Roubaix

Roubaix

Mikor mondhatok végre nemet a Fudanra?

2022. január 24. - Sr2021

Hogy teljesen őszinte legyek, nem tudom pontosan, mire mondhatnék nemet vagy nem-nemet, mivel a kormányzati kommunikáció szándékosan ködösített, az ellenzék pedig szándékosan eltúlozta a negatívumokat. Egyetem, különösen világszínvonal-közeli egyetem alapítása elé nem könnyen állítok akadályokat.

De ha csak ez lenne, fel sem kelnék ma. Inkább az zavart (tegnap már végképp), hogy ha egész nap egy tetves politikai hírt sem olvasok el, a nap végén mégis jön egy, ami nem abban erősít, hogy de jó kis talpraesett csapat ez az ellenzék, lám, érdemes gondolkodni azon, hogy rájuk szavazzak tavasszal.

Bangóné Borbély Ildikó diplomája

Ez csak zárójeles fejezete a hétvégémnek, egy csaló és egy béna rendszer nászának gyermeke a jelenség. Csak azt nem értem, hogy az MSZP-ben ennyi is elég már ahhoz, hogy valaki afféle szakpolitikus legyen? És ha történetesen ért az ember valamihez, akkor miért kell diplomát is hazudnia mellé? A szakértelem nem elég? Mindegy. És ha Ildikó eddig képviselő, mi több, tavasszal újra jelölt lehetett volna, akkor most ez az ellenzéki irány?

Népszavazási határidők

Na, ezen tényleg felhúztam magam. A népszavazással kapcsolatos eddigi ellenzéki kommunikációt egyszerűen csak elhittem eddig. Levezették, hogy ha eddig és eddig összegyűjtik, leadják stb., akkor április 3-án az ő két kérdésükről is lehet szépen szavazni, és ha nem, akkor azt személyesen Orbán Viktor fogja megakadályozni, szükség esetén tulajdon testének bevetésével. Volt, hogy szurkoltam nekik, volt, hogy inkább nem. Eszembe jutott a Fidesz 2008-as sikeres népszavazása, ami a kormányváltás egyik előkészítője lett. Szóval, van ennek tétje, na.

Erre jön ez a cég, és kiszámolja, hogy a legoptimistább esetben is csak április 26. körül lehetne az ellenzék népszavazása, de ha mindenki jól odateszi magát, törvényesen elhúzható októberig is. És le is vezetik szépen, elmagyarázva nekem is, a hülyének. És jé, tényleg. Most nekik hiszek.

A dilemmám most már az, hogy ezt az ellenzék eddig magától nem tudta, mert ennyire hülye ott mindenki, vagy szándékosan hazudott, túlzott, próbálta ezt a balfogást előre rákenni a Fideszre. Másképp: ha rájuk szavazok, akkor hülyékre vagy hazugokra szavazok-e, és melyik lenne a jobb?

Azért is dühít a dolog, mert a Fideszre, ahogy mondani szokás, ráférne négy év ellenzékiség, de ha közben ez a banda kormányoz, akkor hajlok arra, hogy várjunk még ezzel. 2002-ben mindenkinek azt mondtam, hogy bárki jön, itt már nagy baj nem lehet, jófelé tartunk. Felidézzem, hogyan sikerült elcsesznie az MSZP-SZDSZ-nek alig két év alatt az egészet?

Hadházy gyerekverése

Ha már ilyen saláta lett, gyorsan hozzáteszem: kicsi ez az ország, így történetesen rengeteg politikus tartozik az ismerőseim ismerősei közé, mindkét oldalról. És ezért, az ilyen "ismeretségek" révén, tökéletesen biztos vagyok abban, hogy Hadházy nem veri a gyerekeit. Sem a sajátjait, sem a neveltet. Aki pedig ezt az aljasságot képes bedobni, az éppúgy nem méltó a hatalomra, mint aki hülye. Nekem ez nem ér meg többet, mert tényleg nevetséges a vád, annyit remélek csak, hogy lesz büntetőjogi felelőse majd.

Na, így menjen az ember szavazni...

Update

Kommentben kaptam a zseniális ötletet, és azt hiszem, megér pár sort, megoldja az ellenzék, mi több, minden ellenzék (ha nem is minden ország) problémáját egyszer s mindenkorra. Szóval: ha az ellenzék úgyis azt tervezi, hogy feles többséggel is alkotmányozna, ami nettó agyrém, minden demokrácia lábbal tiprása, nonszensz és őrület, akkor, ezen a vonalon haladva, megelőlegezve magának a győzelmet, adjon ki egy "ellenzékhatározatot", és jelentesse meg az "Ellenzéki közlönyben", hogy hatályos legyen: nem lesz Fudan. És ugyanígy járjon el minden ügyben, amivel kapcsolatban kifogása van. Hozzon rá ellenzéki törvényt. Annyit ez is érne, mint a feles többségű alkotmány. Köszönöm a figyelmet, adásunkat verbunkosokkal folytatjuk.

A bejegyzés trackback címe:

https://roubaix.blog.hu/api/trackback/id/tr7216822576

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lehetnék én is 2022.01.24. 21:10:46

Egyetértek veled.
Csak mellékesen kapcsolódva - anno az MSZP társelnökasszonya az oktatási témák szakpolitikusa volt. Ez azért is vidám volt, mert akkoriban két diplomája 5 éve arra várt, hogy le tudjon középfokon nyelvvizsgázni - 2016 szép év volt neki,.
Annyi a hasonlóság BBI esethez, hogy ő is hangoztatta, hogy politológus és bölcsész, de csak abszolutoriumig jutott.

ulpius66 2022.01.24. 21:46:55

"Mikor mondhatok végre nemet a Fudanra?"

Igazad van!

Nem kell ide Fudan, AZ EGÉSZ BALLIBSI ELLENZÉK TELJES MELLSZÉLESSÉGGEL ELLENZI A MAGYAR FELSŐOKTATÁS FEJLESZTÉSÉT! EZÉRT TILTAKOZIK KÉZZEL-LÁBBAL A FUDAN ELLEN!!!

Bele is vette az ellenzék az oktatási pogromjába, hogy vissza kell fejleszteni a magyar felsőoktatást, mert túl sok a diplomás......

ulpius66 2022.01.24. 21:49:31

"Mikor mondhatok végre nemet a Fudanra?"

Akkor biztos nemet mondhatsz, ha lesz róla népsavazás!

Ennek mondjuk alapfeltétele, hogy legyen 200.000 ÉRVÉNYES aláírás....
(ennek esélye 0,0% ...... így még várnod kell egy kicsit a nemet mondásra........)

ulpius66 2022.01.24. 21:51:50

Persze én sem látok tisztán e kérdésben!!!!!!

Ha egyszer az ellenzék a győzelme esetén egyszerű többséggel alkotmányozni akar, AKKOR MI A TÖKÖMÉRT NEM TUDJA KAPÁSBÓL HATÁLYON KÍVÜL HELYEZNI A FUDANRÓL SZÓLÓ TÖRVÉNYT??????????

ulpius66 2022.01.24. 21:54:00

Ennek a Fudan-egyetemről szóló népszavazósdinak csak és kizárólag akkor van értelme, ha Orbán győz, de a jónép bezáratná vele a Fudant!!!!
(illetve ide sem engedné......)

tiltsál ki te gyökér 2022.01.24. 21:55:11

Ne azt kérdezd, hogy mikor mondhatsz nemet, hanem hogy mi a francnak.
Ennek a népszavazásnak semmi értelme. Ha nyernek a választáson akkor eltörlik a kínai kémegyetemet. Ha marad a fidesz, akkor meg pont le fogja szarni a népszavazás eredményét. Ami egyébként meg csak akkor lehet érvényes, ha a választásokkal együtt tartják, és akkor lehet nyertes - az ellenzéknek -ha amúgy is megnyeri a választásokat.
Egyébként a másik kérdés nem izgalmasabb? Legyen 9 hónap segély, mert átlag 16 . tizenhat hónap alatt talál munkát az ember. Ezt mondja Karácsony, 22-ben, amikor konkrétan mindenhol munkaerőfelét van. Ennyire van képben ez a ferdefejű majom. Miért tudnák, hogy mi kell egy népszavazáshoz?

élhetetlen 2022.01.25. 01:37:00

@ulpius66: Higgadj le, kapcsold ki a Caps Lock-ot, attól nem leszel okosabb.
Miről szól a Fudan terv? Kapnak ingyen telket, adnak kölcsön pontosan annyi pénzt, amit a tervezésért és a kivitelezésért kifizetünk nekik, utána ezt az összeget még meg kell adni, mert hitel. Lesz egy ingyen egyetemük nálunk, és a fenntartásról még nincs is szó. Fudan még nincs, kuratórium már van a vezetésére, tehát úszik az adófizetők pénze.
Vagy elhiszed, hogy a világban bárki összetéveszti majd a Fudant a Fudan Hungaryvel? Elhiszed, hogy a Fudan profjai majd idejárnak tanítani? Esetleg félévente egy előadás. A Fudan legfeljebb olyan oktatókat fog alkalmazni, akik az igazira nem kellettek. A diákok meg azok lesznek, akik nem tudják megfizetni az igazit, a magyar átlagnak nem lesz elérhető, a gazdagok meg továbbra is az elit egyetemekre küldik a gyerekeiket, (inkább nyugatra), mert ki tudják fizetni a tandíjat, a csóróbbak meg pályáznak olyan országokba, ahol nincs tandíj.
Hogyan lenne ebből a magyar felsőoktatás fejlesztése?
„Bele is vette az ellenzék az oktatási pogromjába, hogy vissza kell fejleszteni a magyar felsőoktatást, mert túl sok a diplomás......” Ki vitte le 16 évre a kötelező oktatást? Ki erőltet olyan képzést, ahonnét nincs tovább, azaz, ha kiderül, hogy valamiben jó, akkor is csak akkor mehet egyetemre, ha rádob a szakmára még pár év sulit?
„Ha egyszer az ellenzék a győzelme esetén egyszerű többséggel alkotmányozni akar, AKKOR MI A TÖKÖMÉRT NEM TUDJA KAPÁSBÓL HATÁLYON KÍVÜL HELYEZNI A FUDANRÓL SZÓLÓ TÖRVÉNYT??????????”. Komolyan kérdezed? (A Fidesz marad).
„Gulyás Gergely a csütörtöki kormányinfón közölte, a kormány kész kiemelt projektként kezelni az egyetem felépítését”. Tudod, ez mit jelent? „A portál szerint, amennyiben ez megvalósul, akkor „egyes vélemények szerint” Baranyi Krisztina IX. kerületi polgármester és Karácsony Gergely főpolgármester nem kezdeményezhetnek népszavazást a kínai egyetem ügyéről.”, sőt semmibe nem lesz beleszólásuk.
Baranyi Krisztina ugyanakkor a cikk megjelenése után jelezte az atv.hu-nak, hogy az ő értelmezésük szerint ez a húzás nem befolyásolja sem a helyi, sem a fővárosi népszavazás megtartását, hiszen olyan vagyonelemekről van szó a Fudan építése esetén a Diákvárosban, melyek a Ferencvárosi Önkormányzat tulajdonában vannak.”. Ami nem jelent semmit, közérdekre hivatkozással kisajátíthatják, esetleg kap a kerület egy kis bánatpénzt, hogy jobban nézzen ki az üzlet. Ha nem mennek bele, megnézhetik magukat.

DFK 2022.01.25. 05:25:40

Mégis, mire számítottál a balf@szoktól?

Ekrü 2022.01.25. 07:15:38

"Mikor mondhatnék végre nemet a Fudanra? "- Majd amikor kiírják a népszavazást. Ha csak nem az ellenzék kitalálja,hogy mégis inkább visszalép,mert okafogyottá vált a dolog,meg különben sem gondolták ők annyira komolyan,csak hülyítették a szavazóikat.
Jelenleg nagyon úgy néz ki,hogy a Fudan ugye még az ellenzék szavazóit sem igen érdekli. Az álláskeresési járulék meg még inkább nem, különben időben összegyűlt volna az a bizonyos 200ezer aláírás. Itt max akkor lett volna érvényes szavazás (pro vagy kontra) ha a választásokkal együtt tartják. Most őszintén,ki a fene fog elmenni 1-2-x hónappal a választások után népszavazgatni? Előre borítékolható,hogy kidobott pénz lesz az ablakon.

midnight coder 2022.01.25. 09:03:55

@élhetetlen: Az ellenzék folyamatosan azért sír, mert minimális hozzáadott értéket produkáló összeszerelõ ország vagyunk. Ami azért nem teljesen van így, de valóban eléggé. Viszont ebbõl a helyzetbõl elég nehéz kitörni, mert ha te a BME-n vagy az ELTE-n, vagy a Kandón ki is képzel egy nagyon okos makit, annak az elsõ dolga lesz, hogy elhúzzon innen nyugatabbra ahol a fejlesztõ központok vannak. Ezen azzal lehetne változtatni, ha ide lehetne tenni egy olyan egyetemet, ami bevonzza a környékrõl is az okos makikat.

Persze lehet mondani, hogy ha ezt a pénzt ráöntenénk a magyar felsõoktatásra. Csak akkor ezt a pénzt ellopnák, és az egyetemek vezetésébe olyan emberek kerülnének akiknek nem annyira a szakmai tudása és hozzáállása a jó, hanem a hogy úgy mondjam... érdekérvényesítõ képessége.

Kis hazánkban vagyunk, itt kb. az mûködik amit külföldiek mûködtetnek, vagy ami magánkézben van, és van olyan kicsi hogy a tulaj irányítja. Még a privatizáció sem feltétlenül megoldás önmagában, lásd hazai kisker áruházláncok. Ami pedig állami kézben van, azt ellopják. És lehet mondani hogy de a Fidesz, csak a szomorú valóság az, hogy kb. tökmindegy, ugyanúgy ellopta azt az MSZP/SZDSZ is, csak nem volt akkor a sajtója.

tiltsál ki te gyökér 2022.01.25. 09:22:34

@élhetetlen:
Szóval minden egyes mondatod a tőled megszokott marhaság. Most ne menjünk már bele abba, hogy ha egy egyetem a nevét adja, akkor azt ki meg hol fogadja el, hogy szerinted nem lesz oktató, meg nyilván az összes többi létező egyetemet is az állam építette.

"Ki vitte le 16 évre a kötelező oktatást? "
Fogd fel: ez nem azt jelenti, hogy akkor kötelező abbahagyni a tanulást. Ez azt jelenti, hogy a 16 éves Lakatos Dzsézön-nek nem kell tovább ülnie a negyedik osztályban, és fogdosni a 11 éves osztálytársnőit.
Ugyanis olyan nincs, hogy az éltanuló - akinek érettségire meg diplomára lenne esélye - otthagyja a középiskolát. Nincs ilyen.
A világ legszánalmasabb belpesti próbálkozása erre a korhatárra ráfogni, hogy ettől rosszabb az oktatás. Pont, hogy jobb, mert nincs az osztályban egy kifejezetten deviáns, beilleszkedésre alkalmatlan, viszont a tanárt és a többi gyereket zaklató egyed.

tiltsál ki te gyökér 2022.01.25. 09:24:35

@élhetetlen:
"olyan vagyonelemekről van szó a Fudan építése esetén a Diákvárosban, melyek a Ferencvárosi Önkormányzat tulajdonában vannak.”"
Egyébként meg ez a lényege az egész kurva ellenzéki hisztinek.
Azt akarják, hogy a telkek megmaradjanak nekik, az állam építsen meg mindent, amit akar, ők meg akkor jóval nagyobb áron el tudják adni a telkeket. Erről szól az egész baszakodás, nem másról.

tiltsál ki te gyökér 2022.01.25. 09:29:53

@midnight coder:
"Az ellenzék folyamatosan azért sír, mert minimális hozzáadott értéket produkáló összeszerelõ ország vagyunk."
Közben pedig bőszen mutogatnak Szlovákiára, ami kinevelt saját világcégeket. Ja, nem sokkal inkább összeszerelők mint mi.

"Ami azért nem teljesen van így, de valóban eléggé."
Mint ahogy a világ többi részén is kevesebb ember tervez, és a többség gyártja le.

"Viszont ebbõl a helyzetbõl elég nehéz kitörni, mert ha te a BME-n vagy az ELTE-n, vagy a Kandón ki is képzel egy nagyon okos makit, annak az elsõ dolga lesz, hogy elhúzzon innen nyugatabbra ahol a fejlesztõ központok vannak. Ezen azzal lehetne változtatni, ha "
Ha lennének magyar világcégek, akinek kellenének fejlesztők. De ilyenek nincsenek - és nem is lesznek - tehát vagy elmegy nyugatra, vagy itthon dolgozik egy nyugati cégnél ami semmivel nem jobb mint az összeszerelés, talán kényelmesebb mint a szalagmunka.

Lehetnék én is 2022.01.25. 09:38:35

@élhetetlen: már az egész Fudan-hiszti is megtévesztés.
Nem az a kérdés, hogy FUDAN VAGY DIÁKVÁROS, a nemhogy diákváros tisztán vagy diákváros + Fudan?
A diákváros mindenképpen lesz, valószínű az is valami hitelből, meg Fudan is másik hitelből.
Ki a fene látott már olyan szabványt hogy mekkora egy diákváros? 10 ha, 100 ha? És annak a fele már nem az? Egy fele mérető diákváros jobb, mint a nem létező diákváros?
Amúgy írjatok Bidennek, küldje ide a MIT-et, adjon pénzt is a letelepítéséhez, aztán ha úgy sajnáljátok a külföldi egyetemtől a budapesti területet, tegyétek le miskolcra. Sok sikert. (bár nem őszinte az aggodalmam aziránt, hogy valamit tenni is sikerül, nem csak ellenezni.)

konrada 2022.01.25. 09:43:45

@élhetetlen: Őszintén irigyellek téged, hogy a legnagyobb problémád az, hogy 4.-7. osztályban nem járhat együtt gyermeked (unokád) 16-18 évesekkel..., illetve az, hogy olyan diákok, akik végig bukdácsolták az általánost, olyan iskolába járjanak, ahol legalább szakmát tanulnak, és nem olyanba, amely se arra nem jó, hogy abból tovább lépjen felsőoktatásra, se arra, hogy elhelyezkedjen vele szakértelmet igénylő munkakörben... (Bár utóbbinál értem, mi a gondod, de hogy miért fontos neked, hogy egy erőszakosabb kultúrkörből származó majdnem felnőtt üljön a kisgyerek korú gyermeked mellett az iskolapadba, azt azért nem nagyon vágom.)

konrada 2022.01.25. 09:49:14

@Lehetnék én is: "A diákváros mindenképpen lesz"

Ebben mitől vagy biztos? A jelenlegi kormánynak nem fontos, karácsonyék meg csak abban jeleskednek, mit hogyan nem lehet és nem kell megépíteni a városban.

... szóval lesz egy olyan közös többszörös, amiben a szavak szintjén végre közösen bólogatnak, de közben egyformán szabotálják.

midnight coder 2022.01.25. 09:50:23

@tiltsál ki te gyökér: Ha itt van a fejlesztés, akkor elõbb-utóbb a központ sem lesz messze. Ami azt jelenti, hogy jóval több GDP termelõdik idehaza, jóval több adót fizetnek a cégek és a polgárok, jóval több hazai beszállító kerülhet a magasabb hozzáadott értékû területrõl is az elõállítási láncba, de Pl. a szolgáltatóipar is jobb pozícióba kerül, mert a fejlesztõ többet ki tud adni egy ebédért mint a segédmunkás.

midnight coder 2022.01.25. 09:54:05

@konrada: A diákváros szerintem sokkal kevésbé lényeges. Ma sem az a szûk keresztmetszet, hogy a diákok nem tudnak hol lakni. Amúgy ha valaki itt tényleg komolyan venné ezt az oktatás dolgot, akkor elsõ körben az alap és a középfokú oktatást tolná meg. Mert lehet itt akár Fundan akár M.I.T. ha az átlagpolgárnak az írott szöveg elolvasása vagy a másodfokú egyenlet is kihívás.

a nagy hohohorgász 2022.01.25. 09:58:38

csak halkan kérdezem meg, hogy az túl szakmai lenne, ha az ellenzék azt kérné hogy legyen egy szakbizottság felállítva a fudanra ami ellenőrzi a fudannal kapcsolatos állami célokat? és ezeket a célokat közzétenni a pórnépnek:
- gazdasági megvalósítás részletesen
- magyar nemzeti haszon
- előírni hogy a tanulok x része magyar legyen
- röghözkötési lehetőséget biztosítani az államnak
- garantálni a nemzetközi szakmai gyakorlatot ....

tiltsál ki te gyökér 2022.01.25. 09:59:49

@midnight coder:
"Ha itt van a fejlesztés, akkor elõbb-utóbb a központ sem lesz messze."
Hát, ez azért nem igaz.
"Ami azt jelenti, hogy jóval több GDP termelõdik idehaza, jóval több adót fizetnek a cégek és a polgárok, jóval több hazai beszállító kerülhet a magasabb hozzáadott értékû területrõl is az elõállítási láncba, de Pl. a szolgáltatóipar is jobb pozícióba kerül, mert a fejlesztõ többet ki tud adni egy ebédért mint a segédmunkás."
Most azon túl, hogy van fejlesztés is, de mivel a cég multi, ezért pontosan meg tudja oldani, hogy az adózását megoldja máshol.

tiltsál ki te gyökér 2022.01.25. 10:02:41

@Lehetnék én is:
A diákvárosnál a hiszti azon megy, hogy nem akarják, hogy a parlagon álló önkormányzati telkekre épüljön.
Azért nyikorognak, hogy vigyék oda, ahol az olimpiai falu volt tervezve, amit ugye sikeresen megfúrtak.
Mert ha az állam ott építi meg a diákvárost meg az egyetemet, akkor ott lesz a fővárosnak meg a kilencnek az üres telke, amit el lehet adni. Lényegesen jobban, mint most a nagy ugart.

eßemfaßom meg áll 2022.01.25. 10:05:07

@élhetetlen: "Ki vitte le 16 évre a kötelező oktatást?" Sokakat ismerek akikből azért nem lett orvos vagy mérnök mert nem volt kötelező 18éves korukig iskolában ülni így orvosi egyetem helyett inkább elmentek szülni vagy cementeszsákot hordani 17évesen

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.01.25. 10:26:35

@midnight coder: "Ezen azzal lehetne változtatni, ha ide lehetne tenni egy olyan egyetemet, ami bevonzza a környékrõl is az okos makikat"

De mi van, ha a Fudan végzettjei ugyanúgy lelépnek?
Mondjuk nyugatra. Vagy Kínába. Mennyit nyertünk vele?

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.01.25. 10:33:42

@midnight coder: "privatizáció sem feltétlenül megoldás önmagában, lásd hazai kisker áruházláncok. Ami pedig állami kézben van, azt ellopják. És lehet mondani hogy de a Fidesz, csak a szomorú valóság az, hogy kb. tökmindegy, ugyanúgy ellopta azt az MSZP/SZDSZ is, csak nem volt akkor a sajtója"

Így igaz. Bár az MSZP általcelismert Áfészek kevesebb előnyre tettek szert, mint a CBA, még az "elmúttnyócévben" is.

konrada 2022.01.25. 10:44:40

@Igazamvanvagyigazamvan?: Na ja. Akkor valóban nem volt fontos a nyugaton elterjedt "válassz hazait" módszer, annál inkább az, hogyan lehet mindent kiárusítani, s nem azzal foglalkozni, hogy a nyugati lánc alapvetően a hazai piacán túltermelt áruinak vásárolt piacot...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.25. 11:12:58

Én nagyon várom már a szavazést, szeretnék igent mondani a Fudánra.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.25. 11:15:06

Hathézi meg vonuljon ki a politikából gyerekverési ügye miatt! Nem?

Eddig úgy volt, hogy akit megvádolnak, az hibás és kész.

konrada 2022.01.25. 11:22:31

@Igazamvanvagyigazamvan?: Nem eléggé, ez igaz.
...de azért az durva volt, hogy francia, szlovák, német tejet, cukrot, olajat stb... árultak magyar helyett, miközben kőkeményen épült lefelé a mezőgazdaságunk...

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.01.25. 12:04:35

@konrada: most majd az lesz durva, hogy az árstop miatt a magyar búza és hús megy külföldre, az akciós külföldi pedig jön be. ( Agrárkamara)

a nagy hohohorgász 2022.01.25. 12:13:21

@Igazamvanvagyigazamvan?: szegény kereskedők... ezt akartad mondani:))))?????

a nagy hohohorgász 2022.01.25. 12:15:13

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: most olvastam vmit hogy jukaszoknit verte az apja..,de mzp meg a gyerekeit veri...

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.01.25. 12:19:32

@konrada: tudod, azt árulnak, amit megvesznek. Azt veszik, ami olcsóbb.
A Mc Donalds a',90-es években csak magyar burgonyát vásárolt, a minősége miatt. Aztán már csak lengyelt.
Az Algida csak lengyel epret vásárol. Pedig a magyar jobb minőség. Csak nem volt elegendő, viszont sok termelővel kellett volna leszerződni. Napraforgóolaj detto.

a nagy hohohorgász 2022.01.25. 12:19:33

@Igazamvanvagyigazamvan?: talán az lenne az okos kérdés tőled hogy: oké hogy fixaras pár dolog de az állam hogyan garantálja az eddigi minőséget úgy hogy nem az egyén fizeti meg az árát???

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.25. 12:20:27

@a nagy hohohorgász:

Az egyetlen dolog, amiben igaza v an MZP-nek pont ez. Igen, néha kell verés.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.01.25. 12:21:24

@a nagy hohohorgász: ez egy nagyon buta kérdés. Mindig a fogyasztó fizet.

a nagy hohohorgász 2022.01.25. 12:21:44

@Igazamvanvagyigazamvan?: Értem hogy mit mondasz de legyen már korrekt a kérdés!!!!

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.01.25. 12:22:36

@a nagy hohohorgász: mellesleg a beszélgetés nem a fix árra futott ki. Jó , hogy beleszóltál. Csak az a kár, hogy nem fogtad fel.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.01.25. 12:25:31

@a nagy hohohorgász: a kérdés az volt, hogy a kereskedelem minden irányítás alatt a piaci lehetőségeket használja ki.
A szocik alatt azért volt szlovák cukor, mert olcsóbb volt, most azért lesz fagyasztott sertéscomb külföldről, mert olcsóbb lesz.

a nagy hohohorgász 2022.01.25. 12:28:58

@Igazamvanvagyigazamvan?: igen, mindig a fogyasztó fizet, de nem mindegy hogy mennyit és miért!!!!! A kurva politikaba hozza már be a minőséget is mint tényezőt valaki!!!! Attól mert drága vmi még nem lesz minőségi, Attól mert magyar ( nemzeti lelkueknek) vagy nyugati( a nyugaton a szar is finom lelkueknek) még nem minőségi!!!!!

a nagy hohohorgász 2022.01.25. 12:32:19

@Igazamvanvagyigazamvan?: de te meg azt értsd már meg hogy nem az arbefagyaszrassal van a gond hanem a minőséggel!!!!! Hol garantálja az állam hogy 480 forintért ugyanazt a minőségű benzint kapod mint akkor ( benzint=farhát, cukor....)?

Lehetnék én is 2022.01.25. 12:37:46

@Igazamvanvagyigazamvan?: elmegy külföldre a Fudan-t végzett magyar?
Amikor arról van szó, hogy el lehessen várni (megkövetelni) az itthon tanultaktól valamennyi itthoni munkavégzést, akkor megy a lobbant virnyákolás, a Fudan esetében nektek is elfogadható lenne?

a nagy hohohorgász 2022.01.25. 12:41:46

@Igazamvanvagyigazamvan?: a fasszopo ellenzéknek csak annyit kerdeznie a kormánytól mit tesznek azért hogy ne csökkenjen a minőség és a mennyiség a fix áras terméken!!! Olyan hülye a politika hogy mindig hagy kibuvot!!!! És tudod miért???? Mert mindenki hazudik!!!

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.01.25. 12:42:42

@a nagy hohohorgász: te értsd meg, nem erről beszélgettünk. És igazad van. Pont ezt mondom, a minőség rovására megy . A lengyel krumplis, a lengyel epres példáim is erről szóltak.
A fix ár is erről fog szólni. A magyar áru fogyasztói ára maximált, tehát a kereskedő nem fogja venni a magyar, jó minőségű terméket, majd azt eladja a termelő külföldre, mint friss árut, jó áron. Helyette bejön importként az ócsó fagyasztott hús. Miért ócsó? Mert gyenge minőség?
És innen visszakanyarodtunk oda, hogy igazad van, nem is vitázom veled.

konrada 2022.01.25. 12:44:47

@Igazamvanvagyigazamvan?: Ez addig igaz, míg egyforma üzleti környezet van.
Látom, már nem emlékszel mi volt itt 2010 előtt.

Beléptünk az EU-ba úgy, hogy balfék módon a mezőgazdasági szubvenciókból a töredékét kapták a magyar gazdálkodók, így a túltermelésük értékesítése érdekében vásárolták fel a piacot a nyugati láncok, és a támogatott áron megtermelt többletüket nyomott áron adták el, hogy kiszorítsák az ottani termelőket onnan.

...szóval nem tisztes árverseny volt akkor, hanem intervenció.
...de meg is volt az eredménye: lásd a súlyosan deficites külker mérleg, a munkanélküliség felfutása...

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.01.25. 12:45:39

@a nagy hohohorgász: namost: ha egy termék előállítási ára magas, a fogyasztói árát pedig maximalizáljuk, akkor valakinek fizetni kell a révészt, adott esetben a kereskedőt. Még akkor is, ha állami.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.01.25. 12:48:55

@konrada: például nem volt része a szerződésnek, hogy el kell adni a gyárainkat korábbi tulajdonosaiknak. Az Antall kormány felvállalta a szocializmus hibáit.

a nagy hohohorgász 2022.01.25. 12:56:30

@Igazamvanvagyigazamvan?: na de pontosan az a lényeg hogy derüljön ki hogy miért magasabb a csirke felnevelese most mint 1 hónappal ezelőtt!!!! És rögtön kiderul hogy ki kummant!! Amúgy mindenki....

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.01.25. 13:00:22

@konrada: a tények: megjelent a piacon a sokkal olcsóbb nádcukor.
A sertéstenyésztés szétaprózódott, senki nem fogta össze.
A mezőgazdaságunk szervezettsége, gépesítése, érdekérvényesítő képessége gyenge.
A termőföldeken napraforgót termeszteni költségesebb, mint repcét. A jövőt a bio-ethanolban látjuk.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.01.25. 13:02:31

@konrada: ".

Visszatekintve azonban azt kell látnunk, hogy az Európai Unióhoz történt csatlakozás egyik legnagyobb előnye volt a finanszírozások átcsoportosítása. Míg a csatlakozás előtt értelemszerűen ezt a terhet az állam hordozta, a csatlakozás után ez fokozatosan eltolódott. 2004-ben a teljes támogatásnak már csak 85%-a terhelte hazánkat, egy évvel később ez az arány 43%-ra csökkent"

Talán elkényelmesedett a mezőgazdaságunk.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.01.25. 13:04:37

@a nagy hohohorgász: például, mert nem ridegtartás van a csirkéknél? A szállítás nem kordékon zajlik? A minimálbért megemelték? Nincs munkaerő?

konrada 2022.01.25. 13:07:38

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Ez olyan téma, aminél több dologban egyetértünk,

...de: ha olcsóbb volt a nádcukor, akkor miért volt a boltokban szlovák, német feliratú cukros zacskóban? egyik sem igazán nádcukor termelő ország.
...s hát a dömping idején az IHR se nagyon tudott hasítani a sertéspiacon...
(A bioethanolról viszont nem vagyunk egy véleményen. Csak azért kirabolni a természetet - intenzív monokultúrás termeléssel - hogy élelmiszert eltüzelhessünk, hát szerintem nem okés.)

konrada 2022.01.25. 13:25:17

@Igazamvanvagyigazamvan?: "Közvetlen támogatások: az átmeneti időszak után, fokozatos bevezetéssel a magyar gazdák is megkapják a közvetlen EU-támogatást. Annak mértéke a csatlakozás évében az Unió korábbi tagállamainak járó támogatási szint 25 százaléka volt, ami 2005-től évi öt-, 2008-tól pedig évi tízszázalékos növekedéssel 2013-ban érte el a 100 százalékot. "

Szóval fordítva nézzük a dolgokat. Te azt látod, mivel csökkent a az állam kifizetése, én meg azt látom, mekkora versenyhátrányba kerültünk a piacnyitással.

...ja és még egy "okos" szívatása volt a magyaroknak, hogy "Az EU az 1995-1999 időszakot vette alapul a kvóták meghatározásánál", azaz a 89-es potenciál cca. 60-70%-át tekintette potenciál alapnak, és ahhoz adta meg a termelési kvótát. (Azaz azt az időszakot, amikorra az EU országok agresszív terjeszkedéssel támogatott dömpingárakkal kiszorította a magyar mezőgazdaságot a hagyományos piacairól.)

tiltsál ki te gyökér 2022.01.25. 16:15:57

@Igazamvanvagyigazamvan?:
"De mi van, ha a Fudan végzettjei ugyanúgy lelépnek?
Mondjuk nyugatra. Vagy Kínába. Mennyit nyertünk vele?"

Igazad van. Kapáljuk be az összes egyetemet, aztán senki nem megy sehova. Majd eszik mindenki otthon import banánt, azzal is nő a GDP-.

Lehetnék én is 2022.01.25. 16:31:26

@Igazamvanvagyigazamvan?: észérvekkel harcolni kihívás, veled + időtöltés

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.01.25. 17:09:53

@konrada: miért, mi történt volna, ha nem lépünk be? Az EU piaca drága lett volna, védővámokkal nem bírtunk volna versenyképesek maradni.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.01.25. 17:11:23

@konrada: talán, mert a német és a szlovák nádcukrot dolgozott fel? Nem tudom, nem vagyok tisztában a szlovák cukorrépa területi nagyságával.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.01.25. 17:15:00

@konrada: de az is lehet, hogy nálunk drága volt a feldolgozóipar. Nem tudom. Az biztos, hogy csirkébōl elég jók voltunk, aztán eladtuk a technológiát, csak a vevő afrikai volt, ahol jóval kevesebb a fűtésköltség...
Lehet, a sertés sem egy nagy rejtély, mondjuk a telepek szétaprózottsága( költség oldalon) csökkentette versenyképességünket. Vagy az agrárkamara bénasága. Nem tudom.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.01.25. 17:16:03

@tiltsál ki te gyökér: te, azon gondolkodtál már, hogy idióta válaszod nem ad magyarázatot a Fudan szükségességére?

tiltsál ki te gyökér 2022.01.25. 17:26:34

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Ezt mondom. Hát nem kell egyetem egy darab sem.
Hát az Elte visszahozta az építési költségeit? Az önfinanszírozott volt? Tiszta veszteség.
Ide csak egészségügy kell meg oktatás.
Ja, nem. Oktatás nem kell. Főleg ne akarjon senki ilyen világ 34. egyetemén tanulni. Se magyar, se külföldi. A magyar, aki összekaparja a tanulásra valót vigye a francba Oxfordba meg Hannoverbe, ne ide. A külföldi meg ne jöjjön itt lakni, meg költeni a pénzt, így is sokan vagyunk.

De van jó hír is, neked. Rohadt drága a gáz egész európában, most kell elkezdeni fűteni, égetni a gázt, itt fogyasztjuk és akkor száguld a GDP.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.01.25. 22:56:59

@tiltsál ki te gyökér: igen, a te logikáddal nem szabad importálni gázt, és a gdp-t nem csökkenti majd. Száguld a gyorsnaszád!

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.01.25. 22:59:09

@tiltsál ki te gyökér: Soros egyetemét kizavartuk, mert ideológiát terjesztett. A kínaiak szivesen látottak, mert ideológiát terjesztenek.
Logikus.
Gyökér módra. A föld alatt élsz.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.01.25. 23:02:41

@Lehetnék én is: "észérvekkel harcolni kihívás, veled + időtöltés"

És akkor most ez magyarul?
Azt írtad: észérvekkel harcolni kihívás.
Neked biztos.
Veled meg időtöltés.
Ez bárkire igaz.
Mondjuk észérvekkel nem kell harcolni. Észérvekkel érvelni kell.
A vita nem harc.

Ha valakivel vitázol, az időtöltés. Olvasni is. Próbáltad már?

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.01.25. 23:11:40

@tiltsál ki te gyökér: figyelj, gyökér. Amit a fudanra költünk, költhetnénk magunkra is. Mondjuk K& F.
Mondjuk egyetemeink elég jók ahhoz, hogy külföldről hívjunk előadókat, ha szinvonal a téma. Cserediák. Társegyetemen képzés. Létező modellek. A gond az, hogy az egyetemi rangsorban fontos tényező a publikálás szaklapokban, az elhelyezkedés az adott diplomával. Namost, a fudan diplomája Kínában biztos működne.
Magyarországon nem. Miért? Gondolj bele, a magyar ipar leginkább német.
Nincs K&F. Tehát nem igazán tudnánk kihasználni a fudanon képzett elméket. Hova helyezkedjen el? Külföldre fog. Mert Amerikában, Koreában, Kínában ajánlanak neki állást. Sôt, meg is tudják fizetni. Tehát a fudan önmagában nem old meg semmit, ugyanaz marad a helyzet. Képzûnk a mi pénzünkön szellemi tőkét a külföldnek...

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.01.25. 23:13:48

@konrada: hogy mást ne mondjak, argentin fagyasztott hal volt a magyar csomagolású, márkájú zacskóban.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.01.25. 23:14:51

@tiltsál ki te gyökér: tényleg, kell ide még pár tízezer kínai...

tiltsál ki te gyökér 2022.01.26. 00:13:33

@Igazamvanvagyigazamvan?:
"Soros egyetemét kizavartuk, mert ideológiát terjesztett. A kínaiak szivesen látottak, mert ideológiát terjesztenek."
Soros egyetemén képeztek egy rakat idiótát, ilyen gender meg szociológia szakokkal. Az ég világon semmi értelme egy buziképző az egész.
A Fudan bazmeg pedig egy egyetem, ahol mérnököket képeznek, nem olyanokat, akik azt kutatják, hogy fiúk-e vagy lányok.

Miért jönnének ide kínaiak tízezrével, te agyatlan barom? Szerinted a Fudan-ra kínából jönnének tanulni a világ túlfelére?

" Amit a fudanra költünk, költhetnénk magunkra is. Mondjuk K& F."
Kutasson mindenki otthon a sarokban, te fasz?

"Mondjuk egyetemeink elég jók ahhoz, hogy külföldről hívjunk előadókat, ha szinvonal a téma."
Az egyetemeink el is érték a dicsőséges 360. helyet. A legjobb. A hatodik legjobb meg a világ ezres listájára sem került fel. Lehet, hogy a TOP50 valamit jobban tud?

"A gond az, hogy az egyetemi rangsorban fontos tényező a publikálás szaklapokban, az elhelyezkedés az adott diplomával. Namost, a fudan diplomája Kínában biztos működne. Magyarországon nem. Miért? Gondolj bele, a magyar ipar leginkább német."
És, mint tudjuk Németországban máshogy működik a gravitáció, más erőhatások érvényesek, sőt máshogy megy az áram a kábelekben meg félvezetőkben, tehát nyilván nem lehet vele mit kezdeni.
"Nincs K&F."
Nincs a faszt nincs, de hagyjuk.

"Tehát nem igazán tudnánk kihasználni a fudanon képzett elméket. Hova helyezkedjen el? Külföldre fog."
Azért mondom, hogy inkább nem is kell képezni senkit.
Akkor legalább akkora zsenik teremnek majd minden bokorban, mint te.

GDP kérdésben nem értelek. Eddig azt mondtad, hogy mindegy mi az, mindegy honnan jön, fogyasztjuk akkor az növeli a GDP-t. Akkor tehát, ha fűtünk, az növeli, ugye? Te vagy a haza megmentője, ne szerénykedj.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.01.26. 00:16:46

@tiltsál ki te gyökér: igen, te gyári idióta, a gáz például az iparban is hasznáĺatos.
Mindegy, gyökér, kár rád az idô, selejt vagy.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.01.26. 00:22:14

@tiltsál ki te gyökér: nem, te barom, a kínai tudás nem biztos, hogy kompatibilis a némettel. De ezzel is csak magad szopatod...Audi saját képzései.
Ott a Bosch példája; Kínában gyártat, de a mérnökei magyarok, románok, szlovákok, olaszok, spanyolok.

A másik, te növényi rost: a kínai egyetem politikai befolyásoltságának gyanúja.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.01.26. 00:31:03

@tiltsál ki te gyökér: "Fudan University Ranking 2020-21 - Center for World University Rankings (CWUR)
Institution Name Fudan University
Location China
World Rank 128
National Rank 6
Quality of Education Rank 311"

tiltsál ki te gyökér 2022.01.26. 14:15:35

@Igazamvanvagyigazamvan?:
"a gáz például az iparban is hasznáĺatos."
Na, remek. Akkor lássuk. Importál a csirkekeltető gázt, felfűti a gázzal a keltetőt, és ott a sok pipi - amit itthon elad. Mikor nagyobb szerinted a gdp- ha egymillióért vesz gázt, és adja a csirkét ötmillióért, vagy ha négymillióért veszi a gázt, és úgy adja ötmillióért. Export egy szál sincsen a képletben.

A fudan a google első találata
roundranking.com/ranking/world-university-rankings.html#world-2021
ez alapján a fudan 56.

www.topuniversities.com/university-rankings/world-university-rankings/2022
- ez alapján a fudan 31.
Te meg ideírsz valami baromságot forrásmegjelölés nélkül.

"a kínai tudás nem biztos, hogy kompatibilis a némettel. "
FAAASZ. :D:D:D Mi más, te barom? Kínában vezető a gumi, a fém meg szigetel? Máshogy megy a gravitáció?

"De ezzel is csak magad szopatod...Audi saját képzései."
A saját képzések nem egyetemek, hanem specializációk

Ott a Bosch példája; Kínában gyártat, de a mérnökei magyarok, románok, szlovákok, olaszok, spanyolok.
Szóltál erről a Boschnak is?
Interview with President of Bosch China: China has become an important innovation base for Bosch

Milyen érzés, hogy mindenben tévedsz amibe beleugatsz, és már huszadszor mosom fel veled a padlót?

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.01.26. 14:28:08

@tiltsál ki te gyökér: nos, sikerült önmagad cáfolni. Ha egymillióért veszi, és ötért adja, akkor négy millió a gdp növekmény. Ha nem vesz semmit, akkor nulla.
Tehát, jól látszik, az import csökkenti a gdp-t, mert le kell vonni?

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.01.26. 14:31:03

@tiltsál ki te gyökér: te mekkora gyökér vagy! Az, hogy a Bosch beruház Kínában, azt jelenti, hogy a német központjában kínaiak dolgoznak???

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.01.26. 14:34:25

@tiltsál ki te gyökér: te sosem dolgoztál külföldön? Bizony, a papírjaidat nem biztos, hogy elfogadják. Bizony, honosítani kell. Bizony, van olyan, hogy minimumvizsgát kell tenni...igen, a gravitáció máshogy értelmezett. Sőt, meglepő, de a négy alapműveletet is máshogy végzik el.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.01.26. 14:37:25

@tiltsál ki te gyökér: ott van az idézetben: CWUR
Ja, nem ismered ? Ez az egyik. Simán guglizható.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.01.26. 14:40:44

@tiltsál ki te gyökér: "Social sciences
Sociology
Politics & International Studies (incl Development Studies)
Geography
Communication & Media Studies"

Basszus, még a végén kiderül, genderszak is van!

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.01.26. 14:46:59

@tiltsál ki te gyökér: ""De ezzel is csak magad szopatod...Audi saját képzései."
A saját képzések nem egyetemek, hanem specializációk"

Na, ezt se fogtad fel. Tehát azért kell képezni a magyart, mert a tudása az egyetem után kompatibilis?

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.01.26. 14:50:24

@tiltsál ki te gyökér: "kínai tudás nem biztos, hogy kompatibilis a némettel. "
FAAASZ. :D:D:D Mi más, te barom? Kínában vezető a gumi, a fém meg szigetel? Máshogy megy a gravitáció"

Olvasd el mégegyszer. Értelmezd. Nem megy? Ismételd a folyamatot. Még mindig nem érted? Kérj segítséget!

Vegetatív barátom, a tudás nem merül ki a gravitációban. Kicsit komplexebb.

tiltsál ki te gyökér 2022.01.26. 17:15:27

@Igazamvanvagyigazamvan?: Te valami hihetetlenül hülye vagy. Egy egyszerű kérdésre nem vagy képes válaszolni?
Melyiknél mekkora a GDP? Egymillióért veszel gázt, és ötért adod a csirként, vagy négyért veszel gázt és ötért adod a csirkét?
Azt már remekül kiszámoltad, hogy az első esetben 4 a gdp. A másikban?

"Az, hogy a Bosch beruház Kínában, azt jelenti, hogy a német központjában kínaiak dolgoznak???"
Nem, a kurva anyád, az azt jelenti, hogy kínában is van a Boschnak kutatás-fejlesztése, és ott kínaiak dolgoznak. Le van írva, hogy mit mondott a kínai vezérigazgató. Ja, angolul pont annyira tudsz, mint bármi mást? Szar ügy.

"Bizony, a papírjaidat nem biztos, hogy elfogadják. Bizony, honosítani kell. Bizony, van olyan, hogy minimumvizsgát kell tenni...igen, a gravitáció máshogy értelmezett. Sőt, meglepő, de a négy alapműveletet is máshogy végzik el."
Igen. Kínában a 2+2 az öt. Istenem, de nagyon hülye vagy. És igen, a világ első száz egyetemét elfogadják bárhol, neked a perenyevökörcei kettes érettségidet kell honosítani meg elfogadtatni.

"Tehát azért kell képezni a magyart, mert a tudása az egyetem után kompatibilis?"
A németet is képezni kell, te fasz, ha felveszik egy céghez. Fingod sincs, hogy mik zajlanak egy céges képzésen, mi?

Figyelj, egy idióta vagy. Fogalmad sincs a sem oktatásról, sem semmiről. Amibe beleugatsz, ott fel lett mosva veled a padló.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.01.27. 00:38:55

@tiltsál ki te gyökér: kedves gyökér! Már menekülsz, mint a kettévágott giliszta. Hohohorgász.
Nem volt kérdés, mennyi a különbség. A kèrdés az volt, az import növeli-e a gdp-t, avagy csökkenti.
A 4 millió és az egy millió is növekedés. Ha nem importálsz gázt, akkor a gdp nem nő, de nem is csökken általa.
Tehát, az importot nem vonod le a GDP-ből. Mert még nincs GDP, amiből levond.
Tehát, kedves ápolt, az import termék feldolgozásra kerül, adózik, hasznot termel, azaz növeli a GDP-t.

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.01.27. 00:42:47

@tiltsál ki te gyökér: sajna egy angol cégnél dolgozom. Van némi rálátásom a dolgokra. Sajna a Bosch szintén első kézből szerzett információ.
Úgyhogy azt kell mondjam, ahogy nem bírod felfogni a gdp számítás képletét, ahogy leragadtál a hülyéknek megfogalmazott definíciójánál, úgy a többi dologhoz sincs fingod sem. Mondjuk egy gyökértől már ez is valami!

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.01.27. 00:50:50

@tiltsál ki te gyökér: kedves idióta! A cikk arrólbszól, hogy a Bosch betelepült Kínába, eladni termékeit! Sőt, az sem kizárt, hogy a későbbiekben kínai termékeket fognak a piacra vinni, más országokban! Az Alibabávalvegyezkednek, termékeik terjesztésére. Kínában fektetnek be, hogy a későbbiekben ki tudják használni a kínai gyártást...tehát, Kína piac számukra.
Te tényleg szopatod magad?

Igazamvanvagyigazamvan? 2022.01.27. 01:01:52

@tiltsál ki te gyökér: "Bosch China consistently commits to its long-term “local for local” strategy to offer cutting-edge technologies and solutions in China. Meanwhile, the venture capital’s investment into local, innovative companies also plays an increasingly important role in this localization strategy. “Bosch China have made huge investments in the areas of sustainable mobility and smart IoT in the past and will continue investing in strategic focus areas to serve the Chinese market,” says Dr. Yudong Chen, President of Bosch China"

Bizony, kedves vegetativ, a local for local az nem egy spanyol táncdal címe, hanem azt jelenti, hogy a kínai beruházásai a kínai piacra termelnek.

Hogy ezzel hogy cáfolod azon állításomat, hogy a német központjában nem sok ( mondjuk alig több, mint nulla) kínai dolgozik, nem tudom...bakot lőttél, már megint. A címe alapján kevés belinkelni egy cikket, félő, hogy vitapartnered elolvassa!
süti beállítások módosítása