Mentális Deficit

Agyrobbantó témák a gazdaságból és politikából, ahogyan a szaklapok sosem írják meg. Vigyázz, szókimondó szövegek! Rinya, fika, gratula: mentalisdeficit@gmail.com

Facebook

Friss topikok

Címkék

2008-as válság (1) 2013 (1) 2014 (1) 2015 (1) 2016 (1) 2018 (2) 2022-es választás (1) 4-es metró (2) 56 (1) Aczél Endre (2) adó (25) adócentralizáció (1) adócsalás (3) adósság (1) áfa (6) agrártámogatás (1) áht hiány (2) Ákos-balhé (1) alaptörvény (1) állam (5) államadósság (5) állami támogatás (4) államkötvény (2) államosítás (5) amerikai elnökválasztás (1) Andy Vajna (1) Angela Merkel (1) Antall József (1) Antall Péter (1) arany (1) árfolyamgát (10) ATM (1) ATV (2) átverés (10) autósok (2) Bajnai Gordon (8) bajnai gordon (3) Balog József (1) bankadó (8) bankbetét (5) bankok (1) bánya (1) Barcza György (4) baromság (1) Barroso (1) Baumag (1) Bayer Zsolt (1) beleszarás (2) belső emigráció (1) Berlusconi (1) bevétel (1) bíróság (5) bírság (1) bizalom (1) biztosító (4) BKK-botrány (1) BKV (3) blöff (1) Bloomberg (2) Bokros Lajos (1) bölcsőde (1) Borkai Zolt (1) Botka László (4) botrány (4) bóvli (1) Brazília (1) brexit (2) brit szavazás (1) brókerbotrány (2) Brokernet (4) Bubi (3) búcsú (1) Buda-Cash (4) Budai Gyula (1) Budapest-Esztergom vasút (1) Budapest Airport (1) bukás (3) Bumeráng (1) bunkóság (1) cafetéria (2) Caligula (1) CBA (3) cégalapítás (2) celebritás (1) cigiadó (1) CIG Pannónia (3) Ciprus (3) civilek (2) CÖF (1) családi adókedvezmény (1) csalás (4) Csányi Sándor (7) Csepreghy Nándor (1) csőd (6) csok (1) Déli pályaudvar (1) demamgóg (4) Demcsák Zsuzsa (1) Demján Sándor (3) demokrácia (1) demszky gábor (2) devizahitel (30) díjcsökkentés (2) dilettáns (1) DK (1) dohány (1) Donald Trump (1) Doubravszky György (5) Drága Bolgár úr (1) Dunaferr (1) Duna House (1) e-útdíj (2) egészségügy (1) egetverő baromság (1) egyéni nyugdíjszámla (2) egyéni számla (1) egyetemista (2) egyház (1) egyszerűsítés (1) Együtt (1) egy százalék (1) einstand (1) Einstand (1) eladósodottság (5) elcseszés (1) elkúrás (1) ellenzék (2) előválasztás (3) EP-választás (1) Erzsébet-utalvány (2) Eszergom (1) eszközkezelő (1) EU (13) Európai Parlament (1) európai választás 2019 (2) euró bevezetés (1) évértékelő (3) ez volt 20014 (2) Falus Ferenc (1) faszaság (1) Fejér megyei hírlap (1) Felcsút (2) félkarú rabló (1) felkészültünk (1) felsősoktatás (1) Feri (1) Fidesz (11) fidesznyik (2) fish fight (1) FKgP (1) foci (2) foci eb 2016 (1) Fónagy János (2) Fónagy jános (1) fonódó villamos (1) forgalmi dugó (1) forint gyengülés (2) forrásadó (1) Fővárosi Közgyűlés (1) frekvencia (1) gáz (1) gázár (1) GDP (6) Görögország (1) gravitáció (1) GVH (1) gyarmat (1) gyerekek (1) gyorspótjegy (1) Győzike (1) Gyurcsány Ferenc (7) habonyárpi (7) háború (1) Hadházy Ákos (1) Hajdú-Bét (1) harmadik hullám (1) hazaáruló (1) hazugság (38) Hegedűs Zsuzsa (1) Heim Péter (1) helyzetkép (2) heti válasz (2) hirdetés (1) hitel (1) Hitelönvédelem (1) Hiteltársulás (1) Horváth Csaba (2) Hosszú Katinka (1) hülyeség (42) Hungarian World Airways (2) húsipar (4) idióták (2) időjárás (2) IMF (9) Index (1) infláció (4) ingyenes ATM (1) ingyen utazás (2) interjú (1) Irina Ivaschenko (1) Ironman (1) Jaksity György (1) Járai Zsigmond (3) jegybanki alapkamat (1) (1) Jobbik (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jótékonykodás (1) Juhász Péter (1) kacsafarm (1) Kálmán Olga (1) kampány (1) kamu (1) káosz (1) karácsony (3) Karácsony Gergely (2) karaktergyilkosság (1) kartell (1) Kásler Árpád (1) kata (1) katasztrófaturista (1) kgfb (1) kihívó (1) kínai vakcina (1) kisadó (1) kisajátítás (1) kiskirályok (1) Kiss László (1) kisvasút (1) kitiltás (1) kiva (2) kkv (1) Klubrádió (3) költségvetés (14) költségvetés 2013 (2) kommentelés (1) koncesszió (4) kormány (3) kormányváltás (1) koronavírus (16) korrupció (3) Kósa Erika (2) Kósa Lajos (2) Kostevc Péter (1) kötelező biztosítás (1) kövér lászló (1) közbeszerzés (1) közlekedés (1) Kropkó Péter (1) Kuncze (1) Kúria (2) kussoljanak (1) lakossági állampapírok (1) Lánczi Tamás (1) László Petra (1) Lázár János (14) leggazdagabb magyar nő (1) légitársaság (1) leminősítés (1) lenyúlás (14) levél (1) liberális demokrácia (1) lista (1) LMP (5) lmp (2) lockdown (1) lopás (4) luxusadó (1) maffiaállam (1) magáncsőd (2) magánnyugdíj (3) Magyar Hírlap (1) Malév (7) Manfred Weber (1) manyup (3) Márki-Zay Péter (1) Matolcsy (46) matolcsy (1) Matolcsy-gyerekek (2) matyi dezső (1) MÁV (12) MÁV ÁBE (2) médiapiac (2) Médiatanács (1) megszorítások (2) menekültügy (2) Merkel (2) Mesterházy Attila (2) miniszterelnökök (1) MLM (1) MNB (23) mobilparkolás (1) Mocsai Lajos (1) mocsokság (1) Momentum Mozgalom (7) Monetáris Tanács (2) MSZP (6) mszp (1) MTI (1) munkabér (1) munkaerőpiac (1) munkahelyteremtés (2) munkanélküliség (1) mutyi (10) MZP (2) náci (1) nagykövetek (1) Napló (1) NAV (7) négydecis sör (1) négyes metró (3) Négyes metró (1) Németh Lászlóné (2) Németország (1) Nemzeti Dohánybolt (2) nemzeti konzultáció (1) népbutítás (2) Népszabadság (2) Népszava (1) népszavazás (1) névváltás (1) NGM (1) Nógrádi György (1) Norbi update (5) Nyerges Zsolt (1) nyugdíj (6) nyugdíjas (1) nyugdíjbiztosítás (1) nyugdíjvagyon (1) nyugger (1) nyúlás (3) offshore (1) OLAF (1) oligarchák (2) olimpia (2) öngondoskodás (1) önkéntes nyugdíjpénztár (1) önkormányzat (2) önkormányzati választás 2019 (7) Orbán-interjú (1) Orbánváltás (2) Orbán Ráhel (1) Orbán Viktor (89) origo (1) oroszország (1) összefoglaló (1) összegzés (3) ostobaság (1) Oszkó Péter (1) OTP (2) pálinka (3) Papcsák Ferenc (3) parasztvakítás (18) párbeszéd (1) parlagfű (1) Parragh László (1) pénzszórás (1) pénztárgép (1) pesszimizmus (1) Petőfi rádió (1) piacbefolyásolás (1) pofára esés (2) polkorrekt (1) populizmus (2) Posta (1) Prohák (1) PSZÁF (7) püspök (1) püti (2) Quaestor (5) Raiffeisen (1) recesszió (1) reform (1) reklámadó (4) repülőtér (1) Rezesova (1) rezsi (2) rezsicsökkentés (2) rezsim (1) Rogán Antal (15) Románia (1) róna péter (4) RTL Klub (2) Ryanair (1) S&P (1) sajtópiac (1) Salgótarján (1) Schiffer András (1) Schmuck Andor (1) senkiháziak (1) Seszták Miklós (1) Simicska Lajos (3) Simor András (6) Sólyom (5) Soros György (3) Spéder Zoltán (1) spekulánsok (2) stadion (1) Svájc (1) svájci jegybank (1) szabadságharc (1) Szájer József (1) szakszervezet (1) számlagyár (1) Szász Károly (2) Századvég (5) SZDSZ (1) szegénység (1) Szelestey Lajos (1) Széles Gábor (3) Szép-kártya (1) szerencsejáték (1) szexipar (1) Szijjártó Péter (2) szijjártó péter (4) szja (8) szociálpolitika (1) takarékszövetkezet (7) Tállai András (3) tandíj (1) Tarlós István (11) társasági adó (1) taxi (1) tehetséges politikus (1) Tesco (3) Tétényi Éva (1) tévé (1) tkm (1) Török Gábor (1) törvényhozás (1) törvénykezés (1) totálkár (1) tőzsdei bevezetés (2) trafik (1) trafikbotrány (4) trafiktörvény (1) tranzakciós illeték (4) túlzottdeficit-eljárás (10) tüntetés (4) turizmus (1) TV2 (1) Uber (2) ügynök (2) újságíró (1) új ellenzék (1) új ptk (1) Unicef (1) uniós támogatás (1) unit linked (3) unortodox (9) unortodox monetáris politika (2) USA (1) utalvány (3) utazási kedvezmények (1) útdíj (5) útépítés (1) v0 (1) vagyonmentés (2) vagyonnyilatkozat (1) vakcina (1) vak komondor (1) választás (1) választási kampány (1) választás 2014 (13) választás 2018 (21) választás 2022 (2) Varga Mihály (16) Várkert (2) Városliget (1) vasárnapi zárva tartás (3) vasút (1) vasútfejlesztés (1) veronai busztragédia (1) versenyképesség (2) vétó (1) Vitézy Dávid (6) Viviane Reding (1) vizes vb (1) Volán (1) Völlner Pál (1) VT Transman (1) Wall Street Journal (1) wizz air (4) Zacher Gábor (1) Zsolnay (1) zuhanás (1) züllés (1) Címkefelhő
2021.04.15.

Kiderült, hogy miért lazult le ennyire Orbán Viktor

Hakapeszi Miki

Két értelemben is belazulhatott a miniszerelnök: a járványkezelésre is jellemző ez, de annak is örülhet, hogy a nép jobban elismeri áldásos tevékenységét, mint korábban. Mindkettőről durva dolgokat tudtunk meg a napokban.

Járványkezelés ügyben a helyzet világos: extrém magas fertőzöttség mellett elkezdte a nyitást. Olyan szintnél, ahol bezárta az iskolákat, most már nyitja őket, jövő héten jönnek az éttermi teraszok - bárkinek, nem csak az oltottaknak. Utána meg nyilván a szállodák, indulhat a NER-turizmus. Hetek óta nálunk van a legtöbb koronás halott a világon, új fertőzésben is a legrosszabbak vagyunk lakosságarányosan, de nyit és nyit. Miért?

Eddig azt tudtuk, hogy a nép szabadulni akar, ezt teljesíti. Azt nem tudtuk, hogy tudatosan vállalja a rengeteg halottat, vagy bízik a gyors lefutásban. Most már igen, egy kormánynak dolgozó járványmatematikus elmesélte, hogy tök tudatosan küldik még a következő hónapokban is az embereket a sírba. Annyira nyitnak, hogy teljesen és végérvényesen ne omoljon össze az egészségügy, a járvány maradhat a platón még hónapokig. Emberélet nem számít, orvosok-nővérek végzetes túlterheltsége lényegtelen. Egy számít: lehessen döngetni a csüngő mellet nyitással, oltással.

Ez pedig már a második rész: a nép véleménye. A Medián kutatása ugyanis mindent megmagyaráz. Az emberek többségének büdös fingja nincs arról, hogy mekkora hullagyárat csináltak az országból. A Fidesz-szekta tagjainak egytizede tud csak arról, hogy messze nálunk halnak meg a világon a legtöbben koronában. Szinte nevetséges, hogy konkrét tényről kérdezik az emberek véleményét és a pirosra rengetegen azt mondják, hogy zöld. 

Csodálatosan működni látszik a propaganda, az, hogy nem beszélnek halálozási adatokról, helyette ezerrel az oltást tolják, elhazudják a valós kórházi állapotokat, azt hazugozzák, aki elmondja a valóságot, stb. Borzasztó, de működik, hogy felépítettek egy alternatív valóságot és sikerrel elhazudnak mindent, ami kellemetlen lehet nekik. Erről szólt a mai kormányinfónak is minden perce. Aljas módon, de vérprofin adagolva a sikerpropagandát, a nyilvánvaló hazugságokat és az ellenfelek (leginkább Karácsony és Gyurcsány) lejáratását.

A következő év egyetlen fontos kérdése, hogy ezt fenn tudják-e tartani, marad-e elég hívő ebben az alternatív Orbán-valóságban.  

Kár, hogy vége a fasza posztnak? Csatlakozz hozzánk a facebook-on is :)

-->

108 komment

Címkék: Orbán Viktor koronavírus

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalisdeficit.blog.hu/api/trackback/id/tr5016502566

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ménár Atya 2021.04.17. 11:29:21

"Csodálatosan működni látszik a propaganda, az, hogy nem beszélnek halálozási adatokról, helyette ezerrel az oltást tolják, elhazudják a valós kórházi állapotokat, azt hazugozzák, aki elmondja a valóságot, stb. "
Azért ez elég marhaság a digitális világban.
Egyrészt , az hogy ezerrel tolják az oltást, az nagyon helyes, nem értem ezzel mi a gondod.
Másrészt a valós állapotokról simán lehet fotókat filmeket csinálni egy mobillal is, ha annyira gáz.
De valószínűleg csak az lenne rajta, hogy van minden eszköz, és rend van a kórházakban és a fele sem igaz a sipákolásnak,amit az ellenzék lenyom naponta.
Az a legszebb amikor elkezdik hogy tele van a kovid osztály.
És?
Azért van, azért hozták létre, hogy akár 100%-on is menjen.
Szerintem pont az Eü dolgozókat alázzák az ilyen ostoba szövegekkel, akik naponta ott vannak és végigdolgozzák a napot azért, hogy ha valaki bekerül akkor esetleg túlélje ezt a szart.
Légből kapott bizonyíték nélküli, az "anyám haverja ott dolgozik és ő mondta információk semmire sem jók, sem a baloldali álvideók, hányszor kell még megbukni ilyenekkel ?

Ekrü 2021.04.17. 11:29:37

A legtöbb ország elkezdett nyitni.Franciaország április 26-án,a szerbek hétfőn,,a szlovénok már február 2-án,de lehetne folytatni a sort.Pedig náluk messze nem olyan az átoltottság mint nálunk.
A nyitást valószínű a járványügyi szakemberek javaslata alapján döntötték el.Ők pedig rálátnak azokra a dolgokra amire mi nem.
Ami pedig az embereket illeti,ők nem hülyék.Ideig-óráig lehet őket riogatni,de ha az emberek azt látják,hogy a nyitással nem történik semmi baj,akkor azon az ellenzék sokkal többet fog bukni,mint amit pillanatnyilag nyer.Pont úgy mint a keleti vakcinák riogatásával,vagy tavaly a májusi érettségi ellenzésével.(Ugye emlékszünk még a PDSZ és az ellenzék uszítására ellene?)

schlumbergerna 2021.04.17. 11:30:15

@Rodney_2: ,,beoltották valamivel."
Ez a baj, hogy valamivel. Nem tudni, hogy pontosan mivel. Nem oltásellenes vagyok, tegnap végre én is megkaptam a magamét.
A nagy bizalmatlanság oka lehet a titkolózás.

white999 2021.04.17. 11:30:29

@Rodney_2: Egyszerűen imádom amikor valaki felmondja a kötelezőt. Remekül kondícionáltak. A cikk szerzőjét nézd meg az alján és kapcsold össze azzal, hogy ksh éppen múlt héten bukott meg és ráadásul pont a többlethalálozásban a mondjuk úgy hogy finoman csúsztatott adatokkal. Ha durvább akarnék lenni akkor csak simán hazudott. Nem veszitek észre, hogy ez mennyire szánalmas és mennyire értelmetlen? Magatokat akarjátok meggyőzni, hogy miért tartotok ki a párt mellett, mert mást ezzel nagyon nem lehet max ha barlangban él és egy hegyi remete de minimum nem olvas néz semmit.

Rodney_2 2021.04.17. 11:30:43

@schnee: A mai világban "ellenzékinek" lenni is vallás. Ti is legalább olyan hülyék, elfogultak, agymosottak vagytok mint a legendabeli szaros gumicsizmás paraszt a zsákfaluból. Nálunk mindenki orvos a családban, rengeteg sztory van hogy kiket számolnak bele a covid halottak közé akik teljesen mástól halnak meg. Végre találtam erről egy eléggé visszafogott cikket, hát belinkeltem. De te csak siránkozzál, hogy a gonosz Orbán elpusztítja a magyar népet és közben gondold magad szellemileg felsőbbrendűnek (ez a ballib recept) Mega-LOL

nem várt fordulat 2021.04.17. 11:45:16

így van, és rengeteg tudatlan ember van hozzá, akik eszik ezt. megkapja az első oltást, kijön az orvosiból és már tépi is le a maszkot magáról.

bőven húsvét előtt mondtam ismerőseimnek, hogy baj lesz ebből, most kéne egy rendes kijárási tilalom. nem.

az emberek olyan sokan voltak mindenütt, sokan maszk nélkül, hogy nem lehetett kikerülni.

azt hiszem be is szoptam. 1.5 hete beteg vagyok, ebből 4 nap maga volt a pokol, olyan gyenge voltam, hogy egy darab krumpli meghámozása után le kellett dőlnöm, de most is folyamatosan folyik az orrom, várom a tesztem eredményét.

jó lesz ez, kevesebb éhes száj, akiket etetni kell.

kommentes nikk 2021.04.17. 11:45:22

Orbán taktikája jól láthatóan az, hogy elengedi a halálozási számháborút, cserébe beerősít oltás terén, aminek - feltételezésem szerint - reményei alapján az lesz a vége, hogy egyfelől nálunk a magas átoltottság miatt hamarabb áll meg a járvány, másfelől ha ez így lesz, akkor ráerősíthet a bénakacsa eu szövegre, és a választásokon felhasználhatja az akkor már feltehetően kedvező adatokat. Mivel minden kimutatás szerint a választók az elmúlt hat, de főképpen az elmúlt három hónap alapján ikszelnek, így a mostani tavaszi, nyári tragikus eredményekre már nem fognak nagy arányban emlékezni. Jellemző azonban a rezsim szar válságkezelésére, hogy a fent vázolt, alapvetően érthető és politikailag nem rossz taktikát saját maguk rombolják például a korai nyitással, mert a nagyvezér kényszeresen akarja mindenben beelőzni a nyugatot. Ha most erős zárás mellett folytatnák az erőltetett tempójú oltást, sokkal hamarabb és sokkal jobb eredményük lenne, de mivel egyetlen ember hatalmi hóbortjáról van szó, ezt is elbasszák. Szóval szerintem az oltási taktika kifejezetten jó, az orosz cucc elvileg kifogástalan, és a kínaival is legfeljebb az a baj, hogy hatékonyságban elmarad a nyugatiaktól, de az is ad védelmet. Ha emellé nem az egészségügyi válság közepén szopatná taknyosra az eü dolgozókat, és ha baromságok (egyházi szarságok, vadászati lófasz, oligarcha támogatások, stb) helyett az egészségügybe nyomatna kőkemény tízmilliárdokat, akkor hamar talpraállnánk, és tartós támogatottságot érhetne el, mert végsősoron mindenkinek az egészsége a legfontosabb (ezt ismerte fel Erdogan, aki durván fejleszti jó ideje az egészségügyet, ragaszkodnak is hozzá).

birka menet 2021.04.17. 14:18:09

@kommentes nikk: " a kínaival is legfeljebb az a baj, hogy hatékonyságban elmarad a nyugatiaktól, de az is ad védelmet."

Pont hogy nem ad védelmet, ezt jelenti a hatékonysági mutató! Még két oltás után sem indul meg semmi immunsejt ternelés. Meg ki tudja, mi lesz a 3. után. A kínai járványfelelős akárki az egyre sűrűsödő tények alatt megroppanva kénytelen volt beismeretni, hogy semmi se igaz az először 90%-os hatékonyságra hazudott löttyükből. Jóval elmarad attól (kb. 50% lehet) és lövésük sincs, hogy miért (megj: hogyaf.szba tudnák már!). Azóta a Kínai Kommunista Párt kicenzúrázta ezt az interjút mindenhonnan, aki terjeszti a neten azt meg letartóztatják.

Kína átkúrta a világot, nem csoda, hogy csak ditatúrákba illetve súlyos demokrácia deficites rezsimekbe adnak el. Az EU-nak, az EMA-nak a közelébe se mernek menni.

egyinges 2021.04.17. 14:18:41

Ez a hazaáruló komcsi Orbán tavaly még azt a propagandát nyomatta, hogy semmi sem számít, egyetlen fontos adat van, mégpedig a halálozások száma, azaz ettől függ a nyitás. A foci EB úgy tűnik felülírja a dolgot. Hogy tud ez a........ci a tükörbe nézni, hogy ezrek halnak meg azért, hogy tudja köpködni a szotyit a lelátón!!

Az apokalipszis lovasa 2021.04.17. 14:19:12

@Gábor Révész: kivéve ha a Transparency International statisztikája hogy Magyarországon kitört a diktatúra negyvenedszer is, mert akkor lobogtatod mint a hülyegyerek

white999 2021.04.17. 14:21:21

@kommentes nikk: Ha durván fejlesztenék az egészségügyet, meg az oktatást akkor lehet az ellenzékik a fideszesek lennének de olyan nincs hogy mindenre jusson valahonnan lopni is kell, az ott átcsoportosított pénzeket lehet lenyúlni. Mindkét terület rengeteg pénz tud elnyelni és kedvező hatásai pl az oktatásban is kb 10 év után érezhető. A nemzetnek megérné de Orbánnak nem, ez az egyszerűbb út.

hegyiattis 2021.04.17. 14:23:55

Tényszerűen nem igaz, amit írsz. Nálunk,ha valaki meghal infarktusban,de éppen covidos,azt a covidos halottakhoz számítják. Máshol meg nem. A többlethalálozás az egyetlen releváns mutató. Ugye influenza nem volt idén, egyéb halálok meg nincs,ami a növekedést magyarázná. Magyarország egyáltalán nem áll rosszul a plusz halálozások terén.

ursus artos 2021.04.17. 14:25:01

@schnee: "Azé a KSH-é aki össze-vissza hazudozik az átlagbérről és minden egyébről...."

Ezzel szemben mennyi az átlagbér valójában és mennyi a minden egyéb?
Világosítsd fel a néped!

morph on deer 2021.04.17. 14:25:48

@Rodney_2:
“ Azért lazult le, mert a többlethalálozás nem olyan jelentős.

Hogy mi van?
Közel 25 000 a halott, a napi halálozások száma nagyjából tízszerese a többi európai országénak!
Mi az, hogy nem “olyan” jelentős???

A másik: “... szakmai körökben ismert, hogy milyen idiótán számolják a halottakat a WHO módszertan szerint”

De máshol is így számolják őket, nem?
És a különbség íGY tízszeres!

Konkrétan tudom, hogy Svédországban az számít a Covid áldozatának, aki a pozitív diagnózisa után 30 napon belül meghalt!
Na most így tartanak ma 13 788 halottnál.

Ehhez még annyit, hogy az új fertőzöttek száma 7 658, az új haláleset meg 27!

NEM 271, hanem 27!
Pedig az összes fertőzött 900 138...

Remélem ezt is meg tudod magyarázni.

white999 2021.04.17. 14:26:37

@Ekrü: Messze kevesebb fertőzött mellett nyitnak iskolákat. Pl Szlovénia 3 azaz három darab halottnál nyitotta meg az iskolákat. Mivel a halottak lecsengése az utolsó a járványban ezért vélhetőleg nagyságrendekkel jobb adatoknál döntöttek e mellett. Azért magyarázzátok a magyarázhatatlant. HAJRÁ CSAK ÍGY TOVÁBB!!!

white999 2021.04.17. 14:26:46

@Rodney_2: @Ménár Atya:
www.portfolio.hu/gazdasag/20210417/eletveszely-miatt-nem-engedik-iskolaba-vezeto-orvosok-es-egeszsegugyi-dolgozok-a-gyerekeiket-479066?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

Várjatok kitalálom a válaszokat és akkor nem kell fáradni már vele.
1, Az eü dolgozóknak fogalmuk sincs a covidról, ezt Orbán Viktor sokkal jobban tudja.
2, Teljesen nyilvánvalóan szélsősége liberális titokban soros által pénzelt eu dolgozókról van szó, akik a kormánymegdöntésén munkálkodnak a pdsz-el együtt.

birka menet 2021.04.17. 14:29:19

Kurva egyszerű a képlet: orbán mindent arra a svidlire tesz fel, hogy azt propagálja mindenhol, hogy EU-ban első az oltási versenyben.

A böszme ellenzék meg ki se tudja nyitni a száját, hogy az EU semmiféle versenybe nem nevezett be, ez csak a féleszű magyar zsebdiktátor egyéni találmánya, résztvevők nélül, ez csak egy újabb EU bomlasztási támadás. Az EU ugyanis nem olyan hülye, hogy csak a propoganda kedvéért kinai meg ruszki KAMUVAKCINÁKKAL oltassa be a népét, azokat KÍSÉRLETI NYULAKNAK tekintse. Ez pontosan az illibbant diktatúrák módszere, hogy a propaganda győzelem érdekében a népet csak statisztikai mutatónak tekinti, nem többnek, arra használja a tudatlanokat amire csak akarja.

A böszme ellenzék nem tudja témává tenni, hogy orbán 7 millió (2 millárd dollárnyi) totál ellenörizetlen kínai selejtet vett meg (ja persze, az OGYEI meg a Népegészségügyi Sóhivatal mijaf.szt is igazolt??), amelynek 3 oltás után (100 dollárért) jó ha lesz a kínai löttynek olyan hatása,mint a Pfizernek 1 oltás után 14 dollárért.
Ráadásul mire a kínai meg ruszki löttyök le lesznek szállítva meg megjön az immunsejt termelésük, addigra mindenkit be lehetett volna oltani egyéb más rendelkezésre álló nyugati vakcinával.

Csakhogy orbánnál nem az emberek élete és egészsége a cél, hanem önmaga propgandája, hogy csak ő egyedül az EU-ban az, aki a népével törődött.

Az EB foci döntőt pont azért akarja telt házzal megrendezni, hogy az egész világ lássa, hogy Orbanisztán egyedül az EU-ban legyőzte a covidot, csak Orbanisztánban lehet önfeledten meccsre járni és élvezni az életet. A világnak Orbanisztánt kellett volna követnie!

Gábor Révész 2021.04.17. 14:29:31

@Az apokalipszis lovasa: Mutass egyetlen hozzászólásomat, amiben a TI-re hivatkoztam! Nem fog menni, de hazudj nyugodtan tovább!

white999 2021.04.17. 14:30:22

@Ménár Atya: Bocsi de ha mindenről lehet szabadon beszélni és felvételt készíteni, akkor az első vonalban harcoló Zacher nyilatkozata ellen miért kell etikai vizsgálatot elrendelni és miért nem lehet leadni a 2. részt és miért nem nyilatkozik a továbbiakban Zacher ezekről a dolgokról? Érzek itt némi ellentmondást de majd megmagyarázod nyilván.
Amúgy akinek van rokona az eü-ben az mind pont ilyen dolgokról tud beszámolni. Természetesen a fideszesek itt is kivételek, mert ott nyilván a rokon is hazudik, az nem lehet, hogy a kretén elcsesszen valamit.

Ménár Atya 2021.04.17. 16:45:54

@birka menet: Hát persze matyika, szórják millió szám a hatástalan sóoldatot, hogy te írkálhass róla.
Gondolod, hogy nem tudják mérni hogy kivált e valami reakciót a szervezetedben?
Annyira kínos , hogy ilyen hülyeséget egyáltalán leírsz a kis naplódba is, nemhogy nyílvánosan.

Ménár Atya 2021.04.17. 16:46:13

@white999:
Talán azért mert azt nem "titkosba" készítették?
Az Rtl minden álvideót gond nélkül leadott, akkor gondolod, hogy egy megalapozottat ne adna le?
Ne legyél már ennyire naív......

0dzsud0 2021.04.17. 16:46:50

@Rodney_2: Szia! A 25 éves fiad és az ismerősi körben lévő fiatalok hogy kerültek sorra? Szimplán hívták őket is, vagy esetleg ti érdeklődtetek az orvosnál? Vagy eleve úgy jött értesítés, hogy családostól lehet menni? Mi 28 évesek vagyunk a feleségemmel, decemberben regisztráltunk és bármelyik vakcinát hajlandóak vagyunk elfogadni (nem tervezem türelmetlenül hívogatni a háriorvosunkat, csak érdeklődöm).

Halibuli 2021.04.17. 16:47:17

Szabadtéri gyógyfürdőket kinyitni, Orbánt becsukni!

Etniez 2021.04.17. 16:47:58

Fel kell menni a Facebookra és körbe nézni.
Tanulatlan, összetett gondolkodásra képtelen embereket fog látni a fideszes posztok alatt tobzódni.
Egy részük talán kívánja is a jobbágy létet "kezét csókolom a miniszter elnök úrnak"

Ezek bármit elhisznek, csak jól kell őket hergelni. Sajnos a magyarok egy része ilyen és Orbán nagyon érzi, hogyan vezesse őket.

nts 2021.04.17. 16:48:00

Semmi különös, csak a Fidesz beizzította a propagandagépezetet. Jönnek a sikerpropagandával, hogy mennyi embert beoltottak (ki tudja, milyen hatékonyságú szerrel), miközben a halottakról nem beszélnek. Pl. korábban péntek reggel még Viktor is bemondta, mennyi volt a covid halott előző nap, de erről leszokott, a vele szemben ülő mikrofonálvány meg valahogy elfelejt rákérdezni.
A kommunikációs térbe bedobnak féligazságokat, hogy pl. mi a többlethalálozást nézzük, és abban nem vagyunk olyan rosszak. Csak éppen azt felejtik el közölni, hogy a 2020-as adatok alapján számolnak. Olyan, mintha egy focimeccsen a 70. perc környékén az egyik csapat kijelentené, hogy győzött, mert az első félidőben még vezetett, és ő csak ezt nézi.
Bedobják, hogy máshol másként számolják a covid halottakat, ezért van ott kevesebb halott, mert hogy Magyarországon az is covid halott, aki beteg volt, meggyógyult, de elütötte egy kamion. Hát igen, jó sok kamionos gázolás történt az utóbbi hónapokban.
A lényeg, minél kevesebb szó essen arról, hogy a lakosságarányos halálozásban nemsokára megelőzzük az eddig vezető Csehországot, és immár mi fogjuk vezetni ezt a szomorú statisztikát. Hányszor hallottunk győzelmi jelentéseket a vírus birkózószönyegre viteléről, legyőzéséről, fekete öves válságkezelésről stb., míg idáig eljutottunk?

kewcheg 2021.04.17. 17:55:15

Én azt mondanâm, hogy ovatossan a nyitással, csak valamikor november- decemberbe...Addig se szalloda, se étterem, se uszoda. Iskola az kell, a jövő nemzedéke nem maradhat tudatlan. ...

Ménár Atya 2021.04.17. 17:55:24

@0dzsud0:
Szia
Simán kapsz egy emailt, vagy egy telefont.
Megmondják milyen vakcina van elfogadod e.
Ha igen akkor kapsz egy időpontot.
Elmész , lehetőleg pontosan , akkor nem kell sorba állnod.
két perc alatt beoltanak, húsz perc múlva kapsz egy lapot hogy oltottak és mehetsz.
Mivel már lassan lefutottak a betegek idősek ilyen olyan dolgozók, igy bárki sorra kerülhet.
Ugy látom annak függvénye, hogy adott lakhelyen mekkora az átoltottság.
Nekem pl a 19,és a 21 éves gyerek is megkapta az elsőt már.
De azért ellenőrizd a regedet, hogy jó e. De mindenki külön értesítést kap, nem családilag.

Patreides · patreides.blog.hu 2021.04.17. 17:55:30

@Rodney_2: "(pl felgyógyult covidból, hazament, 1 héttel később meghalt infarktusban, bekerült a covid halottak közé"
.
A covid-19 egyik leggyakoribb következménye a vérrögösödés a betegség utáni hónapokban.
És mi is az infarktus? Mi is okozhatta azt az infarktust? Valóban semmi köze nincs a covid betegséghez? Biztosan?
Jobban át kellene gondolni ezeket a dolgokat, szerintem.

Vombat20 2021.04.17. 20:13:35

Az írás utolsó mondatára a válasz: igen, marad. Szerencsére. Hányszor kell még elmondani, hogy a Feri-hívők is megértsék: ha kinyit a bár az ablak alatt, NEM KÖTELEZŐ lemenni oda senkinek, hogy lehűtse a torkát. Most, hogy este tízkor kezdődik a kijárási tilalom, NEM ELVÁRÁS kimenni 21:45-kor az utcára azt kiabálni, hogy Viktor, Viktor! Ha kinyit a Hotel Béke (sajnos, nem fog), NEM KELL oda hosszú hétvégét foglalnod. Szabad ember vagy, szabadon döntesz, elutasíthatod az orosz vakcinát, mindent szabad, amit nem tilos. Mi bajod van?

0dzsud0 2021.04.17. 20:13:57

@Ménár Atya: Szia! Köszi! Igen, egyre több ilyen infót látok, ami szerint nálunk fiatalabbakakat is oltottak az utóbbi hetekben, várunk tovább türelemmel. A regisztrációt csekkoltuk, amint lehetett (elkészült rá a honlap), azzal nincs gond.

"Ugy látom annak függvénye, hogy adott lakhelyen mekkora az átoltottság."

Valószínűleg ez lehet a kulcs, mi Budapesten lakunk, és meglehet, hogy máshol már sorra kerültünk volna. Azt is hallom viszont, hogy elég sokan visszautasítanak mindent, ami nem Pfizer, emiatt kell várniuk. Esetünkben ilyen nem történt (nem is fog), azt reméltem már két hete is, hogy most már bármelyik pillanatban eljöhet a mi időnk is. Egyelőre nem jött be. :D

white999 2021.04.17. 20:14:11

@Ménár Atya: Zacher esetet nem kommentáltad.

white999 2021.04.17. 20:15:20

@Patreides: Nem hogy jobban átgondolni de külföldi tapasztalatok alapján a már első körben gyógyultnak nyilvánítottak 30%-a visszakerül a kórházba pár hónappal később. Van olyan ismerős aki a 2. hullámban 15 napot volt lélegeztetőm de újra is kellett éleszteni amit csak most tudtak meg. 30-as éveiben jár. Gyakorlatilag otthoni ápolásra szorul mert egyedül enni nem tud annyira gyenge de fityisz trollok szerint ha ő szívinfarktust kap akkor nyilván semmi köze a covidhoz.

K. Ákos 2021.04.17. 20:17:11

@Rodney_2: Aki szerint a Szputnyik jobb, mint az Astra, és aki jobban megbízik a NER adataiban a WHO-énál, annak elmentek otthonról (és nem csak a gyerekei)...

birka menet 2021.04.17. 20:45:11

@Ménár Atya:

Annyira kínos, hogy te a világon semmiről sem tudsz te matyitól rettegő, csak dadogsz meg hadoválsz és egész nap adod a közismert fidesses VALÓSÁGTAGADÁST. Szar ügy ám amikor a vezéred kamuira lecsapnak a tények, neked akkor rögtön melód van előbújni és VALÓSÁGOT TAGADNI.

Te tényleg valami zsákfalu utolsó utcájának az utolsó vályogházának a légó-pincéjében élsz, hogy lövésed sincs, hogy a kínai vakcinák csődöt mondtak? A világsajtó csak van ezzel tele, neked meg lövésed sincs a világhoz. Még a kínai járványügyi guru is beismerte, hogy kamuztak a vakcinájukról, csoda, hogy nem végezték ki.
A tudatlanságodat nem kellene terméketlen szorgalommal hatványoznod.

gulyasgabor 2021.04.17. 21:58:55

@Ekrü: A többi országban kicsit más a halálozási arány mint nálunk. Az egész EU-ban halnak meg összesen annyian mint itt.

Midnight Run 2021.04.17. 21:59:18

1) Senki sem hirdetett oltási versenyt az EUban. Ráadásul júniusra több EUs ország is utolér minket, mert lesz bőven vakcina és asz oltási hajlandóság lesz a meghatározó.

2 Ősszel szinte biztosan jön a IV. hullám. Egyrészt laza lesz a nyár, másrészt 30% nem fog oltattni. A beoltottak 30-40%-a meg az 50%os Sinopharmát kapta. A nyájimmunitáshoz 80% feletti oltottság kéne.

morph on deer 2021.04.17. 23:37:03

@Midnight Run:
” A nyájimmunitáshoz 80% feletti oltottság kéne.”

Nyájimmunitás meg nagyjából ugyanúgy nem lesz, mint ahogy az influenza esetében sincs.

Ha még nem tűnt volna fel: ez a rohadék vírus mutálódik, ráadásul egyre gyorsabban is teszi! Mindeddig semmiféle olyan információ nincs, miszerint akik átestek mondjuk fél éve a fertőzésen, azok akár valamennyire is védettek lennének pl az indiai dupla mutációs Covid 19 ellen!
Hiszen az influenza védőoltásokat is évente fejlesztik, és újra meg újra be kell adni őket, minden “szezonban”!

Még a vakcinák sem garantálnak teljeskörű és tartós védelmet, - akkor pedig mitől lehetne egyáltalán nyájimmunitás?
Tudomásul kéne venni, hogy az legfeljebb egy ábránd, hogy ha majd X millió ilye-olyan vakcinát beadunk a lakosság X/2 részének, akkor megoldódott a problémánk, mert nem fog!
A védekezést és a megfelelő ápolást, orvosi ellátást nem lehet kiváltani “oltakozással” (sic).
Sajnos.

Még rosszabb: bizonyos időközönként alapesetben is szükséges megismételni a védőoltásokat, mert az immunrendszernek “emlékeztetőre” van szüksége, hogy szinten tartsa az antitest termelést.
Hogyan lehet azt állítani, hogy ez lehetséges lesz 5-7 millió embernél, amennyi állítólag kéne a megfelelő szintű védettséghez, fél- vagy egy évenként?

Szóval nem lehet megúszni a védekezést, és nem “leszünk kint a vízből,” három hét múlva, ez egyszerűen hazugság!
És attól tartok, hogy ezen még az ima meg a tízparancsolat sem fog tudni változtatni...

igazi hős 2021.04.17. 23:37:08

@Rodney_2: Igen, találtak egy mutatót, ami szerint nincs baj. Az ok nem számít, az átlag szavazó csak tőmondatokat ért. Az, hogy az elmaradt influenzaszezon majd jövőre szedi le azt, akit a covid meghagyott, egyáltalán nem számít. 5 szakértő nyavalyog valamit, a nép meg boldog.
Most 4 hónapig döngetik a mellüket, hogy 2-3 hét előnyben vagyunk a legtöbb EU országhoz képest, amikor utolérnek minket, akkor találnak más "sikert".

ben2 2021.04.18. 12:41:52

@morph on deer:

Szerintem nézz utána az alapvető fogalmaknak, mielőtt hirigelsz.

A nyájimmunitás nem a vírus teljes eltűnését jelenti, hanem hogy a betegség reprodukciós száma 1 alá csökken, azaz egy fertőzött legfejlebb egynek adja át, 0.5-nél meg két fertőzöttre jut egy továbbfertőzés. Ennyit jelent és nem többet.

A vakcinákkal kapcsolatban két alapvető szempont van: magát a beoltott személyt mennyire védi, ha az már elkapta a fertőzést, azaz mennyire csökkenti a halálos vagy súlyos kimenetel esélyét. Ez minden ma magyarországon alkalmazott oltóanyag esetén 90% felett van (de már az első adag után is minimum 70%).
A másik, hogy mennyire véd egyáltalán a fertőződéssel szemben. Ezt csak a nagy számok szintjén (több millió beoltottra nézve) lehet mérni, itt a vírusmutációtól és egyéb faktoroktól (pl. helyi higiéniás állapotok, kontaktusok száma, stb.) függően 90-50% közötti értékek vannak.
Az egyén számára a súlyos kimenetellel szembeni védelem a lényeg: ha elkapja, ne haljon bele és viszonylag enyhe tünetekkel essen túl rajta.
A fertőződéssel szembeni védelem viszont nem az egyén, hanem a népesség átoltottságának szintje szempontjából érdekes. Azaz ha a vakcina 90%-os, akkor kevesebb embert kell vele beoltani, mint az 50%-ossal, hogy ugyanazt a reprodukciós értéket kapjuk.

Tehát a különböző vakcinák hatékonyságától és az átoltottság mértétől együttesen függ, hogy mikor tudjuk a reprodukciós rátát 1 alá szorítani és azzal elérni a nyájimmunitást.

Onnantól pedig a covid hatása a mindennapokra sem lesz több, mint bármilyen más fertőző betegségé. Továbbra is lesznek covid fertőzöttek, továbbra is el kell rendelni majd helyi karanténokat és lehet, hogy az oltási kampányokat idővel ismételni kell, de az élet visszatérhet a normális kerékvágásba.

Manapság is sok fertőző betegség kering az emberek között, de attól még nem zárják le a teljes országot, mert hajjaj, meghalt 30 ember TBC-ben. Az eseteket izolálják, a környezetükben karantént rendelnek el, fertőtlenítenek és kb. ennyi.
Ugyanez lesz idővel a coviddal is és ehhez egyetlen út vezet: a lakosság minél nagyob részét minél hamarabb be kell oltani.

gigabursch 2021.04.18. 12:41:59

@Midnight Run:
Lesz? Bőven?
Irigylem a magabiztosságodat..

gigabursch 2021.04.18. 12:42:13

@igazi hős:
Annak azért utánanézhetnél, hogy a korábbi évekhez képest mennyi influenza vakcina fogyott el ősszel és akkor nem csak az okoskodás megy...

gigabursch 2021.04.18. 12:42:36

@0dzsud0:
Falu gyorsabb, az biztos.
Nálunk nem vacakoltak. (Regisztráltál, OK, hozd a nejed, lényed, anyóst, ángyot, stb.)
Addig telefonálnak, amíg ki nem telik az adott csomag.

birka menet 2021.04.18. 12:43:55

@morph on deer:

Amikor majd kihullanak a selejtes kamuvakcinák a piacról és csak a komoly laborok komoly eredményű szerei maradnak meg, akkor egyrészt az emberek oltási hajlandósági is ugrik egyet, másrészt a megnövekedett keteslet miatt a szerek termelői ára akár az 1-2euróra is bezuhanhat, harmadrészt a komoly laborok tapasztalata már most akkora, hogy a mutánsok ellen (ha egyáltalán más lenne a hatásuk) is rendkivül gyorsan tudnak új szert fejleszteni - szóval innentől lehet majd globálisan megoldható védekezésről beszélni. Ami anyagilag is megoldható még a szegényebb országokban is.

Ménár Atya 2021.04.18. 12:44:38

@birka menet:
Aztán ugyn mégis milyen fideSSes valóságtagadásról mesélsz te bérrettegő ?
Aki fideSSezik az alapból hülye amúgy is, csak próbál tolni egy propagandát, amit a szájába adtak.
Azt már sokszor írtam, hogy funkcionális analfabéta vagy.
Ezt már számtalanszor bizonyítottad.
A világsajtó azzal van tele, amit érdekcsoportok diktálnak.
Az elején "keleti vakcináztatok, most már csak kínaiztok, mert közben már kiderült, hogy több uniós ország szeretne oroszt.
A kínainál jött egy hír, hogy csak 54 %-os.
És?
Akkor 54 % az esélyed hogy elkapod, mindig jobb mint a 100% amikor a nem létező nyugatival oltanak be, aztán bekerülsz az agyagrétegbe mint a kis DK-s pajtásaid.
Azt meg gálánsan próbálod elhallgatni , hogy a túlélés bármelyikkel 100% körüli, még akkor is ha elkapod a covidot.
Ráadásul egy olyan vakcináról írták ezt, amivel nálunk nem oltanak, de ez már lényegtelen is.
Segítség de úgy sem érted :
telex.hu/koronavirus/2021/03/29/covid-vakcinak-oltasok-tudnivalok-informaciok-minden-ami-fontos-ki-kaphatja-pfizer-moderna-astrazeneca-szputnyik-sinopharm-janssen-cansino-covishield.
A kíváló és BIZTONSÁGOS!!!! nyugatiakat sorra tiltják le, erről nyekeregj te ostoba!
Astra, Jansen!
Ebbe belehalnak emberek.
Arról nyekeregj, hogy miért nem szállítják ezeket, időben és darabszámban?
Ja, hogy mert nincs, meg rossz....több kérdésem nincs is :D
Azt meg elfelejted , hogy senki nem kötelez arra hogy kínaival, vagy indiaival oltsanak, azzal oltanak amit kérsz, amíg megjön addig vársz.
Ez viszont az exportőrön múlik, de ezt is manipullják, van ahova kevesebbet visznek, ezt meg az osztrák kancellár hozta fel, mert annyira kínos már, ezzel van tele a világsajtó, de ez már nem jut el hozzád a dróton.........
A helyzet az , hogy a mi kis zsákfalunkban van net,telefon,meg tányéros tv, meg postagalamb.
Nálatok meg csak egy drótos rádió ami gyurcsány lopott villájából indul és egyenesen az egy élő agysejted irányítja.
A valóságot te tagadod Matyika, részadatot próbálsz eladni teljes igazságként, aztán mindig megbuksz.

Ménár Atya 2021.04.18. 12:45:43

@0dzsud0: Mi is Bp-k vagyunk, és megkaptuk.
Mi sem gondolkodtunk politikai alapon azon hogy ezt vagy ezt akarjuk.
A vírus nem politizál.
Viszont öl és gyorsan.
Most már a 2 vírustagadó ismerős halt meg,( 46 és 72 év) egy hét alatt a környezetemben.
Tehát aki vár, az bolond.
Az orvosok is megmondták, a halálnál bármi jobb.
Bár a korod alapján nem tartozol a leg veszélyeztetebbek közé, de jobb vigyázni, meg jobb két nap hőemelkedés,mint több hét szenvedés.
Amúgy nálunk snkinek nem volt ilyen reakciója , kis karduzzanat 2 napig, nekem még annyi sem, nekünk orosz jutott.
De van ismerősöm több is, aki meg belázasodott egy napig.
Kíváncsi vagyok, hogy a másodiknál lesz e valami reakció.

Az unokaöcsém 32 éves, őt ma oltják, a haverm pedig 2 hete regisztrált és pénteken kapta meg ő 50 éves.
Tehát most már felgyorsult, és szerintem lassan lehet válogatni is aki akar.

Ménár Atya 2021.04.18. 12:46:19

@white999:
Csak felületesen ismerem , minek lépett vissza, ha nem problémás.
Zacher G. érdekes ember.
A szakmájához úgy tűnik ért, és nem beszél mellé.
De a koronavírussal kapcsolatban mellélőtt.
Láttam ATV-ben amikor teljesen máshogy beszélt, meg nyitni kéne stb, aztán bekerült a covid osztályra, és véleményt változtatott, de ő legalább el is ismerte ezt.
Amúgy szerintem sokkal jobb lett volna sokkolni az embereket, hogy mi történik ha laza vagy és nem védekezel, vagy ha nem oltatod magad, mert sokan még most sem akarják komolyan venni a helyzetet.
Ez nem lenne gond, tőlem bele is pusztulhat a hülyeségébe, csak épp másik 3 is megy vele, 10 meg kutya beteg lesz miatta.
Ezt kellene nézegetni mindenkinek kötelezően, hogy megértsék mi ez:
youtu.be/7XHzz7Q88gA

Ekrü 2021.04.18. 12:47:02

@white999: Csak szólok ingoványos talajon jártok.Arra valók a szakemberek,hogy elemezzék a helyzetet és ennek a tudásnak a birtokában döntsenek.A céltalan riogatás visszaüthet.Ez pont olyan mint a keleti vakcinák esete.Ahogy látták az emberek,hogy semmi baj nem történt egyre többen regisztráltak és oltatták magukat,az ellenzék meg jelenleg ott tart,hogy lázasan próbálja törölni a közösségi oldalakról a korábbi uszító irományit.Pont így lesz a nyitással is, a Fidesznek meg nem kell mást tennie,mint ezeket a cikkecskéket elmenteni,lefotózni és választás előtt folyamatosan mutogatni az embereknek.

Ekrü 2021.04.18. 12:47:32

@igazi hős:
"Most 4 hónapig döngetik a mellüket, hogy 2-3 hét előnyben vagyunk a legtöbb EU országhoz képest, amikor utolérnek minket, akkor találnak más "sikert". "-Ezt már nem fogják behozni.Ha nálunk júliusban már mindenkit beoltottak aki szerette volna és teljes nyitás lesz és ugyanezt az állapotot a németek 3 hét múlva érik el az bizony nem utolérés.
Hogy értsd,az a futó amelyik 10 másodperccel később ér a célba az nem utolérte az elsőt csak épp később ő is célba ért.Másodikként.

Botond Sólyom 2021.04.18. 12:47:33

@Ménár Atya: "Másrészt a valós állapotokról simán lehet fotókat filmeket csinálni egy mobillal is, ha annyira gáz.
De valószínűleg csak az lenne rajta, hogy van minden eszköz, és rend van a kórházakba"

Aki ilyen gátlástalanul hazudik, az nyilvánvalóan a fidesz fizetett talpnyalója. Ha pedig nem az, és magától teszi, az még rosszabb, hiszen saját aljasságáról állít ki szégyenteljes bizonyítványt.
Szerintem köszönd meg Hakapeszi Mikinek, hogy nem vágott ki innen, úgy hogy a lábad sem éri a földet.

Ménár Atya 2021.04.18. 16:59:58

@Botond Sólyom:
Az, hogy nem egyezik a véleményünk, és te ezért próbálsz személyeskedni, holott épp azt ecseteltem, hogy ha rosszak az állapotok akkor le kell videózni, fotózni és máris kiderül az igazság, az inkább téged minősít.
Szomorú, hogy homokba dugott fejjel próbálsz minősítgetni ,mert nem a te világképed szerint gondolkodik valaki.
Az meg a nettó butaságodra vall, amikor a fizetett talpnyaló meg aljaság stb jelzőket használod.
Ha van bizonyítékod, hogy fizetett fidesz ügynök vagyok ,légyszi bizonyítsd, ill mond meg nekem is ,hol a fizetésem mert akkor rohanok felvenni.
Ha azért vagyok aljas, mert légből kapott hireket ,információkat nem tudom elfogadni bizonyíték hijján, ..hát cimbora, én inkább objektívnak titulálnám magam, téged pedig vágyvezérelt szubjektívnek.
De ezt is jóindulattal.
A blogger talán nem olyan elfogult mint te, és elfogadja, hogy van más vélemény is, ettől még nem vagyunk ellenségek.
Te viszont azt képzeled.
Hozd a fotókat videókat, és meghajlok a bizonyítékok előtt, a szokásos hamisítvány .s hamis tanu nem elfogadható, amit fletóék szoktak csinálni, valódi kell.
Ha viszont ilyet nem tudsz felmutatni, csak személyeskedni, az nem nyom semmit a mérleg nyelvén, és inkább maradj csendben.

AvéCézárVavan 2021.04.18. 17:00:17

@Rodney_2:Gratulálok! Ennyi szervilitás bizonyára meghozza a maga jutalmát, az első nyalintás a tiéd! A hasmenéses Orbán-valagból.

ben2 2021.04.18. 17:00:28

@Botond Sólyom:

"Aki ilyen gátlástalanul hazudik"

Mondod, de valahogy a cáfolatot elfelejted közölni.

Ménár Atya mondandójának a lényege: az internet korában _egyetlen_ kormány sem tudja megakadályozni a közállapotokat lebuktató videók nyilvánosságra hozatalát.
Attól, hogy egyesek a "botrányos a helyzet a kórházakban, csak eltitkolják" hangulatkeltést politikai indulattól vezérelve hitkérdésként fogják fel, még az államnak nem lenne sem lehetősége, sem kapacitása eltüntetni a bizonyítékokat.
Ha lennének.
Ergo "eltitkolással" indokolni a bizonyítékok hiányát nem több kínos önleleplezésnél.

Nem csoda, hogy az ellenzéki agitprop kénytelen álmentős meg kegyeletsértő halottasházas kamuvideókat gyártani, mert a kórházakból csak nem érkeznek a hőn áhított bizonyítékok.

birka menet 2021.04.18. 17:00:40

@Ekrü: "Ahogy látták az emberek,hogy semmi baj nem történt egyre többen regisztráltak "

Jaj de vicces VALÓSÁGTAGADÓ vagy te is! Távirányított robot Müller Cöci már tucatszor megbukott, hogy elhallgatják a valóságot: semmi olyan kérdést nem válaszolnak meg, ami kényelmetlen a vezérnek, megbuktak a napi coid áldozati listáikkal, stb. Titkolnak minden szar tényt.

Majd gondolod Einsteinkém, hogy amikor az illibant orbán milliószámra importálja a illibant havereinek az EU-ban nem engedélyezett szereit külön utakon, vezérszóval "lightosan" utasítva a magyar Sóhivatalokat a mihamarabbi engedelyezésre - majd akkor be fogják neked mondani, hogy jaj, időközben rájöttünk, hogy a szer szar?

Meg majd tájékoztatnak téged arról, hogy vannak, akiknek problémájuk lett az éppen hogy pont csak a víusra hatástalan lötyitől??? Az orvosi nyilatkozatok komplett letiltása közepette??? Mekkora baromnak kell már annak lenni, akinek még mindig magyarázni kell, hogy a VALÓSÁGTAGADÓ illiberrált rendszerek a népnek a mélysötétségben tartására lettek kitalálva. Az emberek pedig nem élőlények számukra, hanem csak statisztikai mutatók!

Amúgy meg a világsajtóban már megbukott a hazudozás, hogy a kínai szertől ne lenne senkinek semmi baja. A ruszkik meg eleve elutasítják a saját Szputnyikjukat, annyi tapasztalatuk van már nekik a saját reszimjeikröl, hogy tudják, hogy ezt egyelőre nem adatják be maguknak. Te meg jobb ha nem állsz le vitatkozni se a világsajtóval, se a ruszki emberekkel.

white999 2021.04.18. 17:00:51

@Ménár Atya: Akkor címszavakban bár a net összes oldala tele volt vele nem hiszem, hogy felületesen ismernéd.
Zacher egy nyilatkozata sokkoló módon mutatta be a valóságot. Hatvani kórházban covid betegekkel foglalkozva a következő megállapításokat tette.
1,Amikor lélegeztetőre kerül valaki még megkérdezi, hogy ugye nem halok meg. Ő pedig nem hazudja azt 90%-os rátánál, hogy megmentik, hanem csak azt mondja, hogy mindent megtesznek hogy életbe maradjon.
2,Tele van az osztály olyannal aki a gyereke lehetne.
3, Sokkal nagyobb fegyelem és szigorúság kellene az emberek és a kormányzat részéről mert fogalmuk nincs hogy mi zajlik bent.
4,Pont ezért be is kellene mutatni, hogy mi helyzet, hogy ébredjenek az emberek.
5, Orbán meg számoljon el azzal tavalyi kijelentésével, hogy mindenkit megmentenek.

A fenti kijelentések miatt Kásler egyik pribékje etikai vizsgálatot akar ellne indítani, értsd kibaxni a munkahelyéről. Amúgy is tele a kórház orvossal, sok a felesleg. Ezt csak a nyugodtan forgassanak és kiderülne az igazság a riogatásról megjegyzésedre reflektáltam. Nem, hogy forgatni nem lehet róla de beszélni sem, hogy mi van bent. Így életbe lépett az öncenzúra a beszélgetés második részét már le se adják. Nyilván ez nem diktatúra.

Halibuli 2021.04.18. 17:01:28

Ha a vendéglátó helyek teraszai kinyithatnak a szabadtéri gyógyfürdők miért nem? Jövőre ezért a nyugdíjas fürdőbe járók a Fidesz ellen fognak szavazni.Sokan vannak. Bukta lesz.

birka menet 2021.04.18. 17:01:30

@Ménár Atya:

Köszönjük hogy újra elénk tárod, hogy micsoda hisztéria rohamokra képes az a fideSS szektás, aki az M1-en kívül világról semmit nem tud és ezt a mélysötétségét turbó szorgalommal párosítja.

Erre te vagy a legjobb példa. Nem elég, hogy a légó pincédben nem halottál még arról, hogy a kínai szerkó globálisan befuccsolt, sorra buknak meg minden országban, hogy hazudtak a hatékonyságról, hanem te még ezt a tényhírt se tudod érteni. Ehhez meg ész kéne!

Azt a szart meg zabáljad csak te, hogy a magyar kíserleti nyúl örüljön, hogy egyáltalan kap valamit a jóságos orbán cártól, mert vagy ezt vagy semmit! Aki ilyen hülye egy "demokráciában", azon már az elmeorvos se tud segíteni. Rajtad meg pláne az se segít, ha óvodás hülyegyerekként mindig másokra mondod vissza, amit az itt terád mondanak.

Azzal meg inkább az elmeorvos fárassza magát nem én, hogy egy funkcinális analfabétának elmagyarázza hogy mit érdemel az, ha valaki 7 millió ampullát vesz meg aranyáron az adófizetök pénzéböl 90%-os hatékonyságot ígérve (a kísérleti fázis kellös közepén - jaj te jó ég, ezt a barmot!!), majd gyakorlatilag csapvízet ad minden második ampullában.

Ti meg itt jöttök be a képbe ti agyhalott trollok, hogy amikor orbán gazditok ekkora kokit kap a járványkezelés elQrásáért, akkor ti igénytelen trollok ugrottok elö VALÓSÁGOT TAGADNI és védeni a vezéretek minden elkúrását. Mert nektek birkáknak az az élvezet, ha minél jobban szopat titeket a vezér, minél több (kétharmadban amúgyis fidernyák hívö) covid halottat gyárt az orbánod, nektek a lényeg az, hogy amit mond, abban vakon kell bízni. Csuhás térdre, na ehhez már elmeorvos kell, nem blogszféra.

vackor1 2021.04.18. 17:01:32

@Ménár Atya: És már megint te..
Nos, képzeld , az egyik barátom - tegnap volt nálam először az eset óta, úgy néz ki mint egy csontváz szegény, de azt mondta, hogy ez már ezerszer jobb állapot, mint amilyenben volt.. - kórházban volt majd' egy hónapig, sajnos intenzívre is került, szerncsére nem lélegeztető gépre, "csak" maszkot kapott és mi nem történt : két napig a felesége sem tudott róla semmit, ugyanis nem használhatta a telefonját,kellett keresnünk neki egy "buta telefont", mert azon se neten se más módon nem lehet képet készíteni/küldeni .. Na, vajon miért ? Aztán úgy engedték haza, hogy kapott oxigénpalackot , amit vinnie kellett magával, na nem azért, mert meggyógyult, hanem mert kellett a hely más, súlyosabb esetnek.
NE vitasd, én tudom, hogy igazat mondok a barátommal kapcsolatban, de mondjuk mit gondolsz Zacher letiltásáról, ez jöhet, ezt nem elsőkézből, cáfolhatatlanul tudom ? :)
És nyilván - ahogy írod - " Másrészt a valós állapotokról simán lehet fotókat filmeket csinálni egy mobillal is, ha annyira gáz.
De valószínűleg csak az lenne rajta, hogy van minden eszköz, és rend van a kórházakban és a fele sem igaz a sipákolásnak,amit az ellenzék lenyom naponta."...

Én nem vagyok normális, mert változatlanul, még mndig tudok azon csodálkozni, hogy szinte minden írásotok- mert állításnak nem nevezném -, nagyjából azonnal cáfolható tényekkel, de csak csináljátok....

@Ekrü:
"A legtöbb ország elkezdett nyitni.Franciaország április 26-án,a szerbek hétfőn,,a szlovénok már február 2-án,de lehetne folytatni a sort.Pedig náluk messze nem olyan az átoltottság mint nálunk.
A nyitást valószínű a járványügyi szakemberek javaslata alapján döntötték el.Ők pedig rálátnak azokra a dolgokra amire mi nem."

Azt azért érted, ugye, hogy ezzel azt mondtad, hogy nem is annyira fontos az átoltottság, amire a kormány veri a mellét és amivel indokolja a nyitást ? :))))

@ursus artos:

telex.hu/gazdasag/2021/04/17/medianber-havi-bontas-ksh és ez még mindig ksh - adat, ami háááát.. de szívesen :))

white999 2021.04.18. 17:01:34

@Ekrü: Szakemberek elemezték a valós helyzetet, egyetlen komolyan vehető szakember sem javasolta a nyitást ha figyeltél volna. Még a kormány szakértői sem. A legenyhébb kifejezés az volt, hogy habár járványügyi szempontból nem indokolt de megértik, hogy a kormányt más egyéb szempontok is vezérlik. Én nem vagyok megértő , mert nem kellett volna ide eljutni, hogy más egyéb szempontok számítsanak.

élhetetlen 2021.04.18. 20:29:22

@Ekrü: „de ha az emberek azt látják,hogy a nyitással nem történik semmi baj,akkor azon az ellenzék sokkal többet fog bukni,mint amit pillanatnyilag nyer.”. Értem én, hogy neked a Fidesz a legfontosabb, de ha mégis baj lesz a nyitásból, több beteg, több halott, az nem számít?

Ménár Atya 2021.04.18. 20:30:00

@ben2:
Igen, erre gondoltam.
Lassan minden politikusról láthatunk live pornót, de egy kórházban nem lehet levideózni, a koszos káoszt...........
Vicc

Ménár Atya 2021.04.18. 20:30:27

@white999: Akkor Zacher most már osztja a véleményem, és már nem a nyitás mellett kampányol, ez tök jó, az 5. pont pedig hülyeség, mindenkit megmentünk, értelem szerűen akit lehet, a 3. ponttal cáfolja az ötödiket egyből.
Ha te nem teszel azért hogy menthető legyél akkor ne is várd el hogy mentsenek azon a ponton túl amikor már nem lehet.
Mivel fegyelmezetlen a népesség jó része, főként a veszélyeztetettek.
Aki meg a net korában nem hiszi el,milyen a helyzet, az idióta,
kb 1 éve naponta szörnyü képeket láthatsz , aki ezt nem fogja fel, azon isten sem tud segíteni...

Ménár Atya 2021.04.18. 20:31:01

@vackor1:
Apám egy hónappal ezelőtt volt kórházban, okos" telefonnal, senki semmiben nem akadályozta, legalább olyat ne hazudozz itt össze ami könyen ellenőrizhető.
Most peched van, mert mivel sajnos váratlanul elhunyt, a kórházba is bemehettem,
Rend volt tisztaság, a személyzet rendes volt, semmi kapkodás, még a lift is megosztott volt fertőzők és normálok között, még erre is gondoltak.
Tehát aki az ellenkezőjét állítja az hazudik.
Szent Imre kórház K épület kardiológia.
Lehet cáfolni, várom.
Most te jössz akkor küld a fotókat videókat hogy nem így van, meg az embereket akiktől a nővér erőszakkal elvette a mobilját.........
Tényleg elhiszed amit írsz?
Amúgy miért baj az, hogy haza küldték a barátod, szerinted jobb a fertőzöttek között lenni, mint a családoddal?
De ha a barátod volt nálad, akkor az orvos jól döntött.
Feleslegesen foglalta volna a helyet.

Ménár Atya 2021.04.18. 20:31:10

@birka menet:
Hát persze,mind a 35 országban kipusztultak a kínai vakcinától, nálunk is meghalt párszázezer tőle, mert tele van chippel meg 5G-vel......
Jajj menj már a hülyeségeiddel valami Dk hitgyülibe.

élhetetlen 2021.04.18. 20:31:27

@Vombat20: „ha kinyit a bár az ablak alatt, NEM KÖTELEZŐ lemenni oda senkinek,”. Okos okfejtés. De aki lemegy a bárba, ami nem hiszem, hogy úgy nyit, mint a Tesco, hogy 15 nm-ként egy ember, az megfertőződhet, kiviheti, hazaviheti a vírust, átadhatja bárkinek. Nem olyan bonyolult ez.

élhetetlen 2021.04.18. 20:32:19

@Ménár Atya: Elmész , lehetőleg pontosan , akkor nem kell sorba állnod. két perc alatt beoltanak, húsz perc múlva kapsz egy lapot hogy oltottak és mehetsz.”. A héten megkaptam az első szurit. Több oltópont van az épületben. Felmentem oda, ahova irányítottak, hosszú sorban várakoztunk. Mikor bejutottam, kiderült, hogy nem vagyok a listán. Átment a nővér a szomszéd pontra, ott sem vagyok. Telefon az elosztóba, ja, bocs, az egyes helyett küldtek a hármasra. (nem értettem félre, rá volt írva a cetlimre). Rendesek voltak, nem küldtek el még egy helyre, beoltottak, és felírták a lap aljára, hogy náluk kaptam, de másfél órát töltöttem a rendelőben. Most önkéntes karanténban vagyok, mert ennyi idő alatt már összeszedhettem valamit. Nem csak az van, amit te tapasztaltál.

élhetetlen 2021.04.18. 20:32:21

@Ménár Atya: „Gondolod, hogy nem tudják mérni hogy kivált e valami reakciót a szervezetedben?”. Tudják mérni, de nem mérik állami szinten, tömegesen. Mehetsz magánrendelőbe méretni 11 eft-ért.

Ménár Atya 2021.04.18. 22:43:24

@élhetetlen: Lehet, én elhiszem, biztos van ilyen is.
Én a saját tapasztalatomat írtam le.
Várni semmit nem kellett, listán voltam, és egyből szúrtak, utána 20 perc várakozás.
Négyen mentünk, 3 időpontra, egy óra alatt kint voltunk mind a négyen.
Végig jó maszkban voltunk, fertőtlenítettünk, és az ablakok is résnyire nyitva voltak, figyeltek rá.
Még azt is elhiszem, hogy összeszedtél valamit, én is jártam már így körzetinél, nem is szeretek menni pont ezért.
Ahol többen vannak nagyobb a kockázat is.
Ahol én voltam ott flottul ment minden, már a védettségi kártyánk is megjött postán, pedig azt hittem az majd csak a második után jön.
Nálunk annyi probléma volt, hogy a fiam nem találták a listán , de ezt tudtuk hogy probléma lehet, mert véletlenül kétszer küldte el a lányom adatait a doki, de adott róla egy igazolást, és így őt is a lap aljára írták fel, de ez is kb 2 perc alatt megvolt, nem problémáztak, csak átnézték a listát kétszer előtte.
Örülök, hogy oltattad magad, de még kerüld a népet amennyire lehet.

Ménár Atya 2021.04.18. 22:43:50

@élhetetlen:
Ezt nem én gondolom, hanem azok, akik ellene kampányolnak.
De gondolod, hogy ha mérhető akkor pont az ellenzék ne lobogtatna mérési eredményeket?
A legegyszerűbb, és legolcsóbb módja lenne, hogy buktassák a kormányt, de jelenleg kezdik eltüntetni minden nyomát annak, hogy vakcina ellen kampányoltak.
Már kissé kínos a hazudozásuk, az oroszt meg már nem is emlegetik, vicces nem?
Sőt oltatják vele magukat :):)

jjoey 2021.04.18. 22:44:08

@Rodney_2: 25évesen németnből hazajött, terhes, hogy olottták? sok 40 feletti adófizető - tudom, szükséges idióták - még semmit nem kaptak, de legalább a 25 éves tehes fiad németből mér igen.
mivel jár, újrendszámos 20éves kasztnis golf III? no kat?
az ilyen tb csalókat kellene megbüntetni 5.000 ojró-ra

vajdasagi 2021.04.18. 22:44:17

@Rodney_2: @schnee: A szerző most a KSH alelnöke. Előtte meg a Matolcsy-féle MNB alelnöke volt. Tehát nem ért semmihez, hanem a NER seggnyalója.

Emmett Brown 2021.04.18. 22:44:30

A nagyrészt szabadtéri állatkertekkel mi a baj, csak azt nem értem. Ugyanúgy lehetne a zárt házakat szabályozni, mint egy könyves vagy ruhaboltot...

eßemfaßom meg áll 2021.04.18. 22:44:41

@birka menet: "Pont hogy nem ad védelmet, ezt jelenti a hatékonysági mutató!"

a valóságban persze védelmet ad és igen jót

eßemfaßom meg áll 2021.04.18. 22:45:04

@birka menet: "Pont hogy nem ad védelmet, ezt jelenti a hatékonysági mutató!"

a valóságban persze védelmet ad és igen jót (persze nem a bulváros cimet kell nézni hanem a tartalmat)

hu.euronews.com/2021/03/14/harmadik-oltas-is-szuksegesse-valt-a-kinai-vakcinabol-az-emiratusokban

"Az Emirátusokban 31 ezer önkéntesen végeztek klinikai vizsgálatokat, ezek 86 százalékos hatásfokot mutattak a kínai oltóanyag esetében, illetve teljes, százszázalékos védelmet a közepesen súlyos és súlyos Covid-19 ellen. "

élhetetlen 2021.04.18. 22:45:25

@Ménár Atya: „Az elején "keleti vakcináztatok, most már csak kínaiztok, mert közben már kiderült, hogy több uniós ország szeretne oroszt.”. Csak annyi történt, hogy közben az oroszok már küldtek doksit a WHO-nak. Azt megnézted már, hogy melyik kínaival oltanak nálunk? Mert pár napja még komolyan keverted.
„A világsajtó azzal van tele, amit érdekcsoportok diktálnak.”. Nyilván az érdekcsoportok diktálták, hogy a Sinopharm vezetői lemondjanak, amire én már az elején hivatkoztam, mint bizalmatlanságra okot adó tényezőre. Már úgy néz ki, hogy tudtak valamit, ami nem tetszett nekik.
„Segítség de úgy sem érted :”, aztán bevágsz egy nem elérhető linket. Előfordul, de legalább néznéd meg, mikor megjelenik a comment.
„Azt már sokszor írtam, hogy funkcionális analfabéta vagy”, nekem meg, hogy buta vagyok, és leírod ezt: „A kínainál jött egy hír, hogy csak 54 %-os.” (a védettség). Ez nem azt jelenti, hogy 54 % esélyed van rá, hogy elkapod, legfeljebb 46 %. De mindegy. És szó sincs arról, hogy aki nem oltakozott, az 100% eséllyel fertőződik meg, vagy, vagy nem, és ez 50 %. Olyan megnyugtató, hogy itt vagy te, aki okos vagy, és mindent tudsz.

white999 2021.04.18. 22:47:18

@élhetetlen: Szerbek megmérték, mert valahogy nekik fontosabbak az emberek. Hál istennek a kínaival sincs komolyabb gond csak amit eddig is tudható volt. Kevesebb embernél kiváltott és hosszabb idő alatt kialakuló hatásos immunválasz, mint a többi vakcina esetében. Micsoda meglepetés ott is a pfizer bizonyult a legjobbnak. Talán ezért nem mérik, mert akkor fehéren feketén ki kellene mondani, hogy a mocskos brüsszeltől jobb vakcina jön és nem lehetne utána folyamatosan jó pénzért kínából rosszabbat, drágábban rendelni ha lement a vészhelyzet.

white999 2021.04.18. 22:47:27

@Ménár Atya:Szerintem Zacher soha nem kampányolt a nyitás mellett. Sőt. Abban is egyetértünk, hogy Orbán az 5. pontos kijelentésével egy kretén de hát ezt eddig is tudtuk. Abban is egyetértünk, hogy aki nem tud tájékozódni az menthetetlen. Amiben nem értünk egyet az az, hogy a kormány alá vont felületeken a siker propaganda folyik. Ott a szörnyű kép eltörpül a fantasztikus vakcina sikerek mellett. Ami tényleg nem rossz de önmagában szart sem ér. Kínaival kockáztattak, ami olyan szempontból bejött, hogy ha nem is olyan jó meg később és kevésbé hat de az idő miatt ez is óriási eredmény. A gond az, hogy most már annyira belelovalták magukat ebbe, hogy a bizonyítottan jó és olcsóbb pfizer helyett is ezt akarják rendelni, pedig az az egyedüli ami gyerekeknek is jó és erre is kellene gondolni. Ez nettó hazaárulás, mert ez nem szakmai hanem simán politikai kérdés és a lopás miatt választanak szándékosan rossz döntést. A színes babos helyzet tálalás pedig felelőtlenné teszi az embereket. Ami politikailag ugyan kifizetendő nekik de emberéletekbe és a járvány elhúzódásába kerül. Nem véletlen hogy az ellenzéki oldalon többen oltanák magukat, mint a kormánybarátok. Jó része pont ennek köszönhető.

Ménár Atya 2021.04.19. 00:32:25

@white999:
Ui:
kb 23 millió nyugatit rendeltünk, ebből olyan 13 millió a pfizer technológiás, plusz 8 millió keletit, tehát látszik hogy bőven túlrendeltek nyugatiból ,mindenkinek jutna, ha itt volna.
Ezért tartom jó ötletnek, hogy keletit is rendeltek.
Itt megnézheted a számokat:
telex.hu/koronavirus/2021/03/29/covid-vakcinak-oltasok-tudnivalok-informaciok-minden-ami-fontos-ki-kaphatja-pfizer-moderna-astrazeneca-szputnyik-sinopharm-janssen-cansino-covishield

Ménár Atya 2021.04.19. 00:32:30

@white999:
"
Amiben nem értünk egyet az az, hogy a kormány alá vont felületeken a siker propaganda folyik"
Szerintem itt mellé lőttél.
Max csak annyi a különbség, hogy én nem látok mindent rossznak és sikertelennek.
És ennek akár hangot is adok.
Tudom nehéz megérteni hogy nem vagyok fidesz tag, de közelebb áll hozzám a politikájuk, ettől még nem vagyok sem vak, sem süket.
Nem is nézek M1 és hasonlókat sem, max ha véletlenül odakapcsolok, RTL- hiradót szintén hanyagolom, Az egyiknél minden szuper, a másiknál minden szar.
Ez pedig nem igaz.
De próbálom érzelemmentesen nézni a dolgokat, főleg egy ilyet, amit nem tartok helyesnek, hogy politikát csináltak belőle akármelyik oldalon.
A véleményem erről nem alapozom politikusokra.
Az oltás nem is volt kérdés, hogy oltatom magam.
Szeretnék már végre étterembe színházba, strandra menni, és megdögleni sem szeretnék.
De simán vitatkozok olyannal ami szerintem ferdítés, vagy nem megalapozott, mint pl amit most írtál arról hogy a pfizer helyett rendelnek kínait.
Ez nem igaz, mert előre lekötött kvóták vannak.
Még a kieső Jansen helyett sem rendeltek plusz adagot, csak előre hozatták a lekötött adag szállítását, Pfizer meg küld most azt hiszem 2 milliót a lekötött 10.8 millióból.
Én még nem rangsorolnám egyiket sem a másik elé, majd ha nem lesz negyedik hullám akkor lehet megnézni mennyire nem lesz ott ahol pfizer-Moderna van, vagy ahol kínai meg akármi más.
Addig csak hipotézis melyik a jobb.
Nekem mindegy, csak annyira hasson, hogy ne legyek kórházban és ne haljak meg.
A többi meg a jövő zenéje még.

vackor1 2021.04.19. 00:32:34

@Ménár Atya:
Már írtam, hogy amikor érv nincs, akkor jön a személyeskedés : nem fogok ebbe belemenni, nem kezdek el olyanokat írni, hogy micsoda neveletlen senki lehetsz vagy, hogy mit képzelsz te magadról, honnan veszed a bátorságot, hogy bárkit lehazugozz , pláne ismeretlenül, még csak azt sem, hogy mekkora ökörséget írsz ( sinovac, mi ? ) ez a „viselkedés” egyedül téged minősít, szépen nevelhettek.

Egyszerűen tiltóra teszlek, pedig ilyet még a legmocskosabb szájú , tahó kollégáddal sem tettem, egyedül brendelizé van ott, nem is látom egyetlen kommentjét sem, te kiérdemelted a második helyet.

ÉN nem hazudok ( te meg még azt sem érted, hogy magadat teszed nevetségessé és hiteltelenné is, hiszen én tudom, hogy minden szó igaz, amit leírtam és így evidens, hogy te nem mondasz igazat az én „esetemmel” kapcsolatban, nem is mondhatsz, hiszen nem voltál ott, nem tapasztaltad, de azért bátran állítod, ebből nagy valószínűséggel az következik, hogy a többi megnyilvánulásodnak is ennyi lehet az igazságtartalma…már ha ezt érted… ) , igenis keresni kellett buta telefont, mert a sajátját, ami nála volt, amikor bevitte a mentő ,nem használhatta, ezért nem tudott róla semmit a felesége sem majd' két napon keresztül, amíg el nem érte a nővért vagy orvost ( mert annyira ráértek, hogy bármikor tudtak telefonhoz menni, pedig nem átlagpolgár se a férj se a feleség.. )
És igen, tegnap itt volt,egy nálam magasabb és vékonyabb ember ( 190/75 körül volt, ránézésre most olyan 60 kiló lehetett ) és igen, egy hónapig volt vmelyik pesti kórházban,talán a Jánost mondták, erre nem emlékszem, nem volt lényeges nekem, úgyse mehettem volna be, nem tudom mennyit intenzíven még február-márciusban és igen, azért küldték haza oxigénpalackkal ( nyilván mert jól volt már, igaz , te zseni ? ) -, mert annyira szuperül felkészült volt minden kórház, hogy kellett a helye még egy oxigénre szoruló, de már lábadozó kovidosnak is ....
De szívesen találkoznék az életben is ilyenekkel, megnézném, hol-hogyan-milyen körülmények között élnek ilyen szánalmas, szalonképtelen jószágok, szerencsére az én köreimben nem szokás iióának lenni.

morph on deer 2021.04.19. 00:32:37

@ben2:
“ a betegség reprodukciós száma 1 alá csökken, azaz egy fertőzött legfejlebb egynek adja át, 0.5-nél meg két fertőzöttre jut egy továbbfertőzés”

Ami qrva hamar összejön, ha nem tesztelünk eleget, ugyebár.
Éppen ez lehet az oka annak is, hogy egy viszonylag nem túl nagyszámú napi új fertőzött mellett a halálozási ráta ijesztően magas.
Ez csak akkor lehetséges, ha a kórházakban nem értenek semmihez, - ami nem így van, - vagy pedig a fertőzöttek valós száma igazából egy nagyságrenddel magasabb, mint amiről tudunk! Ráadásul arról sincs valós kép, hogy a vakcina hogyan hat a fertőzések csökkenésére, vagy hogy a mutánsok mennyire fertőznek...

Ez meg csak akkor lehetséges, ha nem tesztelünk eleget. Ezen nincs mit szépíteni, ez van.
Ezen az alapon bármilyen átfertőződési rátát lehet közölni, mert ha még kevesebbet tesztelünk, akkor még kevesebb lesz az új fertőzött, szóval hurrá!
Csak közben szorgalmasan halnak az emberek.

Véleményem szerint a nyájimmunitás még hónapok múlva sem valószínű, és az is csak akkor, ha el nem csesszük, és minden úgy működik, ahogy kell.
Inkább átvételi elismervénnyel dicsérjük a napot.

white999 2021.04.19. 09:06:45

@Ménár Atya: www.napi.hu/nemzetkozi-gazdasag/koronavirus-jarvany-chile-oltasbajnok-harmadik-hullam-korhaz-beteg.727355.html?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

Ez még csak nem is ellenzéki sajtó. Nyugodtan olvashatod nem lesz tőle még 3 kezed a hátad közepén. Kb ez várható itt is, mert csodák általában nincsenek a fertőzés terjedése szegről végről színtiszta matematika.

konrada 2021.04.19. 09:06:59

@vackor1: Azt azért gondolom te se szeretnéd, ha valamely hozzátartozódról - vagy akár rólad is - olyan képek, videók jelenjenek meg, amiben csövek lógnak ki belőled, meg pelenkáznak.

...és ezt más se, de az illetékes orvosi vezető sem, hogy ilyen felvételek jussanak ki kontrollálatlanul, személyiségi jogaidat semmibe véve.

Na ezért nem engedték neki oda bevinni az ilyen felvételek készítésére, továbbítására alkalmas felvevő szerkezetet.

birka menet 2021.04.19. 09:07:30

@Ménár Atya:

Ja persze te Valóságtagadó, a világsajtó meg a kinai járványügyi guru egységesen hazudoznak a kinai lötyi hatékonytalnságáról? Amilyen elmebeteg vagy ebben legalább annyira hiszel, mint hogy Soros irányiccsa a világot meg az EU-t meg mindenkit.

Bkkzol 2021.04.19. 09:07:49

@Ménár Atya: Dícséretes, én is hasonló képpen gondolkodok. Nem fekete-fehérben.Nem kell dícsérni, de démonizálni egyik oldalt se. Mint látjuk nincs olyan kormányzat a világon amelyik tökéletesen tudna kezelni egy ilyen járványt, nem is lehetséges. Kötekedni, hibákat felnagyítani elhalgatni, felnagyítani persze lehet.
Az viszont tragikomikus amit a WHO és az EU művel. Túlfizetett bürökraták , korrumpálódott lobbisták gyülekezete.

Ménár Atya 2021.04.19. 09:08:28

@vackor1:
Személyeskedni te személyeskedsz folyamatosan, gondolom ezt nem veszed észre.
Marhaságokat írtá a telefonról is, oxigénről is.
Jól kicsesztek szegény barátoddal, hogy otthon is biztosították a felépüléséhez az oxigént..........
Kölcsön is kérhetnéd, mert neked is szükséged lenne rá láthatóan.
A te érved az hogy elvették a telefont a barátodtól....
Miért nem jelentetted fel a kórházat?
Ja hogy mese az egész és téged is vittek volna csak másik osztályra. :)
Annyi ilyen kamu marhaságot hallottam, mindig mással történnek ezek a dolgok, és mindig valaki "biztos forrás meséli."
Attól hogy homokba dugod a fejed, a világ még nem áll meg.
Sinovc ? Nem tudod mi? Pedig ezen rugózik az egész megvezetett ellenzék, ez az aminek 54 % a hatékonysága és nálunk nem forgalmazzák, van viszont Sinopharm, 79%-al.
telex.hu/koronavirus/2021/03/29/covid-vakcinak-oltasok-tudnivalok-informaciok-minden-ami-fontos-ki-kaphatja-pfizer-moderna-astrazeneca-szputnyik-sinopharm-janssen-cansino-covishield
-
"De szívesen találkoznék az életben is ilyenekkel, megnézném, hol-hogyan-milyen körülmények között élnek ilyen szánalmas, szalonképtelen jószágok, szerencsére az én köreimben nem szokás iióának lenni."
-
Hát a te köreidben tényleg nem szokás idiótának lenni, egyszerüen tájékozatlan ,hiszékeny buták vagytok.
Gondolom ott fenn a palotádban izolálva vagy az ilyen pór néptől mint mi akik itt lent élünk a mocsokban a foldet túrva, és idióta módon nem hisszük el a semmivel alátámasztott kinyilatkoztatásod :D

-
Már az utolsó mondatoddal tökéletes minősítést adtál magadról.
Nem írom le, szerintem tudja mindenki mire gondolok .
Hát tilts le csillagvirág, majd nem alszok hat hónapig és biztos összeomlok .
Ettől te még hazudozol .

Ménár Atya 2021.04.19. 09:08:39

@vackor1: Ezt még elfelejtettem:
A mobiltelefonnál ráadásul nem is a barátod vagy akárki felvételeit várnám, hanem a dolgozókét akik a szörnyű körülmények között a lepusztult penészes munkahelyen dolgoznak
De gondolom tőlük is elveszik a mobilt, és néha meg is verik őket csak a nyomatékosítás kedvéért, ezért nincs egy ilyen felvétel, tiszta É. korea ez a magyarország............

white999 2021.04.19. 09:08:58

@Ménár Atya: Mint említettem a keletivel kockáztattak de részben bejött. Azon lehet vitatkozni, hogy mennyire jó ötlet felületesen bevizsgált vakcinát használni de háborúban ez belefér és most az van.
Valamit szerintem benéztél a pfizerrel kapcsolatban. Mégiscsak kellene informálódni az ellenség oldaláról is. Lehet, hogy arra gondoltak, hogy előre hozzák a kínait de nem ezt mondják hanem azt, hogy pfizer + 1 milliója helyett kell keletit nézni, mert a májusi szállítás az már késő. A helyzet az, hogy mivel a gyerekeknek egyedül a pfizer felel meg legalább is 16-18 év között de már vizsgálják a 12-15 öt is, ezért ebből semennyi nem kevés. Ha a kínai szerinte hamarabb itt van, bár itt már max hetekről beszélünk a végső védettség vagy csak egy megfelelő védettség még akkor is pefizernél lenne meg hamarabb. Ezért kell a dolgokat összességében nézni és nem csak egy kiragadott elemét. Gondolom ezen információk birtokában már te is ki tudod számolni, hogy akár még egy május 31.-i pfizer is jobb mint mint egy május 1.-én érkező kínai az elfogadottságról a könnyebben beolthatóságról már nem is beszélve. A pfizer kapkodják, mint a friss pékárut az összes többire ez nem igaz. Ha mégis kell a pfizer akkor meg azt kell mondani, csak akkor világosan kellene fogalmazni de ezt nem teszik meg. Pont mint a vakcinák várása minden 100.000 keleti tételt katona zenekar és pompa vár Orbán személyes jelenlétével, a pfizer meg egy apróbetűs hír 500.000 tételnél is.

vackor1 2021.04.19. 13:52:47

@konrada: Igen, valóban gondot okozhatna- akár perek formájában - egy ilyen felvétel kikerülése, de egyrészt aki intenzíven van, ő valószínűleg nincs olyan állapotban, hogy telefont használjon, másrészt azt hiszem arról beszélt a faragatlan mindent is jobban tudó, hogy minden rendben van mindenhol , én erre reagáltam, hogy ez csak a propagandában meg a blogszférában bizonyos jól ismert nickek szerint van így.
És nem rögtön került intenzívre a barátom, de az első pillanattól nem volt elérhető a telefonján, amíg be nem vitt neki a felesége egy régi telefont, szóval a sima kórteremben sem lehetett használni,ami azért nem volt túl megnyugtató egy mentővel kórházba szállított, rosszul lévő ember esetében,pláne, hogy több mint egy napig telefonon sem lehett elérni senkit, aki tudott volna bármit mondani róla, még azt sem, hogy pontosan hol van.

konrada 2021.04.19. 13:54:06

Aki meg a teszten rugózik:
Magyarországnál /főben számolva Keletközép-EU-s országokban csak a csehek, és a kisországok, mint Szlovénia, és a balti államok teszteltek többet, a szlovákok, lengyelek, románok, bolgárok meg kevesebbet.
...szóval mint látszik, nem ezeken múlik.

Ráadásul ezen országcsoportban sem nagyon van-volt a magyarnál szigorúbb korlátozás.
Mindezekhez képest mégis nálunk van csúcson a halálozás, aminek vagy az az oka, hogy a magyar különösen halékony,

...vagy sokkal többet számolnak a covid halálozásba, mint mások.
...s ennek is lehet oka: zorbán nyitni akar, miközben elég sok a vírus és az oltástagadó is.
És mivel a nyitáshoz bőven több oltás érkezik, mint ahogyan az oltási hajlandóság nő, szükség van az emberek presszionálására.

Mondjuk arra kíváncsi vagyok, hogy bejön-e neki, és év végén azt tudja-e felmutatni, hogy pörög a gazdaság, és az általános halálozási ráta az EU-s átlaghoz képest nem volt nagyobb,

vagy nem lehet az adott gazdasági környezetben kilőve otthagyni a többieket, és ezért a választók többségében az elrontott járványvédekezést látják, meg a gazdasági visszaesést.

konrada 2021.04.19. 13:54:11

@white999:
Valóban jó, ha pörög a pfizer, és a 3 hónap alatt 1 milliónak elég vakcinához képest havonta 500 ezernek elegendőt küldenek.

...de azt azért látni kell: 500 ezer/havi tempóval csak pfizerrel decemberre lehetne elérni a túlaggódó szakértők szerint ahhoz szükséges nyájimmunitási szintet, hogy egyáltalán résnyire ki lehessen nyitni az ablakot, vagy szkafanderben ki lehessen menni az utcára...

Ménár Atya 2021.04.19. 18:47:24

@birka menet:
www.atv.hu/belfold/20210418-svaby-andras-megvizsgaltatta-megvedi-e-a-kinai-vakcina-itt-a-valasz?fbclid=IwAR2KoeFhAuVyz1hnm50Wc3rh2wn9wz51hkkNNNCFSg_yok0kNSCJzDWHscE
Ime egy atv-s cikk, de gondolom ezt is orbán fizetett ügynökei íratták Andrissal, miközben kést nyomtak a torkához :)
Már nekem kínos az erőlködésed butuska :)

Ménár Atya 2021.04.19. 18:47:38

@birka menet:
hvg.hu/tudomany/20210418_Egy_szerb_vizsgalat_szerint_minden_vakcina_hatekony
Ez egy mérésen alapuló cikk, nem fletó nácivezér fantazmagóriáján.
Talán tudod majd értelmezni az olvasottakat és nem beszélsz zöldségeket tovább butuska......

Ménár Atya 2021.04.19. 18:48:03

@white999: Várj, a pfizert sem adhatják nálunk gyerekeknek, tehát ez az érv vakvágány.
18 alatt nem oltanak senkit.
Ha majd engedélyezi a gyártó, akkor talán.
Mondjuk én azonnal kötelezővé is tenném a sulisoknak.
Jansen ami nem jön, azt tiltották le, mert gond lehet vele,
ráadásul nem is mi tiltottuk, ehelyett hozták előre a kínai szállítást.
Darabra egyikből sem rendeltek többet, csak a szállítás lett átütemezve.
Szerintem ezt te nézted be, nem pfizer, hanem Jansen .
www.napi.hu/magyar-gazdasag/szijjarto-koronavirus-covid-egymillio-kinai-vakcina-jon-janssen.727310.html?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

eßemfaßom meg áll 2021.04.19. 22:13:31

@vackor1: Ehhez képest ott van a facebook egy csomó kórházban készült felvétellel, keress rá pl arra a hölgyre aki a 10 fős nagyiszülinap után került kórházba.

vackor1 2021.04.20. 18:17:51

No comment :
... "egy, a Lászlóban földre dobott gumikesztyű miatt leváltották az MTI fotóvezetőjét, mert olyan képet engedett megjelenni, ami nem megfelelően jeleníti meg a koronavírus elleni védekezést."

24.hu/belfold/2021/01/12/mti-foto-szerkesztoseg-gumikesztyu/

élhetetlen 2021.04.20. 18:18:06

@Ménár Atya: Most látom, megint okosat szóltál. Ha nem nyílik meg a link, akkor talán keress rá. Nem beszélhetnek az egészségügyisek, de biztosan közölhetnek fotókat a viszonyokról, abból nem lehet bajuk. Itthon: Miért van szájzár az egészségügyi dolgozókon? | hvg.hu . Olvasd el, és ezt átgondolva várd a belső fotókat.

vackor1 2021.04.20. 18:18:09

@eßemfaßom meg áll:

Na,még egy....( te szórakoztatsz engem most a járványmonitor blogon is ? ) Szóval te is jobban tudod, hogy mi az igazság azzal kapcsolatban, amit magam éltem át, nem is csak úgy hallottam valakitől ? : ))))))
Figyi már : ha szerinted ha csak kitalálom a történetet miért nem azt írom, hogy velem történt , nem az TŰNNE hitelesebbnek ?
Eldöntendő kérdések : ott voltál, van bármiféle információd AZZAL kapcsolatban, amit írtam a barátommal és a körülményekkel kapcsolatban vagy a konkrét esettel kapcsolatban teljesen fogalmatlanul hirdeted az igét ?
Van-e vagy nincs tucatnyi cikk arról, hogy munkájukat végezni próbáló riportek szerettek volna bejutni, tudósítani - ahogy a világban kb. mindenhol máshol tehetik - de nem engedik be őket ?
Mondta-e a szócső vagy talán maga a fényességes, hogy nem mehetnek, mert ott nem kamerázni kell és ha mondta, akkor az azt jelenti-e, hogy nem mehetnek be még ők sem ?

Fogadnál-e velem a teljes vagyonodba - még csak az sem érdekel, hogy ez mit takar - az enyémmel szemben, hogy az az igaz, amit én mondtam ? Sokféleképpen lehet bizonyítani, az egyik mondjuk, hogy megnézzük mikor volt kórházban és mikor kapott új SIM-kártyát, a régi telefonba passzolót...Nem, nem adapterrel oldották meg, egy új kártyát vett a felesége.
Hihetetlenek vagytok.. :)))))))

Hirtelen ennyi kérdés azzal kapcsolatban, amit én írtam és hidd el : teljesen hidegen hagy, hogy mit mondtok ezzel kapcsolatban, én tudom az igazságot, aki meg ezt kétségbe vonja, az magát minősíti, hiszen saját magából csinál idiótát.

Látom az sem tűnt fel neked sem, hogy nem azt írtam, hogy a kórházba nem mehetsz be – képzeld én is voltam nemrég a lakhelyemen a kórházban ismerősöknél -, oda simán bemehettem én is a TELEFONOMMAL, nem vették el a bejáratnál : )))) ,lehet, hogy az egyébként kb. üres kórtermekben még fotózhattam is volna, de az nem a covid osztály volt, ahova a barátom került, én pedig azt írtam. Az kicsit sem gyanús, hogy csak ti, akik mindig mindent is megmagyaráztok, dicső kormányunk összes intézkedésének ujjongva tapsoló, soha semmit meg nem kérdőjelezve, csak ti állítjátok , hogy ez nem igaz ?
De tudod mit ? Menj be – ill. próbálj meg, mert ugyan ezt nem tudom, mivel nem próbáltam, de nem hiszem, hogy bejutnál - egy random kórház covid részlegébe egy fényképezővel vagy láthatóan fényképezz a telefonoddal , kíváncsi vagyok meddig jutsz, hiszen nyilván a riporterek is csak kitalálták, hogy nem engedik be őket..

Pffffffffffffff..... :)))))))))
süti beállítások módosítása