Add el ezt a tollat! Dolgozz nálunk!

Add el ezt a tollat! Dolgozz nálunk!

Jordan Belfort mondta, hogy keresletet kell teremteni. Az Indamedia most pont egy ilyen embert keres, aki képes eladni a portfólió minden termékét. Ha magadra ismertél, ha tudod, hogy képes vagy saleselni Magyarország legolvasottabb hírportálját, akkor jelentkezz!

allas_1_1.jpg

Az Indamedia Sales

Kiemelt ügyfélkapcsolati menedzsert

keres

FELADATAID LENNÉNEK

  • a magyar web legnépszerűbb portáljainak – az Index, Velvet, Port.hu, Totalcar, Femina, Dívány, Blog.hu, Napi.hu - hirdetési felületeinek értékesítése,
  • aktív kapcsolattartás meglévő ügyfelekkel
  • új ügyfelek kezelése,
  • kampányok menedzselése,
  • ügyféltárgyalások lebonyolítása, prezentációk megtartása,
  • szerződések átgondolt előkészítése.

SIKERESEN VENNÉD AZ AKADÁLYOKAT, HA 

  • nem csak használod, de érted is az internetet,
  • van értékesítési tapasztalatod,
  • bátran prezentálsz, jól bánsz az emberekkel.

AMIRE TE BIZTOSAN SZÁMÍTHATSZ TŐLÜNK:

  • megbízható munkaadói háttér, hosszú távú karrier lehetőség
  • elérhető értékesítési célok vonzó bónuszokkal,
  • képzések, hogy folyamatosan fejlődj,
  • motivált, jó fej munkatársak.

SZÜKSÉGES TAPASZTALAT:

  • 1-3 év szakmai tapasztalat

MUNKAVÉGZÉS HELYE:

Budapest

JELENTKEZÉS:

Fényképes önéletrajzod küldd el a hr@indamedia.hu címre "Ügyfélkapcsolati menedzser" tárgyelnevezéssel.

Végtelenül menő projekteket intézhetsz az Index címlapjára

Végtelenül menő projekteket intézhetsz az Index címlapjára

Biztos te is láttad már az Indexen azokat a cikkeket, amiknél már a címlapképen jelölve volt, hogy támogatott tartalom. Ha esetleg mégsincs meg, íme pár példa, hogy milyen tartalmakon dolgoztunk az elmúlt időszakban.

1, Újrafotóztuk Budapest legforgalmasabb helyeit

parkl.jpg

Megnéztük az Oktogont, a Blahát, a BAH csomópontot, az Astoriát és még néhány jellegzetes budapesti helyszínt, hogy mennyit változtak az elmúlt évtizedekben. Fogtuk a régi képeket, majd újrafotóztuk őket, hogy szemléltetni tudjuk a különbséget. 

2, Küldjön ünnepi képeslapot velünk!

kepeslap.jpg

Fejlesztettünk egy alkalmazást, amivel virtuális képeslapot lehetett küldeni karácsonykor szeretteinknek, távoli rokonainknak, ismerőseinknek, kollégáinknak.

3, Milyen lett volna Arany János vagy Karinthy Frigyes önéletrajza? - Nyáry Krisztián megírta

Ez pontosan az, ami: alternatív önéletrajzokat készítettünk Nyáry Krisztián közbenjárásával. Hogy csak egy rövid részletet idézzünk a cikkből:

Petőfi Sándor

„(...) nyelvtudás: magyar (talpra!), német (tanultam, de fulladjanak meg), francia (csak olvasom, de rajongással), angol (csak fordítom, de németből), szlovák (ha anyám beszéli, mindent értek, különben nem)”

4, Az aranycsapat utolsó aktív pólósa is visszavonult

Ezzel kapcsolatban készítettünk interjút Kiss Gergellyel.

5, Újjáépülő fővárosi csomópont ikonikus épülettel

budapestone.jpg

A Budaörsi út ki-, illetve bevezető szakaszát az elmúlt években rendesen átalakították. Került oda aluljáró is, a sávok is ki lettek bővítve, végül az út mellett is megindult egy építkezés, aminek a végeredménye a fenti képen jól látható.

6, Hogyan látnak minket az itt élő hollandok?

Erre a kérdésre kerestük a választ alábbi ivdeónkban.

Ezek a natív cikkek nagy műgonddal készültek. Azt egyelőre nem áruljuk el, hogy mennyi előkészület van egy-egy projekt mögött, de ha jelentkezel projektmenedzseri pozíciónkra, akkor megtudhatod.

Coca-Colás natívunk ihlette önéletrajzodat és rövid motivációs leveledet várjuk a hr@indamedia.hu címre. A tárgyban a következő szerepeljen: natív projekt manager.

Feladataid lennének

  • hirdetés ajánlatainak kidolgozása partnereink részére
  • grafikusok briefelése, online kampányok koncepcióinak kialakítása
  • projekt management feladatok ellátása
  • kontent team, a szerkesztőségek és az értékesítési csapat munkájának összehangolása.

 

Téged keresünk, ha

  • kreatív vagy,
  • rendelkezel online média tapasztalattal,
  • kiváló a kommunikációs készséged,
  • minimum középfokú nyelvtudásod van angolul szóban és írásban,
  • hosszú távra szeretnél elhelyezkedni.

 

Amit mi biztosítunk számodra

  • stabil munkaadói háttér,
  • versenyképes jövedelem,
  • fiatalos, pörgős csapat.
Elképesztő coolságok, amiket „tehetségtelen” kreatív emberek alkottak

Elképesztő coolságok, amiket „tehetségtelen” kreatív emberek alkottak

Számos feltevés és elmélet látott már napvilágot, amelyek arra keresik a választ, mégis mitől leszünk kreatívok, hol van az eredője a határtalan emberi fantáziának. A nevelés, hogy kiskorunkban a világ összes legóját megkaptuk és megépítettük, hogy Harry Potter-könyveket faltunk szabadidőnkben, esetleg a gének szerencsés játéka miatt szabadul el olykor a képzeletünk? A válasz valószínűleg sokkal összetettebb, hogy arra valaha is pontos választ tudjunk adni.

Pedig sokszor és sokan próbálták már megfogalmazni, milyen összetevőkből áll a nagybetűs KREATIVITÁS. Legutóbb a Kenti Egyetemen kezdtek nagyszabású kutatásba, hogy fény derüljön a titokra, amely évszázadok óta foglalkoztatja a kevésbe kreatív emberek fantáziáját is. Végül 14 összetevőt állapítottak meg, többek között olyanokat, minthogy jó problémamegoldó képesség (=beleáll a bizonytalanba, arra törekszik, hogy megoldja), aktív részvétel, kitartás, amíg nem születik eredmény, nem jutnak dűlőre a felek, vagy meglát olyan lehetőséget, amit mások nem.

Ahogy látjátok a tehetség mellett nagyon fontos a szándék is.

Most biztos kedvet kaptatok, hogy lemérjétek saját kreativitásotokat. Erre akad jó pár módszer bárhol a neten, azonban egységes, sztenderdizált, minden felmerülő kételyre választ adó tesztet nem sikerült ezidáig előrántaniuk. Nem is tudjuk egzakt módon megfogalmazni, hogy mi a kreativitás.

Egy író esetében talán az, ha összezárják egy tubus nyomkodós Nesquik nyuszival és egy tálca paradicsommal, majd rövid idő elteltével előrukkol az évszázad dolgozatával? Talán, bár zseni legyen a talpán, aki megmondja az igazságot…

Íme 5 példa, amely megmutatja, hogy az elsőre tehetségtelennek tűnő emberek, akiket egyesek szürke fantáziájuk miatt nem engedtek érvényesülni, mert így ítélték meg őket, vagy mert egészen mást gondoltak a kreativitásról, más úton is betalálhatnak. De akadnak olyanok is közöttük, akik nagyot dobbantottak egy olyan iparágban, amelyben először elhasaltak.

walt.jpg

Walt Disney álmai

A híres stúdió atyját azért tanácsolták el munkahelyéről, mivel nem volt elég képzelőereje, és eredeti ötletekben sem dúskált - állították róla főnökei. Később testvérével megalapították a Disney Brothers-t, azóta gyermekek millióinak sikerült bearanyozniuk a gyermekkorát. Az első filmjük, a Hófehérke és a hét törpe rögtön hatalmas siker lett. Elkezdődött az amerikai animáció fénykora, a fivérek a filmezés új arcát mutatták meg a világnak.

spot.jpg

Spotify, a hangjegyek revolúciója

Árvai Péter, a legsikeresebb magyar startup, a Prezi társalapító igazgatója azt vallja, hogy a kreativitás a matematikához hasonlóan tanulás kérdése. Kedvenc példája a Spotify esete: Daniel Ek, a zenemegosztó alapítója szeretett zenélni, de nem tudott, helyette gründolt egy céget, ami forradalmasította zenehallgatási szokásainkat.

kroc2.jpg

McDonalds=üzlet?

Az alapító, Ray Kroc házaló üzletemberként kezdte, túl sok babér azonban nem termett neki saját szakmájában, viszont a munkája során találkozott a McDonalds fivérekkel, akik forradalmasították a trash kaják kiadását. Ray Kroc ezt továbbgondolta, zsenije tetten érhető, ahogy meglátta benne a hatalmas üzleti lehetőséget, a McDonalds név szenzációs PR erejét. A kezdeti bukdácsolás után az üzleti modell felépítésében már igazi nagyágyúk segítettek neki. A világ legnagyobb gyorséttermi üzlethálózata fűződik most a nevéhez, mert meglátta azt, amit mások nem.

oscar.jpg

Steven Spielberg filmes munkássága

Ha a legendák igazak, Spielberg nem jutott volna filmes babérokhoz elszántsága, mindenáronsága és kitartása nélkül. A filmes suliba nem sikerült felvételt nyernie, azt mondták róla, hogy nincs elég tehetsége. Később minden nap megjelent a Universal Pictures stúdió bejáratánál öltönyben, üres aktatáskával. Besétált, és úgy tett, mintha ott dolgozna. Egyszer felfigyeltek rá, asszisztensi munkát kapott, karrierje pedig innen kezdve megállíthatatlanul robogott a csillagokig. Számtalan blockbuster kötődik a nevéhez, az Indiana Jones-filmek, a Jurassic Park-mozik vagy E.T., a földönkívüli kalandjai. Ugye, nem kell bemutatni a munkásságát?

Te is kreatívnak gondolod magad? Jelentkezz az Inda Labs-hoz, ahol kiteljesítheted a tehetséged. Küldd el önéletrajzod a jelentkezes [kukac] index.inda.hu -ra.

Az pozíció pontos leírása:

Kontent team menedzser

Feladataid lennének

  • piacvezető online kiadványaink felületeinek kreatív menedzsmentje
  • hirdetési ajánlatainak kidolgozása partnereink részére
  • részévétel a brand stratégia kialakításában
  • grafikusok briefelése, online kampányok koncepcióinak kialakítása
  • elemzések, döntés előkészítő anyagok készítése
  • termékeinkhez kapcsolódó online tevékenységek mérése és elemzése
  • projekt management feladatok ellátása
  • termékfejlesztésben és azok kommunikációjában való részvétel
  • kontent team, a szerkesztőségek és az értékesítési csapat munkájának összehangolása.

 

Téged keresünk, ha

  • kreatív vagy
  • nyitott személyiséggel rendelkezel
  • magabiztosan kezeled az MS Office programokat
  • gyakorlatod van a képszerkesztői programok kezelésében
  • rendelkezel online média tapasztalattal
  • kiváló a kommunikációs készséged
  • minimum középfokú nyelvtudásod van angolul szóban és írásban
  • hosszú távra szeretnél elhelyezkedni.

 

Amit mi biztosítunk számodra

  • stabil munkaadói háttér
  • versenyképes jövedelem
  • magas szintű szakmai képzések
  • fiatalos, pörgős csapat.
Az AdServer mágusok titkos élete - ők azok, akik lekövetik, mit csinálsz a neten

Az AdServer mágusok titkos élete - ők azok, akik lekövetik, mit csinálsz a neten

Ha láttál már bannert, tudod, hogy miről van szó. De biztosan kevésbé ismered azt a rendszert, amely a hirdetések kiszolgálása mögött feszül. Gyorstalpaló blogposztunkban néhány karakteres fogalmat netre vetve eláruljuk, milyen ösztönös mechanizmusok és manuális beállítások segíthetik, hogy egy oldalletöltésnél olyan reklámok töltődjenek be, amelyek valószínűleg érdekelni fognak.

adserver.jpg

A net sűrűjében nyitott szemmel közlekedő user biztosan sokszor meglepődött már, hogy érdeklődési köréhez passzoló hirdetések ugrálnak fel előtte (vagy éppen azon, hogy mennyire az ízlése mellé lőttek), ez pedig nem véletlen (a másik végletről nem is beszélve). AdServeres-ek munkája fut a háttérben.

Mivel a negatív példák sokkal maradandóbbak és virálisabbak, kezdjük rögtön olyan esetekkel, ahol a tervező nagyvonalúan átsiklott néhány fontos tényező felett. Olyan apró hibalehetőségeket nem vett számításba, mint például a banner-zóna kompatibilitás teljes szétcsúszása, látszólag is a zónába nem illeszkedő méretarányú kreatívok megjelenítése. A legmulatságosabb esetek mégis azok, amikor a kontextusok keresztezik egymást. A végeredmény megmosolyogtató, baki parádé a négyzeten, amelyből valószínűleg hamarjában netes népművészet válhat.

Cikk és reklám tökéletes paradoxona - amikor vészjósló elhízási jövendölés jelenik meg az amerikai nemzetről, majd a cikk mellett feltűnik a meki akciója:

fail.jpg

Itt is egy tökéletes konfliktus - Sör reklám az ittas vezetőről szóló cikk mellett:

ittas.jpg

Ezzel szemben a legtöbbször a hirdetési közeghez passzoló, nagyszerűen odaillő kreatívok töltődnek be a szemed előtt. Rettentő fontos a kontextus, a cikk környezete jelentősen növelheti a bannerek és a kampány hatékonyságát, így pedig az ügyfél endorfin szintjét is feljebb tornászhatjuk.

Kreatív és irtó ízléses - a ragasztó legfőbb tulajdonságához (=ragad) leginkább illő formátum hirdetés formájában:

ragad.PNG

Philips borotva reklámja egy abszolút férfiaknak szóló hír mellett az Index Sport rovatában a kézilabda-világbajnokság alatt:

trim.jpg

Hogy megy a hirdetéskiszolgálás? Melyek a legalapvetőbb szakkifejezések? Összeállítottunk egy rövidke útikalauzt, hogy ti is megértsétek, hogy működik az AdServeres-ek háttérben futó munkája, milyen szakkifejezésekkel operálnak a mindennapokban.

Mi az az AdServer?

Egy ún. hirdetéskiszolgáló szoftver, amely segítségével pontosan be tudjuk állítani, melyik hirdetés (vagy kreatív), hol és mikor jelenjen meg. Fontos a pontos célzás, így azt is definiálni tudjuk, hogy kikhez, milyen célcsoporthoz jusson el az adott reklám. Ráadásul folyamatosan ellát minket statisztikákkal is, amelyekből később az AdServer-es rengeteg hasznos információt tud majd kinyerni a user-re vonatkozólag.

Mi az a kreatív?

Tulajdonképpen ez a megjelenő banner, ami kattintásra és/vagy konverzióra ösztönöz téged. Számos fajtája közismert az online világban - van, amelyik csak egy helyben áll, még akkor sem mozdul meg, ha fölé állsz egérrel. A legtöbben azonban pörögnek-forognak, térülnek-fordulnak, izegnek-zizegnek. Egyszerűen csak szeretnék felhívni magukra a figyelmedet. Számtalan kreatív megoldás létezik, ezek általában a weboldalak és sales house-ok médiaajánlatában is elérhetők.

Az első banner

A '90-es évek derekán az online tér vívmányai megállíthatatlanul tódultak a világra, a későbbi tech óriás cégek már túl voltak az első sikeres szárnypróbálgatásokon. A megélénkülő zajban a nyilvánosság középpontjába kerülő, műszaki vénával megáldott médiamunkások orgánumot alapítottak. A Wired magazin az 1993-as alapításától fogva végig arra törekedett, hogy összegyűjtse a világ legélelmesebb és legtehetségesebb tekis íróit, újságíróit és gondolkodóit, hogy élére állva a forradalomnak teret adjon a szárnyaló kreativitásnak és az újabbnál újabb technológiai vívmányoknak. Nem rekedt meg elméleti műhely szintjén az újság, hanem a munkatársak egy pragmatikus kis pionír közösségként működtek. Egy évre rá, 1994. október 27-én náluk jelent meg az első display hirdetés is, amely egy 468x60 pixeles banner megjelenés volt. Ez pedig újabb lökést adott az amúgy is javában zajló forradalomnak.

Íme, az első...

click.jpg

Mi az a konverzió?

Az online kampány hatására végrehajtott interakció, cselekvés. Ha például egy olyan bannerre kattintasz rá, amely szállásfoglalásra ösztökélt, majd az adott oldalra érkezve szobát is foglalsz az adott hotelben, az egy konverzió. A konverzióhoz elengedhetetlen a kiváló célzás.

Hogyan célzunk?

A jól pörgő kampány érdekében taktikázhatunk. Hirdetőként legegyszerűbben úgy tudjuk megtalálni a potenciális vevőinket, ha olyan oldalakon vásárolunk display megjelenést, ahol nagy valószínűséggel kattintani fogják a hirdetéseinket. Ehhez nézhetünk statisztikákat, demográfiai bontásokat az adott oldal olvasóközönségéről. De arra is lehetőség van, hogy a cikkekben elhelyezett kulcsszavak alapján találjuk meg potenciális vásárlóinkat. Maradva a korábbi példánál: szállásadóként nagyobb eséllyel érünk el konverziót olyan cikkeken, ahol kulcsszóként szerepel a szállásfoglalás vagy szobafoglalás kifejezés. Vigyáznunk kell azonban, mert hamar sütit (cookie-t) kaphatunk a vendéglátó site-tól.

MegCOOKIEztak. Tényleg baj lesz belőle?

Valószínűleg nem, viszont számítsunk majd arra, hogy visszatérve az adott oldalra az érdeklődési körödhöz kapcsolódó hirdetésekkel fognak majd bombázni, mivel az AdServer már tudja rólad, hogy előzőleg mik érdekeltek. A sztori nagyon egyszerű: eltárolták a böngészési adataidat. Még az is megeshet, hogy más webes felületeken is olyan szállásadó hirdetéseit látod majd, ahová egyszer már átkattintottál. Ezt pedig mind-mind a sütizésből kifolyólag tudják rólad.

Ha az eddig olvasottakat simán kiráztad a kisujjadból, semmi újdonságot nem írtunk számodra, szívesen látnánk téged az Indamedia Sales AdServer különítményében, ahol többek között Magyarország kezdőlapját, az Index-et is kiszolgáljuk display hirdetésekkel. Jelentkezésedet bátran továbbítsd hr-adserver@indamedia.hu címre "Adserver guru" tárgyelnevezéssel.

Hogyan válaszoljunk a legnehezebb kérdésre az állásinterjún?

Hogyan válaszoljunk a legnehezebb kérdésre az állásinterjún?

Szinte minden állásinterjú során elhangzik ez a mondat: „Sorolja fel gyengeségeit.” Sokak talán úgy gondolják, hogy erre nehéz pozitívan válaszolni, ám valójában nem. Ez egy olyan kérdés, melyet a munkaadók gyakran alkalmaznak arra, hogy teszteljék a jelöltek felkészültségét és felmérjék, mennyire alkalmas az állás betöltésére.

Amennyiben az interjú során ezzel a kérdéssel találkozunk, ne essünk kétségbe, szedjük össze gondolatainkat és olyan választ adjunk, melyben gyengeségeink, erősségként jelennek meg az interjúztató számára. Legyünk magabiztosak és fogalmazzunk világosan. 

blg-jbl.jpg

Amikor gyenge oldalainkról beszélünk, akkor az is nyilvánvalóvá válik az interjúztató számára, hogy mennyire vagyunk őszinték, mennyire vagyunk nyitottak és mennyire vagyunk bátrak. Ez egy jó alkalom, hogy az interjúztató lemérje intelligencia szintünket, mi pedig egy pozitív benyomást érhetünk el nála, amennyiben megfelelő választ adunk a kérdésre. Fogalmazzuk meg válaszunkat úgy, hogy gyengeségeink mégis pozitív hatást érjenek el az interjúztató személynél. 

Az alábbi tanácsok útmutatóként is szolgálhatnak, hogyan reagáljunk egy ilyen helyzetben.

Például mondhatjuk ezt: a projekt határidők tartása miatt gyakran késő éjszakáig dolgozunk, annak érdekében, hogy feladatainkat időre be tudjuk fejezni. Ennek következtében sajnos kevesebb idő jut magánéletünkre.

Tegyük hozzá, hogy ennek kiküszöbölésére folyamatosan előre tervezünk, így az egyes projektfeladatok elvégzése gördülékenyebben megy és bár még hosszú út áll előttünk, már látunk fejlődést ilyen tekintetben.

Vagy: projektvezetőként minden esetben arra törekszünk, hogy az aktuális projekt az adott minőségi elvárásoknak megfelelően készüljön el, ez azonban időnként frusztrálja munkatársainkat.

Fejtsük ki az interjúztató számára, hogy folyamatos oktatásban részesítjük junior kollegáinkat, kiemelve, hogy a minőségi munka eredménye az egyedi termék, amely megkülönböztet minket versenytársainktól, így hozzásegítve egy kedvező piaci pozíció eléréséhez.

Ha hasonló stílusban fogalmazzuk meg válaszunkat, biztosak lehetünk abban, hogy sikerünk lesz. Hiszen minden munkaadó ilyen munkatársra vágyik!

Állásinterjú-hegyek a borterasztól az ügyfélszolgálatos munkáig

Állásinterjú-hegyek a borterasztól az ügyfélszolgálatos munkáig

Az elmúlt héten több interjún vagy elő-interjún is részt vettem személyesen és online. Különböző területekről kaptam visszahívásokat, és olyan is volt, aki visszautasította a jelentkezésemet.

Egy adminisztrátori pozíció volt az utóbbi, ahonnan az a visszajelzés érkezett, hogy nem az én CV-met találták a legmegfelelőbbnek. Tekintve, hogy az önéletrajzom tele van turisztikai területen szerzett menedzser és recepciós tapasztalattal, ezt nem is csodálom, bár adminisztratív területen ennek megfelelően elég sokat dolgoztam már.

Két étteremből visszahívtak, hogy szeretnének behívni interjúra felszolgáló-állásra. Ezekre el is mentem, és még nem kaptam visszajelzést, de ha fel is ajánlják az állást, nem fogom elfogadni az ajánlatot, mert a fizetés nem éri el az általam elvárt minimumot. Ezen kívül az egyik állás egy nagyobb szállodából érkezett, és ez az a környezet, amelybe cseppet sem vágyom vissza.

shutterstock_503540698.jpg

Egy rettenetes és egy tanulságos állásinterjú

Egy rettenetes és egy tanulságos állásinterjú

Nos, a „reklámügynökségnél szövegíró” vonal nem megy olyan jól. Az elküldött jelentkezéseimből mindössze egy interjúmeghívást kaptam, de már azt is, mondhatni, elszúrtam. A marketinges/kommunikációs munkatárs csapáson jóval előrébb járok. Több interjún is voltam és már a második adag próbafeladaton dolgozom.

Hogy mi megy rosszul a szövegírói vonalon? Őszinte leszek magamhoz és hozzátok is, tegnap ránéztem erősen kritikus szemmel a szövegírós önéletrajzomra, portfóliómra és azt hiszem, azért nem hívnak be, mert elég laposra sikerült mindkettő. Szóval most nekiugrom egy újabb önéletrajz és portfólió kombó készítésének, és megpróbálom felcsavarni a hangerőt.

Az interjúim közül hármat emelnék ki nektek. Egyet azért, mert rettenetes, egyet azért, mert tanulságos, egyet pedig azért, mert remek volt.

shutterstock_575416858.jpg

Családon belül nem kérek segítséget

Családon belül nem kérek segítséget

Most, hogy már a fennmaradó szabimat töltöm, végre nemcsak a nap végén, vagy hétvégén tudok az álláskereséssel foglalkozni, hanem akár egész nap, amire szükség is van. Nem tudom, kinek milyen tapasztalatai vannak, de nekem szinte az egész napomat kitöltik az álláskereséssel kapcsolatos tennivalók. Reggeltől késő délutánig el tudok velük bíbelődni.

Hogy miért? Eddig legalább két napom az önéletrajzom frissítéséről szólt, valamint egy szövegírói portfóliót is össze kellet állítanom az eddigi munkáimból. Az önéletrajzomból rögtön két verziót készítettem. Egy szolidabbat a marketinges munkatárs pályázatokhoz és egy kicsit extrábbat a reklámügynökségi pályázatokhoz. Ja, és mindkettőből egy-egy angol verziót is írtam. A portfólió összeállításához megnéztem pár YouTube tutorialt. De mivel a nyilvánosan megjelenő munkáimat folyamatosan screenshotolva mentettem, a tippek elsajátítása után már gyorsan haladtam.

7811801_be3585453b4faee9030b84dad30f2058_o_1.jpg

A többi napom most már javarészt a kereséssel és az első jelentkezések elkészítésével telik. Most, hogy már vannak kész pályázati anyagaim, gyűjtögetem a hirdetéseket. Végig bogarászom az álláskereső portálokat. Mást nem nagyon nézek, mert mire ezeknek a végére jutok, elmegy legalább 4 órám. Hogyan szelektálok a hirdetések között? Bevallom, először sehogy, csak mindent begyűjtök, ami a szakmai tapasztalatom alapján releváns. Csak azokat a hirdetéseket hagyom ott, ahol vannak, amelyek kifejezetten antipatikus hangvételt ütnek meg, pl. “ne jelentkezz ha” és/vagy egynél több felkiáltó jelet használnak. Nem is értem azokat, akik az álláshirdetést népokításra használják, és ezzel negatív reklámot szórnak saját magukra.

Közben természetesen a barátaim és volt kollégáim is megígérték, hogy nyitott szemmel és füllel járnak. Van, aki linkekkel segít, de többen azt is felajánlották, hogy elküldik az anyagaimat az ismerőseiknek. Sőt, múltkor egy barátomtól kaptam egy elérhetőséget, amit egy ismerőse ismerősének megosztott posztjából másolt ki nekem. Egy friss startup keresett social média managert, és velük már le is ültem kávézni, azaz kötetlenül csacsogni magamról és a munkatapasztalatomról. Bemelegítő interjúnak kiváló volt. Családon belül viszont nem kérek segítséget, mert azt nem szeretném, ha valahova betennének. Nekem bőven elég, ha valaki egy-két jó szóval ad hátszelet, többre nem vágyom.

shutterstock_387398578.jpg

Remélem, hogy a pályázati anyagaim felhívják magukra a figyelmet, behívnak, és a többit majd én intézem. Az interjúkat szeretem, általában jó benyomást keltek, kivéve egy emlékezetes esetet, amikor annyira nem voltam szimpatikus, hogy bármit mondtam magamról, az ő ideális jelöltjük, na, ő pont ilyen nem lehetett, mert náluk csak az bírta a tempót, aki pont nem olyan volt, mint én. Alig vártam, hogy onnan kijöhessek, úgy éreztem, egy néma füttykoncert volt a kíséretem. De ezt az egy esetet leszámítva, szerencsésnek tartom magam. Lehengerlő ritkán vagyok, ellenben, ami számomra a lényeg, hogy belül ura vagyok a helyzeteknek, és igyekszem a legjobbat felelni a kérdéseikre, még a „miért váltok?” imádott kérdésükre is.

A szakértő véleménye:

A személyes kapcsolatrendszer és a közösségi média használata kiválóan kiegészíti az állásportálok kínálatát, érdemes mindenhol nyitott szemmel járni

 Az önéletrajzok és a motivációs levelek "állásra szabása" számos veszéllyel járhat. Sokszor az álláskereső is elfelejti vagy összekeveri, hogy mely pozícióra mivel is jelentkezett, ami az első körös, telefonos interjú során kellemetlen pillanatokat tud okozni. Javasoljuk, hogy mindenhova egységes profillal vagy önéletrajzzal jelentkezz, és a motivációs- vagy kísérőlevélben emeld ki jobban a releváns tulajdonságaidat.

Két álláskeresőt követünk 4 héten keresztül. Naplózzuk, hogyan készülnek fel az álláskeresésre, hová jelentkeznek, és hogyan viselik az esetleges kudarcokat.

Önéletrajzukat és az álláskeresés folyamatát HR-esek értékelik ki, így az is kiderül, mi az, amit érdemes ellesni tőlük, és mi az, amit érdemes máshogy alakítani.

Tematika a 4 hétre:

Az első héten álláskeresőink bemutatkoztak, és meghatározták a céljaikat, illetva azt, hogy milyen csatornán fognak állást keresni. Petra első posztját ide kattintva olvashatják, Dóra posztjáért pedig ide kattintsanak.

A második héten a következőkre helyezzük a hangsúlyt: Hogyan keres állást? Milyen egy napja? Hogyan használja a közösségi médiát és a kapcsolatrendszerét? Ezt a témát olvashatták most Dórától.

A harmadik héten megvizsgáljuk az álláskeresők önéletrajzait és a motivációs leveleiket. Hogyan, hány verzióban készültek ezek?

A negyedik héten pedig az álláskeresők összegzik, változtak-e az eredeti céljaik, és mi az, amit másképp csinálnának. Mi az, ami sikerült, és mi az, ami nem? Mit tanultak az álláskresési folyamatból?

A posztokban bemutatott módszereket profik elemzik és értékelik.

süti beállítások módosítása