A legszebb kilátók Budapest közelében
2021. május 10. írta: 2travelers

Számomra a kirándulások fénypontja, amikor elérünk a kiválasztott kilátóhoz, megcsodálhatjuk azt és megpihenhetünk egy kicsit. Mutatok nektek négyet, amelyek miatt érdemes elindulni .

Dévényi Antal kilátó - Piliscsaba

Ez a Koller József, Ybl díjas építész által tervezett kilátót szokták Jenga kilátó néven is emlegetni- a formáját elnézve könnyen kitalálható hogy miért! Gyerekkorom egyik kedvenc játékára emlékeztet a formája. Szerintem nagyon ötletes!

Nem mellékesen az alábbi kilátók mindegyikét a fentebb említett tervezőnek köszönhetjük.

A piliscsabai vonatállomástól indulva -ami szintén nagyon hangulatos - körülbelül 7 km lenne a túra oda-vissza, amiből persze nekünk sikerült több, mint tízet csinálni, mert a kilátónál felejtettük a kutya pórázát-ami félúton jutott eszünkbe- plusz szokás szerint egy kicsit el is tévedtünk. De nem is én lennék, ha minden simàn menne.

Ez egy emlékezetes kirándulás volt, itt útközben még vadmalacokat és őzikéket is láttunk.

A 11,5 méter magas kilátó a 447 méteres Nagy-Kopasz-hegy tetején áll, és csodálatos kilátás nyílik a tetejéről a Budai-hegységre és a Pilisre.

Boldog Özséb kilátó

A Boldog Özséb kilátó a Dunántúli hegység legmagasabb pontján, a 756 méter magas Pilis-tetőn.

Maga a kilátó, amely egy geodéziai torony átalakításából született , nagyon különleges, de az azt körülvevő régi rakétabázis romjai és az indokolatlanul sok szemét kicsit elvesz a hangulatából. De egyszer mindenképp látni kell!

Az előző kirándulásból okulva, ide már üdítővel és szendvicsekkel is készültem, és megtömtem velük a kedvenc hátizsákom - még ha eltévedtünk volna ismét akkor se lett volna baj!

A kilátó nevét Boldog Özsébről kapta, aki a 13. században, összegyűjtötte a térségben élő remetéket, és megalapította az egyetlen magyar férfi szerzetesrendet, a pálosok rendjét.

A legkönnyebben a Két-bükkfa-nyeregből érhető el.

Guckler Károly-kilátó

A Guckler Károly-kilátót a Hármashatár-hegyen található, Budapesten.

Meg lehet közelíteni akár kocsival is, de mi körülbelül 2 km-el lejjebb parkoltunk, hogy azért túrázzunk is egy picit.

A nyolcszög alapú, gerendákból épült kilátót egy régi bunker “újrahasznosításával” hozták létre, és nem is olyan régen, 2016-ben adták át. Nevét Guckler Károlyról kapta, aki nagy szerepet játszott a budai hegyek újraerdősítésében.

Az első kilátóterasz ugyan csak 4 méter magasan van, de miután már amúgy is 499 méter magasan vagyunk Hármashatár-hegy tetején, így meseszép kilátás nyílik egész Budapestre.

Érdekesség, hogy a kilátópontból az összes, Dunán átívelő híd látható. Jó idő esetén a Mátra vonulatait is látni lehet, de amint felértünk elkezdett esni az eső, úgyhogy nekünk ez nem adatott meg.

+1 Prédikálószék

Erről a kilátóról már az előző blogbejegyzésemben olvashattatok, de ha a legszebb Budapest környéki kilátókról van szó, ez semmiképpen sem maradhat ki.

Ez a csodálatos fa építmény nem is olyan régen, 2016-ban épült ide.

Mindössze 12 méter magas és 3 szintes, de ha felfelé haladunk , az egyre szélesedő teraszoknak köszönhetően fokozatosan nyílik meg a szemünk előtt a dunai panoráma, ami nagyon különleges élmény . Határozottan állítom, hogy a Dunakanyar legszebb panorámája tárul elénk.

Mellette padok, asztalok találhatóak, ahol meg lehet pihenni, sőt még tűzrakóhely is van, ha valaki úgy dönt hogy felsétáltat ide egy kis szalonnát.

A kilátó tetején két webkamerát helyeztek el, illetve ingyenes wifi is elérhető.

Remélem megjött a kedvetek, hogy a hétvégét a szabadban túrázva, csodálatos kilátók felfedezésével töltsétek!

Buncog 2021.05.11. 14:32:09

Guckler Károly-kilátó a Hármashatár-hegyen:

A páratlan kilátást sajnos egy lepukkant, elhanyagolt környezetben lehet élvezni. Mintha ott egy éve még a Varsói szerződés gyakorlatozott volna, olyan a "feeling", pedig többet érdemelne az a környék. Pedig akiknek már a könyökén jön ki a Halászbástya, meg a Gellért-hegy, ez egy nagyon jó alternatíva...

vizipok8 2021.05.11. 22:53:33

Ebből 3 már megvolt. A Prédikálószéki is meglesz hamarosan. Amúgy a Dévényi Antal könnyen elérhető, és csodás a panorámája. Ajánlom mindenkinek.

sztd 2021.05.12. 09:59:51

Guckler Károly-kilátót én nem nevezném igazi kilátónak. Szerintem nem normális, hogy mindenhol gerendák lógnak bele a kilátásba. Kívülről lehet értékelni, de mivel ez nem egy gyerekjáték, hanem egy építmény, aminek rendeltetése van. Ha a tetejére fel lehetne jutni az más lehetne, de így szerintem inkább inkább kár a helyért.