Világról szóló élmények - ahol az út a cél

Világról szóló élmények - ahol az út a cél

Erre figyelj nagyon, ha a booking.com oldalon foglalsz szállást

2019. november 12. - Legjobb Áron

 

Nem szeretem a booking.com oldalt, de sajnos szinte kikerülhetetlenek lettek, ha szállást szeretne foglalni az ember. Most egy friss példán mutatom be, hogyan manipulálják a vásárlókat, és arra is adok tanácsot, miként védjük ezt ki.




Az utazási piac szinte minden területét uralják azok az oldalak, amelyek valójában semmilyen plusz értéket nem adnak hozzá a szolgáltatáshoz, egyszerűen csak összegyűjtik az ajánlatokat. Viszont, ha elég pénzforrás áll a rendelkezésükre, akkor meghatározó szereplői tudnak lenni a területnek. És a legtöbb vásárló nem is tudja, hogy nem közvetlenül foglal le egy szolgáltatást, hanem egy olyan cégen keresztül, amelyik jellemzően semmilyen felelősséget nem vállal azért, amit nyújt. Ezeknek a cégeknek nagyon egyszerű az üzleti modelljük: vásároljál rajtuk keresztül, fizess gyorsan (lehetőleg azonnal), de ha bármilyen gond van, akkor ne zavard őket, mert a szolgáltatásnak ez a része már nem érdekli őket (ilyenkor rögtön kiderül, hogy nem is tőlük vásároltál, ők csak közvetítők, stb.). 


Most egy rövid utazáshoz kerestem egyetlen éjszakára szállást és találtam is egy olyat, amelyik megfelelt az elvárásaimnak. Ilyenkor mindig beleolvasok a korábbi vendégek értékeléseibe és mivel csupa jót írtak, nem gondoltam, hogy komolyabb gond lehet a szállással. Azonban sajnos nagyon nem felelt meg annak, amit előzetesen mutatott magáról a hely. Hazaérkezés után megint elolvastam az értékeléseket, amelyikben csupa szép és jó volt, és már kezdtem azt hinni, hogy bennem van a hiba, amikor észrevettem, hogy a szállás mellett a booking csak azt jeleníti meg az értékelésből, ami pozitív, a negatív részeket pedig elrejti (amikor egy konkrét szállás oldalát nézzük, akkor feltűnnek vendég értékelések, de itt mindig csak az jelenik meg, amit jónak értékeltek). A trükk pedig az, hogy amikor vendégként értékelünk egy szállást, akkor először megkérdezik, hogy mi tetszett. És bármennyi rossz volt, azt látom, hogy mindenki ír ide valamit (a reggeli finom volt, szép volt a kilátás, kedves volt a személyzet, stb.). Ezután pedig hiába ír valaki több mondat negatívumot, ha írt egy dolgot, ami jó volt, akkor azt látjuk. A teljes igazság csak akkor látszik, ha megnyitjuk az értékelések részt (például ott lehet, ahol a fényképek bal szélén megjelennek). Na itt lesznek azok a hasznos információk, amik segítenek a döntésben.


abkk.jpgEz a kép őszinte volt, a fürdőszoba tényleg így nézett ki

 


Én most azt tanultam meg, hogy a teljes értékeléseket kell elolvasni, mielőtt foglalok, mert a negatív megjegyzések sokkal többet mondanak el egy szállásról, mint a pozitívak. Sajnos a legtöbb ember nem szívesen ír rosszat, így a panaszok mellett dicsérnek is, a booking.com pedig eléggé sunyi módon úgy alakítja a véleményeket, hogy csak a jót lássuk meg. Én arra kérek mindenkit, hogy nagyon őszinte és hiteles értékeléseket írjon, mert csak ezzel tudjuk segíteni egymást abban, hogy jó szállásokat tudjunk foglalni. Nem kell félni a negatív véleménytől, ha valami rossz volt. Szégyellje magát a szállás tulajdonosa és javítsa ki, ami nem elfogadható. Sajnos a szállásadók sem értik még, hogy sok kellemetlenségtől óvhatják meg magukat, ha őszinte és pontos leírást adnak meg a szolgáltatásaikról. Nagyon sok a pontatlan, hiányos leírás, pedig csak egyszer kellene egy kis időt rászánni, hogy mindent pontosan adjanak meg. Én ilyenkor mindig írok a szállásnak, és megkérdezem, hogy mi a valóság. És az is sokat mond, hogy milyen gyorsan és stílusban válaszolnak.

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagrolszoloelmenyek.blog.hu/api/trackback/id/tr1715303636
süti beállítások módosítása