A valódi viták otthona

Reflektor

Ha a kormány csal, akkor a választóknak sem kell úriembernek lenniük

2018. december 12. - Tálos Lőrinc

rabszolgatorveny-14.jpg

A parlamenti ellenzék lezárta a pulpitust a rabszolgatörvény szavazása előtt. Latorcai János a saját helyéről vezeti az ülést - amely önmagában házszabály-ellenes -, Csárdi Antal LMP-s képviselő videója szerint pedig a képviselői kártya nélkül is lehet szavazni, azaz a kormánypárti képviselők törvénytelenül szavaznak. 


Felmerül az emberben a kérdés: ha a kormánypárti képviselők törvénytelenül szavazzák meg azt, amit a német autógyárak és más multicégek kértek tőlük, akkor miért kéne az utca népének úriemberként viselkedni? Mit várunk attól, hogy elénekeljük a "Ha én rózsa volnékot" és szépen hazamegyünk? 


Most van itt az ideje annak, hogy sztrájkkal és útlezárásokkal bénítsuk meg a termelést!

(Kép: merce.hu)

 

Te követed már a Reflektort a Facebookon? Nem! Akkor ITT most megteheted! Köszönjük!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://reflektor.blog.hu/api/trackback/id/tr8414473770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

n3spr3ss0 2018.12.13. 08:17:37

@Róbert László: Pontosan ez a helyzet, este fél 10-kor meg előjöttek az előző választási eredménnyel.

n3spr3ss0 2018.12.13. 08:22:57

@Jakab.gipsz: Lebegjen előtted Csaucseszku utolsó réveteg pillantása.

conchita wurst 2018.12.13. 08:26:28

Sajnos tegnap kiderult, milyen serulekeny a demokracia a terrorizmussal szemben. A magyar torvenyhozast ez felkeszuletlenul erte, igy elkezdtek az uj Hazszabaly kidolgozasat.
Ezek utan aki meg egyszer fellazad, es ellehetetleniti a parlamenti munkat, az valaszthat, hogy onkent kulfoldre menekul, vagy atadjak a Bekemenetnek lincselesre.

A PMes terroristan fogjak kezdeni.

Európai téridő 2018.12.13. 08:28:03

Csárdi úr sok oktondiságot összehordott eddigi politikusi pályafutása során, de vannak, akik még bedőlnek neki.

2018.12.13. 08:49:00

"Mit várunk attól, hogy elénekeljük a „Ha én rózsa volnékot“ és szépen hazamegyünk?"

Mit várunk el attól, hogy kimegyünk tüntetni és szépen hazamegyünk?
dimenzioutazo.blog.hu/2018/12/13/rabszolgatorveny_tuntetes

törppicur 2018.12.13. 08:50:02

Azon gondolkodtam, mi irritált ennyire, mint a tegnapelőtti és tegnapi ballib "viselkedés" a Parlamentben.
Aztán rájöttem, a szivárványos buzifelvonulás.
Mindkettőben közös, hogy egy kisebbség szerep és súlytévesztésben van és olyan megnyilvánulásokat tesz, ami szerintem nem illendő. Az Országházban legalább annyira illetlen sípolni, ordibálni elbarikádozni, mint segget, csöcsöt és farkat rázni mobil emelvényeken. Ezek elfogadásához kell a ballib mentalitás.
Igazán szerencséjük volt, hogy nem találtak ellentüntetőkre, mert gyanítom az őrség itt nem őket védte volna, mint a buziparádén.
A jobbikos hozzáállás még tolerálható a molinóval, kb ott a határ.
Az Országgyűléssel szemben tiszteletlenség Vadai ténsasszony bőrdzseki + farmer Gyurcsány szabadidőfelsős megjelenése is. Lehet ők már akkor az utcára készültek, amikor a gardróbból válogattak.

conchita wurst 2018.12.13. 08:56:46

@törppicur: Igy van, de hat lejjebb mar nem mehet a ballenzek nepszerusege, szoval kockaztattak, mit veszithetnek?

Remeljuk peldasan megtorolja az akciot a rezsim.

El kell kuloniteni a terroristakat a Parlamentben, van ott pince, be kell vesni az alkotmanyba hogy ok a pinceben szekelnek ezutan.

midnightcoder2 2018.12.13. 08:59:45

@GNDL: Ha a magyarokat egy kicsit is érdekelte volna valaha is a szabadságuk, 89 után az MSZP-t kizárják a parlamentből, az összes volt pártfunkcit letartóztatják, és börtönbe zárják. Ehelyett hogyták hogy szétlopják az országot, sőt a következő ciklusban visszaszavazták őket a kormányba.

n3spr3ss0 2018.12.13. 09:02:43

@conchita wurst: Ahhoz mit szólsz, hogy a Budi Gyula tettlegesen nekiment a Kunhalmi Ágnesnek? Ő most egy nemzetthy hazafi?

midnightcoder2 2018.12.13. 09:04:17

@Void Bunkoid: "Na nálunk PAPÍRON szabad vállalkozni, ám ügyes, okos, kitartó, vállalkozó kedvű, de egyszeri emberként szinte AZONNAL szemben találod magad a NER-rel, amint tartja a markát a húsz százalékért, esetleg azonnal felajánl X összeget azért hogy megvegye az ötletedet/vállalkozásodat."

A vállakozásoknak csak egy nagyon-nagyon pici része az, aminek köze van az állami csöcshöz. Ha pedig nincs közöd hozzá, akkor max. annyit találkozol a NER-rel, hogy be kell fizetned az adódat. Az állami csöcshöz hozzáférésnek viszont minden kúrmány alatt meg volt az ára, ha ez most csak 20%, akkor jelentősen lejjebb ment a szocik óta.

conchita wurst 2018.12.13. 09:09:01

@n3spr3ss0: Nem tortent ilyen, amugy azt se tudom ki az a kunhalmi.

pioneer2016 2018.12.13. 09:19:52

Eddig megkértek, hogy tudok-e túlórában maradni. Innentől nem kérdés, hanem közlés lesz. A kifizetés bizonytalan időben.
Visszaadni a pofont sztrájk, betegállomány és gyakori munkahely-változtatással lehet például. Persze aki még marad ezek után itthon dolgozni. Ez a legaljasabb dolgozók elleni bűntett orbánék részéről. Ezt csak masszív és kitartó ellenállással lehet kivédeni.

rinoceros 2018.12.13. 09:20:31

Azért izgalmas ez a helyzet, mert Budapest termeli az ország GDP-jének közel 40%-át, és áprilisban Budapesten 2/3-dal elpicsázták a Fideszt.
Ráadásul tudjuk, hogy Tiborczék, Lázárék, Rogánék, Mészárosék, Garancsék, stb vagyona alapvetően a mi adónkból származik, tehát egy esetleges budapesti általános sztrájk és a Főváros forgalmának dugókat eredményező lassítása elég keményen érinti a zsebüket.
Azoknak, akik még mindig a 2/3-ad bűvöletében élnek, csak annyit, hogy a szavazatok 49%-a nem 2/3.
Ha pedig a hatalmon lévők lehetetlenné teszik a rendszer finomhangolását, az ellenállás egyre erőszakosabb lesz - ugyanis az érintettek törvényes eszközökkel nem tudják érvényesíteni az álláspontjukat. Ez pedig a lakosság több, mint fele.
Lehet matekozni. :)

2018.12.13. 09:29:08

Ez igen! Ez aztán a magasröptű, felelős ujsagbaírás!
Ha mások csalnak, mi is csalhatunk, ha mások lopnak mi is lophatunk, ha mások nem tartják be a törvényeket akkor nekünk sem kell!
Irány az utca! Lopjunk a boltban, raboljunk ki nyugdíjasokat, csaljuk az adót, mert mások nem tartják be a törvényeket!
Önnek teljesen elment az esze tisztelt ujsagbairo?

pioneer2016 2018.12.13. 09:29:39

Emberek! Franciaország legyen példa! Ott az üzemanyag áremelés átment alapbér emeléssé és egyéb kedvezmények eléréséhez a tüntetések hatására. Emlékezzünk pl. a net-adó bevezetésének kísérletére. Ott megvolt az erő, hogy a kormány azonnal meggondolja magát és elálljon a bevezetéstől.

conchita wurst 2018.12.13. 09:30:34

@rinoceros: "Budapest termeli az ország GDP-jének közel 40%-át"

fake news, de oda van konyvelve, hisz ott vannak a szekhelyek

"és áprilisban Budapesten 2/3-dal elpicsázták a Fideszt. "

almodj ciganylany, Budapest a Fidesze volt es maradt, es a kov. polgi is Fideszes lesz

conchita wurst 2018.12.13. 09:31:28

@pioneer2016: Itthon inkabb demokrata modon oldjuk meg a problemakat.

pioneer2016 2018.12.13. 09:35:53

@conchita wurst: "inkabb demokrata modon oldjuk meg"

A net.adót bevezetésének megakadályozását pl. hogy oldottad volna meg?

2018.12.13. 09:41:30

@rinoceros: Bp és a GDP 40%-a.
Innen már csak egy apró lépés a befizetett adó aranyos szavazat súly a választásokon...
Én benne vagyok.
Ezzel a 49%-kal is csak magatokat alázzátok tudatlanságból, hozzá nem ertesből.
A szabályok szerint kell játszani és nyerni. Óvodás utána kiabálni hogy ‘mi győztűnk rosszak a szabályok’
Ébredjetek már fel, tisztelettel kérem.

conchita wurst 2018.12.13. 09:45:40

@pioneer2016: De ez mas, hiszen a tuloratorveny a munkasoknak is jo, meg a munkaltatoknak is, csak a szakszervezeteket hagytak ki.

A netado az zsebre ment.

midnightcoder2 2018.12.13. 09:51:47

@rinoceros: Budapesten ez a probléma kb. senkit sem érint. Amikor lepkehálóval fogják a cégek a melóst, akkor senki sem fogja azt kockáztatni, hogy otthagyják az emberei. Ez max. a nagyon vidékieket érinti, ahol az adott gyáron kívül 100 kilométeres körzetben nincs más munkáltató. Itt pesten max. arra a 2000 körüli hivatásos tüntikézőre lehet számítani, ami kb. minden ilyenre kimegy.

conchita wurst 2018.12.13. 09:53:55

@midnightcoder2: Soros gyerekmunkasai vittek a molinokat tegnap is, megprobalkozik a macedon-majdani koreografiaval.

Felszolitjuk Sorost: El a kezekkel a demokraciatol!

pioneer2016 2018.12.13. 10:06:21

Egyébként ezt a 3 éves kifizetési ciklust nem értem. Ugye eddig ha túlóráztál, akkor azt annak rendje és módja szerint, a havi kifizetésnél megkaptad. Mi ez a 3 éves faszság, ha nem a dolgozók kizsákmányolása. A most túlórában megkeresett jövedelem, 2-3 év múlva már nem fog annyit érni. Tehát megkárosítják a dolgozókat. Jól értem?

Void Bunkoid 2018.12.13. 10:14:04

@midnightcoder2: nem az állami csöcsről volt szó, az adó befizetése kötelesség. Itt arról van szó, hogy már olyan szinten nerkézben van minden, hogy ha nem állsz be a sorba, vagy nem adod le a "védelmi pénzt" a helyi kiskirálynak (ez az a 10-20-akármennyi százalék), akkor eleve ellehetetlenítik azt, hogy egyáltalán vállalkozz, nem kapsz engedélyt, folyamatosan rádszáll a navtól a nébihen át mindenki és addig kötekednek, amígy nem találnak egy akármilyen piszlicsáré mondvacsinált okot, amire hivatkozva bezárathatják a boltot/jól megbüntetnek.

conchita wurst 2018.12.13. 10:15:48

@pioneer2016: Nincs 3 eves kifizetesi ciklus, fake news.

conchita wurst 2018.12.13. 10:16:22

@Void Bunkoid: Mondja valaki aki soha nem vallalkozott.

Void Bunkoid 2018.12.13. 10:16:44

@rinoceros: a "Budapest termeli az ország GDP-jének a 40 százalékát" - már többször mondtam - kissé torz.

Attól még hogy rengeteg cég head office-a/fő telephelye/fiskális központja Budapestre van bejegyezve, attól még annak a negyven százalék GDP-nek legalább a fele nem Budapesten termelődik, csak oda van könyvelve.

blah 2018.12.13. 10:17:00

a fidesz elmebetegeinek van némi zavar a fejükben, a vasárnap az szent de napi 2 túlórát támogatnak. micsoda egy birkanyáj.

midnightcoder2 2018.12.13. 10:17:20

@pioneer2016: Ezt mondjuk én sem értem. Mondjuk gondolom a kifizetéskor az akkori bérek alapján számolt túlóra díjak lesznek kifizetve, de ez akkor is túltolása a dolognak, szerintem a cégek sem igen igényelnek ennyit. Ez az a rész ami miatt arra tippelek, hogy ez az egész megint csak füstfüggöny. Orbánék a háttérben valami sokkal nagyobb disznóságot csinálnak, és ezzel most kicsit lefoglalják az ellenzéket és a közvéleményt.

pioneer2016 2018.12.13. 10:22:47

@conchita wurst: "Nincs 3 eves kifizetesi ciklus, fake news."

Bővebben? Mert ez nem magyarázat.

conchita wurst 2018.12.13. 10:24:46

@pioneer2016: Orban mondta.

Azt hogy 3 ev mulva fizetik a tulorat, azok mondjak, akik hazudnak reggel, delben, meg este.

Ennyi.

conchita wurst 2018.12.13. 10:26:41

@midnightcoder2: Az uj honvedsegi geppel akarnak chemtrailezni. Meszaros cege fejleszti a gazt, az EU valasztasok elott lesz a tesztuzem.

pioneer2016 2018.12.13. 10:30:03

@conchita wurst: "Azt hogy 3 ev mulva fizetik a tulorat"

Arra lettem volna kíváncsi, hogy az ezzel kapcsolatos "kormánytagoktól" hallott passzust hogyan értelmezed?

rinoceros 2018.12.13. 10:36:17

@Void Bunkoid: @midnightcoder2: @JTU: @conchita wurst:
Értem én, hogy mindenkinek kuss, és alapból nektek van igazatok, de:
Tegnap nem csak 2000 ember volt kint, hanem jóval több. Lehet, hogy a rabszolgatörvény és a Fidesz (leánykori nevén: közigazgatási) bíróságok felállítása ebben a percben nem érint túl sok embert, de mint tudjuk, mindkét törvény egy olyan csomag része, ami 8 éve a demokratikus szabadságjogok folyamatos csökkentését célozza. Lehet a szabályok betartásáról nyivákolni, de ha úgy rendezünk futóversenyt, hogy a tavalyi bajnok kivételével mindenkit zsákba kötünk, akkor nem egyenlő eséllyel indulnak a felek, ezt pedig a többi résztvevő előbb-utóbb megunja.
Ami a GDP-vel kapcsolatos számháborút illeti: egy budapesti általános sztrájk és forgalomlezárás el fogja dönteni, hogy igazatok van-e. Az Antall-kormány 1990-ben 3 nap után letette a fegyvert.
Mivel a jelenlegi rezsim egyre jobban szorongatja az embereket, ha a többségnek nincs módja alkotmányos eszközökkel módosítani a szabályokon, akkor (mint látjuk) egy idő után más eszközökhöz fog nyúlni - ahogy ezt korábban Orbán is többször kifejtette.
Akkor mit fogtok csinálni? Behívjátok az oroszokat? :D

conchita wurst 2018.12.13. 10:37:58

@pioneer2016: Nem kell ertelmezni semmit, jozan esz kerdese. Max. az hiszi el, hogy olyat lephetnek a munkaltatok, hogy 3 ev mulva fizetnek, aki soha nem dolgozott olyan helyen, ahol tulorazni lehet. En is 10 eve utoljara, akkor meg komoly munkanelkuliseg is volt, de megis mindig idoben fizettek (nana, akirol elterjed a hir, hogy nem fizet idoben az becsukhatja a boltot).

Ez a magyarazata hogy a tegnapi tuntetok inkabb CEUsok voltak, meg szakszervezetisek, nem melosok.

conchita wurst 2018.12.13. 10:39:51

@rinoceros: "Tegnap nem csak 2000 ember volt kint, hanem jóval több. "

Fenykep van rola?

"Ami a GDP-vel kapcsolatos számháborút illeti: egy budapesti általános sztrájk és forgalomlezárás el fogja dönteni, hogy igazatok van-e. "

....:DDD

pioneer2016 2018.12.13. 10:50:42

@conchita wurst: "Nem kell ertelmezni semmit, jozan esz kerdese."

Akkor én itt be is fejeztem, nem kaptam érdemi választ.

felső határ nincs 2018.12.13. 10:51:54

Szerintem csak a reflektorfenyert csinalta a balhet az ellenzek, majd a januari kozvelemenykutatas megmutatja, jol tettek-e. Valamit kezdenuk kellett azzal, hogy a valasztasok ota tovabb csokkent a tamogatottsaguk.

Azt nem hiszem hogy maga a torveny erezheto valtozast hozna, akinek megerte, eddig is tulorazott, akar a 250 oran felul, csak feketen.

Mindenki erre figyel, pedig a kozigazgatasi birosagokrol szolo masik torveny sokkal erdekesebb.

midnightcoder2 2018.12.13. 10:52:21

@rinoceros: Ha a többséget annyira zavarta volna a demokratikus szabadságjogok csökkentése, akkor most Orbánék nem lennének hatalmon. Mindenkinek joga volt elmenni a fülkébe és behúzni az X-et a neki szimpatikus rubrikába. Csak a polgár tapasztalata arról szól, hogy a demokratikus szabadságjogokkal nagyjából kitörölheti. Ráadásul ezt a túloldal sem veszi komolyan: ha komolyan vette volna, akkor a Fletó kormány már Öszöd után feláll, mint ahogy bármilyen európai országban tette volna.

A forgalomlezárás pedig épp arról szól, hogy egy hangos kisebbség szopatja a többséget. Ahogy már a taxisblokád idején is erről szólt. Csak akkor az átlagpolgárnak még újdonságnak számítottak ezek a dolgok. Ezzel kb. azt érik el, hogy a polgárok Orbán után elküldik a faszba az ellenzéket is. Aztán már inkább csak az ellenzéket. A blokádnál pedig egyre kevesebben állnak mert egyre kínosabb a dolog.

conchita wurst 2018.12.13. 10:53:34

@pioneer2016: De azt be kell vallanod, hogy eletedben nem tuloraztal. Ezert lehet veled megetetni, hogy van olyan melos Magyarorszagon, aki 3 evet var a penzere.

midnightcoder2 2018.12.13. 10:54:17

@felső határ nincs: Szerintem is inkább arra ment ki a dolog, hogy mindenki inkább a munka törvénykönyvvel foglalkozzon és ne a bíróságokkal. Más kérdés pesze, hogy annyi kommunista bíró a világon nincs mint kis hazánkban, bár azért lassan már csak nyugdíjba megy a Kádár-rendszerben szocializálódott jogászok nagy része.

Cycmen 2018.12.13. 10:57:15

"akkor miért kéne az utca népének úriemberként viselkedni? "

A tegnap őrjöngő libbantkat merész ferdítés az utca népének nevezni.

conchita wurst 2018.12.13. 11:03:48

@Cycmen: Kulfoldon kikepzett soros zsoldosok, akar Lenin svejcben kikepzett profi forradalmarai.

conchita wurst 2018.12.13. 11:10:36

Olyan torvenyt kene hozni EU szinten, hogy amelyik migrans nem dolgozik minimum 400 orat hetente, az deportalhato.

Ezzel a migranskerdes es a munkaerohiany egy csapasra megoldodna, es meg a joleti polgarok nyugdija is biztositva lenne.

Cycmen 2018.12.13. 11:16:31

@conchita wurst: Szerintem is érdekes dolgok derülhetnének ki a "tüntetők" részletes lekáderezése esetén. Azaz nem is, mert te is, én is előre meg tudnánk mondani.

rinoceros 2018.12.13. 11:19:24

@midnightcoder2: a forgalomlezárás arról is szólhat, hogy egy hangos kisebbség szopatja a többséget. Ha ez a helyzet, akkor villámgyorsan elpucolja őket az utca népe. Ha viszont a többség mögöttük áll - mint 1990-ben - akkor megvédik őket.
Ami a választásokat illeti: nem egyenlők a pályák és nem egyenlők az esélyek. Orbán 2010 után keményen dolgozott azon, hogy az ellenzéknek ne legyen esélye. Ez látszik a választási eredményeken, és nem a kitűnő kormányzati munka következménye a mostani 2/3.
Abban egyetértünk, hogy Fletónak a 300 Ft-os népszavazás után húznia kellett volna a fenébe, és új választásokat kiírni.
Abban is egyetértünk, hogy a jelenlegi ellenzék töketlenek gyülekezete. Jelzem, a jelenlegi politikai elit kontraszelektált bagázs. Ezt, a rendszerváltáskor csesztük el a politikai pártok finanszírozásával, mert nagy tömegben vonzotta a pályára a piaci körülmények közt versenyképtelen, de hatalmas ambícióval megáldott embereket.
Amíg a polgár nem tapasztalja meg, milyen piacgazdaságra épülő, demokratikus jogállamban, élni (és ezt egyetlen ma élő nemzedék se tapasztalta meg), addig a rezsicsökkentésre szavaz. De az se véletlen, hogy a nyugaton dolgozók többsége nem akar hazajönni.
Nem tudom, most robbanni fog-e vagy sem, de az valószínű, hogy a következő világgazdasági válság elsöpri a jelenlegi formációt. Azért nagy a jelenlegi rezsim felelőssége, mert nem mindegy hogyan keveredünk ki majd abból a helyzetből. Ahogy most elnézem, a társadalom többsége nem túl fényesen, de vannak akik okosan spájzoltak a szűkösebb időkre. Nagy kérdés, hogy ezt a többség mennyire fogja tolerálni, amikor rájönnek, hogy letolt gatyával állunk a csalánosban.

konrada 2018.12.13. 11:35:17

@pioneer2016:
A munkáltató előzetes megegyezés esetén eltérhet az 5 munkanap +2 hétvégi szabadnap munkarendtől. (Ilyen a folyamatos munkarend, illetve hétvégén nyitva tartó boltok).
Ez esetben elrendelhet akár 6 napos munkahetet is (48 órában) úgy, hogy csak 1 napot ad ki utána. A lényeg, hogy a munkaidőkeret végére az összes ledolgozott munkanap átlag heti 5-re jöjjön ki. (Ezt szokás alkalmazni az idénymunkáknál, ahol jó időben hajtás van, rossz időben meg - de előre tervezetten, mondjuk télen - kiadják az összegyűlt szabadnapokat.

A munkaidőkeret eddig a munkatörvénykönyv szerint 1 év volt, amiben a kollektív szerződés eltérhet, de csak pozitív irányban. (Van ahol havi, van ahol 4 havi a keret, ez évesig változhat. Ott, ahol van kollektív, a törvényi változást csak új kollektív megkötésével lehet átvenni.)

A BMW - mint új belépő találta ki azt a "frappáns" megoldást, hogy az autóiparban már mentrendszerinti 3 évenkénti modellváltás-ráncfelvarrás átszerszámozása idejére adná ki ezeket a szabadnapokat, ezért kértek 3 éves keretet.
(Az, aki oda akar menni dolgozni, ezt jó ha figyelembe veszi!)

A lényeg: a munkaidőkeret egy dolog, a túlóra egy másik dolog.
Az első előre tervezve van, azt hónap elején, de legalább 1 héttel előbb a beosztását a dolgozónak meg kell kapnia, alá kell írnia: az nem lehet több mint átlag heti 40 óra és kevesebb, mint átlag 2 pihenőnap.

A túlóra +munka, amiért külön bérezés jár: az akár napon belül is lehet kérni, amit a dolgozó vagy vállal vagy nem. (Mondjuk megnézném azt az átlagmelóst, aki nemet mond erre: annak gyorsan kell keresnie másik helyet.
Eddig ebből évente 250-et lehetett megcsinálni.
Az tény, hogy ennyit azért csak az csinált meg, akinek érdeke volt, mert nem mindenki dolgozik szívesen heti +5 órát(most ez lesz +8).

(S hogy miért tény? Mert az összes munkaidő 2%-a volt idén túlóra a statisztika szerint, azaz átlag 1 óra sem dolgozónként. ...amiről persze tudjuk, hogy nem igaz, mert sokan túlóráznak jó esetben zsebre, rosszabb esetben puszira. A törvény javára talán lehet azt írni, hogy a munkáltató a puszira nem hivatkozhat azzal, hogy kifogyott a kerete a dolgozónak.)

Cycmen 2018.12.13. 11:37:38

@Geza vagyok: Tiszteletben tartjuk, hogy a kedves vezér nyert, de tiszteletben tartjuk azt is, hogy ha valakinek nem tetszik valami, akkor tüntethet.

Ha csak tüntet akkor mindenképpen, még akkor is, ha ebben a konkrét esetben olyanok "tüntetnek" a túlóra ellen akik nem is dolgoznak.

konrada 2018.12.13. 11:37:54

@konrada:
...ja és még annyit: a BMW valószínűleg folyamatos üzemet akar, így nem a heti 2 nap kiadásával lesz gondja (3 nappal+3 éjszaka után tutira kiad 2 napot), hanem az ebben bennragadó heti cca. 6 órával: ezt akarhatják összegyűjtetni az átszerszámozások idejére.)

nemecsekerno_007 2018.12.13. 11:38:45

@rinoceros: Az lehet, hogy a GDP 40%-át Budapest termeli, de csak a lakosság 30% él ott és szavazásnál ez számít. Meg ugye az a "maradék" 60% GDP se lóf@sz, amit a vidék termel...

Void Bunkoid 2018.12.13. 11:40:14

@rinoceros: naaa, engem azé' ne végy egy kalap alá a koncsítával, én üdvözöltem a tüntetést.

A GDP-t csak úgy mondtam. Amúgy persze, vízfejű az ország, és Budapest megbénításával tényleg kormányt lehet döntögetni, ámbár ez nem mindig olyan jó, mert kívülről is pont ugyanilyen sebezhető az ország - már írtam, hogy bármilyen háborús helyzet kialakulása esetén Budapest lebombázásával térdre kényszeríthető az egész ország két óra alatt. És ez NAGYON nem jó.

conchita wurst 2018.12.13. 11:58:26

A rendorok most jarjak a romkocsmakat, hogy fulon csipjek a gyikvallu zsoldosokat.

midnightcoder2 2018.12.13. 12:05:50

@rinoceros: "Ha ez a helyzet, akkor villámgyorsan elpucolja őket az utca népe."

Egy fenét pucolja. Az ország nagy része törvénytisztelő állampolgár annyira, hogy nem száll ki a kocsiból és veri agyon a blokádozót, mert tudja hogy utána sokkal tovább kellene ülnie mint amennyi időt a blokád miatt elveszít. Nálunk kb. bárki blokádozhat a taxisoktól a gazdákig, akár van mögötte bárki a traktorján kívül akár nem.

"Ez látszik a választási eredményeken, és nem a kitűnő kormányzati munka következménye a mostani 2/3. "

Egy fenét. Ez annak az eredménye, hogy 2010-ig volt egy egységes MSZP/SZDSZ koalíció egy egységes FIDESZ ellen. Ezért aztán hol az egyik nyert, hol a másik. Csak aztán a baloldal nekiállt osztódással szaporodni, különös tekintettel a DK-ra. Ráadásul egy rakás embernek lett a töke a polkorrekt MSZP-vel és ment át a Jobbikba, amivel egyrészt a baloldal egy része koalíciózott is volna, de emellett lelkesen kenték is szarral. Ez a bukta igazi oka, és nem a Patás. És persze hogy a baloldal minden hülyeségbe beleállt akkor is, ha messziről látszott hogy ezt a csatát nem lehet megnyerni, mert kivételesen a Patásnak van igaza. De ilyet igazi baloldali nem mondhat, mert ha mégis akkor áruló és az igaz baloldalinak kötelessége megbecsületgyilkolnia.

"Abban egyetértünk, hogy Fletónak a 300 Ft-os népszavazás után húznia kellett volna a fenébe, és új választásokat kiírni. "

Nem. Fletónak speciel pont ekkor semmi oka nem lett volna felállnia. Olyan van hogy a kormányzás közepén egy kormány elveszíti a szavazók bizalmát. Neki ennél jóval előbb kellett volna lemondania, Öszöd után amikor ő maga jelentette ki, hogy a szavazók átverésével nyerték meg a választást. Ez volt az a pont, amikor elegánsan fel kellett volna állni, és nem kenni a fekáliát hogy nem is ezt mondta, nem is úgy mondta, meg különben is ez volt az Igazságbeszéd. Miközben a neten ezer helyen fenn van ma is feketén-fehéren hogy mit mondott. Ez volt az a pont ahol Fletó szépen eltolta a határt jó messzire, utána Orbánnak már könnyű dolga volt még tovább tolni.

"De az se véletlen, hogy a nyugaton dolgozók többsége nem akar hazajönni. Nem tudom, most robbanni fog-e vagy sem, de az valószínű, hogy a következő világgazdasági válság elsöpri a jelenlegi formációt."

Sajnos, a jelenleg nyugaton dolgozók nagy része egy óriási lufi tetején ül. Nem tudom, hogy a következő válság robbantani fogja-e ezt, de ha igen az elég nagyot fog szólni. Ez persze jó eséllyel Orbánékat is elsöpri, de nem biztos, hogy ennek bárki is nagyon fog majd örülni.

pioneer2016 2018.12.13. 12:06:24

@konrada: "A munkáltató előzetes megegyezés esetén eltérhet"

Köszönöm a kimerítő választ, sokkal közelebb jutottam a megértéshez.
Összegezve: a túlóra kifizetése az adott túlóra tárgyhónapjában lesz? A túlórák többségében a pótlék megszűnik? (Túlóra pótlék, délutáni, vagy éjszakai)

Sir Gombóc 2018.12.13. 12:09:40

@megamedve: ismerjük a reakciójukat. Szombaton ők is kint voltak tüntetni.

nemecsekerno_007 2018.12.13. 12:12:18

@BiG74 Bodri: Mit nem lehet ezen érteni? Alapvetően a versenyképességünket javítja ez a törvény, ha ezt nem sikerül felfogni akkor csak tüntizzetek....

Nehezen hihető, hogy a melósok érdekében csináljátok. A vasárnapi boltzár elleni tüntetésnél miért nem a melósokat védtétek???

Sir Gombóc 2018.12.13. 12:13:23

@Európai téridő: orbán sok oktondiságot összehordott politikai pályafutása során, de vannak, akik még bedőlnek neki.

Sir Gombóc 2018.12.13. 12:16:40

@midnightcoder2: igen, azt kellett volna. De ugye azt tudod, hogy akkor a mai fidesz sem létezne?

nemecsekerno_007 2018.12.13. 12:18:17

@Zionnépe: "előfordulhat olyan eset, hogy a túlóra a munkaidő-keret végén, tehát a 3 év lejártával kerül kifizetésre"

Előfordulhat...

www.portfolio.hu/gazdasag/munkaugy/te-is-osszezavarodtal-a-tulorazas-miatt-itt-van-minden-amit-tudnod-kell.307135.html

Sir Gombóc 2018.12.13. 12:18:35

@midnightcoder2: most duplája, mint a szocik alatt..

Gandosz 2018.12.13. 12:21:06

rabszolgatörvényt 50-es IQ alatt emlegetnek tapasztalatom szerint

Sir Gombóc 2018.12.13. 12:23:49

@conchita wurst: hát kurvára tévedésben vagy. Nagyon sokan prüszkölnek most emiatt. Olyanok is, akik eddig belenyugvással vették tudomásul a dolgokat. Az utcára, még, nem mennek ki.

conchita wurst 2018.12.13. 12:26:34

@Sir Gombóc: Hat en is igy latom. Nem tuntetnek a kormany ellen, sot a kormanyra szavaznanak vasarnap, de kulonben biztos csak elbujtak, meg felnek a patastol.

conchita wurst 2018.12.13. 12:27:55

@Sir Gombóc: "most duplája, mint a szocik alatt."

A minimalber....:)

Sir Gombóc 2018.12.13. 12:35:43

@felső határ nincs: nálunk 300 óra a túlóra plafon, legálisan, törvény szerint. Viszont ez az a mennyiség, ami még úgy ahogy tolerálható. Ha csak a pénzt nézed, akkor persze, megéri, ha a többi oldalát is, akkor nagyon nem. Idén már szabadságokat nem tudtak kiadni, prüszkölnek is az emberek, a családosokkal az élen. Ugyanis egyre többen jönnek rá, hogy a velük töltött idő mindennél fontosabb.

rinoceros 2018.12.13. 12:39:07

@nemecsekerno_007: Nem mondtam, hogy lófasz, de kis helyen lévő, kb 1 millió ember termeli meg a GDP jelentős részét, és ők nem kedvelik a jelenlegi kormányt, mert úgy érzik, hogy folyamatosan szívatják őket. Nem akarnak sokat, csak, hogy legyen alternatív tér a Kövér Lászlótól a Puskás Akadémiáig húzódó tengely mellett, ahol számukra kellemes módon élhetnek.
Annyira nem hülyék, hogy még egy ennél rosszabb formációt is megszavazzanak, dögöljön meg a szomszéd tehene alapon, de annyira elégedetlenek, hogy évente több, nagy létszámú tüntetéssel jelezzék az ellenérzésüket.
Értem én, hogy néhány, világéletében közpénzekből élő, félig képzett zseni azt gondolja, hogy neki itt most történelmi küldetése van, amit minden áron átver a társadalmon, de ez eddig senkinek se jött be. Intézhetjük a dolgokat folyamatos korrekcióval, és kisebb-nagyobb robbanásokkal is.
@midnightcoder2: itt nem jobb és baloldaliságról van szó, szerintem egyáltalán nem itt húzódnak a frontok, de most nem mennék bele egy történelmi értekezésbe. De ez az egész nem pártokról és ideológiákról szól. Amúgy, ha nem nyelik le a sajtót, hanem a közmédiának módja van megtenni azt, amit Fletóval tettek (egyébként helyesen), kétfordulós választások vannak, nem rajzolják át a kerületeket, nem szűkítik a parlamentet, a melósnak vidéken is van választása, hogy hol dolgozzon, nincs kiszolgáltatva a Fidesz mindent lefedő gazdasági rendszerének, a Fidesznek ma nincs 2/3-a.

konrada 2018.12.13. 12:39:57

@pioneer2016:
Erről nem olvastam, hogy a pótlék megszűnne, szóval passz.
Ha van benne ilyen rész, linkeld, és ha beteszed, akkor veled együtt én is nagyon kiakadok majd azon.
(Ahogy akkor tettem, amikor anno - még a szocik idején - visszavágták elég rendesen a pótlékokat.)

conchita wurst 2018.12.13. 12:45:58

@pioneer2016: Orban a hiteles forras, nem a Portfolio.

Sir Gombóc 2018.12.13. 12:52:02

@conchita wurst: mi van, te szakállas buzi, zavarnak a tények?

Zionnépe 2018.12.13. 12:52:29

@nemecsekerno_007: Kettőnk között az a különbség, hogy én dolgoztam is ilyen rendszerben, és tudom milyen.
Nekem pl majd 1 havi "túlórám" ragadt bent, amit csak 1,5 után felmondáskor fizettek ki, addig pedig a havi túlóra harmadát csak.
És miután ez kollektív szerződésbe van foglalva, eltérni sem tudsz tőle, csak ha másik céghez mész...

Nem olyan vidám dolog ez, mint amilyennek Orbánék lefestik.

Pláne, ha a munkáltató eleve megad egy bizonyos túlórakeretet, amin belül kvázi szabadon rendelkezik a munkavállalóval. Márpedig ennek a rendszernek ez a velejárója!

pioneer2016 2018.12.13. 12:53:04

@conchita wurst: "Orban a hiteles forras, nem a Portfolio."

Orbán? Aki a hülye Kósával dobatta be a törvényt, mert Ő és a kormányának nem volt pofája hozzá? A kutyámnak jobban hiszek, mint Orbánnak.

conchita wurst 2018.12.13. 13:00:04

Kulonben trukkos ez az Orban, mert most ujra vissza fogjak hozni a vasarnapi boltbezarasi torvenyt.

Ami ellen majd az ellenzek tuntizni fog, hogy nehogy mar a kormany mondja meg amikor mindenki dolgozni akar vasarnap is!

konrada 2018.12.13. 13:01:47

@Zionnépe:
...akkor ott jól megszívattak, mert 1 éven belül kell kifizetni, vagy kiadni szabadnapban.

(Az tény, a munkáltatók nagy urak, így ahol lehet sumákolnak, főleg, ha a kisember nem ismeri a törvényeket, vagy nem mer azzal fellépni. Szóval én értem, hogy nem mentél az asztalt csapkodni, de ettől még törvénytelenül jártak el, és te hagytad. ....s valóban gáz, hogy (más rendelkezésű) kollektív szerződés hiányában a kötelező átlag heti 40 órát lehet úgy szétmaszatolni, hogy 3 év múlva adják ki a heti átlag 2 szabadnapból az egyiket.)

Jakab.gipsz 2018.12.13. 13:43:21

@math0: Szóval, közmű rabszolgák lázadnak a rabszolga törvények ellen, ügyes libbsi kisokos.

És persze a keresztény demokrata kormány a hibás, mert nem globalista, és politikailag nem korrekt, és veszélyben a jog-államiság, de csak azért mert nem helyezi előtérbe a globálisan nyitott társadalom vízióját.

Zionnépe 2018.12.13. 14:14:34

@konrada: Ez nem otthon, hanem Németo-ban egy amcsi-német multinál volt, nyugi nem megszívattak, hanem itt sok cégnél ez a "normális".

Ezt akarják most lenyomni Magyarország torkán is, csakhogy ettől pont nem a versenyképesség, hanem a kb 4,5 millió "kisember" lesz kiszolgáltatottabb!

conchita wurst 2018.12.13. 14:19:18

@Zionnépe: Aki boldog kisember akar maradni, tulorazzon.

Aki magangepet akar, az meg tanuljon jogasznak, politikusnak. Mi ebben az ujdonsag? Nyugaton nem ez van? Ja de.

Boldog Karacsonyt

Zionnépe 2018.12.13. 14:20:59

@Jakab.gipsz: Nem, általában azért hibás, mert folyamatosan hazudik minden irányba!

Ha meg akarja védeni - állítása szerint - Magyarországot a nemzetközi nagytőke kizsákmányolása ellen, pont nem kiszolgálnia/kiszolgáltatnia kéne neki a magyar munkavállalókat.

Ha meg oda nyal ahonnan épp pénzt remél... nos az ilyen emberekre mondjuk, hogy az anyját is eladó takonygerincű.

Lehet azon vitatkozni jó-e egy törvény vagy szolgálja-e az érintettek érdekeit, de ha valóban nekik szeretne jót, miért nem csinált erről (is) nemzeti konzultációt?

Talán nem elég ember és sors érintett ebben?

conchita wurst 2018.12.13. 14:25:55

@Zionnépe: "Talán nem elég ember és sors érintett ebben?"

Eltalaltad.

konrada 2018.12.13. 14:27:11

@Zionnépe:
...ezek szerint ott még gyatrább a munkatörvénykönyv munkást védő része...
(Vagy te kevered a túlórát a munkaidőbe tett törzsidővel, de akkor ott már eddig se volt éves munkaidőkeret.
Köszönöm, hogy ezt így megírtad az itt lévő fogalmatlan lázadóknak. (Mondjuk én nem értek egyet azzal, hogy a többéves kerettel követjük őket...)

Zionnépe 2018.12.13. 14:27:21

@conchita wurst: Tudod nem mindegy, hogy valaki több pénzért vállal "kisemberként" túlórát, ami a havi megélhetését biztosítja, avagy hazárdírozni kezd a szabadidejével és a megélhetésével.

Ugye ismerős most ez a szitu a rendőrségnél? Na most szorozd ezt fel 3 évvel!

konrada 2018.12.13. 14:31:51

@Zionnépe:
...ja és: ...hát nem tudom ettől versenyképesebb lesz-e az ország, de azt igen, hogy a németek - akiknél már régebb óta van ilyen szabályzás a te általad írtak szerint - versenyképesebbek nálunk.
...persze tutira nem csak ettől, de csak van oka annak hogy ez náluk már régebbi dolog...

Zionnépe 2018.12.13. 14:34:52

@konrada: Itt lehetősége van a munkáltatónak bizonyos óraszámot havonta túlóraként "lehívni", jelen esetben ez havi max 17 óra volt.

Ugyan kifizeti a harmadát túlóraként és magasabb bérrel, de nem tudod előre mennyit hív le ebből. Nem vagy köteles elvállalni, de aki gyakran mond nemet, ott keresnek rá indokot, hogy ne maradjon a cégnél.
És itt ugye van munkáltatói bizonyítvány egy dolgozóról. Ezt kérni fogják a következő helyen, ha nincs, tudják hogy nem akarod megmutatni... valami nagy gáz volt.
Ha van, de nem valami fényes... ki a fene foglalkoztat?

Tudják hogy lehet a munkavállalót stréberségre ösztönözni :-) !

conchita wurst 2018.12.13. 14:36:09

@Zionnépe: Annyibol ismeros, hogy a rendorsegi tulorarol is hazudott az ellenzeki fake-news gyar, mint kb. 2 nap alatt kiderult.

De most mar aznap elmondta a valosagot Orban, ezert nem sikerult a hepajozas.

Zionnépe 2018.12.13. 14:39:12

@konrada: Nem versenyképesebbek, hanem konkrétan ők diktálnak.
Ne keverd a kettőt.

Amiben meg esetleg nem, ott pedig az infrastruktúra, az ipari-technológiai fejlettségük, a szaktudásuk és a stabil politikai-gazdasági környezetük a döntő. Nem a munkavállalók kiszolgáltatottsága...

Minden ballib bérretteg 2018.12.13. 14:47:23

Igazad van .
Nem énekelni kell hanem tenni.

Pl elmenni szavazni.

Aztán ha a szavaztom ellenére, a többségi szavazat ellenére, az elkúrókat pakoljátok a nyakunkba, akkor megmutatjuk azt is hogyan kell az utcára menni !

Balfasz ballibek !

konrada 2018.12.13. 14:56:21

@Zionnépe:
Erről beszéltem én is.
...s hát sz.pás, nem sz.pás, ha azon a vonaton akarunk utazni, akkor néha azért nem árt le is írni, amit diktálnak, pláne, ha az olyasmi, amit ők is hasonlóan csinálnak. (Persze nem mindig: ha vizet prédikálnak borívás mellett, vagy láthatóan hülyeséget csinálnak, akkor azt rájuk kell hagyni...;)

nemecsekerno_007 2018.12.13. 17:05:23

@rinoceros: "Nem mondtam, hogy lófasz, de kis helyen lévő, kb 1 millió ember termeli meg a GDP jelentős részét"

Akkor is kevesebben vannak és demokráciában ez számít. Egyébként meg az ország többi része is szívesen termelne több GDP-t ha oda is települnének cégek. Ez a törvény részben ezt szolgálja...

Sir Gombóc 2018.12.13. 17:16:04

@Európai téridő: ha figyelmesen olvasnál, akkor láthatnád, hogy nem.

Zionnépe 2018.12.13. 17:21:09

@conchita wurst: Nem tudom mi a fake news szerinted, de nekem van pár rendőr és bv-s ismerősöm a közrendőröktől és fegyőröktől kezdve a bűnügyi ov-ig, és elég egységesen mondják, hogy bizony az utóbbi hónapokban a túlórapénzük megnyírbálásával (az óráikkal bezzeg nem), néhányan a korábbi fizetésük harmadától estek el!
Persze előbb-utóbb megkapják szabadnapnak, de a banki hitelt miből fogják fizetni amit a korábban 1/3-al nagyobb fizetéshez igazítottak? A szabadnapjaikat nem számolja be a bank!

Zionnépe 2018.12.13. 17:25:23

@konrada: Te a több lehetséges túlórát állítottad be a németek versenyképességének. Ez bizony nagyon messze van attól, amit én írtam.

Tudod, hogy a bérük jóval magasabb? Gondolod, hogy a cégek alig várják, hogy magasabb bérből fizethessenek még többet még több (túl-)munkaóráért?

Európai téridő 2018.12.13. 19:59:01

@Sir Gombóc: Ne sikánoljál itt nekem, Öcsi!

Viszlát és kösz a halakat 2018.12.17. 14:01:06

@rinoceros: "Azért izgalmas ez a helyzet, mert Budapest termeli az ország GDP-jének közel 40%-át,"

jaja, amikor bivajbasznádalsón a molkúton megtankolja a bivajbasznádalsói lakos az ezerkettes ladát akkor termelt egy kis GDP-t a Mol Budapesten. Amikor Felsőtakonyban feltekeri a gázkazánt Bélabá akkor megint termelt egy kis GDP-t Bp-n a nemzeti gázszolgáltató.

Ugye érzed mi a probláma a bezzegbudapesten termelt GDP jelentős részével?
süti beállítások módosítása