Magyar Építők Blog

Az építőipart nem csupán a szigorú tények mentén lehet megközelíteni: blogunkban azt is megmutatjuk mi van a számok mögött

M3-as metró: a föld alatt már megkezdődött az állomások teljes átalakulása (fotók)

web_201222_bb_4625_1.jpg

Testvérlapunkban rendszeresen beszámolunk a SWIETELSKY Építő Kft. munkájával megújuló hét belvárosi állomás kivitelezéséről.

  • A Nyugati pályaudvarnál,
  • az Arany János utcában,
  • a Deák Ferenc téren,
  • a Ferenciek terén,
  • a Kálvin téren,
  • a Corvin-negyednél
  • és a Semmelweis Klinikákon

részben március, részben július, részben pedig november óta halad a munka, most pedig a beruházó BKV Zrt. adott friss információkat annak előre haladásáról. Mivel fotósunk nemrég az építkezésen jártak, így be tudjuk képekben is mutatni, hogy hogyan alakul át a főváros egyik legfontosabb közlekedési útvonala.

web_201222_bb_4494.jpg

 

Két állomáson már az ideiglenes lépcsőszerkezet működik

Az állomásokon néhány motívumtól eltekintve már semmi sem idézi meg az egykori látványvilágot. A jellegzetes burkolatok, bútorok eltűntek, az elbontott anyagok a peronokon várják, hogy a BKV Kőér utcai telephelyére kerüljenek.

web_201222_bb_4711.jpg

A fejlesztésben több mint negyvenéves mozgólépcsők bontása az egyik legnehezebb feladat, hiszen többtonnás elemeket kell mozgathatóvá tenni, és a szűk aluljárókon vagy leadónyílásokon keresztül, majd többnyire a felszínen, közúti forgalomban eljuttatni a célállomásra.   

Az Arany János utca és a Ferenciek tere állomáson a peron és felszín közötti kapcsolatot már ideiglenes lépcsőszerkezet biztosítja, a többin egy-egy meghagyott mozgólépcsőn keresztül lehet közlekedni.

web_201222_bb_4770.jpg

Mivel az állomásokat eltérő időközönként adták át a kivitelezőnek a munkálatok is eltérő stádiumokban járnak. Erről és a komplex beruházás összes fontos részletéről is bővebben írtunk a magyarepitok.hu-n megjelent hosszabb cikkünkben.

web_201222_bb_4675.jpg

süti beállítások módosítása