Ezért házasodunk kevésbé, mint azelőtt

2019. november 14. - Single Pink Lady

Bár már korábban kifejtettük, hogy a házasságok számának csökkenése nem probléma, mert semmi nem bizonyítja, hogy a házasság boldogabbá teszi az egyént és stabilabbá a társadalmat, sokan mégis lamentálnak azon, hogy egyre kevesebb ember áll oltár vagy anyakönyvvezető elé.
Nem értik, mi a baj. Túl sok a szabadság? Túl önző a mai nemzedék? A túlnépesedéstől félünk? Nem vagyunk képesek szeretni? Ódzkodunk az elköteleződéstől? (Naná, hogy.) Esetleg nincs elég „megfelelő” nő/férfi a házassági piacon?

hazassag_nem.jpg

Nézzünk pár lényeges szempontot.

1. Döntési szabadság

Valóban minden idők legnagyobb szabadságát élvezzük egyéni szinten. (Tudom, nem mindig tűnik úgy, de attól még tény.) Nem vagyunk kötelezhetőek arra, hogy házasságot kössünk. És nem is áll fenn gazdasági kényszer. A nők képesek eltartani magukat, sőt, akár egy-két gyereket is. (Ebben a többé-kevésbé jóléti állam még mindig támogató szerepet tölt be.) Létezik fogamzásgátlás, tehát sokkal kisebb azok aránya, akik nem szándékolt teherbeesés miatt kötnek házasságot.

2. Önzés vagy tudatosság?

Önzés, ha élvezni akarjuk az életet és nem szeretnénk plusz terheket? Hát, nevezhetjük így is. Bár van, aki szerint az önzés, ha gyereket vállalunk. Manapság igen kiélezett vita folyik ebben az ügyben.

3. Túlnépesedés

Itthon még nem igazán része a közbeszédnek, de nyugaton már vannak, akik a túlnépesedésre hivatkozva nem akarnak gyereket vállalni és emiatt nem is házasodnak. Főleg azok, akiknek a házasság csak a gyerekek miatt lenne fontos. Ők nem tartják szükségesnek, hogy egy eleve gyerektelennek tervezett kapcsolatot hivatalossá tegyenek. Vagy megelégszenek a bejegyzett élettársi kapcsolattal.

4. A házassági piac sajátosságai

Különös ez a kifejezés, talán idegenül hat, de házassági piac létezik. Igaz, nem olyan egyszerű és áttekinthető, mint bármilyen más piac...  De van kereslet és kínálat, és annak törvényeit ez a piac sem hazudtolhatja meg.
Mivel nem Kínában vagyunk, nincs sokkal több férfi, mint nő ezen a piacon, szinglik tekintetében a nemek aránya kiegyenlített. Nem is ez a gond. A gond inkább az, hogy a férfiak egyrészt sokkal jobban ráérnek feleséget találni, másrészt a nők azáltal, hogy egyre önállóbbak, egyre iskolázottabbak és egyre jobban keresnek, egyre kevésbé találhatnak maguknak az elképzeléseiknek megfelelő partnert.
Ugyanis a mentalitásuk nem változott annyit, mint a realitás. A nők annak ellenére maguknál jobban kereső és karrier szempontjából legalább olyan jól, de inkább még jobban teljesítő férjet keresnek, hogy az ő felemelkedésük automatice csökkenést kellett előidézzen az ellenkező oldalon.
Amíg korábban a lányoknak csak kis része tanulhatott tovább, az érettségizett nők számára teljesen megfelelt egy másik érettségizett vagy egyetemet végzett pasi. 2016-ban az összes felsőoktatási hallgató körülbelül 54%-a volt nő az EU tagországaiban. Vagyis már kicsit több a nő, mint a férfi – és ezek a nők valószínűleg mind olyan férjet szeretnének (ha férjhez akarnak menni), aki legalább egyetemet végzett.
De ez csak az egyik dolog. Nem csak az egyetemista lányok, hanem az érettségizettek is olyat szeretnének, aki előtt fényes karrier áll. Aminek ha nem is szükséges feltétele a diploma, azért ártani nem árthat.
És ez csak egy, könnyen mérhető és ellenőrizhető faktor.

5. A házassággal kapcsolatos elvárások megváltozása.

Igen hangsúlyos szerepe van annak is, hogy mást várunk a házasságtól, mint a nagyszüleink. Mindent várunk. Boldogságot, szenvedélyt, hűséget, stabilitást, izgalmat, anyagi biztonságot, kényelmet. A vallás már nem kecsegtet azzal, hogy majd a túlvilágon elnyerjük jutalmunkat, ha az evilágon csak gyötrelemben volt részünk. Itt és most akarunk boldogok lenni.
Mivel sokkal hosszabb időnk van gondolkodni azon, hogy adott partner tényleg olyan maradéktalanul boldoggá tudna-e tenni, ahogy mi azt szeretnénk, könnyebben rájövünk, hogy nem. És mivel nem kényszerít semmi, hogy akkor is házasságot kössünk, ha nem érezzük, hogy ő a nagy szerelem, hajlamosabbak vagyunk várni. Ami azt is eredményezheti, hogy soha nem lépünk házasságra.

Kár vagy nem kár, úgy tűnik, már nincs mód visszatérni abba az állapotba, amikor az emberek nagy része házasságban élt. Úgyhogy jobb, ha elfogadjuk, hogy ezek a helyzet és ebből hozzuk ki a legjobbat.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mindenkiszingli.blog.hu/api/trackback/id/tr9115305720

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Andy73 2019.11.15. 13:00:02

A házasságkötések száma a 2010-es mélyponthoz (35 520) képest 2016-ig jelentősen emelkedett (51 805), vagyis csaknem a másfélszeresére. Akkor az emelkedés megállt, és az utóbbi két évben ismét enyhe csökkenés volt, de ez inkább csak stagnálás: 2018-ban még mindig sokkal többen kötöttek házasságot (49 309 házasságkötés), mint 2010-ben.

Tehát erősen vitatható a kérdésfeltevés is, a címben megfogalmazott állítás. Az tény, hogy kevesebben és később házasodnak, mint 50-100 évvel ezelőtt, de úgy tűnik, a mai nemzedék inkább kezd visszatalálni a házassághoz, újra felfedezni az értékét.
Az igaz, hogy minél képzettebb és főleg minél idősebb egy nő, annál nehezebb végzettségben és korban hozzáílló férjet találnia. Ezért is fontos, hogy aki szeretne férjhez menni, az tudatosan készüljön erre már fiatalon, akár az egyetemi évek alatt is. Később, ha nem talál magának való férjet, akkor persze gyárthat ideológiát hozzá, hogy úgyse lenne boldog a házasságban, amit csak béklyóként fogna fel.
Jellemző pl. ez: "A vallás már nem kecsegtet azzal, hogy majd a túlvilágon elnyerjük jutalmunkat, ha az evilágon csak gyötrelemben volt részünk. Itt és most akarunk boldogok lenni." Nos:
1. A vallás továbbra is kecsegtet a túlvilági boldogsággal, legfeljebb kevesebben vallásosak, mint 100 évvel ezelőtt (de nem biztos, hogy kevesebben, mint mondjuk 50 éve, a kommunizmus idején).
2. A házasságban is lehet valaki boldog, itt és most. Aki szeretne házasodni és szeretne családot, csak éppen nem találja hozzá a párját, annak sokkal inkább a kényszerű szingliség, a magány vagy az alkalmi kapcsolatok jelentik a gyötrelmet.

bontottcsirke 2019.11.15. 13:00:10

Nem Pipi, azért mert a nő leránt 10 millára pár évvel a házasság után.

enrikokaruszo 2019.11.15. 13:00:16

ha nincs házasság, mindennap döntesz
tekintsük megerősítésnek akár
ellenben a papír elkényelmesít, könnyű pofára esni is

Kaszáspók 2019.11.15. 13:00:24

Mitől ér rá jobban egy férfi a társkeresésre mint egy nő? Milyen alapon vár el egy nő bármiféle többletet egy férfitól egyenrangú kapcsolatban? Ha le lehet írni hogy nő, miért nem lehet leírni hogy férfi (a "pasi" helyett)? Mit nyújt egy nő a kapcsolatban a fene nagy elvárásai ellenében (a ...áján kívül)?

Eyject 2019.11.15. 13:01:05

"nem probléma, mert semmi nem bizonyítja, hogy a házasság boldogabbá teszi az egyént és stabilabbá a társadalmat"

Megalapozatlan kijelentés véleményem szerint. Ha az egyén nem boldogabb akkor miért is házasodtak az emberek egyáltalán a történelem során?
Az életminőség javulása egy boldogabb egyénhez vezet, ez pedig a házasság egyik talán kiemelkedő tényezője.
De például ott van az is hogy az egyedülálló szülők gyerekei nagyobb eséllyel lesznek nem csak törvényszegők, mentális problémával küszködők de boldogtalanabbak is.
Egy stabil társadalom alapja az instabil fiatal nemzedék lenne?

"Nem értik, mi a baj"
Ebből fakadóan találgatás helyett nem megfelelőbb tanulni, kérdezni, utánnanézni mi is történik?

Ez a téma kifejezetten bonyolult, nem értek egyet azzal hogy 5 pontba soroljuk a "lényeges" szempontokat.
Mert minden szempont lényeges amikor a tapasztalat és a tudás ihleti.

Az állam nem helyettesitheti a családot. A liberális és feminista ideológiák károsak az egyénre és a családra. De még van rengeteg "tényező" ami jelentős hatást fejt ki a társadalomra.
A 21-ik század internet által átszőtt világában lehetőség van arra hogy igenis tájékozottak legyünk szinte akármilyen témában(aktuális történelem, sociológia, pszihológia).
A probléma gyökere a megoldás kulcsa.

gyalogbaka 2019.11.15. 13:02:03

A nők 80%a a férfitársadalom felső 20%ára hajt. És meg is kaja őket, mert egy 5ös némber, ha a macsó alfának éppen semmi nem jött össze aznap, bőven jó egy gyors menetre 4 sör után.
5ös csajszinakk pedig innentől kezdve elvárásai vannak, hiszen őt már megdugta egy menőpasi, és szóba se áll a saját szintjével. Ezt hívják alfaözvegynek.
Aztán ott van a jócsaj. BMW-ből Mercibe, onnan Audiba, majd Mazeratiba, a körhinta körbe körbe jár, majd 35 évesen 500 mérföld Mr Tökély
youtu.be/NLQ7DSgYwkY
után végre rájön hogy ideje megállapodnia, mert a korábbi jópasyk még mindig a húszéveseket dugják, mert megtehetik, és ha valamelyik esetleg házasodik is, az szűzlányt fog elvenni, mert megteheti. Szóval ekkor jönne a pasik alsó 80%-ába tartozó Átlag Béla a képbe, és neki még örülnie is kéne, hogy végre nagykegyesen odatartja neki valaki a szénnéhasznált arany picsáját, valamint részesülhet abban a kegyben, hogy felnevelheti menő marci gyerekét aki nagyon menő volt, de sajnos csóró, meg lelépett. Szóval a használt picsáján, a zabigyereken és a tripperen kívül hoz még mást is ez a nő a kapcsolatba? IGEN! ELVÁRÁSOKAT! Mert hogy ő ennél jobbhoz szokott hozzá! Szaros panel hitellel, meg Suzuki? Egy gyors házasság és közös gyermek után apuciról kiderül hogy veri őket, meg pedofil, meg stb stb, és apu örül ha nem megy sittre, de azt is csak azért nem , mert valakinek ki kell fizetnie a gyermektartást, meg a lakáshitel másik felét, mert bár összegürizte a lakás felét, abban ő többé nem lakik, sőt, a közelébe sem mehet. A gyermekének se.

Az alfa meg csak akkor házasodik, ha gyermekei anyját keresi(azt is csak szerződésekkel körülbástyázva), és szóba se áll ilyen lestrapált némberekkel.
Javaslom Puzsér örökbecsű adásának meghallgatását a témában, hogy miért nem házasodik az a férfi akinek egy kis esze is van:
youtu.be/rWVpO1zYmhc

A nők válogatnak, de a végső igent a pasi mondja ki az oltárnál. A nők meg addig válogatnak, hogy más senki le se szarja hogy mi van velük. Elvégre ér annyit mint egy férfi nem? Akkor majd megoldja.

várom a levelet 2019.11.15. 13:10:27

@Eyject: sok okból házasodtak.egyik például az,ha egy fiú akart egy lányt,általában el kellett vennie.aztán gazdasági okok,szerencsés volt,aki szerelemből házasodott.de a szerelem hamar elmúlt,mikor nyakló nélkül jöttek a gyerekek,meg a szegénység.

Sir Galahad 2019.11.15. 13:55:16

A jelenség egyik oka valóban az, amit különböző módokon az előttem hozzászólók megfogalmaztak: a női hipergámia elszabadulása. De van egy másik is. A szinglikultusz a modern kereskedelmi média nyomására terjedt el, egyszerű üzleti okokból. Két egyedülállón ugyanis nagyobb a haszon, mint egy házaspáron. A házaspárnak egy otthon kell, tehát egy után fizet lakáshitelt, rezsit, egyet bútoroz be, szerel fel elektronikai eszközökkkel stb, míg két különálló és élő ember esetében mindez megduplázódik.

Belzebubo 2019.11.15. 13:55:27

@gyalogbaka: sajnálom az édesanyádat. A leirtak alapján róla is ez a véleményed. Remélem nem mondtad még el neki...

Belzebubo 2019.11.15. 13:55:55

@Kaszáspók: kicsit ha gondolkoznál is... egy nônek nagyon behatárolja az idejét a gyerekvállalás lehetôsége (ha akar). 35, de max 40, de az már nagyon necces. És akkor se máról holnapra, kell ugye 9 hónap. Azelôtt pedig még jó esetben is néhány hónap próbálkozás. És mindezt nem az elsô utcáról beesô pasival, hanem egy stabil, megbizható partnerrel, aki nem fogja otthagyni gyerekestôl az elsô babasirásos éjszaka után. Ezért is vár el valami többletet a pasitól, mert a nô az egész további életét adja, hogy bevállal 1(2,3) gyereket. Ami miért is lenne olyan magától értetôdô? Legfeljebb a Bajszos sz... fejében az....

steery 2019.11.15. 13:57:53

Valaki látott már boldog házasságot? Mert én még nem. Se élőben, se filmen, tévé sorozatban, de még könyvben sem olvastam, milyen lehet az. Szóval 0 információm van róla, hogy kell azt csinálni és milyen lehet. Ezért a számomra ez csak egy mítosz, városi legenda, semmi több.
Nyilván azért hívják házas-ságnak, nem pedig boldogos-ságnak vagy szerelmes-ségnek. Mert a közös házban élésről (összezártságról) szól, nem a jó dolgokról.

ABC123456 2019.11.15. 14:36:41

Mennyi frusztrált férfi, és mind a másé :P :P :P

gyalogbaka 2019.11.15. 15:51:43

@Belzebubo:
@ABC123456:
Szóval meséljek magamról? Renbe.
Anyám férjhez ment apámhoz, szült neki két gyermeket, és kitartott mellette, pedig apám proli gyári melósként kezdte. Felnevelték a gyermekeket, a nehézségeken(volt bőven) együtt jutottak keresztül, és nem váltak el csak mert azt könnyebb... Most is együtt élnek, nyugdíjasok, kézenfogva mennek a piacon vásárolni.
Anyám átadta nekem a régimódi úriember módit, a nők tiszteletét, meg a többi szarságot, amivel aztán nem mentem semmire, mert a mai picsáknak csak a menő pasi kell, az izgalmas, macsó. Ha csóró de menő, akkor sportbaszásra, ha meg gazdag, akkor válóperre. Ha meg nem menő, akkor egy lúzer(én).
Lehetett volna 6 csajom, én pattintottam le őket, mert aki rám gerjed, az mind az a kategória volt, hogy nem férek be mellé a liftbe. Magamra rántottam volna őket egy életre. Nem.
40 éves leszek.
Jó munkám van, és nem iszom/drogozom/dohányzom el a pénzt, mert anyám nem arra tanított.
Lakásom van megyeszékhelyen, jó helyen, 20 milla fölött ér, még van egy kicsi a hitelből.
Saját autóm van. Nagykorú, de ki van fizetve. Nem cserélem 2 évnte, mert akkor nem jutna pénz a hobbimra:
Akkor kapok 18 évest a farkamra amikor akarok, rosszlanyok.hu
B vizsgás vitorlázó pilóta vagyok, mert megtehetem, és ez a hobbim.
Mindezt azért, mert nem vagyok látszatember, mint a csávó, aki 100 részletre veszi az audibéemvét. Nem virítok. Inkább élvezem az életemet ahogy én akarom, és leszarom hogy mások szerint mit kéne csinálnom.
Ha valamelyik 40 éves kiélt ribi azt képzeli hogy beleül a jóba, akkor van egy rossz hírem.
dailymail.co.uk/femail/article-4754914/Where-good-men-gone.html
blogs.timesofisrael.com/where-have-all-the-good-men-gone/
medium.com/gender-studies-for-men/where-have-all-the-good-men-really-gone-f1c7669d6beb

Ha nem kellettem akkor amikor fiatal voltál, akkor megoldod az öregkorodat nélkülem.
Én voltam a szürke szemüveges könyves kocka, akit kutyába se vettél. Most fordul a kocka. Tető kéne a fejed felé, meg a kölködnek kaja a szájába, mert az albi elviszi a béred felét, és nyomorogsz az egy szobában 40 felett remény nélkül, míg nekem minden tavasszal megnyílik a kék égbolt,és repülök a szelek szárnyán. Télen meg a 18 éves kurvákat hajtom. Mert nekem futja rá. Aki meg cipőkre meg táskákra költötte, annak meg tele van a szekrénye divatjamúlt szeméttel. Én melegben alszok, és minden nap húst eszem. A szendvicsem a melóban pedig saját készítésű , Pick szalámival, füstölt sajttal, nem pedig akciós párizsi+lézersajt.
40 től 80 ig kibaszottul hosszú lesz egyedül, de nekem ez egy kedd reggel, míg az aki ahoz szokott hozzá hogy körülugrálják és lessék minden kívánságát...És én bármikor veszek társaságot, mert futja rá.
Amíg a válóper intézménye létezik, addig én nem nősülök. Ennyi.

mahalingam 2019.11.15. 17:49:26

Lehet nem lesz túl népszerű a véleményem, de szerintem nem véletlen hogy a világon szinte mindenhol, még a legeldugottabb mindentől elzárt helyen is férfidominancia van, a nőket, a női szexualitást korlátozták és a párválasztást nem hagyták a véletlenre. Szerintem az olyan társadalmak ahol a nők teljes szabadságot kaptak egyszerűen összedőltek. Mi is arrafelé tartunk.

E.T.A. 2019.11.15. 17:49:39

@gyalogbaka: Azért a világunk nem ennyire fekete és fehér és nem ennyire leegyszerűsített. Tény, hogy vannak olyan nők - nem is kevesen - akikre ráillik az a számító mentalitás, mint amiről Te is írtál, mint, ahogy a férfiak közt is van bőven idióta. De azért én meg hiszek abban, hogy a normális emberi kapcsolatok még számítanak, akinek meg csak az anyagiak számítanak a felőlem elmehet a fenébe.

E.T.A. 2019.11.15. 17:49:49

@gyalogbaka: Azért a világunk nem ennyire fekete és fehér és nem ennyire leegyszerűsített. Tény, hogy vannak olyan nők - nem is kevesen - akikre ráillik az a számító mentalitás, mint amiről Te is írtál, mint, ahogy a férfiak közt is van bőven idióta. De azért én meg hiszek abban, hogy a normális emberi kapcsolatok még számítanak, akinek meg csak az anyagiak számítanak a felőlem elmehet a fenébe.

gyalogbaka 2019.11.15. 17:50:01

@ABC123456: @Belzebubo:
Na! Rólam már beszéltünk. Mi van veletek nőcsábász alfákkal? Mekkora a pénisz és a vagyon?
TI mit tudtok felmutatni?

Örömhernyó 2019.11.15. 17:50:13

@Belzebubo: gyalogbaka kommentezőnek igaza van, a nők hipergámiája az oka annak, hogy kevesebb a gyerek, kevesebb a házasság
Ez is inkább a férfiak alsó 80%-át sújtja, a felső 20% térdig gázolhat a nőkben, ők dugják a nők 80%-át. Ha a poligámia engedélyezett lenne, akkor pedig a nők nagy része inkább menne hozzá egy felső 20%-ba tartozó alfához akár harmadik feleségként, minthogy egy alsó 80%-ba tartozó bétával álljon össze. De mivel monogám házasság van Európában, ezért a bétáknak is jut néha nő, igaz csak a maradék, meg akiket levetettek, széthajtottak az alfák.
A mohamedán világban pont ezért van folyton balhé, hódítási láz, terjeszkedés. A kevés gazdag férfi elvesz 3-4 bőt fejenként és a szegényebbeknek nem jut nő. Plusz a család dönt, hogy kihez mehet hozzá a lány, nem fogják csóró férfihez adni. Tehát sok a fiatal férfi, akinek esélye sincs arra, hogy nőt kapjon, ők az ágyútöltelék, akik a hadizsákmány, rabnők, haláluk esetén a túlvilági gyönyörök reményében beállnak a dzsihád seregének soraiba.

A monogámia egy sokkal stabilabb, nem hódító társadalmat eredményez. De a monogámia a liberális nyugaton csak jogi szinten áll, valójában sok szeretője lehet egy alfának. Ezért az egyenlőtlen társadalmak, ahol a férfiak közt hatalmas vagyoni különbségek vannak, megintcsak instabilak lesznek. Sok férfi nem juthat nőhöz a nők hipergámiája miatt. Ilyen az USA is, ahol a nők hatalmas elvárásokkal keresnek partnert, plusz karriert is építhetnek, ez tovább növeli az elvárásaikat, hisz nekik is van már pénzük. Tehát az amerikai liberális kapitalista rendszer is a sok egyedülálló béta férfi munkájára épül, ők dolgozzák halálra magukat adósodnak el, hogy esélyük legyen nőt szerezni. Végül ők lépnek be a hadseregbe is, hogy ha túlélik az olajért folyó háborúkat, akkor egyetemi ösztöndíjat kaphassanak.
A nőkhöz való korlátozott hozzáférés tehát sok agresszíven terjeszkedő társadalom alapja.

A szocialista Magyarországon viszonylag nagy volt az egyenlőség, egy péknek, kőművesnek is juthatott nő, mert a férfiak fizetései közt nem volt hatalmas különbség. Ennek véget vetett a liberális kapitalista fordulat.

Translator +X+ · http://www.szabadzona.hu 2019.11.15. 17:50:20

@gyalogbaka: Olvaslak, tökre igazad van, csak egy kérdés: hol jön bele az, hogy egy nem egy önkéntes darwin-díj?

AlexAston 2019.11.15. 17:50:40

@gyalogbaka: boldog házasságban élek, két gyerekkel, csodás feleséggel.
Elváltam egyszer, az igaz. De nem lettem emiatt megkeseredett, előre néztem. És most boldogabb vagyok, mint valaha. A lakásunkon nincs hitel, Budapesten van, és még egy kis kertje is van, metró pár perc séta. A kocsink most lépett óvodás korból első osztályos iskolás korban, az is saját tulajdon. Ezen felül a megtakarításunkból kb. 3-4 évig tudnánk ugyanúgy élni, mint most, ha nem egy fillért sem keresnénk mostantól.
És nem örököltem, nem kaptam ajándékba semmit, nem azért állunk így.

Szóval nem csak a saját önző, és beszűkült világképed létezik, hidd el.

gyalogbaka 2019.11.15. 19:51:58

@AlexAston:
Mivel nem te pampogtál nekem, ezért ne vedd magadra.
A te anyagi lehetőségeiddel más szinten vagy mint én.
A szabadságfokom engem is a felső 10 000 be repít, de az anyagi lehetőségeim közel se olyan bőségesek, csak az igényeim vannak a megfizethető kategóriában. Bármikor bármit megvehetek magamnak, de a milla feletti cuccok ebbe nem férnek bele. 4KTV, I7 laptop, játékkonzol, repülés és fiatal punci, bármikor. De Bömösre nem futja. Neked igen.
És ezt a nők megérzik. Az anyagi szabadságomnak a spórolás az ára. Akkor veszek valamit ha az kell, vagy nagyon akarom, és szemétre, hülyeségekre nem költök, valamint mit lehet megcsinálok, javítok magamnak. Mivel látszatra nem adok csak életminőségre, ezért kapásból elkaszálnak, mert velem nem lehet menőzni a FACSÉN.

gyalogbaka 2019.11.15. 20:49:52

@Örömhernyó:
És a nők beérik még a kamualfákkal is, mert azzal lehet feszíteni a facsén. Lepukkant kéró, 20 éves bömös, de ez béemvé! Hóelején dínomdánom, bulika, 2 hét fizuig meg vajas zsemle esetleg akciós párizsival, mert kell a pénz sörcigire. sör 30k, cigi 40k. És engem meg levegőnek néz, pedig fizu előtt is húst eszek hússal, miután kifizettem a friss húst egy órára.
Inkább éhezik az agresszív iszákos kamu alfája mellett, de feszít a látszat életében, mintsem hogy jóllakjon/gyerekei jóllakjanak.
Hova megyek jövőre nyaralni? Asszem Lengyel vagy Belarusz. Ott is sok szép friss hús van, meg színfehér népek, fehér kultúrával. A nyugat dögöljön meg a feminizmussal együtt, bár már importálták a feminizmus ellenszerét is: AAAAAAAAaaaAAAlaaaAAAAaaaaaaahhhhh. AAAaaaAAAAckbAAAaaaaAAArRRR!

József Szebelédi 2019.11.15. 20:49:55

Gyalogbaka primitív feudális világképe szerint a nők csak fogyasztási cikkek. Remélem, téged is egy leértékelt kifutó terméknek konstatálnak a "fiatal puncik" ! Vagy löttyedt, besült faroknak ?

Belzebubo 2019.11.15. 22:36:54

@gyalogbaka: Szóval te nem vagy "látszatember". Mert elősoroltál pár dolgot, amid van, és erre vered magad. Amit meg édesanyád tanitott (volna), az, hogy hogyan lennél úriember, az szerinted "szarság", Annyit azért megtanulhattál volna tőle, hogy az úriember, nem arról ismerkszik meg, hogy mije van, (ami nem zárja ki, hogy akinek van valamije az ne lehessen úriember, de nem azzal akar villogni) hanem abból, hogy kulturált, hogy életében olvasott már 2-nél több könyvet, hogy tiszteli a partnerét, meghallgatja a napi gondját/baját, horribile dictu, még beszélget is vele és nem csak arról, hogy mi lesz a vacsora? szóval ember/társának tekinti. Én már csak ilyen régimódi úriember vagyok, igy 60 felett és nem azzal "verem a mellem", hogy mim van (nem sok), hanem azzal, hogy Moszkvában hallgattam Csajkovszkijt, Lipcsében Bachot, Salzburgban Mozartot (és Pesten Bartókot :-) ) Emellett végigturáztam a Kárpátokat és az Alpok jó részét és ami a legfontosabb, mindezt van kivel megosztanom és van kivel elmennem egy koncertre, szinházba (sőt, akár még moziba is :-) . Mindig is volt, és nem azért néztek csak fel rám a lányok, mert 180 cm vagyok (még most is), hanem mert látták az intelligencia egy kis szikráját is bennem...

gyalogbaka 2019.11.15. 22:37:13

@József Szebelédi:
A nők saját magukat degradálták egyszer használatos maszturbációs segédeszközzé, a felső 20% számára. Mert a Bentlybe beleül, csak ha melléállsz, és kinyitod az ajtót. Aztán ha picsog, akkor kivágják, és jön a következő. Nekem a Wolkswagenbe nem szállna be, de gyönyörűen pucsít ha készpénzben kifizetem előre. És kifizetem.
Gondolj bele, nagyanyáinkat még feleségül kellett venni, ha meg akartad dugni! Micsoda idők voltak! Most meg a fiatal punci egy ebéd ára egy menő étteremben!
A feminizmus felszabadította a nőket a patriarchátus szörnyű elnyomása alól, miszerint egy igazi férfi a nőben gyermekei anyját látta. Most meg? Faszkörhinta!
De engem is felszabadított. Mert innentől nekem se kell megfelelni az évezredes férfiszerepnek. Ribancra nem húzunk gyűrűt, különben is a házasság, a nők elnyomásának szimbóleuma!

Belzebubo 2019.11.15. 22:37:24

@Örömhernyó: Figyu, te úgy beszélsz a nőkről, mintha valami fogyasztási cikkek lennének (mint valaki már irta előttem) amit meg lehet venni a luxusboltban de ha nincs pénzed, akkor csak az outlet center kifutó szériáira fanyalodhatsz. Mintha nem is EMBEREKRŐL volna szó. Mondjuk a szemedben lehet, nem is azok. Aztán csodálkozol, hogy nem állnak szóba veled...ugy tűnik, neked egy szexbábuba oltott konyhai robotgép az ideád, hát akkor vegyél azt magadnak...Ezt a 80-20 %-os marhaságot már milliószor láttam, aztán érdekes módon az igazán liberális, egyenjogú társadalmakban is nagyjából mindenki megtalálja a Mr/Ms Big-et, sőt, úgy általában ezek a sikeresebb társadalmak (mint a német, holland, osztrák, északi országok, sőt akár a nagy gonosz is)

lakmuszpapír 2019.11.15. 22:37:52

@József Szebelédi:
Nekem nem ez jött le a hozzászólásaiból, talán azért mert én is hasonló cipőben járok, mint Ő. Nincs hitelem, saját lakásom van, új az autóm (nem prémium márka, középkategóriás, de max felszereltséggel) és van a bankban egy normális családi házra való zsozsóm.
Én is rendes srác voltam korábban, ugyanolyan kapcsolatot szerettem volna mint a szüleimé, de szarba se vettek a kortárs csajok. Nem voltam elég érdekes a "fura" érdeklődési köreimmel (ami miatt később beutaztam a fél világot és a magyar átlagbér többszörösét keresem most). Mostanra átlagos alkatból kockás hasra gyúrtam magam és csak röhögök a 40-es csajok vergődésén, akiknek mára már érdekes lettem. 20-as és kora 30-as csajokat döngetek és rendesen kiábrándultam a női nemből. Vannak normális nők, én magam is ismerek jó párat, de ők rendes párkapcsolatban élnek. Akik még a piacon vannak, azok általában így vagy úgy de selejtesek, gondolom én magam is az vagyok (de engem ez már nem érdekel).

Örömhernyó 2019.11.16. 08:25:41

@gyalogbaka: A kamualfáknak minden fiatal lány bedől, de aztán ahogy öregszenek, megállapodnak egy béta mellett, akivel eltartatják magukat.
35 év felett meglátszik már egy férfin, hogy cigizett, italozott fiatal kora óta.
Szerintem ma már a magyar nők is gyakorlottabban válogatnak a férfiak közt. Elkezdtek programozó, mérnök, jogász és orvostanhallgatókra utazni a legnagyobb egyetemi ribik is, mert tudják, hogy hamar beszárad a muffjuk. Nyilván minden mai lányt megdug pár helyi menő csávó, de ma már hamar átnyergelnek olyan férfiakra, akikben a jövőbeni eltartót látják.
Én a vidékről a fővárosba került lányokon láttam azt, hogy bárki meg tudja őket dugni, annyira el vannak varázsolva. Aztán pár év f@szkörhinta után találnak maguknak egy gazdatestet.
A nagyvárosi lányok meg eleve tudják mi merre hány méter, nagyon tudatosan válogatnak. Régen ezeknek a lányoknak a szülök kerestek gazdag férjet, ma már nagyon ügyesen maguknak menedzselik össze a megfejhető eltartót.

AlexAston 2019.11.16. 08:26:56

@gyalogbaka: nem teljesen jól látod, mert a feleségemnek és az anyagi jólétünknek semmi köze egymáshoz. Nem érzett meg semmit, amikor találkoztunk, és egyik barátnőm esetében sem volt ez. FB-on sem létezem. Szerintem valamit nem jól látsz. Vannak olyanok is, de nem ez a többség szerencsére.

smartdrive 2019.11.16. 08:27:12

rájöttünk, hogy nem kötelező. ráéreztünk az ízére

ABC123456 2019.11.16. 08:28:22

@gyalogbaka: köszönöm a válaszodat. Sajnálom, hogy nem hozott az élet neked fiatalkorodban szép szerelmet, ez nem személyes pech lehet csak, mert amúgy a nők a nálad leírtakkal szemben az én tapasztalataim szerint jóval kevésbé számítóak, mint a férfiak. Ez látszik például abból is, hogy a mozgássérült rokkant férfiaknak lesz párjuk, míg a mozgássérült nőknek tendenciózusan nem. Férfi egy nőért sosem vállal akkora áldozatot, mint fordítva. A nők látszólag eladják magukat - de csak azért, mert rá vannak kényszerülve, mert amit ők dolgoznak, azt ingyen várják tőlük ezek a társadalmak : terhesség, szülés, nevelés, háztartás, gondoskodás, idősápolás... Teljes életet kívánó feladat mind, pláne együtt. Amiért sem rendes bér, sem rendes nyugdíj nem jár, és amiből a férfiak egyáltalán nem veszik ki a részüket. Ellenben gyakran még a gyerekek összes költségét is a nőknek kell finanszírozni, mert az apák férfiasan felszívódnak. Innen szép aztán kurvázni a nőket, amiért pénzes pasikra vadásznak, vagy a legszegényebbje kurvának áll és eltűri, hogy a testén élvezkedjenek naponta többen csak azért, hogy eltarthassa a gyerekét. A férfiak ezzel szemben egész életükben nem dolgoznak ingyen semmit - de ha mégis, akkor is átlagban jóval kevesebbet, mint a nők. Viszont a nők által beruházott új generációk hasznát a saját zsebükbe söprik ezer módon - főleg az emberi erőforrás kihasználásával, ami nélkül besülne az összes menő üzletük.
Így valóban még az olyan ultra-lúzereknek is, mint te, jóval több pénze van, mint a nők többségének, mert a jól fizető szakma mind a férfiaké, a vezető állások, a korrupciós pénzek lenyúlása, és nincsenek kötelező kiadásaik sem - pláne ha gyermektelenek mint te, vagy tojnak a saját gyerekeikre, ami szintén gyakori.
Egy osztrák templomban titokban mérték az adományozók számát : a nyilvánosan adakozók többsége férfi volt és sokat adott. A név nélkül adakozók többsége nő volt és változó összeget adtak. Összességében a kevesebb pénzű nők többet adakoztak, és névtelenül, szerényen.
De elég itt végignézni a kommenteken is, hogy ugyanezt világosan meglássuk : adott egy korrajz a cikkben, nem elfogult az átlagosnál jobban. Erre alatta megjelenik 10 frusztrált pöcs és döngeti a mellét, miközben ekézi és kurvázza a nőket. De lám : nincs itt egyetlen nő sem, aki ezt tenné a férfiakkal. Szóval én szégyellem magam a nevetekben is. Pont azt mutattátok itt be, ami az életben is van : nagypofájú üres büdös bunkók, akik semmibe nézik és ócsárolják a másik nemű embert. És csöndes nők, akik ezt tűrik, szemlélik és némán szenvedik. Nem a másik nemet ócsárolják a kudarcaikat sorolva, pedig nekik több lehet és okuk is több lehet, ahogy bárhol szétnézek a neten, ezt a sok tahó nőgyalázó, nőhasználó bunkót látom. Amúgy te gyalogbaka, így negyvenen túlinak elmondom, nehogy hülyén haljál meg : amit te a 18 éves lányoknál megveszel (ha egyáltalán, és nem csak a szád jár, mert a szövegedből az jön le, hogy masszívan impotens lehetsz), az nem emberi szex, hanem egy sima nemi erőszak, amit a pénzeddel tussolsz el. Emberi szexben neked soha nem volt részed / és ahogy elnézem, nem is lesz. Ahhoz mindenekelőtt embernek kéne lenned. És akkor majd te is meglátnád, amit én édesanyámtól kezdve az összes barátnőmön nőrokonomon, társamon láttam : hogy milyen csodálatos és önzetlen, szeretetre méltó emberek a nők - akiknek ezúton is köszönöm a nemes lelkű, emelkedett hallgatást.

Burgermeister 2019.11.16. 08:28:39

@steery: Vannak boldog pillanatok a házasságban. Nem alapbol rossz. Ebben az individualista világban viszont nem működik. Egyre több a válás, kevesebb a házasság. Vitray válás, hány éves? Na erről van szó.

Burgermeister 2019.11.16. 08:28:53

@lakmuszpapír: Ez pont igy van, selejtes, én is...de pont nem érdekel.

Kisgé 2019.11.16. 14:33:12

@ABC123456: whoa, nem tudom elhinni, hogy ezt a szöveget nem egy white knigth/mangina/soyboy/bluepill random generátor AI hozta össze...

ABC123456 2019.11.16. 14:33:43

@Örömhernyó: "Én a vidékről a fővárosba került lányokon láttam azt, hogy bárki meg tudja őket dugni, annyira el vannak varázsolva. Aztán pár év f@szkörhinta után találnak maguknak egy gazdatestet.
A nagyvárosi lányok meg eleve tudják mi merre hány méter, nagyon tudatosan válogatnak. Régen ezeknek a lányoknak a szülök kerestek gazdag férjet, ma már nagyon ügyesen maguknak menedzselik össze a megfejhető eltartót."
Te milyen színű kő alatt élsz, barátocskám ???
Ha nem tudnád, a mai nők tanultabbak és iskolázottabbak, mint a férfiak. Ha a gyereket és ezzel a jövő biztonságát nem varrná a nyakukba senki, nem is lenne szükségük semmiféle "gazdatestre" meg "eltartóra" , ahogy te az apaságot és a férj szerepet látod. Egy házasságban amúgy is a nő melózik többet, mert pénzt keres + terhes-szül-nevel és még a háztartást is vezeti. Mégsem nevezi magát gazdatestnek meg eltartónak itt egyik sem.
Tényleg, listázzuk már ki, egyáltalán szólt ehhez a cikkhez hozzá nő is ? Vagy mind felülemelkedett rajta, meg ezeken a trágya kommenteken ?

gyalogbaka 2019.11.16. 14:34:41

@ABC123456:
nemi erőszak?
Igen, tudjuk, ebben a mai világban már minden nemi erőszak.
youtu.be/BXR_jXvYegI Status rape
Ha hatalmi helyzetben vagy, akkor az nem lehet közös megegyezéses kapcsolat, szóval erőszak. Ha pénzed van a nőnek meg nincs, akkor erőszak.

Megérinteni egy nő könyökét is erőszak:
youtu.be/5d0OU5m6zkQ
Gyakorlatilag, ha olyan nőhöz mersz közeledni, aki számára nem ütöd meg a mércét, akkor az már erőszak.

Mindeközben ezek az erős és független nők, akik azt csinálnak a testükkel amit akarnak, nm szülnek. Még a cigányok 6+gyermekes családmodelljével sincs meg a 2.0 gyermekszülési ráta, márpedig a puszta stabilitáshoz kellene a 2.2. 10 nőnek 22 gyermeket KELL szülnie, különben kiürül az ország. Mindeközben innen kissé délebbre Alinak isten adta joga akkor és úgy erőszakolni a hadizyákmányát és a feleségét ahogy neki jól esik, mert "az asszony olyan mint a szántóföld, amit a férje úgy szánt fel ahogy akar"
Náluk meg túlnépesedés van. Nem udom megy e a matek.
Nem látom azt a kimenetelt, ahol a nőknek nem lesz beverve az arca. Vagy az iszlám harcosok fogják kiverni a fogaikat a saját férfi családtagjaik hulláin, mert akkor majd nem tud fogazni, vagy a maradék győztes fehér férfi fogja helyretenni őket de kegyetlenül, mert a háború után kelleni fog a létszám, és akkor senkit se fog érdekelni hogy melyiknek mennyire fáj a feje ha szülőképes korban van, valamint az is kibaszottul biztos, hogy ezek a háborús veteránok nem fogják a kevés maradék erőforrást feminista hülyeségekre költeni, hanem kihajtják az erős és független nőket dolgozni, ha már úgy érzi hogy ér annyit mint egy férfi.
Ahogy egy zuhanó repülőgépen nincs ateista, úgy háborúban sincsenek feministák.
És ezt már ők is érzik:
voiceofeurope.com/2019/01/swedish-female-yellow-vest-speaker-put-feminism-on-hold-for-10-20-years-and-reinstate-the-patriarchy/
Beengedték Ahmedet, és szembe jött a valóság. A nemi erőszakot jelenteni, ha barna az elkövető: Iszlamofóbia s rasszizmus.
Angliában 20 éven keresztül erőszakolták a pakik a gyermeklányokat. Felemlegetni: Rasszizmus.
444.hu/2014/09/10/igy-hunyt-szemet-16-evig-egy-angol-kisvaros-1400-ott-elo-kamasz-megeroszakolasa-felett
És nekem nem kell tennem semmit, azért hogy ez az egész rendeződjön. Megoldja ezt a természet. Anglia és franciaország már menthetetlen, 20 év múlva iszlám világ lesz. Németország és spanyolország kérdéses, ha az iszlám forradalom átcsap francia területről, akkor ők is elvesztek. Mi meg itt állunk népesség nélkül, mert a sok kis hercegnő még 40 évesen is válogat, várja Mr Tökélyt.. Szóval a majdani aktuális kormány vagy beveri a feministák arcát és beindítja a népszaporulatot bármi áron, vagy lerohannak minket a gecibe. 3. út nincs. Vagy szaporodik a magyar, vagy jön Ahmed, és ő csinál majd gyermeket a lányodnak. Csak azt nem látom, hogy a feminizmus hogyan marad fent, mert a feminizmus önmagát felszámoló elmebaj. Az a férfi akinek nem jut punci, halál nyugodtan fogja végignézni az inváziót. Miért is menjen harcolni? Talán az asszonyért és a gyermekei jövőjéért? Mert ali ide azért jön. Hogy gyermeket csináljon egy fehér nőnek.
Vannak a magasztos elvek, meg van a valóság.
A demográfia minden, a matematikával nem lehet vitatkozni, a fal pedig továbbra is legyőzetlen. A FAL nem szed túszokat, és nem könyörül.
A FAL előtt egy nő bármely férfit megkaphatja. A FAL után meg örülhet ha valami lúzer egyáltalán ránéz.
A FAL a természet jelzése a férfiak felé: Erre a nőre ne pazarold az energiádat, az a nő nem fog gyermeket szülni neked, mert öreg.
A nők húspiaci értékét kizárólag a szépségük, vagyis a termékenységre, és egészségre utaló jelek határozzák meg: Egészséges gyermeket képes e szülni?
Egy férfi piaci értékét a vagyona, és a státusza határozza meg. Minden más huszadlagos.
Ez van. Én ezt tudomásul vettem, belőttem a prioritásaimat, és azt csinálok amit akarok.
Melós vagyok, annyira nincs jó bérem, de azzal ahogy fentebb leírtam: Nem pazarlom, beosztom, egészségesen élek, szabad vagyok. Akkor, úgy, és oda mehetek ahova csak akarok, azt csinálok amit csak lehet, de a pináért fizetni kell. És az hogy két felnőtt ember közös megegyezéssel szolgáltatást ad pénzért/fizet szolgáltatásért, az nem erőszak.
Valamint igyekszem pozitív élményt hagyni a lányokban, mert nem vagyok agresszív állat. Nekem is van férfibüszkeségem, és kihívás hogy ő is élvezze amennyire lehet.
De te, ezt, az internet másik oldaláról persze jobban tudod.
Nézd végig a videókat amit linkeltem, nem olyan hosszú. Ahogy levettem, megy az angol.

Alick 2019.11.16. 14:34:52

@bontottcsirke: Vagyonjogi szerződéssel kell indítani a házasságot.

Alick 2019.11.16. 14:34:59

@gyalogbaka: A pina jelentősen túl van árazva. :)

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2019.11.16. 14:35:42

@ABC123456: Azért tegyük hozzá azt is, hogy a nők azért keresnek kevesebbet, mert a többségüknek a munkája csak látszat/alibi munka. Egy férfi helyére két nőt kellene felvenni, hogy ugyanazt a termelékenységet nyújtsa. Persze ilyenkor jön a nagy duma: de hát a nők háztartást vezetnek/gyereket nevelnek... A helyzet azonban az, hogy azoknak a nőknek semmivel sem ér többet a munkája, amelyik családanya is, sőt! Én szégyellem magam miattuk a munkahelyemen is, mikor 2-3 órára munkaidőben eltűnnek, mikor keresnek egy csendes sarkot, ahol üldögélni lehet, vagy mikor a 3 órás munkaidő végét előre hozzák 14:45-re, vagy épp 14:30-ra...

A sokat emlegetett otthoni munka is hatékonyabb szervezéssel felére-harmadára csökkenthető. egy férfi 10 perc alatt bevásárol egy helyen, nem a város három különböző pontján egy délután alatt.

Jól írja sok kommentelő: igények az egekben, de felelősség, kötelességtudat nincs sehol. A többség csak eltartót keres, aki megteremti neki azt az életszínvonalat, ami neki "jár". Bevállal egy-két gyereket, amivel aztán élete végéig zsarolhatja a férfit.

Aki ezt a szomorú sorsot még egy házassággal is megfejeli, papírt kér arról, hogy őt a végtelenségig kihasználhatják, az menthetetlenül idióta. Neki meg hiába magyarázza bárki is, hogy csak nézd a tényeket, ő legyint rá. Aztán pár év és kisemmizve, hitellel a nyakában lehet mindent újra felépíteni...

élhetetlen 2019.11.17. 01:04:43

@steery: Én láttam, sőt még most is látom őket. Az egyik pár. Az egyetemen találkoztak. A férfi volt a kollégám egy fejlesztési intézetben, és annyira semmijük nem volt, hogy kollégiumi nevelőtanári állást vállaltak a főmunka mellett, a srác esténként valakikkel kalákában építette az első társasházi lakásukat, a feleség meg hazament Fehérvárra szülni a szüleihez, mert azt egy koleszban nem lehet. Tehát nem a pénzről szólt a házasság. Öt év németországi kiküldetés, a feleség nem vállalhatott munkát, eltartották, és összejött egy rózsavölgyi villa. Hazajöttek, mindketten céget alapítottak külön-külön, és felnevelték a két fiút. Eladó lett az alattuk levő telek, a srác eladta a cégét, felhúztak egy csodapalotát, a villában a kisebbik fiú lakik. Most a feleség “tartja el” a férjet, az ő cégénél dolgozik. Több, mint 40 év alatt, még vitatkozni sem hallottam őket, pedig sok időt töltöttünk együtt (színházba jártunk együtt, hosszú beszélgetéses vacsorák, és ha van feszkó, az azért észrevehető). Most így 65-n túl még viszik a céget, és utaznak szanaszét a világba, itthon unokáznak esténként, vagy társastáncra járnak, mert ahogy a férj fogalmazott, az kimaradt az ifjúságukból.
A másik, ők már 70 fölött vannak, a Gellért hegyen laknak, Csepel szigeten meg gazdálkodnak. A prof gyártja az ágyaspálinkáit, a feleség tyúkokat tart, és az ebédhez a kertből hozza be a fürtös uborkát. A feleségről még annyit, hogy építőmérnök volt, és ötven éves koráig építésvezető, mind a 150 centijével, mikor egy leépítésnél a férfi kollégája rinyált, hogy mi lesz a családjával, a barátnőm mondta, hogy jó, akkor kilépek én. Közönségszervező lett. Na ebből nem lehet kivakarni, még mindig rohangászik a városban a színházak, és a szokásos eladóhelyei (cégek) között a mázsás táskával. A lányuk Amerikában kutató, látogatják, a fiuk itthon, két unoka, és van egy lakókocsijuk (és összeszokott társaságuk), nyáron egyszer-kétszer tenger, télen a síelések, jól vannak.
A fiatalokat megpróbálom összefoglalni, de amint látod, elég szószátyár vagyok. Öt személyesen ismert pár. Nem házassággal kezdték, hanem 17-20 éves korukban összeköltöztek. Igen az egyik pár még a gimi alatt, osztálytársak voltak. A feleség azt, mondta, hogy tíz év kellett, hogy a Pasaréten felnövő férjét meggyőzze, hogy vidéken is van élet. (Budapesttel határos az a vidéki település), a feleség meg még általánosban is képes volt hajnali 4-kor kelni, és suli előtt istállót takarítani, hogy délután ingyen lovagolhasson. Most van karám, istálló, lovasoktatás, a férj meg bejár az egyik minisztériumba dolgozni.Ja, és már nagykamasz a két fiú. Az egyik szélsőséges eset, ők majdnem húsz évig éltek együtt, volt közös kis, lakás, nagyobb lakás, végül egy kertes ház. A nő viszont a karrierjét építette, (nagyon okos, és Grace Kelly szépségű), a férfi meg már ideges volt, gyermeket szeretett volna. 38 éves volt a nő, amikor azt mondta, hogy most kell a gyerek. Összeházasodtak, és három éven belül “produkáltak” két gyereket. Ebből csak azt akartam kihozni, hogy akik 8-10, vagy több év együttélés után döntenek úgy, hogy összeházasodnak, azok már tudják, hogy miért. A házasság a gyereknek szól, az ő kapcsolatuk nem változik a papírtól. Bocs, ez tényleg hosszú lett.

élhetetlen 2019.11.17. 01:05:05

@croc: “Azt hiszem, először is el kéne ismerni, hogy két teljes munkaidőben dolgozó felnőtt mellett hagyományos családi kereteken belül élni, főleg gyereket nevelni - egyszerűen nem lehet.”De, lehet. Baráti pár, a nő egyetemi tanár, a férfi az ov-m volt. Két lányt neveltek fel sikeresen, az egyik Németországban kutató a párjával (még nem házasodtak össze), a kicsi még egyetemista, MOME, már nyert nemzetközi díjat. Csak ehhez az kell, hogy megbeszéljék, hogy holnap ki ér haza előbb, mert az főzi a vacsorát. az egyik viszi a gyerekeket oviba, suliba, a másik korábban megy dolgozni, hogy el tudjon menni értük. (Ehhez persze kell rugalmas munkahely, ami nem mindenkinek adott). És hét végén míg az egyik főz, a másik kitakarítja a lakás többi részét, vagy míg anyu főz, addig apu süti a sütit. A gyerekek ebbe bevonhatók, lehet beszélgetni közben, és, ha végeztek szombaton, vasárnap kirándulhatnak is. Egy helyes szitu harminc évvel ezelőttről. Másik pár. A férj anyjánál laktak még, tehát nagyi a szomszéd szobában. Nem kell segítség, ezt nekik kell megtanulni! Első fürdetés, anya áll a szakkönyvvel a kezében, olvassa hangosan. A könyököddel nézd meg, hogy langyos-e a víz. Tedd bele a fenekét, tarsd a fejét, stb. Felnevelték a két gyereket, a fiú egy banknál vezető, a lány most a doktoriján dolgozik. Persze, voltak zökkenők, mikor a gyerek este nyolckor közli, hogy kell tizenöt sor holnapra adott témáról, és hív a barátnőm, hogy mit tudok, vagy van e a polcomon valami ezzel kapcsolatos, de ez akkor is megesik, ha a nő egész nap otthon van. Szóval, fel lehet nevelni a gyerekeket is, két teljes munkaidő mellett is, ha nem az van, hogy csak a férfinak van joga elfáradni, és munkaidő után már semmit sem csinálni.

élhetetlen 2019.11.17. 01:05:59

@mahalingam: “Lehet nem lesz túl népszerű a véleményem”, hát nem. Azt mondani, hogy társadalmak attól dőlnek össze, mert a nő ahhoz mehet feleségül, akit szeret, és akár 8-10 év együttélés után, tehát mindketten tudják, hogy mit akarnak együtt, pl gyerekeket. Igaz, hogy már több villamosmérnök nő van mint férfi, lehet, hogy már több orvosnő is mint orvos, hogy több tanárnő, az biztos, de ne legyen már joguk a magánéleti boldogsághoz a VÁLASZTOTT párjuk mellett, mert akkor összedől a társadalom. Ja. A férfidominancia viszi előre a világot, a háborúkat is ők robbantják ki. És de jó is lenne, ha a férjénél okosabb nő ki sem nyithatná a száját, mert, ha kinyitná, kapna egy maflást, hogy tudja, ki az úr a háznál, és a férfi maradhatna a saját elképzelt fölénye tudatában. Az, hogy neked ez lenne a megfelelő, csak arra utal, hogy nem tudsz megfelelő partner lenni egy saját egzisztenciával rendelkező nő mellett. Sricinek még jó lehetsz, ma is, itt is, találhatsz kiszolgáltatott nőt, aki nem boldogul egyedül, és nem beszél vissza, és el is tart, ha erre vágysz. Ez is teljes férfidominancia.

Burgermeister 2019.11.17. 08:02:45

@croc: bizony bizon ez igy van.....

gyalogbaka 2019.11.18. 10:16:57

@élhetetlen:
Hadd adjak neked egy frappáns választ:
youtu.be/9UIvdWZ9Qwc
Remélem megy az angol.

A bloggazdához lenne egy kérdésem, mikor ezt a hozzászólást elbírálja: Mennyi hozzászólást kellett törölni, mennyi hozzászólás volt ami nem mehetett adásba?
Írtam itt olyan dolgokat, hogy én lepődtem meg hogy átment a szűrőn, le a kalappal a bloggazda előtt, nem fog túl vastagon a ceruzája.
De tényleg muszáj fenntartani ezt az elbírálós rendszert, vagy tényleg annyi szemetet kapott volna a blog?

Gerardus A. Lodewijk 2019.11.18. 10:17:00

@croc: Teljesen egyetértek a számos részletre kitérő, értékes elemzésével. Talán még 1 szempontot megemlítenék. Jó 60-70 évvel ezelőttig a nők számos más ok mellett azért sem engedhettek meg maguknak óriási elvárásokat párválasztási téren, mert gyakorlatilag majdnem minden nemzedékből a 18 és 30 közötti férfiak egy része (változó, többnyire 10 és 60% között) sajnos a csatamezőn maradt. Szerintem örülhetünk, hogy nekünk (eddig még) nem kellett ilyen helyzettel szembesülnünk.

Single Pink Lady 2019.11.18. 10:50:50

@gyalogbaka: Az, hogy valakinek az adott írással teljesen ellentétes véleménye van, attól még egy vélemény. Amíg nem fajul el túlzottan egy vita-hozzászólás a trágárságig, kifordított és nagyon alja politikai véleményezésig, vagy teljesen irreleváns mocskolódásig, addig bárki véleménye teret kaphat. Végül is a cikkben foglaltak is egy véleményt mutatnak be, ami reflektál egy napjainkra jellemző jelenségre. A blog indulása elején azért tartottam tőle, hogy sok troll, vagy értelmetlen, becsmérelő komment fog érkezni, ezért volt beállítva az előszűrés. Már gondolkodtam rajta egyébként, hogy automatikusra hagyom a hozzászólást, mert az esetek többségében szerencsére a fentebbiekhez hasonló, szerintem teljesen normális stílusú kommentek jönnek, és azt hiszem egy szükséges és értelmesnek mondható párbeszéd zajlik. Másrészről szerintem egy komment nem csak teljesen a blogolót minősíti, hanem a kommentelőt magát is. Ezt nem kell senkinek magára vennie, el lehet mondani a véleményünket úgy is, hogy közben nem csak a dühünkre koncentrálunk. Habár nyilván érződik a kommentjeidben a csalódottság, megértem miért alakult ki ez a véleményed, tényleg vannak ilyen nők sajnos, akiket írtál, de mint, ahogy több férfi kommentelő is megjegyezte, szerencsére vannak legalább ennyien rendes és érző nők is, akiknek fontosabb a kölcsönös tiszteletre és szeretetre épülő párkapcsolat, ami később akár házasság alapja is lehet. De ez utóbbira való igényt napjainkra az utóbbi 60-70 év társadalmi változásai jelentősen átalakították, ezekből ragadtam ki pár lehetséges okot a cikkben.

élhetetlen 2019.11.18. 23:06:56

@croc: Most másról beszélsz. Tudom, hogy sokan nem tudnak egzisztenciát teremteni, és ebben most bent van az is, hogy a kormány csak a tőkével rendelkezőket támogatja ajándék kp-vel, és kamat mentes hitellel. Igazad van. Én csak arról írtam, hogy, ha már összejön legalább egy szoba, és két fizetés, akkor nagyszülői segítség nélkül is fel lehet nevelni gyerekeket, ha a család megosztja a tennivalókat. Ezt hosszan leírtam. “a szüleiktől megörökölve az elfojtásokat és rossz megküzdési mintákat) ez gyakorlatilag a lehetelen küldetés.). Ez két esélyes. Van, aki megragad a családi mintában, van aki direkt másképp csinálja, akár a családi munkamegosztást is. “A lényeg, hogy a problémát nem az okozza, hogy a férfiak "lusták"és nem segítenek otthon, a nők meg "pénzéhesek" és "hűtlenek", hanem átfogó rendszerhibáról van szó“. Itt nem értünk egyet. Nincs rendszerhiba, A nők is dolgoznak, esetleg fontosabb pozícióban , mint a férjük, akkor miért csak a férjnek van joga a “szüleiktől megörökölve” az elfáradásra, lehet közösen is vezetni a háztartást. “ami ellen az egyes nők illetve férfiak egymagukban nem sokat tehetnek “. De, ketten összehozhatnak egy működő életvitelt.

Reactor 2019.12.26. 04:31:27

A házasságok száma valóban rohamosan csökken, de ez csak részben írható a szingliséget propagáló sajtóorgánumok hatására; a fő indok az, hogy egyre több ember ismeri fel ama tényt, miszerint a házasság hosszútávon nagyobb veszteséget okoz, mint nyereséget, ezért nem éri meg. A közbeszédben humorral fűszerezve tálalják, pl. "ha tejet akarsz, nem kell egy egész tehenet venned", vagy "kisfiú korában az ember azt hiszi, a töke csak pisilésre való...öregkorára viszont meg is győződik róla." A lényeg ugyanaz: feleannyit nem ér a házasság, mint amennyi bajlódás van körülötte.

@gyalogbaka: Ez sajnos teljesen igaz. Átlag Ágota dehogy fogja beérni Átlag Ádámmal, amíg Macsó Miskát is megkaphatja. Aztán amikor Macsó Miska dobja őt egy fiatal vörcsikéért, akit a diszkóban szedett össze, Átlag Ágota minden létező felületen leírja, hogy a férfiak mekkora szemetek (mert önkritikát gyakorolnia az ugye derogál, egyszerűbb ujjal mutogatni).

@Belzebubo: Az ugye megvan, hogy az "átkozsban" közel se volt ennyire jellemző, hogy a nők jóval a szintjük felett válogatnak, és konvertibilis valutának használják a pinájukat? Manapság pedig? Viszony.hu, puncs.hu, satöbbi? Szerinted ez így teljesen okés?
Kíváncsi vagyok, kötelezővé mikor akarják tenni majd...
A nők pedig magasról, toccsanósan szarják le a gentleman-stílust, és az intelligenciát. Tapasztalat.

@E.T.A.: Igen, vannak még normális kapcsolatok - a probléma az arányokkal van. 1 normális kapcsolatra jut másik 9, ahol az egyik fél kihasználja a másik fél anyagi, gazdasági, külcsíni stb. potenciálját, és ebből próbál tőkét kovácsolni magának. Ezekből lesznek aztán a válások, illetőleg a rossz házasok, akiket már csak a gyerek, vagy a közös kéró tart össze, az ügyvéd zsebe pedig nőttön nő.

@AlexAston: Egy fecske nem csinál nyarat.

Billy Hill 2020.01.23. 17:53:40

Ami a házasságkötések évenkénti számát illeti, lassan le is ment már a "Ratkó-unokák" hulláma, és folyamatosan egyre kevesebb lesz a 20-30-40 éves, aki házasodna.
süti beállítások módosítása