukhat. Ezért rendszeresen azon kell dolgoznod, hogy fenntartsd az érdeklődésüket és elkötelezettségüket. Hogyan? Ismételt friss, releváns és érdekes tartalmak megosztásával. Ahogyan a fiatal növény ápolásra szorul, úgy követőid is törődést várnak el tőled.

A betakarítás

A magvetést és a törődő gondoskodást követően eljött az idő a betakarításra. Az üzletben ez azt jelenti, hogy ajánlatot adsz a célcsoportodnak. Ha a gondoskodási fázis alapos volt, akkor a betakarítás időszaka alatt nem lesz nehéz dolgod: követőid elkötelezettek feléd, mert vállalkozásod hiteles és értékadó, elérhető és emberközeli.

Ha felborul a sorrend

Ha nyitott szemmel jársz, bizonyára észrevetted már, hogy egyes üzleti szereplők – átugorva a megvetés és a gondoskodás fázisát – azonnal a betakarításra ugranak. Azaz megalapozatlan üzleti kapcsolatok nélkül próbálnak rögtön profitit termelni. Ez az üzleti modell rövid távon talán működhet, ám semmiképp nem szolgálja egy vállalkozás jövőbeli kilátásait.

Mi rejlik a gazdasági hírek mögött? Tőzsde alapok kezdőknek!

A gazdasági hírek gyakran úgy hangzanak, mintha idegen nyelvű adást sugározna az adott média. Tőzsde, részvény, esés, emelkedés, vétel, eladás – mit jelentenek ezek a fogalmak? Valóban közgazdásszá kell válnod ahhoz, hogy el ne tévedj a pénzügyi-gazdasági hírek világában?

sketch-1557425804556.png


A közlekedési hírek, az időjárásjelentés és a napi történések megértése senkinek nem okoz különösebb kihívást. A gazdasági információk befogadásához, feldolgozásához azonban gyakran érezheted azt, hogy lexikonnal a kezedben szükséges leülni a híradó elé.


Ez azért is jelent problémát, mert egy-egy gazdasági történés kihatással lehet a közvetlen környezetedre is. Csak egyetlen hétköznapi példa: Ha éppen külföldi nyaralást tervezel, és valutaváltás előtt állsz, akkor közel sem mindegy, hogy mennyiért sikerül hozzájutnod a fizetőeszközhöz.


Kezdjük az alapokkal: Pontosan mi is az a tőzsde?


Mivel a gazdasági hírek nagyrészét a napi tőzsdei történések teszik ki, így vegyük ezt előre. A tőzsde egy szigorú szabályozás mellett működtetett piac, ahol emberek kereskednek egymással. Két fő típusuk ismert: az árutőzsde és az értéktőzsde.

A kereskedés során sem az áruknak, sem az értékpapíroknak nem kell jelen lenniük, ezért ebben az értelemben nem hasonlítanak a klasszikus piacra, ahol az üzlet létrejöttével pénz és árucsere is történik.

Az árutőzsde talán nem szorul különösebb magyarázatra: meghatározott, azaz kereskedhető termékek vételének és eladásának színtere. Mivel a gazdasági hírekben túlnyomórészt a részvénykereskedést is magában foglaló értéktőzsdéről esik szó, ezért mi is ezt vegyük górcső alá.

Mi az a részvény (értékpapír)?


Röviden: a cég tulajdonjogának apró szeletei. Tegyük fel, hogy a Coca-Cola tízmillió részvényt bocsátott ki az évek során. Ha rendelkezel egy darab ilyen részvénnyel, akkor büszke lehetsz magadra, ugyanis a Coca-Cola cég tízmilliomod része a tulajdonodban van. Ez azt is jelenti, hogy ennyi százalékban birtoklod a céget. Jól gondolod: ha valakinek mind a tízmillió részvény a birtokában van, az 100 százalékban tulajdonosa a vállalatnak.


Rendben, a kibocsátott tízmillió részvényből egyetlen darab még nem elegendő ahhoz, hogy jelentős része légy a vállalatirányításnak, ám ahhoz éppen elég, hogy részesülj az esetleges osztalékfizetésből. (Az osztalékfizetés olyan kifizetés, amelyet a vállalat – többnyire a nyereséges működés után – a részvényeseinek ad.)


Miért éri meg egy vállalatnak feldarabolnia magát?


Felmerülhet a kérdés, hogy miért is darabolja fel magát egy vállalat, hogy aztán ebek harmincadjára széthordják minden irányba. És miért éri meg, hogy a részvénytulajdonosok beleszólhatnak a vállalatirányításba?


A cég ilyen módon történő értékesítése a vállalat számára jelentős tőkebevonást jelent. A bevont pénzforrást pedig a cég fejlesztésére, bővítésére tudják fordítani. Magyarán: a részvényeladással történő tőkebevonás a nyereség növelésének érdekében történik. (Persze, történhet spekulatív céllal is, de az egy másik történet.) A részvényt kibocsátó vállalatok egyébiránt azért arra figyelni szoktak, hogy az értékpapírok többsége (ezáltal maga a vállalat is) saját kézben maradjon.


Emelkedés és esés


A gazdasági hírekben legtöbbször elhangzó mondat, hogy egy vállalat részvényei estek, illetve emelkedtek. Mit jelent ez? Azt már tudjuk, hogy az áruba bocsátott értékpapírok a tőzsdén megvásárolhatók. Egy-egy részvény árát azonban a piac határozza meg: ha egy cég kilátásai pozitívak, akkor a papírjai nagyrészt emelkednek (drágábbak), ha negatívak, akkor pedig rendszerint esnek (olcsóbbak).

Hogyan indíts egyéni vállalkozást és dolgozz otthon? Útmutató a sikerhez!

A vállalkozói lét, a saját talpra állás ma már nem tűnik elérhetetlen messzeségnek. A pontos tervezés, a kockázatok, buktatók felmérése azonban elengedhetetlen részét képzik a folyamatnak. Gondos számítás nélkül ugyanis nem létezik sikeres vállalkozás.

A lehetőségek tárháza szinte végtelen

Az online üzlettől kezdve az otthoni terápiás foglalkozáson át a tanácsadásig bármibe belekezdhetsz. Természetesen egyes szakmák képesítést és működési engedélyt követelnek, ám csak rajtad áll, hogy képzeled el a jövődet.

sketch-1556827431058.png

Hogyan indíts vállalkozást?

Mindegy tehát, hogy egy terméket szeretnél forgalmazni az interneten vagy egy szolgáltatást kínálsz az embereknek, az üzleti ötletedet alapos piaci kutatás kell, hogy kövesse. Ez ugyanis a lehetőségeid feltérképezésén túl piaci vetélytársaid megismerésére is apropót ad.

Szánj némi időt az üzleti célcsoportod kiismerésére. Tedd fel magadnak az alábbi kérdéseket:

  • Hány évesek az ügyfeleim (fiatalok, középkorúak, idősebbek)?
  • Hol érem el az ügyfeleimet? Lokális szinten vagy többnyire online felületeken?
  • Hol tudnak ők elérni engem? Hol válhatok láthatóvá a számukra?
  • Mennyire árérzékenyek? Mennyit képesek kifizetni a termékemért, szolgáltatásomért?

Ha megközelítőleg képbe kerültél a célcsoportod kapcsán, akkor készíts egy listát a konkurenciáról. Egészen pontosan azokról a versenytársakról, akik a tiédhez hasonló terméket, szolgáltatást kínálnak, és célcsoportjaik hozzávetőleg megegyeznek a tiéddel. Ők lesznek az igazi piaci kihívóid.

Vizsgáld meg őket alaposan! Figyeld meg, hogy mi az, amiben kiemelkedően teljesítenek, és keresd meg a gyengeségüket is. Nincs online ügyfélszolgálatuk? Te legyél elérhető mindig a Facebookon. Lassú a házhozszállítás? Te intézd gyorsabban.

A felhasználói értékelésekből rengeteg hasznos információ leszűrhető, böngészd végig ezeket a konkurenciádnál, és tanulj belőlük.

Legyen üzleti terved

Ez az a passzus, amivel a legtöbb kezdő vállalkozó nem szeret törődni. De hidd el, az üzleti terv segít néhány kiemelten fontos mérföldkő elérésében, és napra pontos képet ad a vállalkozásod fejlődéséről, irányáról.

Nem szükséges értelmezhetetlen folyamatábrákkal, szemet fárasztó matematikai egyenletekkel telitűzdelt százoldalas disszertációt írnod. (Sokan egyébként azért riadnak vissza az üzleti terv készítésétől, mert azt gondolják, hogy így néz ki.)

Írd le az alapötletedet, a potenciális ügyfeleid körét, a felfedezett piaci rést, amit termékeddel, szolgáltatásoddal be szeretnél tömni. Tedd mellé a vállalkozásod napi teendőit, a jelenlegi pénzügyi helyzeted, illetve a tervezettet. Mennyibe kerül a vállalkozásod fenntartása, és mennyit fogsz belőle havonta profitálni? Mennyit keresel egy termék eladásával, illetve egy megbízással? Mennyit kell eladnod, hogy önfenntartóvá váljon a céged? Mikor fogod ezt elérni?

A vállalkozás hivatalossá tétele

Ha a tervezésben idáig jutottál, akkor ideje hivatalossá tenni az ötletedet. A vállalkozásod formáját tekintve több lehetőség közül is választhatsz. Ezt többnyire a bevételed összege, a választott adózási forma, a visszaigényelhető és leírható tételek fogják meghatározni.

Ezen a pontot erősen ajánlott egy könyvelő segítségét kérned. A szakember közreműködésével kiválasztjátok a leendő vállalkozásod profiljához illő cégformát, sőt, a vállalkozásod hivatalos bejegyzését is elintézi.

Könyvelővel, adótanácsadóval, pénzügyi szakemberekkel egyébiránt a jövőben is érdemes lesz a kapcsolattartás.

Tom Corley: A sikeres emberek sajátos szokásai

Tom Corley – hivatását tekintve könyvelő és pénzügyi szakember – 233 sikeres személyt kérdezett a titkáról. Kiderült, hogy noha minden ember más és más, néhány közös tulajdonsággal azért mégiscsak rendelkeznek. 

a_sikeres_emberek_sajatos_szokasai.jpg

Corley az alábbi metszéspontokat találta


1. Korán ébrednek


A pénzügy szakember rámutatott, hogy a megkérdezettek közel 50 százaléka legalább három órával a munkavégzés megkezdése előtt ébred. Az így nyert szabadidőt a személyes projektek kezelésére, az elkövetkezendő napok tervezésére használják.


2. Rengeteget olvasnak


Corley válaszadóinak 88 százaléka vallotta, hogy naponta legalább 30 percet fordít az olvasásra. A legtöbbjük nem szórakoztató irodalmat, hanem oktatási, illetve önfejlesztéssel kapcsolatos könyvet lapozgat. Egy tanulmány nemrégiben feltárta, hogy a puszta örömért történő olvasás is hozzájárulhat a karrier építéséhez, így nem feltétlenül szükséges száraz, tényeken alapuló szakirodalmi műveket olvasnunk.


3. Teret engednek a gondolataiknak


A pénzügyi szakember egy érdekes, több milliomos interjúalanyánál is felbukkanó momentumra lett figyelmes. Válaszadói nagy százaléka beszélt arról, hogy naponta 15-30 percet szánnak a gondolataik tisztázására, a jövőről, családról, egészségről és karrierről történő elmélkedésre.


Ez nemcsak a pihenésben segít – hívja fel a figyelmet Tom Corley –, de elérhető jövőképet ad, és rendet rak a sokszor csapongó gondolatok között.


4. Figyelnek az egészségükre


Corley szerint a megkérdezettek 76 százaléka végez naponta legalább 30 perces aerob mozgást, úgymint kocogás, gyaloglás vagy kerékpározás. A milliárdos Richard Branson reggel 5 órakor ébred, majd teniszezni vagy kerékpározni indul. Az üzletember szerint a reggeli sportnak köszönhetően megduplázódott a termelékenysége.


5. Keresik az inspiráló emberek társaságát


A sikeres emberek folyamatosan keresik a motivációt és a pozitív hozzáállást, így nem meglepő, ha előszeretettel töltenek időt inspiráló emberek társaságában. Corley rámutatott, hogy a megkérdezett milliomosok igyekeznek korlátozni a lelkileg toxikus, negatív gondolatokat hangoztató embereknek való kitettséget.


6. A saját céljaikat követik


A pénzügyi szakember felmérésében a válaszadó sikeres emberek 80 százaléka rendelkezett, és rendelkezik jelenleg is távlati célokkal, amik megvalósítására megszállottan törekszik. Corley úgy fogalmazott, hogy a milliomosok nem támasztják a létrájukat valaki más falához. Aki sikerre vágyik, az keresse meg a saját falát, saját álmait, saját céljait és küzdjön érte. Különben a legértékesebb éveit fecsérli másra.


7. Elegendő időt töltenek alvással


Állítólag Albert Einstein imádott aludni, és naponta legalább 10 órát gyakorolta is ezt a szokását. Corley megkérdezettjeinek 89 százaléka legalább napi 8 órát alszik, de sokan még ennél is többet. Az alvás elengedhetetlen a sikerhez, fontos szerepet játszik a memória megfelelő működésében, illetve a kreatív gondolkodás elősegítésében.


8. Több lábon állnak


A sikeres emberek több vasat tartanak a tűzbe, és nem támaszkodnak egyetlen jövedelemforrásra. A felmérésben résztvevők 65 százalékának van legalább három bevételi forrása. A diverzifikálás segít elkerülni a gazdasági visszaesések negatív hatásait.


9. Okosan gazdálkodnak az idővel


A pénz nem az egyetlen erőforrás a sikeres emberek számára, legalább olyan fontos tényező az idő is. A semmibe fektetett idő örökre elveszett – írja Corley könyvében. Nem elég megtanulni jól forgatni a pénzt, a sikeres emberek azzal is tisztában vannak, hogy mire, mennyi időt éri meg ráfordítani.

süti beállítások módosítása