Ty Coker amerikai hangszínész általában videójátékokhoz és animációs filmekhez adja a hangját. Decemberben viszont kínai sorozat (Adored by the CEO) amerikai változatához hívták, és az egyik főszereplő az ő hangján szólalt meg.
A sorozatot hiába keressük televízión, Netflixen, nem találjuk. A hasonló rövid drámákkal teli kínai FlexTV appon viszont igen. Az anyagokat okostelefon-képernyőre forgatják, epizódonként másfél-két percesek, arra alapozva, hogy manapság ennyi ideig vagyunk képesek figyelni valamire. Coker a „TikTok-kor szappanoperáiként” beszél róluk.
Az utóbbi években váltak népszerűvé Kínában. Az alapokat a szintén jellegzetesen kínai, a helyi internetet az utóbbi két évtizedben letaroló webregények, tíz percnél rövidebb idő alatt elolvasható epizódokból álló, folytatásos anyagok jelentik. Minden nap jön a fillérekért megvásárolható új folytatás. A 2010-es években több webregény átlépte az országhatárokat, egyiket-másikat angolra is lefordították, aztán viszont jött a TikTok, és ma már a közel tízperces szöveg is megerőltető, túl hosszú koncentrációt igényel.
A webregények mögötti cégvezetők rájöttek, hogy az anyagok szuperrövid filmdrámákká adaptálhatók. Ezek a regények és drámák ugyanazt a piacot, az idejüket ingázás, ebédszünet, liftezés stb. közben valamivel agyonütő személyeket szolgálják ki.
A rövid drámák gyakran száz epizódig elhúzódnak, de a teljes sorozat így sem hosszabb egy hagyományos játékfilmnél. A legsikeresebbek néhány nap alatt többtízmillió dollár bevételt generálnak, a teljes kínai piac 2023-ban meghaladta az ötmilliárd dollárt.
A siker hatására több vállalat az országon kívül is szeretné lemásolni a működő üzleti modellt. A FlexTV nemcsak amerikanizálja, szinkronizálja darabjait, hanem már az USA-ban is forgatnak, hogy még autentikusabb legyen a felhasználói élmény.
A drámák legyártása nem költséges, nem is látványosak, egyes sorozatokat két hét alatt készítenek el, a forgatókönyvek egyszerűek, a fogyasztás csak online megy, ha az egyik sorozat nem jön be, gyorsan váltanak egy másikra, kevés pénzből is bármit megcsinálnak. Ha viszont egy drámasorozat megtalálja a megfelelő amerikai közönséget, akkor tengerentúlon is nagyot kaszálhatnak.
A FlexTV nem az egyetlen Amerikát meghódítani szándékozó kínai drámaalkalmazás. Más appok, például a ReelShort és a DramaBox is hasonló babérokra törekednek. Ha beválnak, Kína következő nagy kulturális exportját jelenthetik.