Életmódváltás kívül-belül

Nature Brand Blog

Nature Brand Blog

Virtuális rendrakás

2022. január 23. - Nature Brand Blog
Tél van. Az időjárás ingadozó. Hol melegebb, hol hidegebb. A nappalok már hosszabbodnak.

Ma éppen bekuckózós nap van. Ránézek a polcokra - sok a magazin, prospektus, amiket már évek óta őrizgetek, gyűjtögettem mindig az aktuális érdeklődési körömnek megfelelő példányokat. Ideje átolvasni ezeket, szelektálni. Papírhulladék gyűjtőbe dobni azokat, amik már nem használhatók. Esetleg kitenni a lakóközösségnek a bejáratnál lévő újságtartóba. Néha egészen érdekes újságok is kerülnek oda - mintha könyvtárban lennénk.

Van valahol, néhány mappányi blokk, számla, levél... azokat is átnézem.

Az igazi postaládába már szinte alig kerül reklámújság. A virtuális postaládába azonban egyre több. Vannak köztük hasznosak, amiket mindig elolvasok. Vannak, amik talán hasznosak, de csak egy csillagot kapnak, hogy majd el kell azokat is olvasni, de sosem jut rájuk idő többet. És van sok hírlevél, amire valamikor feliratkoztam, mert akkor éppen érdekesnek tűnt a téma, de mára egyiket sem olvasom. A tárhely pedig majdnem tele...

Tisztogassunk, szelektáljunk a virtuális világunkban is!

Iratkozzunk le azokról a hírlevelekről, amikre nincs szükségünk.

A digitális korban ömlink ránk az információ. Úgy érezhetjük, hogy kéretlenül, feleslegesen. Valójában mi egyezünk bele abba, hogy a cégek ezeket a híreket, aktualitásokat, hírleveleket, akciókat, stb. elküldhessék. Elolvasás nélkül pipálunk be ÁSZF-eket, ami nagy része tartalmazza, hogy hozzájárulunk ahhoz, hogy számunkra információkat küldjenek postafiókunkba, vagy célzott reklámok jelenjelenek meg itt-ott, amikor böngészünk. Mindez több területet ölel fel, a GDPR megalkotása óta az Európai Unióban szigorúbban szabályozzák az általános szerződési feltételeket és az adatkezelési szabályokat is. Legtöbbünk mégis egy pillanat alatt bepipálja vásárláskor ezeket - nem olvassuk végig. Nagy baj nincs is ezzel, ugyanis minden hírlevelet küldőnek lehetőséget kell biztosítania arra, hogy a címzett leiratkozhasson a címlistáról. Minden hírlevél végén van egy leiratkozás hivatkozás.

Állítsuk be, mit szeretnénk látni a közösségi médiában!

Nagyszerű dolog, hogy ma már nem kell azt néznünk, amit a tévében sugároznak, hanem mi magunk válogathatjuk össze azt a tartalmat, amit a médiában el szeretnénk fogyasztani, meg szeretnénk hallgatni, nézni. Ez egy óriási lehetőség, ugyanakkor saját magunkkal szemben felelősség is.

Ha valaki mindig a híreket nézi a tévében, nem sok jóra számíthat.
Ha csak a zenetévét hallgatja, nem fog értékes információkhoz, tudáshoz jutni.

Ugyanígy van ez közösségi média oldalain is. És ahogy a tévécsatornák között is tudunk váltani, az interneten is ki tudjuk választani, mit szeretnénk látni, olvasni, hallgatni.

Az okostelefonokon és a számítógépen használt programok profiloznak minket: megnézik a szokásainkat - az érdeklődési körünkre igyekeznek minél jobban ráérezni azért, hogy számunkra a legjobb tartalmat nyújtsák, aminek a hátsó szándéka legtöbbször az értékesítés. Sokan úgy vélik, hogy mindez ördögtől való, kihasználnak minket, visszaélnek a hatalmukkal.

Mindannyian fogyasztók vagyunk. Termékeket, tartalmakat, reklámokat, szolgáltatásokat fogyasztunk. Ha már ez így van, nem jobb olyan virtuális világot kialakítani magunknak, ahol legalább azokkal a dolgokkal találkozunk, amik hasznosak számunkra, amik érdekelnek?

Minden felületen van lehetőségünk állítani az érdeklődési körünkön
!

A youtube-on fel tudsz iratkozni csatornákra, kérhetsz értesítést, amikor tőlük felkerül egy új tartalom (ez túl sok értesítést is eredményezhet, ezért csak óvatosan ezzel)
Le is iratkozhatsz azokról a tartalmakról, amiket már nem szeretnél látni. A megjelenő reklámoknál rá tudsz kattintani a kis feliratra, "miért látom ezt a reklámot". Ez felvisz a telefonodon a google beállításaihoz, ahol láthatod, hogy mit "gondol" rólad a google. Ki tudod kapcsolni azokat, amiket nem érdekelnek téged.

Az androidos készülékeken a google crome böngészőjét megnyitva aktuális hírekkel találkozhatunk. Ezeknél is tudsz módosítani: kivenni olyan virtuális újságokat, amiket nem sokra tartasz, és előbb utóbb olyan hírek fognak megjelenni, amik valóban érdekelnek.

A facebook-on görgetve találkozhatsz reklámokkal is. Ha zavarnak, "szólj" a facebook-nak, hogy már nem akarod azt a tartalmat látni.

Ha van olyan ismerősöd, aki túl sokszor jelenik meg, nem tetszik, amit kitesz, vagy bármilyen okból, kattints rá, és állítsd át: tarthatsz tőle távolságot, leállíthatod a követését. Így ismerősöd marad, de csak ritkábban vagy egyáltalán nem fogod látni az általa megjelenített tartalmat. Sok olyan csoportban is benne lehetsz, amik ugyan aranyosak, kapcsolódnak a hobbidhoz, érdekelnek, de ha állandóan csak őket látod, nem fogsz találkozni más hasznos tartalmakkal, és nem látod a valódi barátaid, közeli ismerőseid posztjait.

Az okostelefonodon érdemes kikapcsolni az összes olyan értesítést, amik csak megakasztanak valódi életed élése közben. Ha gyakran pittyeg a telefonod, kapcsold ki az értesítéseket pl. amiket a facebook, instagram, tiktok, youtube, stb. küld!

Még egy trükk: telefonodon a kezdőképernyőről töröld az időrabló appok parancsikonjait. Legyenek csak nehezebben elérhetőek a menüből, valamelyik mappában. Már emiatt is kevesebbet fogod azokat megnyitogatni.

Este lehetőség szerint ne telefonozással fejezd be a napot. 1-2 órával elalvás előtt inkább olvass könyvet. Könnyebben, nyugodtabban fogsz tudni elaludni, és nyugodtabb lesz az álmod.

Éjszakára bátran kapcsold le a wifit.

Sőt, ha pl. lemész sétálni hétvégén a környékre, felejtsd wifin a telefonod, így lesz egy nyugodt fél órád pittyegés nélkül. Megéri!

Kellemes kikapcsolódást Neked és készülékeidnek!

A Nature Brand Csapatának célja, hogy olyan termékeket tegyen elérhetővé vásárlói számára, amelyekre igaz az alábbiak közül legalább az egyik:

- lebomló anyagból készül
- újrahasznosított anyagból készült
- komposztálható anyagból készült
- megújuló energiát használ
- eldobható, egyszer használatos társaik helyett többször használatos, ún. zero waste termék.

Mára mindennapi témává vált a környezetvédelem, a Föld veszélyeztetése, a túlzott hulladéktermelés.
 
Egy reggel egy anyuka beszélgetett a kisfiával, akinek vettek valami játékot. A fiúcska épp arra lett figyelmes, hogy három csomagolásban volt összecsomagolva a játéka. Az anyukája erre azt kérdezte: "és ez jó vagy rossz?". A fiúcska nem igazán értve a kérdést könnyedén válaszolta, hogy "jó".  Az anyuka arra kérte: "Gondold újra!" Tetszett a hozzáállása, de elég erőltetett volt mégis a beszélgetés. De fontos, és hasznos. És biztosan megtanulja a kissrác már nagyon fiatalon, hogy figyeljen a környezetére, tudatos vásárló legyen, óvja a Földjét, amíg lehet.
 
Ezt szeretnénk kérni Tőled is! Ezért kínálunk webshopunkban újrahasznosított anyagból készült, vagy természetes, lebomló anyagokból készült termékeket, vagy olyan nem előbbi módon készült termékeket, amik valamilyen környezetkímélő technológiát használnak, mint például a vízzel üzemeltethető számológép. Megismertetjük a természetes anyagból készült szívószálat a műanyag helyett, az újrahasználatos bevásárló zsákokat a múanyag zacskók helyett.
 
Nem újdonságok ezek, inkább visszatérés a műanyag előtti korszakhoz, nagymamáink, anyukáink idejéből.
 
Folyamatosan monitorozzuk a termékeinket, figyeljük a vásárlók visszajelzését, és fenntartjuk a jogot, hogy kínálatunkat az igényeknek és a tapasztalatoknak megfelelően módosítsuk, legyen szó bővítésről vagy akár szűkítésről.
 
Mániánkká vált a szelektív hulladékgyűjtés. Képesek vagyunk kilométerekre elcipelni egy szemétrevalót, csak hogy a műanyagba dobhassuk. Csak remélni tudjuk, hogy valóban van értelme külön válogatni. De ha otthon is külön gyűjtöd a műanyagot / fémet, a papírt es az egyebet, benne a szerves hulladékokkal, akkor már megtapasztalhattad, hogy a műanyagos kuka telik meg legelőször. Próbáljuk meg ezt csökkenteni!
 
Célunk, hogy vállalkozásunk segítségével a saját háztartásunkat is minél inkább a környezetkímélő megoldások felé tereljük. Szelektíven gyűjtjük a hulladékokat. Tartósabb csomagolásokat használunk, amiket többször használunk fel. Zero waste csomagolásokat kínálunk, amiket folyamatosan teszelünk mi is. Tovább gondolkodva folyamatosan keressük azokat az eszközöket és megoldásokat, amivel a mi zero waste boltunk is hozzájárulhat a kevesebb hulladék újratermeléséhez, a zero waste életmód (ra való törekvés) hirdetéséhez.

A bejegyzés trackback címe:

https://naturebrand.blog.hu/api/trackback/id/tr2916816508

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2022.01.24. 09:06:11

A FB a legagresszívebb. Csak külső alkalmazással lehet nemet mondani az algoritmusnak.
süti beállítások módosítása