Legalább nem vagyok szar szülő!
2019. július 16. írta: MammyPress Média

Legalább nem vagyok szar szülő!

takaro.jpgMég. Pedig már minden voltam ebben az országban a szépkislányon kívül… Pufajkás, komcsi, áruló, és mert nem a propagandából szedem a gondolataim: a nácit is vágták már a fejemhez, ha épp a másik oldalt dicsőítettem érdemei szerint!

Most azonban majdnem megdicsértek! Jó, csak közvetve, de azért megijedtem: mit rontottam el?!?

Az oktatás új fáklyavivőjének szánt lámpaoltogatója –Takaró Mihály történész – azt találta mondani, mindenki tegye fel magának a kérdést:

hány gyereket szült, kivándoroltak-e a gyerekei, mert ha igen, akkor valamit elrontott a kedves szülő.

Nos, jelentem: én a néggyel már vállalható mennyiséget produkáltam, és még mindegyik itthon van! De bevallom: reszketek! Mert nem tudom, melyik az ijesztőbb, ha mennek, vagy ha maradnak?

Hogy én valamit elrontottam, azt már rég tudom! Tudtam, amikor az egyik fiam nem akart felszállni a trolira, mert nem volt jegyünk (sem automata). Vagy amikor az egyik lányomat nem hatotta meg, hogy bármely ország boldogan támogatná érmeket hozó válogatott sportolóját, mi pedig nemhogy egy porszemnyi segítséget nem kaptunk soha, de egy rohadt útlevél ügyintézéssel is megalázó helyzetbe juttattak.

Szóval igenis valamit elrontottam! Tény, mert még mindig itt vannak! Itt, ahol nincs esély, hogy az unokáim olyan oktatásban részesüljenek, amilyenre szükségük van. Ahol nincs megfelelő oktatás, romokban az egészségügy rendszere (és épületei), ahol nincs jogbiztonság, nincs demokrácia, de cserébe 12 óra munkával sem tudja a legtöbb ember az alapvető szükségleteit kielégíteni. De a legszörnyűbb, hogy amíg ezek leromboltak mindent, addig a másik oldal egymással bohóckodva asszisztál ehhez, és ezzel a reménytől, a változás lehetőségétől is megfosztanak!

Tudtam, hogy akár egy közvetett elismerés is ettől a rendszertől az egyenlő annak szembesítésével, hogy mekkora hibát követtem el… Vad gondolatok cikáznak fejemben, mégis inkább nem részletezném, mert bár az újdonsült sötétség-felelős likvidálta Esterházyt a tananyagból, ahogy Takaró nyilatkozta:

Esterházy kultúraromboló, tehát nem kell tanítani.

…én azért még tanultam tőle is. Például azt, hogy egy bizonyos szint felett nem megyünk egy bizonyos szint alá!

De a fenébe is: muszáj minden nap bizonyítani, hogy van még ennél lejjebb?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mammypress.blog.hu/api/trackback/id/tr4214948886

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pipas 2019.07.17. 12:22:32

"Ahol nincs megfelelő oktatás, romokban az egészségügy rendszere (és épületei), ahol nincs jogbiztonság, nincs demokrácia, de cserébe 12 óra munkával sem tudja a legtöbb ember az alapvető szükségleteit kielégíteni."

Most akkor nincs demokrácia? Mikortól? Mert a minap az volt, hogy a zorbán készül lebontani és most meg itt kell megtudnom, hogy le is bontotta? :D

Ehh, mindegy szokásos "de sz@r nekünk, mennyivel jobb lenne nyugaton, de nem megyünk ki, mert lusták vagyunk" nyavajgást olvashatunk. Öregem, ezzel a hozzásállással "kint" sem menne sokkal jobban a sorod, de mindegy. Mindig jó érzés rágondolni, hogy nem benned van a hiba, hanem "bennük", mert nincs demokrácia... ;)

Terézágyú 2019.07.17. 12:25:39

@Pipas:
"Mindig jó érzés rágondolni, hogy nem benned van a hiba, hanem "bennük""

Igen, ez a tipikus fityeszes, orbánviktoros hozzáállás.

Pipas 2019.07.17. 12:32:57

@Terézágyú: "Igen, ez a tipikus fityeszes, orbánviktoros hozzáállás."

Ja, mer' igen, mer' a szerző bizos fideszes. Háppersze, csak edd meg szépen a pudingodat! :D

MammyPress Média 2019.07.17. 12:37:01

@Pipas: Megnyugodtam! Azt hittem, akkora a munkaerőhiány, hogy már a trollkodásra is vendégmunkásokat kell majd hozni... Szerencsére még tudok pár szót oroszul, de azért mégiscsak jobb, ha magyar nyelven mondják el, milyen vagyok, mit gondolok... meg egyáltalán minek vagyok...
Szóval: légy üdvözölve - már szinte hiányoztál! :) Hiszen - ha te nem lennél, és az ukránoknak gond lenne cirill betűkkel a Ctrl+C - akkor talán már egy blogban sem lehetne szólásszabadság...

felucca02 2019.07.17. 12:49:16

@Pipas: A poszt lényegére - úgy látom - nem sikerült reagálni. Mondjuk eleve reménytelen lenne bevédeni ezt a pokróc Takarót, erre még Te sem vetemednél...

Minden ballib bérretteg 2019.07.17. 12:53:05

Az ostoba és hazug Gyuzrcsnyista bérrettegő faszságokat lehámozva, nem marad semmi csak egy frusztrált ballib picsa kampány szövege a ballib elkúrók mellet.

S mint ilyen nagyon unalmas.

Kivlov 2019.07.17. 12:57:31

"Szóval igenis valamit elrontottam!"
El. Azt hogy hőbörögsz a semmin.

felucca02 2019.07.17. 13:18:49

@Kivlov: Ma semmi, holnap hoznak egy törvényt, hogy akármi, kivándoroltaknak a vagyonára az állam ráteszi a kezét, aki Esterházyt olvas, nem kap nyugdíjat, ilyesmi.

Aztán persze előbb-utóbb olyan törvény is lesz, ami a te golyóidat csavarja meg, akkor majd ne felejts el hőbörögni, a történelemben erre számos példa van.

Sir Galahad 2019.07.17. 13:52:50

Amit Takaró mondott, az egy politikus túlzó retorikai fordulata, így kell értékelni. A jelentősége konkrétan 0. Lehetne hasonlókat idézni szinte bármelyik politikustól, a másik oldalról is.

Belzebubo 2019.07.17. 13:57:38

@Kivlov: teljesen igazad van. Orbanisztán már egy nagy semmi, bár még van aki ezen hőbörög. De akinek esze van, már inkább elment... Na nem gond, majd jönnek az ukrán migráncsok helyettük! Mecsoda minőségi változás!!!

Fülig José 2019.07.17. 13:57:58

@Minden ballib bérretteg: "S mint ilyen nagyon unalmas."
s te mégis MINDE NAP ITT RECSKÁZOL ÉS KIOKTATSZ MINDENKIT erről... wáháháháháháháháháháhá,...
te rohad, ócska fitymatroll, te világszégyene sötét parszt, te....3
@Pipas: mivan putris, csak viasszavettek? mennyit nyeltél ezér'...?
hát okosabb nem lettél, az biztos...

Fülig José 2019.07.17. 13:59:31

@Belzebubo: most nemazé, de az ecceri fitymáshoz képest az ukrán migráncs igenis minőségi változás lesz... amaz legalább háromig el bír számolni...

Pipas 2019.07.17. 14:13:57

@felucca02: "A poszt lényegére - úgy látom - nem sikerült reagálni."

Az, hogy te mit tartasz lényegesnek szerintem teljesen irreleváns. :D

"Mondjuk eleve reménytelen lenne bevédeni ezt a pokróc Takarót, erre még Te sem vetemednél..."

Tehát nem az a lényeges, hogy vége a demokráciának, hogy nincs jogállam, hogy tönkrement az egészségügy, hogy tönkrement az oktatás, hogy menekül ki merre lát?

Okés, akkor látom te is komolytalannak gondolod ezeket az állításokat, jó. :D

Belzebubo 2019.07.17. 14:21:41

@Fülig José: “ogyin butyilka vódka, tvo butyilka vódka, tri butyilka vódka...”

felucca02 2019.07.17. 14:24:01

@Pipas: Nem, nem gondolom komolytalannak, de itt most szerintem nem ez van a súlypontban, hanem egy bunkó ámokfutásának kezdete.

felucca02 2019.07.17. 14:25:56

@Sir Galahad: Reméljük a királyi sajtó a következő lejáratókampányt az eddig ismeretlen célszemély ellen is ezzel a felültéssel kezdi majd el, hogy ez csak egy túlzó retorikai fordulat, ugyanmár...

Sir Galahad 2019.07.17. 14:29:27

@felucca02: Naivitás, vagy álnaivitás... sem a kormánypárti, sem az ellenzéki média nem használja ezt a fordulatot a maga célszemélyei ellen. Hozhatnék rengeteg példát mindkét oldalról, de minek?

nemecsekerno_007 2019.07.17. 15:04:22

A négy gyereked akik itthon vannak, fizetik a külföldön dolgozók helyett a nyugdíjat, meg a nyugdíjasok EÜ ellátását.
Hazautalnak ugyan 1000 Mrd-t évente, de nem tudjuk ebből mennyi jelenik meg a költségvetésben, így nem tudjuk mennyivel lehetne csökkenteni az adókat, járulékokat azért, hogy több lehessen a nettó.
De ezzel a kérdéssel, így senki se foglalkozik pedig pénzügy szempontból fontos lenne. Helyette inkább lelkizünk; a miniszter, meg te is. De persze olyanok a politikusaink amilyeneket kitermelünk...

kun andras 2019.07.17. 15:08:49

"…én azért még tanultam tőle is. Például azt, hogy egy bizonyos szint felett nem megyünk egy bizonyos szint alá!" És ezt a bizonyos szintet a Lipótváros képviseli.

IvanGyenyiszovics 2019.07.17. 15:19:56

Amikor a Fancsikó és Pinta megjelent, lelkesen mutattam Édesanyámnak, tök jó kis könyvecske volt, én meg húszéves.
Akkor még nem zavarhatta a lelkesedésemet hogy az akkori kurzus rövidesen visszafogottan bár de szintén lelkesen nyalogatta körbe EP. épülgető szobrocskáját ... E. Fehér Pali bácsival jól megfértek az ÉS-ben ...
A Termelési regénye már a manifesztálódó szellemi prostituálódás terméke volt, detto mint a Hofi 'rendszerkritikus' humora ...
A Tizenkét hattyúk körüli profi módon megszervezett személyikultuszt követően a Fancsikó kivételével mentek a kukába EP könyvei...
Sajnáltam azért, mert tehetsége volt, elherdálta... Szerintem.
Takarónak lényegében igaza lehet.

Kivlov 2019.07.17. 15:38:12

@Belzebubo:
Mehet mindenki, EU-ban szabadon mozoghat a nép. Ezt akartuk, erre vártunk.

@felucca02:
Ilyen ez a demokáré, szoktak benne törvényeket hozni. Diktatúra kellene ide, ahol a nagyfőnök akár törvények nélkül is rángathatná a tökötöket. Csakhát a zEU meg gyurka azt nem nézné jó szemmel, igaz-e?

gtri 2019.07.17. 15:55:05

@Kivlov:

A szuverén Ukrajna demokratikusan megválasztott parlamentje hozott egy nyelvtörvényt amely július 16-án hatályba lépett. Mi is ezzel a baj, nem értem. Egyes ukrajnában élő hőbörgőknek nem tetszik a mindenkire érvényes törvény.

Remélem az ukrajnai nyelvtörvényben is meglátta a demokráciát. :)

DFK 2019.07.17. 16:25:56

Mondjuk az Így gondozd a magyarodat után nehéz indokolni, mitől része a magyar kultúrának Esterházy.

jandera 2019.07.17. 17:19:27

@DFK: A Tiszta szívvel után nehéz indokolni, mitől része a magyar kultúrának József Attila.

DFK 2019.07.17. 17:26:10

@jandera: Azért a Tiszta szívvel egy indulatvers (meg is kapta érte a magáét József Attila), míg az Így gondozd a magyarodat egy rasszista gyűlöletbeszéd (cseréld ki benne a magyart más népre, rögtön világos lesz).

jandera 2019.07.17. 18:05:42

@DFK: József Attila komcsi volt.
Mire cseréljem a magyart? Azt nem szokás cserélgetni! Esetleg magyarra cserélnek, mint Petrovics ->Petőfi. Amúgy az is komcsi globalista ( "Föltámadott a tenger, A népek tengere;" ).
Igazi ballibsi!
Most költöztettek a szomszédunkba 14 migráncsot egy lakásba.
EZ IS INDULATírás.

IvanGyenyiszovics 2019.07.17. 18:31:00

@jandera: Ja, komcsi...
Attila a legnagyobbak közt van.
Verset meg ne olvass, neked felesleges időtöltés lenne ;-)

IvanGyenyiszovics 2019.07.17. 18:37:16

@Sir Galahad: Takaró nem politikus, sose volt az. Mondhatnánk úgy is: egy irodalmár szakember szakmai szempontból így értékelte EP munkásságát. Vitatni természetesen lehet.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.07.17. 18:37:35

@Pipas: Mi van pipáskám?!
Megint jöttél pippantani orbán atyán faszát?!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.07.17. 18:40:55

-A fiam kiment két éve és most milliomos!
-Akkor te valamit nagyon elbasztál!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.07.17. 18:44:14

@nemecsekerno_007: Figyelj öccse!
Megszavazod azt a rendszert,ami miatt elmennek az emberek!
Fizessél!

eßemfaßom meg áll 2019.07.17. 19:11:36

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: "mi miatt elmennek az emberek!" a zemberek nem a rendszer miatt mennek el hanem mert többet fizet nekik a multi ott mint itt.

élhetetlen 2019.07.17. 20:05:44

@nemecsekerno_007: “fizetik a külföldön dolgozók helyett a nyugdíjat, meg a nyugdíjasok EÜ ellátását.”. Évek óta lököd a süketet, leírhatnád már egyszer, hogy hogyan képzeled a “rendszered” működését. Ki a külföldön dolgozó? Aki 1-3 hónapra kimegy idénymunkára, vagy aki egy évre, vagy aki ötre? Mikor kimegy, honnét tudod, hogy mikor jön vissza? Mikortól nem fizetnéd az ellátást? Attól kezdve, hogy átlépte a határt? Szabad határátlépés van az EU-ban. Milyen állami apparátust és adatbázist építenél fel, hogy regisztrálják a nyugdíjas szülőkkel rendelkezők mozgását? Többe kerülne, mint amit a nyugdíjon megspórolsz. A NYUFIG rendszere meg fejre állna, ha minden kifizetés előtt fel kéne dolgozni, hogy ki ment ki, ki jött vissza 5 és fél hónap után, mert akkor a fél hónapra már fizetni kéne. Érted egyáltalán, hogy miről beszélek? Nem hiszem.

MammyPress Média 2019.07.17. 20:10:17

@eßemfaßom meg áll: Ez pár éve még igaz volt. Egyre többen nem, vagy nem csak a pénz miatt mennek el. És nem is kalandvágyból...

Sir Galahad 2019.07.17. 20:41:13

@IvanGyenyiszovics: Szerintem aki közhatalmi funkciót vállal, arra nyugodtan mondhatjuk, hogy politikus, bármi is civilben a szakmája. Persze mondhatjuk azt is, hogy irodalmár. Akkor viszont csak véleményt mondott, ami úgymond az irodalmi munkásságának a része.

MammyPress Média 2019.07.17. 22:26:12

@Sir Galahad: Részemről lehet bármi a véleménye. Az sem zavar, ha Horty legnagyobb rajongója. Amíg az én gyerekem, unokám nem azt KELL megtanulja, hogy ő kiért rajong, hanem a magyar történelmet és irodalmat! És ő(k) dönthetik el, hogy melyik mű tetszik nekik, melyik vezetőről mit gondolnak... és hogy milyen szüleik vagyunk!

leponex 2019.07.17. 23:41:05

@MammyPress Média: Valakik mindig eldöntik, mi kerüljön például a magyar irodalom tankönyveibe.
Hun ez, hun az.
ETTŐL teljesen függetlenül egy tanár bárki másról is elmondhatja ha tetszik/nem tetszik neki.
Talán a Takaró is.
Már ha demokrácia van.
Ha jól emlékszem, nemrég másvalakik még érettségi tételbe is beleszerkeszthették EP-t, ami azért ölégggé illatos dolog vót.
Illene ezzel egy-két évtizedet várni, ráhagyni az utókorunkra, kiket érdemesít erre...
Otthon tőled minden bizonnyal megtudhatja a gyermeked, kiért kell/szabad/érdemes/.... rajongania, tök mindegy mit gondol erről Takaró.
Amúgy meg ölég gyarló szülők volnánk -Takarótól-EP-től abszolút függetlenül- vélem.

leponex 2019.07.17. 23:51:56

@Sir Galahad: milyen 'közhatalmat' gyakorol Takaró?
A honlapjáról:"Jelenleg az Oktatási Hivatal külső munkatársa"
Ez lenne a közhatalom?
Takarónak van egy markáns véleménye, ami még poszterünket sem zavarja.
Amíg...
Amíg az egyezik a sajátjáéval...
Tehát semeddig.
Nincs annál nagyobb tolerancia manapság, mint a 'liberális' :)
Nincs új a nap alatt.

leponex 2019.07.17. 23:57:38

@MammyPress Média: "És ő(k) dönthetik el, hogy melyik mű tetszik nekik, melyik vezetőről mit gondolnak... és hogy milyen szüleik vagyunk!"
Lószart mama!
Ahogyan a Takaró, úgy mások sem döntik el a fentieket mások számára, egészen egyszerűen a liberális demokrácia alapértékeivel egyezően szabadon elmondják ő(k ) is a véleményüket.
És semmiféle hatalom nem kényszerít Téged arra, hogy ezt elfogadd.
Mi ez a műhiszti Takaró leple alatt ? :))

MammyPress Média 2019.07.17. 23:59:36

@leponex: Nem vagyok túl öreg... de amikor kezdtem az iskolát, még bőszen felnyomták azt a tanárt, aki eltért a tantervtől. Felsőbe volt az első olyan tanárom, aki vette a bátorságot, és többet tanított - de ő nem volt épp fiatal, ellenben Kosztolányinak hívták!

MammyPress Média 2019.07.18. 00:05:25

@leponex: Tévedés. Amíg nem kötelező... Csakhogy most az a feladata, hogy Ő reformálja kellően hazafiasra a tantervet. És nem vagyok meggyőződve az objektivitásáról, de az alkalmasságáról sem!
Mellesleg ez a poszt arról szól, hogy - szerinte - itt minden zsírkirály, és ha a büdös kölke e földi kánaánt mégis elhagyná, akkor az azért van, mert minden cukiság ellenére én rosszul neveltem... Természetesen.

MammyPress Média 2019.07.18. 00:11:39

@leponex: ő(k) = a gyerekeim/unokáim és természetesen nem a tananyagot döntsék el, csak azt, hogy mi tetszik nekik. Ez talán nem túl nagy elvárás...
De jelenleg nem ez felé haladunk... és ez ijesztő! Bőven elég ok arra, hogy bármilyen szülő vagyok, a gyerekeim csomagoljanak, és az unokáim már látogatóba járjanak erreefelé. Amig jöhetnek...

leponex 2019.07.18. 01:15:41

@MammyPress Média: kicsit meglepett, mennyire más hangszínben is meg tudsz szólalni ;-)
na nézzük:
"de amikor kezdtem az iskolát, még bőszen felnyomták azt a tanárt, aki eltért a tantervtől. "
Mikoris?
Mit jelent az, hogy 'felnyomták" ?
Kik?
Volt valami bünti?
Konkrétan, ha lehetne, már a hitelesség kedvéért.
Mert a Kosztolányi meg ezek szerint tehette.

" És nem vagyok meggyőződve az objektivitásáról, de az alkalmasságáról sem!"
??
Mióta ismered Takarót?
Ismered egyáltalán?

"Mellesleg ez a poszt arról szól, hogy - szerinte - itt minden zsírkirály, és ha a büdös kölke e földi kánaánt mégis elhagyná, akkor az azért van, mert minden cukiság ellenére én rosszul neveltem."

Hát ha csak erről szólna, meg se szólaltam volna :)
Ugyan én nem látom, mivel láttatja veled a mostani zsírkirály állapotokat, szerintem Takaró nem ezt állította.
Jómagam sem gondolom, hogy a gyermekeink minden dolgáért egy az egyben felelősek vagyunk. (még ha ezt a felelősséget tényleg soha nem tolhatjuk el magunktól teljesen, ők ugyanannyira szabad embernek születtek, saját szabad akaratukkal biza egészen másfelé is mehetnek, mint ahogy mi szerettük volna talán. Gondozásba kaptuk őket, nem tulajdonba.).

Azért abban mégis csak lehet valami: ha a gyerekeink véglegesen inkább elköltöznének innen (anyagi és egyéb nehézségeket látván), akkor valamit tényleg nem jól csinálhattunk. Esetleg.
Nem vagyunk elég vonzók számukra.
Se az ország (ahol születtek), se mi, a szüleik.

Takaró szerintem erre utalhatott.

" a gyerekeim/unokáim és természetesen nem a tananyagot döntsék el, csak azt, hogy mi tetszik nekik. Ez talán nem túl nagy elvárás"
Amint fentebb olvastad, ebben abszolút egyet értünk.
AZ se a Takaró, se a Bozóky, se senki más (de még a Zorbánéban sem) hatalmában nem áll eldönteni, mi tetszen a gyerekeinknek.
A lányocskám anélkül vonzódik az irodamhoz ( Pilinszky például) hogy én arra noszogattam volna, (magamban persze roppant büszkén adtam oda neki a Pilinszky köteteimet), a fiaimat kifejezetten zavarja, ha irodalomról, versekről netán komolyzenéről lenne szó.
A Takarónak ehhez semmi köze.

Ahogy a gyerekeid esetleges csomagolásához (jah, ezek a becsomagolt bőröndök 1990 óta ...) se.
Mert itt már asszem csak a bullshit maradt neked:
"Bőven elég ok arra, hogy bármilyen szülő vagyok, a gyerekeim csomagoljanak, és az unokáim már látogatóba járjanak erreefelé. Amig jöhetnek..."

Jah, a Takaró meg az általa favorizált egykori , ma már aligse olvasott Tormay miatt költöznek külföldre a gyerekeid.
Azért előtte kérdezd meg őket, hallották-é egyáltalán a nevüket?
A Wassét bizti nem, nála a a víz szalad, a kő marad. A kő marad.

"Amíg jöhetnek..."
Ameddig csak akarnak, (már ha akarnak ezek után látogatóba jönni hozzád ) meg ha leszünk itt, akik fogadják őket szeretettel ...
Leszünk.

leponex 2019.07.18. 01:16:14

@MammyPress Média:

PS: szerintem kár ezekért a lózungokért...

PS2:"Mi lesz itt??" - sopánkodtak liberálisaink már 1990-ben.
(Kicsit, mint Te is itt, most.)

Mi leszünk itt! - és lőn :

" Wass Albert:

ÜZENET HAZA

Üzenem az otthoni hegyeknek:
a csillagok járása változó.
És törvényei vannak a szeleknek,
esőnek, hónak, fellegeknek,
és nincs ború, örökkévaló.
A víz szalad, a kő marad,
a kő marad...

Üzenem a földnek: csak teremjen,
ha sáska is rágja le vetését,
ha vakond túrja is gyökeret.
A világ fölött őrködik a Rend,
s nem vész magja a nemes gabonának,
de híre sem lesz egykor a csalánnak.
A víz szalad, a kő marad,
a kő marad...

Üzenem az erdőnek: ne féljen,
ha csattog is a baltások hada.
Mert erősebb a baltánál a fa,
s a vérző csonkból virradó tavaszon,
Újra erdő sarjad győzedelmesen.
S még mindig lesznek fák, mikor a rozsda
a gyilkos vasat rég felfalta már
s a sújtó kéz is szent jóvátétellel
hasznos anyaggá vált a föld alatt...
A víz szalad, a kő marad,
a kő marad...

Üzenem a háznak, mely fölnevelt:
ha egyenlővé teszik is a földdel,
nemzedéknek őrváltásain
jönnek majd újra boldog építők,
és kiássák a fundamentumot,
s az erkölcs ősi hófehér kövére
emelnek falat, tetőt, templomot.

Jön ezer új Kőmíves Kelemen,
ki nem habarccsal és nem embervérrel
köti meg a békesség falát,
de szentelt vízzel és búzakenyérrel,
és épít régi kőből új hazát.
Üzenem a háznak, mely fölnevelt:
a fundamentum Istentől való,
és IstentőI való az akarat,
mely újra építi a falakat.
A víz szalad, de a kõ marad,
a kő marad...

És üzenem volt barátaimnak,
kik megtagadják ma nevemet:
ha fordul egyet újra a kerék,
én akkor barátjuk leszek,
és nem lesz bosszú, gyűlölet, harag.
Kezet nyújtunk egymásnak, és megyünk,
és leszünk Egy Cél és Egy Akarat:
a víz szalad, de a kő marad,
a kő marad...

És üzenem mindenkinek,
testvérnek, rokonnak, idegennek,
gonosznak, jónak,
hűségesnek és alávalónak,
annak, akit a fájás űz, és annak
kinek kezéhez vércsöppek tapadnak:
vigyázzatok és imádkozzatok!
Valahol fenn a magas ég alatt
mozdulnak már lassan a csillagok,
s a víz szalad, és csak a kő marad,
a kő marad...

Maradnak igazak és jók,
a tiszták és békességesek,
erdők, hegyek, tanok és emberek.
Jól gondolja meg, ki mit cselekszik!

Likasztják már fönn az égben a rostát,
s a csillagok tengelyét olajozzák
szorgalmas angyalok.
És lészen csillagfordulás megint,
és miként hirdeti a Biblia:
megméretik az embernek fia,
s ki mint vetett, azonképpen arat,
mert elfut a víz, és csak a kő marad,
de a kő marad.
"

PS3: sose olvastam volna Wass versét, ha a lányocskám el nem szavalja egyszer...

Szerinted hely lenne az irodalmi tananyagban?
üdv!

Sir Galahad 2019.07.18. 07:21:23

@MammyPress Média: Ezeket mindig eldönti valaki. Most olyasvalaki, akinek más a véleménye, mint neked.

magyarparaszt 2019.07.18. 08:40:26

A fideszességhez nem elégséges a sötétség. Aljasnak is kell lenni hozzá. Mint ez a takaró nevezetű posztkomcsi köcsög is.

nemecsekerno_007 2019.07.18. 09:51:25

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Figyelj, öccse, nem a rendszer fizeti meg a patás hanem én. Szóval ne takarózzál a patással mert lesz@rom...
Pofátlan lopás ez is, mint amilyennek ti tartjátok a nemzet gázszerelőjét...
"A határontúli magyarok nem fizetnek adót" című másik okádásotokról már nem is beszélve...

nemecsekerno_007 2019.07.18. 09:57:53

@élhetetlen: Egyszerű. Aki külföldre megy az fizeti az itthon élő nyugdíjasát. Azt lehet tudni, hogy mennyi a nyugdíja aztán ha 1 hónapra megy akkor addig fizeti ha 2 évre akkor meg addig...
Aki meg megpróbálja elsunnyogni, az visszamenőleg fizet...
Persze erre jobb lenne egy EU-s szintű szabályozás, ami a gazdag országoknak nem érdeke... Európai értékek, ugye. :/

élhetetlen 2019.07.18. 12:00:37

@nemecsekerno_007: Nem a probléma egyszerű, csak te vagy az. Gondoltam, hogy nem érted. Még az sem egyszerű, hogy kinek ki a nyugdíjasa. Nézzünk egy párt, a gyerek három hónapos, lelép az apa, és nem fizet gyerektartást. Az anya férjhez megy, az új férjjel nevelik fel a gyereket. Kinek a nyugdíját fizesse a gyerek? A vér szerinti apjáét, vagy azét, aki felnevelte? Melyik az igazságos? Akinek a gyereke itthon van, de nem fizet adót, az se kapjon nyugdíjat, hiába fizetett negyven éven keresztül? Nagyon zavaros vagy! Aztán, “Azt lehet tudni, hogy mennyi a nyugdíja aztán ha 1 hónapra megy akkor addig fizeti ha 2 évre akkor meg addig...Aki meg megpróbálja elsunnyogni, az visszamenőleg fizet...”. Ez akár családi ügy is lehetne, legfeljebb, ha nem fizet a gyerek, beperelheti a szülő. És ki, hogyan fogja behajtani? Melyik országban van fizetés letiltási jogunk? És ezen nem segít az EU-s szabályozás, mert mi van, ha a gyerek az USA-ba ment, és nem jön haza? Mikor fizet visszamenőleg? Ezt mind nem érted, de szerinted egyszerű.
És ez az egyszerűbb része, legfeljebb éhen pusztul a szülő, ha saját jogon nem kap ellátást. A bonyolultabb, hogy a NYUFIG honnan tudja, hogy kinek, mennyi ideig nem kell nyugdíjat fizetnie. (Vagy fizet, és utólag visszakéri amit feléltek, és utána árverez?) Ezt elég részletesen leírtam, nem érted, kár megismételni. De próbáld meg elolvasni még párszor, hátha valami átmegy.
“Európai értékek, ugye.”. Megsúgom, nem európai érték az, hogy egy negyven éves megállapodást felrúgunk pl. egy hülye, igazságtalan törvénnyel, ahogy te szeretnéd.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.07.18. 12:58:36

@nemecsekerno_007: Dehát most nem sokkal sokkal jobban megy neked a viktor alatt? Akkor ez miért tetsszen annak aki ezt megfizeti neked?
Határontúliakba meg sosem kötöttem bele,úgyhogy ezt buktad pajtikám!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.07.18. 13:39:49

@magyarparaszt: Na ott a pont de nagyon!
De ez legalább ezeket a tetveket nem zavarja!

elnézést....

mármint a tetvektől....

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2019.07.18. 13:45:11

@nemecsekerno_007: Egy országban dolgozik és kétfelé adózzon?!
te vállalkozó,te!
süti beállítások módosítása