Az elmúlt hétvégén zajlott a 2021-es rally világbajnokság nyitó fordulója a 89. Monte-Carlo rally.
Nagyon necces volt, hogy egyáltalán meg tudják-e tartani a versenyt ugyanis a Covid járvány miatt szinte naponta változtatták az országok a beutazási korlátozásokat, többek között Franciaország akinek a területén zajlott a verseny. Többször módosították a verseny itinerét is, hogy az alkalmazkodni tudjon az aktuális kijárási korlátozásokhoz.
A lényeg végül az, hogy ha nézők nélkül is, de meg tudták tartani a versenyt. A rally csütörtöktől vasárnapig zajlott, 15db gyorsasági szakaszon keresztül melyek majd 280 km-t tettek ki.
Csütörtök este a napi két gyorsasági után Ott Tanak vezette a rallyt a Hyundai i20 WRC-vel, utána Kalle Rovanpera és Elfyn Evans következett. A nap esését minden bizonnyal a Ford Fiesta WRC-vel induló Teemu Suninen produkálta az első gyorsasági célja előtt nem sokkal. Kár érte, mert a részidők alapján gyorsan ment, talán jól is alakulhatott volna neki ez a verseny, de most csak egy totálkárig jutott.
Pénteken már hosszabb nap volt, a Toyotások meg is indultak és a napot már Elfyn Evans zárta az élen, őt követte Sebastien Ogier majd Ott Tanak a Hyundai-jal. Napközben volt egy megforgása Ogier-nak és Rovanpera is túlforgott egy alkalommal valamint Ogier egy defektet is összeszedett. A Hyundai-os Neuville dicsérte új navigátorát, akinek ez volt élete első futama egy WRC autó fedélzetén. A szintén Hyundai-os Pierre-Louis Loubet a napi utsó gyorson találta el az út menti partfalat, de mákja volt és össze tudták rakni az autóját így szuper rally szabály szerint szombaton vissza állhatott a csatába.
Szombat estére totális Toyota uralom alakult ki. Ogier átvette a vezetést, mögötte Evans és Rovanpera következtek, és még Katsuta is ott volt a 6. helyen a negyedik Toyota Yaris WRC-vel. Ott Tanak a Hyundai i20 WRC-vel begyűjtött két defektet, de mivel csak egy pótkereke volt megpróbált három keréken és a defektes felnin lemenni a szervizparkba, ez viszont a szabályok szerint tilos így őt kizárták a rallyból.
Vasárnap Rovanpera a Toyota Yaris WRC-vel szedett össze egy defektet amivel elbukta a harmadik helyét, Greensmith az egyetlen talpon maradt Ford Fiesta WRC-vel megforgott, de ugyanígy járt Loubet is a Hyundai i20 WRC-vel és Katsuta is a Toyota Yaris WRC-vel. Sokan elmondták és a közvetítéseken is látszott, hogy furfangosak voltak a körülmények, havas, jeges, vizes és száraz útburkolat várt a mezőnyre, mindezt akár egy gyorsaságin belül, igazi Monte-Carlo rallys körülmények voltak!
A versenyt végül a 7x rally világbajnok Sebastien Ogier nyerte meg, immár nyolcadik alkalommal és az ötödik autótípussal. Őt követte Elfyn Evans majd Thierry Neuville.
Az RC2 kategóriát Andreas Mikkelsen uralta egész hétvégén. A Skoda Fabia Rally2 EVO (régen R5) fedélzetén régi-új navigátorával Ola Floene-vel magabiztos győzelmet arattak, közel két percet adtak az őket követő Adrien Fourmaux-nak (aki az idén felváltva fogja használni a Ford Fiesta WRC-t Teemu Suninen-nel), a kategória harmadik helyére Eric Camilli ért be.
A Monte-Carlo rallynak egy magyar indulópárosa volt, ők a László Zoltán – Berendi Dávid kettős voltak, akik az RC4-ben mentek egy Ford Fiesta Rally4-es autóval. Csütörtök este még a kategória 7. helyén álltak, de pénteken műszaki hiba miatt ki kellett állniuk a versenyből. Szombaton szuper rallyval tovább mentek, de a pénteken kihagyott gyorsaságikért kapott időbüntetést nem tudták már ledolgozni és a Monte-Carlo rally egyedi szabálya szerint vasárnap csak az első ötven autó folytathatja a versenyt, amibe ők sajnos nem fértek bele.
A 89. Monte-Carlo rally végeredménye így alakult,
1 |
S. Ogier |
J. Ingrassia |
Toyota Yaris WRC |
2:56:33.7 |
2 |
E. Evans |
S. Martin |
Toyota Yaris WRC |
+32.6 |
3 |
T. Neuville |
M. Wydaeghe |
Hyundai i20 Coupe WRC |
+1:13.5 |
4 |
K. Rovanperä |
J. Halttunen |
Toyota Yaris WRC |
+2:33.6 |
5 |
D. Sordo |
C. del Barrio |
Hyundai i20 Coupe WRC |
+3:14.2 |
6 |
T. Katsuta |
D. Barritt |
Toyota Yaris WRC |
+7:01.3 |
7 |
A. Mikkelsen |
O. Fløene |
Škoda Fabia R5 |
+7:23.6 |
8 |
G. Greensmith |
E. Edmondson |
Ford Fiesta WRC |
+8:21.1 |
9 |
A. Fourmaux |
R. Jamoul |
Ford Fiesta R5 |
+9:15.8 |
10 |
E. Camilli |
F. Buresi |
Citroën C3 R5 |
+10:41.0 |
A verseny után így áll a gyártók bajnoksága,
1 |
Toyota Gazoo Racing World Rally Team |
52 |
2 |
Hyundai Shell Mobis World Rally Team |
30 |
3 |
M-Sport Ford World Rally Team |
10 |
4 |
Hyundai 2C Competition |
8 |
A versenyzőké pedig az alábbiak szerint néz ki,
1 |
S. Ogier |
30 |
2 |
E. Evans |
21 |
3 |
T. Neuville |
17 |
4 |
K. Rovanperä |
16 |
5 |
D. Sordo |
11 |
6 |
T. Katsuta |
8 |
|
|
|
Következő futam a lemondott Svéd rally helyére lépő Arctic Rally lesz Finnországban, február 26-28. között. Reméljük a vírus nem veszélyezteti annak megrendezését.
Szöveg: Tommy
Fotók: Hyundai Motorsport, Toyota Gazoo Racing, M-Sport, Skoda Motorsport
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.