5+1 tanács, ha Black Friday akcióban vásárolsz

A Black Friday, mint olyan az Egyesült Államokból ered és általában minden november negyedik péntekén tartják. Itthon ennek ellenére már november elejétől bombázzák az embert ajánlatokkal. Jönnek a keresetlen e-mailek, bedobják a postaládába a szóróanyagokat, nem beszélve a sok fizetett Facebook posztról meg a többiekről. Szóval nesze neked tudatos vásárlás. Mire figyeljünk, ha mégis engedünk a csábításnak és hirtelen felindulásból vásárolunk a Black Friday alkalmából.

black-3763118_1280.jpg

  1. Ne rendelj meg árut olyan webáruházból, amely az e-mail címen, vagy üzenetküldésre alkalmas űrlapon kívül nem ad meg más elérhetőséget.

  2. Ne dőlj be az első ajánlatnak! Megrendelés előtt célszerű összehasonlítani az árakat, mert könnyen előfordulhat, hogy az akciósként hirdetett termék máshol olcsóbban kapható.

  3. Ha vásárolsz, csinálj képernyőfotót! Utólag nagyon nehéz bizonyítani, hogy valami annyiba került amennyire te emlékszel. Sajnos az interneten pár kattintással meg lehet változtatni tartalmakat, emiatt később nehezebb lesz bizonyítani az igazadat. Éppen ezért készíts képernyőfotót akár telefonon, akár asztali gépen vásárolsz.

  4. Ellenőrizd le a webáruházat! A magyar nyelvű honlap, vagy a .hu végződés nem jelenti azt, hogy valóban hazai forgalmazótól rendelsz. Nézd meg a „Kapcsolat” menüpont alatt, hogy valóban magyar webáruházban böngészel-e. Ha véletlenül külföldiből rendelsz, akkor számolnod kell azzal, hogy probléma esetén csak külföldre tudod visszaküldeni az árut. Ráadásul, ha karácsonyi árut vásárolsz akciósan, még az is lehet, hogy nem fogod tudni a fa alá tenni a terméket, mert nem érkezik meg időben.

  5. Jogod van meggondolni magad! Tegyük fel, minden rendben van a vásárlással és a termékkel is, de mégis meggondolod magad. Lehet ilyet? Természetesen igen, az elektronikus kereskedelemben ugyanis 14 napon belül elállási jog illeti meg a vevőt. Ez minden termékre vonatkozik, kivételt képez a CD, DVD vagy szoftver, a gyorsan romló élelmiszer, valamint az egyedi igények alapján gyártott ajándék (például fényképes naptár). Ha meggondoltad magad, akkor a termék visszaküldésének költsége a te pénztárcádból megy. A kereskedőnek a visszajuttatást követő 14 napon belül, a fizetéssel azonos módon kell visszatérítenie a vételárat és az előre kifizetett szállítási díjat.

+1 Előfordulhat, hogy minden követ megmozgatsz, de az eladó elzárkózik attól, hogy rendezze a helyzetet, esetleg nem válaszol. Ha nem sikerül rendezni a panaszodat, akkor a Fogyasztóvédelmi Hatósághoz fordulhatsz. Amennyiben más uniós tagállamból vettél valamit, de mégsem volt sikeres a projekt, akkor Innovációs és Technológiai Minisztériumon (ITM) belül működő Európai Fogyasztói Központhoz fordulhatunk segítségért.