The startup launchpad

MakeItCount

MakeItCount

DOGE: a 34 milliárd dolláros meme crypto története

2021. november 13. - SulczGabor

Most hogy a Bitcoin és az Ethereum is újabb történelmi csúcsokat ostromol és szinte minden a különféle cryptokról szól, beszéljünk a komoly cryptopénzek öccséről, akit az egész család szégyell. Igen, a DOGEcoinról lesz szó.

Tovább

Így működik a kockázati tőkebevonás itthon

Két körös kockatőkebevonás tanulságai és jótanácsok

hiventures.jpg

A vállakozásunkkal, a TheCineScaper-el 2020-ban részt vettünk a Hiventures inkubációs programjában és a kezdeti tőkebevonást követően, idén - végre - júniusban lezártuk a 2. körös tőkebevonást is, most pedig épp a vállalkozás első termékének sorozatgyártását indítjuk be, illetve építjük ki a viszonteladói hálózatot is. Szóval elég sok érdekes dolog történik velünk.

Tovább

Indiegogo és Kickstarter kampány Magyarországról

Így futtathatsz crowdfunding kampányt itthonról

Sajnos sem az Indiegogo, sem a Kickstarter nem gondolja, hogy Magyarországnak van helye a crowdfunding világában, ezért aztán nem is vagyunk fent a partnerországok listájában. Emitt aztán jóval bonyolultabb Magyarországról kampányt futtatni, de nem lehetetlen. 

Tovább

Így NEM csináltunk 1 millió dollárt az Indiegogon

Ebből a videóból megtudhatod, hogy hogyan nem csináltunk 1 millió dollárt Indiegogon, mi az amit elrontottunk és hogy ezekből tanulva hogyan fognánk neki most egy 1 millió dolláros kampánynak.

2018-ban futtattunk egy visszafogottan sikeres Kickstarter kampányt (akkor 20 000 dollárt gyűjtöttünk a saját fejlesztésű smart üvegház monitoring rendszerünk gyártására) és tavaly elhatároztuk, hogy az eszköz új verziójának gyártásához újra a közösségi finanszírozást fogjuk segítségül hívni. Most az Indiegogo-ra esett a választásunk.

Szerettünk volna legalább 100 000 dolcsit összeszedni, de inkább a 200 000 volt a cél (spoiler: végül „csak” 50 000 dolcsit gyűjtöttünk). 

Így csinálj sikeres Indiegogo kampányt

Beszéltünk az Indiegogo Director of Sales-ével és ezeket tanácsolta

 

npw-make-it-rain-money-shooter---paper-currency-dispensing-gun-shoots-real-or-play-bills---battery-operated.jpg

Idén márciusban részt vettünk az Indiegogo online pitch versenyén és bár nem nyertük meg, de dobogón végeztünk és lehetőségünk nyílt rá, hogy direktebben kommunikáljunk az Indiegogo csapatával, mint korábban bármikor. Végül sikerült becserkészni Enzo Njoot, aki a Director of Sales pozíciót tölti be az Indiegogo-nál, szóval nála jobban senki sem tudja, mitől is lesz sikeres egy kampány.

Tovább

Kikről mintázták a Silicon Valley szereplőit?

index_pic.jpeg

Az HBO saját gyártású sorozata az egyik kedvencem. Imádom a geek humort és sok szereplőt is kifejezetten megkedveltem a 6. évad végére. Mindig is sejtettem, hogy a sorozat írói valós emberekről mintázták a sorozat szereplőit, de most beleakadtam egy tök jó írásba a Business Insideren, ami alaposan kivesézi a szereplők gyökereit, illetve fontosabb esemény valós inspirációját is. Lássuk akkor, kiről is lett mintázva Erlich Bachman.

Tovább

Honnan szerezhetsz pénzt a startupodhoz most?

Hogyan néz ki a kockázati tőkés piac és miért jó ez neked?

russ_hanneman.jpg

Az elmúlt években számtalan startuppal találkoztunk akik épp előkészítették vagy már túl voltak az első körös kockázati tőke bevonáson és még többel akiknek végül nem sikerült a mutatvány. A jellemző trend a folyamatos növekedés volt, mind a startupok számosságában, mind a rendelkezésre álló kockázati tőke tekintetében. A 2020-as világjárvány aztán megváltoztatott mindent: ha most szeretnél tőkét bevonni a vállalkozásodba sok olyan tényezővel kell kalkulálnod, amivel korábban nem, elsőre pedig úgy tűnhet, hogy most sokkal nehezebb dolgod van. DE egyáltalán nem biztos, hogy ez így is van, sőt, lehet, hogy a válság olyan lehetőséget teremtett számodra, amilyenről még csak nem is álmodtál korábban.

Tovább

Miért megy csődbe a legtöbb startup?

És hogyan tudsz TE mégis sikeres lenni?

Mindenki, aki startupot épít, arról álmodozik, hogy ő lesz a következő AirBNB, Uber vagy Tesla, de a kemény valóság az, hogy a becslések szerint a startupok 90%-a elbukik, így ha te is a saját vállalkozásodon dolgozol, elég rossz esélyekkel indulsz. Épp ezért mi most szeretnénk növelni az esélyeidet azzal, hogy megmutatjuk mik azok a dolgok, amik jellemzően kicsinálják a startupokat, így te is könnyebben tudod őket elkerülni.

Tovább

Már 25 éves vagy és még mindig nem futott be a startupod?

Ne érezd magad rosszul, a statisztikák szerint még nem kell eltemetned magad! Sőt!

 

zuckerberg_2.jpg

Mindenki azt hiszi, hogy a sikeres startup vállalkozó jellemzően a 20-as évei elején járó fiatal. A média szinte rocksztárként ünnepli az egyetemista korú startuppereket és sok befektető is úgy gondolja, hogy egy fiatal CEO-val borítékolható a siker. Mennyi ebben az igazság? 35 évesen már ne is akarjon startupot építeni az ember, mert már késő? Már megint kutatásokban és statisztikákban keressük a választ. Ha szeretnéd, hogy kicsit nyugodtabban tudj élni, dolgozni és ne érezd egyfolytában azt, hogy elkéstél, akkor ez a bejegyzés neked szól. 

Tovább

Így költöttek dollármilliókat startupok a Super Bowl-ra

Amikor a kockázati tőkések pénzén vásárolnak reklámidőt

e08676-20180204-superbowl-color26_2.jpg

2000. január 30-án egyetlen mondat jelent meg a 130 millió Super Bowl néző képernyőjén „Ez a legrosszabb reklám a Super Bowl történetében”.

A reklám igazi házibarkács volt, amit egy viszonylag ismeretlen startup (Lifeminders.com) alapítói forgattak kevesebb, mint 6 nap alatt. A 30 másodperces reklám 2,1 millió dollárjába került a startupnak.

Tovább
süti beállítások módosítása