Testvérlapunkban rendszeresen beszámolunk a SWIETELSKY Építő Kft. munkájával megújuló hét belvárosi állomás kivitelezéséről.
- A Nyugati pályaudvarnál,
- az Arany János utcában,
- a Deák Ferenc téren,
- a Ferenciek terén,
- a Kálvin téren,
- a Corvin-negyednél
- és a Semmelweis Klinikákon
részben március, részben július, részben pedig november óta halad a munka, most pedig a beruházó BKV Zrt. adott friss információkat annak előre haladásáról. Mivel fotósunk nemrég az építkezésen jártak, így be tudjuk képekben is mutatni, hogy hogyan alakul át a főváros egyik legfontosabb közlekedési útvonala.
Két állomáson már az ideiglenes lépcsőszerkezet működik
Az állomásokon néhány motívumtól eltekintve már semmi sem idézi meg az egykori látványvilágot. A jellegzetes burkolatok, bútorok eltűntek, az elbontott anyagok a peronokon várják, hogy a BKV Kőér utcai telephelyére kerüljenek.
A fejlesztésben több mint negyvenéves mozgólépcsők bontása az egyik legnehezebb feladat, hiszen többtonnás elemeket kell mozgathatóvá tenni, és a szűk aluljárókon vagy leadónyílásokon keresztül, majd többnyire a felszínen, közúti forgalomban eljuttatni a célállomásra.
Az Arany János utca és a Ferenciek tere állomáson a peron és felszín közötti kapcsolatot már ideiglenes lépcsőszerkezet biztosítja, a többin egy-egy meghagyott mozgólépcsőn keresztül lehet közlekedni.
Mivel az állomásokat eltérő időközönként adták át a kivitelezőnek a munkálatok is eltérő stádiumokban járnak. Erről és a komplex beruházás összes fontos részletéről is bővebben írtunk a magyarepitok.hu-n megjelent hosszabb cikkünkben.