Bár az egyetemi félévek pár héttel hosszabbak Amerikában, mint otthon, itt mégis lassan elérkezik a szemeszter vége. Mikor január első felében megérkeztem Új-Mexikóba, Magyarországon még javában tartott a téli vizsgaidőszak. Itt azonban hiába hosszabb a szemeszter kb. 3-4 héttel, nemcsak hamarabb kezdődik, de hamarabb is végződik az otthoninál.
Május elején már véget is ér a „szorgalmi időszak”, és az otthon megszokottaktól eltérően itt egy hétbe sűrítik bele a „vizsgaidőszakot”, ami igazán lerövidíti a tanévet. Így április utolsó hetei már erőteljesen az utolsó tanórai követelményekre való felkészülésről szólnak az amerikai diákoknak.
Mivel én nem tanulmányi céllal érkeztem, szerencsére a nagy záróvizsgák engem nem fenyegetnek. Így sem unatkozom azonban – a kurzusok sikeres lezárása a tanársegédektől is sok munkát igényel. Mivel a diákoknak mostanában kell beküldeniük a komolyabb év végi munkáikat, az én feladataim közé tartozik például a hosszú házi dolgozatok átolvasásában és értékelésében való segédkezés az oktatók mellett, valamint a záró prezentációk korrigálása és fejlesztési lehetőségeik összeírása, ami legalább annyi összpontosítást igényel, mintha én magam készíteném a dolgozatokat és prezentációkat.
Emellett még a félév vége előtt esedékes minden kutatási gyűjtőmunka befejezése és összegzése, valamint az egyetlen diákként teljesített órámra a csoporttársaimmal közös prezentáció és néhány záró beszámoló elkészítése is – hiába, a félév végén sem unatkozik az ember egy amerikai egyetemen…
A legtöbb időmet tanársegédként azonban egy online pozitív pszichológiai kurzussal kapcsolatos munkával töltöm mostanában.
Ez az online tanóra minden tekintetben a legkülönlegesebb, amivel eddig találkoztam egyetemi közegben:
egy teljes tanévi tananyag egy online egyetemi felületre van feltöltve, hetekre lebontva, amit így a diákok úgy is tudnak teljesíteni, ha nem tudnak hetente bejárni a kampuszra (ami az amerikai távolságokat tekintve nem ritka).
Emellett maga a kurzus teljesítési rendszere is nagyon egyedi: a diákoknak a szakirodalomból való elméleti számonkérés teljesítése mellett minden héten különböző gyakorlati pszichológiai feladatokat is el kell végezniük, és írásban beszámolniuk arról, hogy mindez hogyan járult hozzá az egészségükhöz és a mindennapi életükhöz. Mindezen feladatokat pedig a tanársegédek értékelik.
A sok munkáért azonban kárpótol, hogy azzal foglalkozhatok a szakmai gyakorlatom alatt, amivel igazán szeretek.
A legtöbb órám pozitív pszichológiával kapcsolatos, a szakmámnak azzal az irányzatával, amiben a leginkább szeretnék hosszútávon tevékenykedni.
Az inspiráló hallgatói beszámolók olvasása mellett pedig tökéletes kikapcsolódási lehetőség az egyetemen egy finom kávé, vagy egy adag (zöld chilis-sajtos) sültkrumpli elfogyasztása csoporttársakkal-barátokkal, vagy egy kis napozás ebédidőben az egyetemi kacsató partján!
Szerző: Eidenpenz Orsi
Fotók: Eidenpenz Orsi
A VilágEgyetemista blogon Campus Mundi ösztöndíjat nyert hallgatók történeteit ismerheted meg.
Ha te is kedvet kaptál, pályázati információkat a Tempus Közalapítvány
oldalán találsz. Friss tartalmakért kövesd a Campus Mundi Facebook oldalát!
A CAMPUS MUNDI PROGRAM AZ EFOP-3.4.2 KIEMELT PROJEKT „CAMPUS MUNDI - FELSŐOKTATÁSI MOBILITÁSI ÉS NEMZETKÖZIESÍTÉSI PROGRAM” CÍMEN AZ EURÓPAI UNIÓ ÉS MAGYARORSZÁG KORMÁNYÁNAK TÁMOGATÁSÁVAL, AZ EURÓPAI SZOCIÁLIS ALAP TÁRSFINANSZÍROZÁSÁVAL 6,9 MRD.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.