MaGYAUR

MaGYAUR

Orbán torzult kereszténysége

2021. június 11. - Magyaur

A nemzeti-populista rendszerek hiába támogatják látványosan az egyházakat; a „hallgató többség” képviselőjének szerepében tetszelgő nacionalista populizmus az, ami sok szempontból keresztényietlen!

Keresztényietlen, mert azt sugallja, hogy légy elfogult! Ne az igazságot nézzed, ne legyél együttérző, inkább csak a szűken vett saját és etnikai közösséged érdekeit védjed - akár hazugságok árán is!

Keresztényietlen, mert a nacionalista-populizmus azt sugallja, hogy ne legyél alázatos! Ne vallj be semmilyen nemzeti, történelmi gyengeséget és hibát. Önkritika helyett a nemzeti közösség minden bűnét kenjed másra; a korábbi uralkodókra, rabszolgatartó államokra, nácikra, kommunistákra stb. Légy kevély, aki a nemzeti-erkölcsi magaslatok felől büszkén és dagadó kebellel lenézhet bátran másokat…

Keresztényietlen, mert azt harsogja: ne törődj másokkal; az elesettekkel, a menekültekkel, cserében azt várja el a világtól, a nemzetközi szervezetektől, hogy senki ne merjen beleszólni a belügyeibe. (Ezért nem kritizálja a nacionalista-populista politikus Kínát, mivel Tibet, Ujguria és Hongkong belügy!)

Keresztényietlen, mert csak az erőt tiszteli: annak van igaza, akinek a kezében van a hatalom. A nacionalista-populista a megvetett csoportok irányában lefelé rúg, a hatalmasságokat pedig bálványozza (pl. Putyint) Ugyanakkor megveti, férfiatlannak tartja a körültekintő, törvénykövető és kompromisszumos  döntéshozatalt…

Keresztényietlen, mert csak az erőt tiszteli: aki tiltakozik, lázad, aki tehát nem veti magát alá vakon a nemzetállami hatalmat képviselő katonák és rendőrök akaratának az megérdemli a brutalitást. Aki az állami erőszakszervezet; tekintélyét és eljárását vitatja, az megérdemli, hogy olyan „balesetet” szenvedjen, mint ami kiváltotta a „Black Matters” mozgalmat.

Amit Orbán Viktor mondott a focisták szolidaritást kifejező féltérdre ereszkedéséről: „Nem tudjuk másképp értelmezni ezt a gesztusrendszert a mi kultúránkból nézve, mint egy érthetetlen dolognak, ami provokáció.” - érzéketlenségre, korlátoltságra és szellemi restségre utal. Az hogy egy "érthetetlen dolog provokáljon" teljességgel ellentmond a nyitott európaias-keresztény gondolkodásmódnak! 

https://24.hu/kozelet/2021/06/10/orban-viktor-leterdeles-provokacio-foci-eb/

A bejegyzés trackback címe:

https://magyar-gyaur.blog.hu/api/trackback/id/tr5516588598

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2021.06.13. 09:27:38

amikor a komcsik seggebol kilógó szarcsimbokok ugatnak a keresztenysegrol... priceless

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.13. 09:30:22

@Ménár Atya:

Nekem korábban két höszkim volt, az nagyon liberális, nem őriz házat és minden emberrel barátságos.

De már meghaltak.

Most áttértem a kis fajtákra. www.youtube.com/watch?v=Td8JHCuFpXA&list=PL-fE9vPUJ_fkifk6ewexQCvSfc1zCXwiv&index=2

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.13. 09:38:06

@FILTOL:

A ballibkereszténység főhőse a Ballib Jézus.

A Ballib Jézus éjjel-nappal mosolyog, mindennek tapsol, minden elfogad, csak egyetlen esetben vonja össze a szemöldökét és lesz enyhén mérgeske: ha bárki az igazi Jézus tanítását mondja.

A Ballib Jézus mésik neve Baal Ibó.

A I. században élt, a mai Izrael területén. Egyidős volt mind Jézussal, mind a Brian életéből ismert Briannel, s szinte ugyanott tevékenykedett, ahol ők ketten.

Jézus követőivel ellentétben azonban Baal Ibo hívei mindig kis létszámban maradtak, s csak a XX. század végi Kelet-Európában kezdtek elszaporodni és ismertté válni. Eredetileg mint a gyémántkeménységű örök igazság hívei voltak ismertek, de később a kívülállók baailibóisták néven kezdtek hivatkozni rájuk, mely elnevezés a ballibák kifejezésre egyszerűsödött a XXI. sz. elejére.

A ballibák eszméinek központi elemét Baal Ibo példabeszédei alkotják. Ezért most, minden változtatás nélkül közöljük Baal Ibo öt legfontosabb példabeszédét.

*

Egyszer egy nő panasszal fordult Baal Ibóhoz, mert egy balliba férfi bemászott a női öltözködőbe és megleste a nőket. Ki vagy te, hogy megítéld embertársadat? – mondta ekkor a nőnek Baal Ibo dörgedelmes hangon, – Honnan tudod, ó te ostoba, hogy mi a nemi identitása embertársadnak? Hiszen az is lehet, hogy bár férfinek nézz ki, ő nőnek vallja magát, mert egy LBTGQWRZPOX-ember.

*

Egy tavaszi délelőtt Baal Ibo éppen a jeruzsálemi kerületi bíróság épülete előtt járt, amikor meglátta a bírósági hirdetőoszlopon, hogy egy parázna nő ellen folyik per. Baal Ibo azonnal bement az ülésterembe és szónoklatot tartott. A paráznaság elavult fogalom: minden nő szabadon rendelkezhet testével, azt akár ingyenesen, akár pénzért tetszőleges számú férfi rendelkezésére bocsáthatja – mondta Baal Ibo, a vádlotthoz pedig így szólt: Te pedig menj, s paráználkodj kedvedre!

*

Az is megesett, hogy Baal Ibót kora szociális különbségeiről kérdezték. A szegények azért szegények, mert nincs elég eszük és merszük, hogy sikeres, munkahelyteremtő vállalkozókká váljanak – mondta Baal Ibo, majd hozzátette, – könnyebben jut át a tű fokán egy kenguru, mintsem egy sikertelen, eszement, gyáva bérmunkás a sátramba.

*

Mester, mit tegyünk, ha a tények ellentmondanak tanításodnak? – kérdezte Baal Ibót egyik tanítványa. Mi a fontosabb, a tények vagy mi? – kérdezett vissza a nagy tanító, majd folytatta – A tényeket intenzív gágogással reagáljuk le, s akkor jajj a tényeknek!

*

Egyszer tízóraizás után egy tanítványa arról faggatta Baal Ibót mi tanításának legfontosabb eleme, ha ezt meg lehetne egy mondatban fogalmazni. Baal Ibo felállt, ujját felmutatva ezt mondta: Gyűlöld és rágalmazd azt, aki velem nem ért egyet!

midnight coder 2021.06.13. 09:57:17

@chrisred: "Aszad, Putyin és Erdogan közös összefogással mindössze egy évben tudott milliós nagyságrendű migránst gyártani."

A szír helyzet megint csak az USA-nak volt az érdeke, nem Putyinnak és pláne nem Aszadnak. Erdogannak persze jól jött hogy az amcsik oldalán rendezhet egy helyre kis népirtást a kurdok ellen, de ezen túl szintén nincs sok köze a dologhoz, a kurdok speciel nem menekülnek hanem harcolnak. Akik menekülnek azok azok a nem iszlamisták akiket a derék lázadók irtanak, illetve azok az iszlamisták akinek az nem tetszik, hogy Aszadék visszatámadnak.

De a migriknek csak a töredéke szír, a nagy részük Afrikából, Pakisztánból, Afganisztánból és más hasonló remek helyekrõl jön, és gazdasági migri.

midnight coder 2021.06.13. 09:59:19

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: A Biblia a korabeli különféle irányzatok közötti irtás eredménye. A gnosztikusok vallása pedig persze hogy elhalt. Miután a derék keresztények kiirtották a követõiket.

Ménár Atya 2021.06.13. 10:01:48

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Hát....ezek mellé azért nem árt ha van otthon sokkolód is....mármint házőrzés céljából :D

midnight coder 2021.06.13. 10:04:20

@birka menet: Mikor hozott utoljára sok szavazatot a liberálisnak levés ? Nagyjából addig amíg az SZDSZ le nem járatta a fogalmat, és nem csinált szitokszót belõle Pl. az olyan húzásokkal, hogy az elsõ adandó alkalommal összefeküdtek a volt állampárttal.

2021.06.13. 10:06:40

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
van ateista nevelés is. például ez.
www.youtube.com/watch?v=RKYCOuO-kpA
ez keresztényi? aligha. mert ebben a mesében nem jézus "okoskodik", hogy bizony mondom néktek. mint a bibliában. hanem a kockásfülű nyúl cselekszik, mivel jézus már felszállt a mennyekbe. annak képében mutatkozik meg? úgy mégis csak keresztényi ez. na most akkor melyik? a vuk keresztényi? vagy a hortobágyi csikós keresztényi, amikor azt mondja, hogy a kihajtási ünnepen érzi, hogy kiárad a szentlélek. vagy amikor a darvakat látja repülni az égen.

és lehet mondani, hogy ezek alapja a jézus sztori. előtte is létezett népvallás és talán az ókorban is voltak, akik az általános emberséget hirdették. létezik a biblikus tanítástól többé-kevésbé független ateista nevelés, van természetfilozófia. az ősiségben is létezett népvallás. népmesék, népdalok, népballadák. és ezeket a néprajz írja le. aminek része a zsidókeresztény hagyomány. aminek jelentős hatása volt a földkerekségen. jelentősebb, mint a lúdas matyi. de azért a gyerkeknek a népszerű műmese jobban tetszik, mint "jézuska". leginkább karácsonykor várja, mert legót kap ajándékba.

ebella 2021.06.13. 10:07:59

@FILTOL: És szlávok döntenék el a Putyin seggéből, a magyarokról, hogy mit akarnak és mi nekik a jó. Szar idők, szar idegen propagandisták.

midnight coder 2021.06.13. 10:09:04

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Nézd, ilyen alapon minden keresztény önzõ gazember. Csak azért tesznek bármi jót, hogy bejussanak a mennyországba. Ha egy ateista jót tesz, azt érdek nélkül teszi. Egy vallásos nem tud ilyet tenni, legalábbis tudat alatt mindenképp ott motoszkál benne, hogy újabb forintocskát tettem a malacperselybe amibõl a belépõre telik a mennyországba.

midnight coder 2021.06.13. 10:16:58

@a nagy hohoohooo: A térdeplés nem a bocsánatkérés gesztusa, hanem a megadásé. Azt fejezi ki, hogy te vagy az erõsebb, megadom magam, a szolgád vagyok.

Ez az egész az amcsiknál kibontakozó, fehérek elleni rasszista hecckampány része, aminek az európai liberósbolsi férgek is lelkes résztvevõi. Hogy ez kinek jó persze nem igazán tudom megérteni, az egész kicsit olyan, mint ha a zsidók önként építették volna fel a haláltáborokat saját maguknak és Hitlerék csak a propaganda anyagot adják hozzá. Persze Goebbelsnek korántsem volt olyan sajtója mint a mai utódaiknak.

2021.06.13. 10:19:14

@Gábor Révész:
ez például a fidesz.
www.youtube.com/watch?v=wCr9A9gjIDc
halálkultusz az államalapítás ünnepén. ez nyilván keresztényi. amire az ellenzékiek azt mondják, hogy szent istván egy tömeggyilkos volt. (nem tudjuk, hogy ki volt, mi volt. mert az erről szóló krónikák anjou korabeliek. egyesek szerint a rémtettek betoldásként kerültek a képes krónikába. mások szerint azok a történetek túlzóak és elrettentőek. van aki szerint úgy lehetett, mert abban a korban ez volt szokásrend. nem tudjuk. legfeljebb csak hihetjük, hogy így volt, vagy úgy volt.) és hát ilyenek ezek a magyarok. tömeggyilkosok. és ezek az ellenzékiekre miért ne mondhatná a fidesz, hogy ők egyáltalán nem keresztények és nem magyarok abban az értelemben, nem magyar érzelműek.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.13. 10:31:33

@midnight coder:

Tehát a pogány Római Birodalomban az üldöztt keresztények irtották a gnosztikusokat? Hogyan?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.13. 10:32:51

@Ménár Atya:

Nyilván nem házőrzés a cél. Bár a pomerániai farkas olyan fajta, hogy magát nagy kutyának hiszi, szóval nagyon harcias idegenekkel.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.13. 10:37:17

@midnight coder:

Nyilván ez igaz, de mi ezzel a gond?

Miért tennénk olyat, ami nem jó nekünk? Erre mindenképpen kell indoklás.

2021.06.13. 10:37:45

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
a rómaiak az őskeresztényeket üldözték, de nem ölték meg őket. hanem eszközként használták őket. hagyták, hogy megtérítsék a pogányokat. majd ezek után könnyebb volt leigázni őket. a római birodalom nagyjából addig tartott, ameddig egy sémita "népfaj" él a mai napig.
farm9.staticflickr.com/8253/8676203150_d05bfca903_z.jpg

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.13. 10:42:42

@midnight coder:

Akkor volt népszerű liberálisnak lenni, amikor még senki se tudta mi a liberalizmus. A 90-es évek elején, amikor az átlagember azt hitte a liberalizmusl, hogy szabad utazást és osztrák életszínvonalat jelent, esetleg az értelmiségiek még a cenzúramentességet is ide vették. De aztán kiderült a liberalizmus VALÓDI jelentése.

25 éve volt egy csodás orosz vicc:
- Két okból utálom Marxot. Mert egyrészt minden amit a kommunizmusról mondott, az aljas hazugságnak bizonyult. Másrész meg amit a rohadék a kapitalizmusról mondott, arról meg kiderült: az utolsó szóig igaz!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.13. 10:45:09

@cvsvrs:

Ennél jóval bonyolultabb. Az ősi vallás elvesztette hatását, s új kellett. De a kereszténység helyett a mitraizmus is lehetett volna az, kb. azonos népszerűségük volt, sőt a tanultabb rétegek a mitraizmust preferálták. Abszolút nem volt akereszténység kézenfekvő, mert rombolta a római állameszme egyes részeit, míg a mitraizmus nem.

2021.06.13. 11:03:00

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
az általános emberség, a természetfilozófia, vagy a népvallás.

mátyás király meséinek mi az erkölcsi alapja? az, hogy a gyerekek a mesélőnek hiszik, hogy vannak jó királyok, akik a szegények oldalán állnak és igazságosak. létezik jó értelemben vett nemesség. és ez szigorúan véve világias, ateista nevelés. csak ez összefonódott a kereszténységgel.

a süsü a sárkány keresztényi? az, hogy van királyfi, aki találkozik az együgyű süsüvel a kitagadott sárkánnyal. és megbeszélik, hogy tegyen már úgy, hogy egy párviadalban legyőzi. és úgy elnyerheti a királylány szerelmét. a cselre fény derítenek az udvarban, de úgy döntenek, hogy a királyfi nemes lélek. és süsüt munkára fogják. ez a mese keresztényi? háát. nem nagyon van olyan krisztusi tanítás, hogy bizony mondom néktek, hogy egy kis csalafintasággal elnyerhetitek a nagy szerelmet. a süsü meséjének erkölcsi alapja a népvallás. népszerű mese. valami szerb írta és az tetszett meg a magyar televízió gyermekműsorok szerkesztőségében. mert a kádár korban az volt kiadva, hogy gyermekjóléti államot kell teremteni elsősorban. mert csak úgy győzhet a szocializmus véglegesen. ha az állam a gyermeki jóságot hirdeti. úgy talán megbocsátják neki a gyilkosságot. az öreg kádár valami ilyesmiben hitt. vagy a nép abban hitt, hogy kádár ezt hiszi. ez keresztényi? háát.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.13. 11:05:40

@cvsvrs:

Mi az az általános emberség? A természetfilozófia és a népvallás pedig nem ateista.

2021.06.13. 11:23:05

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
a mitra vagy mitrász a nap, a fény istene volt. ennek alapja az ősi napkultusz. a természetfilozófia és az ahhoz kapcsolódó népvallás. ez elég általános. de ezt a kereszténység nem szorította ki. nippon a felkelő nap országa. japán. európában sem szorította ki teljesen. hanem a keresztény papság erre az időszakra pozícionálta jézus sztorit. téli napfordulón születik. de mellette a fény, a fenyő ünnep a népvallásban megjelenik. debrecenben a pusztai pásztorok gyújtják meg a lángot a jeruzsálem zsidókeresztény népévél.
hirado.hu/wp-content/uploads/sites/7/2017/12/DEBRE20171203008.jpg
és ebben a menetben vonul fel a klérus. amit az ősi mitrász kultuszból indul ki. persze lehet mondani, hogy ez protestantizmus. ez keresztényi?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.13. 11:31:27

@cvsvrs:

Nyilván a kereszténység átvett idegen elemeket, ebben semmi furcsa. S nyilván direkt új tartalmat tett meglévő formákba.

De az eredeti kérdés az volt: lehetséges-e ateista alapú erkölcs?

kunzoo 2021.06.13. 11:36:02

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Miért kéne átverni másokat a vállalkozáshoz? Ez egy fura beakadás nálad. Hibás alapról építkezel. Vállalkozás nélkül már a bronzkorban végünk lett volna. Kellettek már akkor kereskedők, építési vállalkozók stb. Az emberi társadalom alapja s vállalkozás. A kommunista társadalom alapja is ez, csak az állam a fő vállalkozó. Csak a legkorábbi ősközösségekben, ideális földrajzi adottságok mellett létezhetett az ember önellátóként. Előkerült már arra is bizonyíték hogy a neandervölgyi emberrel is bizniszeltek. Úgyhogy már a kőkorszakban is volt vállalkozás.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.13. 11:38:37

@kunzoo:

A vállalkozás lényege a profit. Profitot úgy lehet elérni, hogy kihasználom más tudatlanságát, így drágán adhatom el neki azt ami olcsó és olcsón veszem meg tőle azt, ami drága. Továbbá embereket dolgoztatok, de munkájuk kis részét fizetem csak ki.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.13. 11:41:36

@kunzoo:

Nem. a BTK az állami erőszak eszköze. Minden szervezett társadalombna volt BTK, már az őskorban. Pl. az ősember közösségben: "ha a közösen elejtett vad húsából többet veszel ki, mint amennyi jár neked, akkor pofán baszunk". A mostani BTK csak annyiban más, hogy bonyolultabb, mert ma sokkkal több tevékenységet szankcjonálunk, mint 50 ezer éve.

midnight coder 2021.06.13. 11:46:05

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Nem, akkor kezdték el irtani amikor államvallássá lettek.

bóvli ország jobban teljesít 2021.06.13. 11:48:22

@midnight coder:

1994-ben 20%-ot hozott liberónak lenni. Csakhogy a szadesz ezt jobban csinálta, orbán labdába se rúgott lipsiként. Ezért a komcsi vallását felváltó lipsi vallását is le kellett cserélnie. Ezért lett mélymagyar MDF mutáns. Ez se hozott azonban neki állandó sikert, igy rájött hogy legkifizetődőbb az, ha egyszerre komcsi, náci, lipsi, mélymagyar, polgár aki gumicsizmás paraszt is, EU ellenes miközben EU seggnyaló, kirakat keresztény miközben reggeldélbeneste csak LOP és GYÜLÖLKÖDIK. Ha eljön az idő, hogy tudja, hogy kell még neki valhonnan 2% , hogy ne bukjon, akkor buzi lesz, hogy azoknak a szavazatait is besöpörje.

Orbán minden volt és minden lesz csak egyvalami nem: civilizált európai, ezt a szerepet a büdös életben nem fogja tudni eljátszani. Mindig is egy félázsiai sztyeppei maradvány marad. Amit egyébként nem is tagad.

kunzoo 2021.06.13. 11:48:26

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Nem jól látod. A nulla profit csak csak az újratermelést teszi lehetővé, ideális körülmények között. Peladául: a termelő eladta a terményét. Ha önköltségi áron adja el, akkor csak ugyanannyi termést képes előállítani. Mivel békeidőben már akkor is szaporodott a népesség, szügségképpen éhenhalt volna a plusz népesség. Akkor is biztosan éhenhaltak volna ha az újratermelésbe bármilyen hiba csúszott volna.
Ilyen a hizelezés is a kamat nélkül szükségszerűen leáll a hitelezés, hiszen nem minden hitelezés sikeres. Tehát a profit egy része arra kell hogy betömjék vele a bedőlt történetek egy részét.

midnight coder 2021.06.13. 11:49:38

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Abszolút nem volt akereszténység kézenfekvő, mert rombolta a római állameszme egyes részeit, míg a mitraizmus nem."

A kereszténységnek volt egy nagyon-nagyon nagy elõnye. Sokkal hatékonyabban lehetett vele kizsákmányolni az embereket. Az uralkodó Isten választottja, ergo aki ellene lázad az Isten ellen is lázad, ergo az ördöggel cimborál, tehát irtandó. Aki viszont mellette harcol, az egyben Isten oldalán harcol.

2021.06.13. 11:51:12

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
világias erkölcs persze, hogy lehetséges. ami a gyermeki jóságot hirdeti. a férfiak nemességét. a nők szépségét. a felnőttek igazságát. ezek a halandóságban, halálban törnek meg. ezt a keresztény halálkultusz egészíti ki. az általános emberség mellett az teszi teljes egésszé.

bóvli ország jobban teljesít 2021.06.13. 11:53:42

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:

Azért nem mindennapi elmebeteg vagy te Putyin ügynöke, hogy még az állitólag létező unokáidat is sátáni fajzatoknak tartod és példás büntetőnevelést akarsz mérni rájuk. Szerencsére ezek a gyerekek csak a te beteg fantáziádban léteznek.

kunzoo 2021.06.13. 11:57:05

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Egyébként a munkavállaló is így van ezzel, a kapott munkabér nyilván több annál a kalóriamennyiségnél, létszükségletnél mint amennyivel újratermeled a munkaerőd fizikai és biológiai alapjait. Ezen az alapon minden magyar munkavállaló gonosz, bűnt követ el, hiszen kevesebbért is tudna dolgozni megsem hal éhen. Ha csökkentenék a béredet mondjuk 50 euróval, attól még képes volnál minden munkanapon beállni a call centerbe? Igen? Akkor most átverted vagy sem a munkaadódat a munkád értékével kapcsolatban?

midnight coder 2021.06.13. 11:58:02

@bóvli ország jobban teljesít: "1994-ben 20%-ot hozott liberónak lenni."
Igen, és ez volt az a pont amikor az SZDSZ beleverte az utolsó szöget is a magyar liberalizmus koporsójába. Az után, hogy összefeküdtek az MSZP-vel, már csak a szél fújta át õket az 5%-os küszöb felett. Ha anno okosabbak, és megmaradnak a liberalizmusnál a balliberalizmus helyett, akkor lehettek volna kormányzópárt Hornék bukása után. Persze ehhez az is kellett volna, hogy leálljanak a dögöljenek meg az antiszemita magyarok vonal erõltetésével. Ez mondjuk azért sem lett volna hülyeség, mert amíg ezt annyira nem nyomták, idehaza nem igazán volt antiszemitzmus, CsirkePistánmak soha nem volt komolyabb tábora.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.13. 12:02:31

@midnight coder:

S ez nem így volt a római vallásban, ahol az uralkodó egyenesen isten volt?

kunzoo 2021.06.13. 12:07:09

@bóvli ország jobban teljesít:
Szerintem akkor nem azért kapott húsz százalékot mert liberó volt. Igazából valahová szavaztak az emberek aki nem akart az utódpártra szavazni, a földdel foglalkozóknak meg ott volt a Kisgazdapárt. Liberó párt nem tud 7 százaléknál följebb jutni, ezert is esett ki majdnem a fidesz. Versenyezni kellett az addigra összemenő szdsz-szel.

2021.06.13. 12:08:22

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
persze nemcsak keresztény halálkultusz van. ez itt egy hortobágyi népdal.
www.youtube.com/watch?v=yay8rfi3J7w
tulok balogh "boszorkányos" tudománya a dudálás. egy forgószélben eltűnik. (meghal). és ezek után a dudája örökké muzsikál. (a dudaszó mégis feltámad). és még a gonosz gazda is kénytelen lesz a dudaszóra táncolni. lehet mondani, hogy ez keresztény parafrázis. és azt is, hogy ez pogány. ezek errefelé természetes részei a (libertárius) kereszténységnek. debrecenben a többség a népvallásba emeli be a zsidókeresztény hagyományt. és úgy hirdetik az általános emberséget. és azt hirdetik a földkerekségen. ez az ökumené. és így alakul ki békesség római katolikusokkal.

amibe a magyar görög katolikus egyház népi nacionalista elemeket is hirdet. a görög katolikus parókián a turul nemzetség pajzsa védi a szűzanyát és a kisdedet. hirdetve árpád ház keresztségét. ezt a vatikán aligha fogadná el. viszont a magyar görögök elismerik a pápaság primátusát. csak bizánci rítust hirdetnek. de a lautitia gyermekkórus meghívja a kistehén és a nirvana (!) zenekart.
hd.gorogkatolikus.hu/hirek_images/hirek_3839_1.jpg
miközben ezt éneklik. szigorúan véve ez a kereszténység.
www.youtube.com/watch?v=Cffxhqwsfhc
és tulok balogh "boszorkányos" "tudománya" pogány vagy újpogány.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.13. 12:20:20

@kunzoo:

Én az áldozat vagyok, hogyan tudnám átverni az agresszort?

2021.06.13. 12:21:03

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
a kérdés inkább fordított. a lautitia kórus keresztény dalaiból le lehet-e vezetni a világias erkölcsöt? a protestántizmus azt gondolja, hogy a természetfilozófia, a népvallás nélkül a kereszténység kiüresedne. és ezt a katolikusok többsége is elfogadja.

a természetfilozófiából következik a nemzeti érzület. a nemzettségből. abból, hogy egy populáció, egy politikai identitással rendelkező szaporodási közösség részei vagyunk. úgy vagyunk egy nemzet. és ez azért kisebbségi társulással jön létre. a nemzet a keresztségben hirdeti meg az államot. és ebből lesz a keresztény államnemzetbe vetett hit. ami a magyar történelmen végigvonul. tkp. a libertárius kereszténységre és a népvallásra alapozva nemzeti idealizmust hirdetnek.

és erre mondja azt az akadémikus bölcselet, hogy ezt így nem lehet. ők ezt nem hiszik. ők nem így írják a történelmet. hanem az a sötét nacionalizmusok felett győzedelmeskedő a felvilágosodás. ami nem krisztus, hanem #teamdobrev, vagy karigeri vagy a momentum generáció, vagy "zöldek".

2021.06.13. 12:41:20

@midnight coder:
ez nem a kereszténység, hanem az ellenreformáció. a kereszténységben a nemesség választotta meg az uralkodót. és az Isten kegyelméből uralkodott. ami a jogfolytonosságot biztosította.

egy példa. a debreceni család amelyik úgy emelkedett fel, hogy róbert károly király ellenségeit kiszorították a tiszántúlról. és azok elérték nagy lajos királynál, hogy a debreceni bíróválasztás dolgába ne szóljon bele a váradi püskök. ez persze a debreceni család elemi érdeke volt. amikor az férfiágon kihalt, akkor a város az uralkodó luxemburgi zsigmond kezébe került. aki elrendelte, hogy azok a környékbeli jobbágyok, akik megfizették az adót a királyi birtokára költözhessenek. és ezt Isten kegyelméből rendelte el értelemszerűen. ami a persze király érdeke volt. ezek után zsigmond zálogba adta debrecent és bevezette a magánföldesúri rendszert.

majd ezek után a polgárok azt mondták, hogy Isten kegyelméből el van rendelve, hogy a magánföldesúr csak debrecenit választhat bírónak. praktikusan egy literátus deákot vagy tanítót, aki latinul írni-olvasni tud. és őket a polgárság jól tartotta azért, hogy a magánföldesúr hatalma ne érvényesüljön. és a 15. század elején elrendelt jobbágyfelszabadítási jogot folyamatosan védték. mert az Isten kegyelméből volt elrendelve (luxemburgi zsigmond pillanatnyi érdeke szerint).

kunzoo 2021.06.13. 12:49:55

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Mit nem értesz ezen? Azt mondod, átverés, bűn az hogy többert adja el az általad gyártott terméket, szolgáltatást mint amennyibe került neki. Te is eladod neki a termékedet, ez a munkaerőd. Erkölcsileg védhető-e a munkabéred mértéke? Ha itt ráérsz blogolni munkaidőben, elmész nyaralni stb. Az nem bűn-e? Te is többet kapsz a munkádért mint amennyiből meg tudod újítani. És az nem profit?
A másik kérdés: fegyverrel kényszerítettek erre a munkára? Nyiss egy fagyizót, magad ura lehetsz.

kunzoo 2021.06.13. 12:58:03

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Akkor a BTK is, mert szerepel benne a ne lopj ne ölj stb...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.13. 12:59:00

@kunzoo:

Próbáltam önálló vállalkozó lenni, azaz aki nem alkalmaz idegen munkát. De nem volt elég bevétem. Így inkább a proletár sorsot választottam.

A munkám az interneten zajlik, azaz eleve abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy pl. tudok munkaidőben blogolni.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.13. 12:59:55

@kunzoo:

Persze, de ezek általános elvek. S nem csak iyenek vannak be, hiszen a 10-parancsolat fele tisztán vallási jellegű.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.13. 13:01:22

@kunzoo:

"átverés, bűn az hogy többert adja el az általad gyártott terméket, szolgáltatást mint amennyibe került neki"

Ez a vállalkozás lényege. Én pl. konkrétan tudom, mennyi a gazdám haszna belőlem. Nagyjából havi 300 ezer Ft.

2021.06.13. 13:02:16

@kunzoo:
a polgári lét alapja, hogy a város a "fővállalkozó". eredendően ezen alapul a kapitalizmus. a capital (a főváros) a fővállalkozó. a feudális lét alapja, hogy a fővállalkozó a vidék. a nemesi vármegye. a klasszikus liberalizmusban a piac alá volt vetve egy város vagy egy vidék feudális vagy félfeudális államjogának. és ebből adódott az, hogy európa a kontinensek versenyében úgy volt első, hogy nem volt második. ez eredményezte a fejlődést. és a neoliberalizmus hozta el a gyarmatosítást, amelyik azt mondta, hogy a gyarmatokon nincs polgárság és nemesség és ebből következően ez jog nem érvényesül. így a gyarmatosítás szabad rablást jelentett. és ezt persze tagadták a kommunisták is. és ezek álltak össze.

a libsik vagy libernyákok a klasszikus liberalizmus elvtelen megtagadói. a komcsik sohase voltak liberálisak. ők a kontra. és a "nácik" a rekontra.

kunzoo 2021.06.13. 13:05:28

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Ez nem rak téged semmilyen erkölcsi alapra a munkaadóddal szemben. Emlékszem, könyvkereskedtél. Mit csináltál? Olcsón vettél, drágábban adtál. Hát ejnyebejnye! Most akkor mennyi volt a könyv értéke, amennyiért vetted, vagy amennyiért eladtad? Esetleg mindkettő? Úgy erzed átverted a vevőidet? Esetleg sejtették a vevőid hogy te ebből pénzt is szeretnél látni? Ha tisztában voltak azzal hogy hasznod van rajta akkor: MIÉRT IS ÁTVERÉS EZ?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.13. 13:11:10

@kunzoo:

Nyilván lehetséges tisztességes haszon is, de nem ez a jellemző.

Én sose mondtam, hogy erkölcsi példa vagyok. Liberális rendben élek, kénytelen vagyok olyan dolgokat is tenni, melyeket rossznak tekintek. Mondjuk mentségemre, évek óta nem vagyok vállalkozó, idegen munkát pedig sose alkalmaztam.

kunzoo 2021.06.13. 13:17:27

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Na most csapdába sétáltál. Eddig azt állítottad, maga a haszon erkölcstelen. Most meg a mértékén lamentálsz. Amíg a vevő tisztában van vele hogy pénzt keresel vele, teljesen OK.
Az az erkölcstelen, amikor ingyenesnek hirdetik, de pénzt keresnek vele. Pl letöltesz egy ingyenes appot, de adatot gyűjt rólad, amit pénzért értékesítenek. Na az erkölcstelen, mert azt hazudják hogy ingyenes, de valójában fizetsz érte.

kunzoo 2021.06.13. 13:18:58

@cvsvrs:
Ööö....ezt miert is szántad nekem?

2021.06.13. 13:21:09

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
a vállakozás alapja a vállalás. egy vállakozás elvben lehet non profit. állami gazdaság, egyházi birtokon folyó közmunkaprogram is elvben vállalkozás. ahol a jobbágysorba szakadtak választhatnak a felekezetek közül. termelő szövetkezet, feldolgozóipari, értékesítési szövetkezet is elvben vállalkozás. ezek agrár jellegűek. és a földművelésben mai napig hatékonynak tűnnek. a magyar mezőgazdaság azért szorult ki a piacról, mert ezeket a működő és korábban általánossá vált non-profit megoldásokat tudatosan szétverték.

ezek a kommunitárius megoldások kevésbé voltak sikeresek az iparban. a reformszocialista gmk rendszer nem volt annyira rosszul működő. ahogyan azt budapesten beállítják. az is non profit volt abban az értelemben, hogy a nyereséget év végén a dolgozók teljesítményarányosan ki tudták venni. és ha veszteség volt, akkor a gmk megszűnt. ahogyan a kft is megszűnik. a veszteséget benyeli az állam, amelyik a piacfelügyeleti jogot gyakorolja.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.13. 13:24:41

@kunzoo:

Minden munkáért tisztességes dolog fizetséget kapni. Nyilván az ilyen típusú haszonnal nincs gond.

kunzoo 2021.06.13. 13:25:15

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Már miert lenne több mint a fele vallásos jellegű? Amikor a zsidó nép "megkapta" a tízparancsolatot, nem volt államuk, vándornép voltak. Nyilván nem lehettek lojálisak valamely létező államhoz. Ha kicseréled az első pontot államra, az úr napjáról meg a munka törvénykönyve rendelkezik. Úgy már nincs nagy eltérés. A hamis tanúzásról, egyebekről most is olvashatsz.

2021.06.13. 13:28:38

@kunzoo:
mert azt gondolod, hogy csak a kommunisták képzelték azt, hogy az állam a fővállalkozó. a klasszikus liberálisok is ugyanezt képzelték, hogy a város a fővállalkozó. az ókori birodalmak uralkodói is ezt képzelték. ez a nem a kommunisták találmánya. az egyéni vállalkozók a közösség, közhatalom nélkül leginkább a virtualitásban lehetnek sikeresek. a neoliberalizmus a virtuális világokban hódít. a valóságban ezzel szemben lázadó illiberális demokráciák törtek előre. és törnek előre addig amíg a neoliberális értelmiséget az akadémikus bölcseletből majdnem teljesen ki nem szorítják. addig tart az orbánizmus.

2021.06.13. 13:32:26

@kunzoo:
budapesten a többség polgári létet akarna, akkor épülne egy baszott nagy ipartelep csepelen. és a budapesti közlekedési vállalat maga gyártaná a metróvagonokat és a hév szerelvényeket. a főváros lenne a fővállalkozó. és abba csak beszállítana a német-francia siemens-alstom vagy az oroszok. ez a klasszikus liberalizmushoz való visszatérés lenne. helyette van karigeri és #teamdobrev.

kunzoo 2021.06.13. 13:32:47

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
No de miért? Eddig ezt átverésnek minősítetted.
Vegyünk példának egy autógyárat. Ki lehet jelenteni, hogy egy ember képtelen legyártani egy autót. Egyszerűen meghaladja az ember képességeit az hogy egyedül képes legen az összes munkafolyamat elvégzésére. Tehát ha autót akarunk, szükség van rengeteg szakember munkájára. Emiatt kijelenthető hogy alkalmazottak bevonása nélkül nem lehet pl. Autót, lélegeztetőgépet, MRI keszüléket, vakcinát, repülőt, műholdat, TV-t gyártani.
Logikád szerint ezen termékek gyártása erkölcstelen? Hiszen belátható, egyedül ezeket nem lehet legyártani.

kunzoo 2021.06.13. 13:35:16

@cvsvrs:
Félresiklottál. Ilyet nem mondtam, csak Bircának egy példaként felhoztam azt hogy giába nem hívunk kapitalistának egy rendszert, vállalkozók akkor is vannak. Masik példám a kőkorszaki ember volt.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.13. 13:35:44

@kunzoo:

Vállalkozó alatt nem szabad atipikus vállalkozót érteni. Nyilván nem a saját magát dolgoztató ember a tipikus eset. Ott a profit nem több mint a tevékenység munkabére.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.13. 13:36:29

@kunzoo:

"Logikád szerint ezen termékek gyártása erkölcstelen?"

Nem. A tevékenység nem erkölcstelen. A profitszerzés az.

kunzoo 2021.06.13. 13:41:02

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Nyilván a törvények túlnyomó része már Egyiptomban is létezett, ott sem volt ildomos lopni, hamisan tanúzni, szidni a fáraót, szart merni a fáraó születésnapján. Ha a zsidók államot akartak, akkor úgy is kellett viselkedniük. Az nyilván jó ráijesztés volt ha kilátásba helyezik a pokol tüzét. Az jól látható hogy a pokol ellenére ezen bűnöket már akkor is büntetési tételekkel honorálták. Pl botozás, kövezés, kézlevágás....

2021.06.13. 13:41:28

@kunzoo:
ez a ganz utolsó saját fejlesztésű villamosa. 1993-as modell.
villamosok.hu/nza/kcsv6/dkv500.jpg
1 prototípust majd 10 darabot rendelt belőle debrecen. a többsége a mai napig fut. nem voltak olyan rosszak. az antall kormány és az mszp-szdsz (bokros lajos) azt mondta, hogy ezek nem kellenek. mert így az állam beleszól a piac működésébe. és az állam ne legyen fővállalkozó. mert az a kommunizmus. a virtualitást leszámítva mindenhol az állam a fővállalkozó. az amerikai magánegyetemeken az egyesült államok (hadügyminisztériuma és a nasa) a fővállakozó (és ugye az amerikai államnemzet. a nasa első betűje national. és attól az még kapitalizmus. a létező kapitalizmus államkapitalizmus nyugat-európában és észak-amerikában különösen.)

2021.06.13. 13:48:23

@kunzoo:
a kapitalizmus alapja a szabad tőkepiac. az, hogy pénzt és pénzpiaci termékeket szabadon elő lehet állítani úgymond a semmiből. tehát ha én azt mondom, hogy itt az üzletrész. az én üzletészem 1/100 része. 6 sékelt ér. és ki ad érte többet. ki ad érte 7 sékelt. és megbízom a szolgámat, hogy vegye meg 7 sékelért, akkor 1 egységnyi pénz befektetéssel a vagyonom 100 egységet növekedett. adok a szolgámnak a virtualizált adás-vételért 1 sékelt. ez a kapitalizmus. a nép könnyen rájön a csalásra. és ezért megbízom a brókert. és azt mondom, hogy a tőkepiaci ügyleteket titkosak. mert ez a jogállam. és ezt mondják a velencei kalmárok, akik levezetik a láthatatlan alkotmányból. ez a kapitalizmus. és ezt a fajta erkölcsiséget kárhoztatják a világon szinte mindenhol.

kunzoo 2021.06.13. 13:51:05

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
De basszus, profit nélkül elsorvad, ez belátható. Az új fejlesztéseket csak a meglevő termék profitjából tudod finanszírozni! Ha hitelt veszel fel a fejlesztésre, a hitelt csak a profitból tudod kifizetni! Profit nélkül T modellekkel járnánk, pontosabban azzal sem, hisz azt is pénzkereseti céllal fejlesztették ki. Ha jön egy új kibocsájtási vagy utasbiztonsági szabvány, többszázmillió euro fejlesztés mire alkalmazkodnak hozzá. Azt csak a most futó modell profitjából tudják finanszírozni. Jó példa az ellenkezőjére a Trabant esete, ahol a profitot elvitték Honeckerék és harminc éven át semmilyen biztonsági fejlesztést nem tudtak végrehajtani. Jól emlékszem egy Nyúl községbeli balesetre ahol egy egész ossi család szénné égett emiatt.

2021.06.13. 13:56:49

@kunzoo:
és azt, hogy a szomszéd azt mondja az utca népének. hogy ez az egyik lehetőség. ez, hogy így kereskedtek. a másik, hogy legyen közös a gatya is. ezen alapul a "szociálliberalizmus". két brutális szélsőséges eszme közül kellene választani. és a harmadik, hogy nem nyírják le a füvet és méhlegelők lesznek a nagyvárosban, amivel megmenti a bolygót. azt hirdetik grünék. de ez már nem polkorrekt. ez már így antal becézve. mert persze nincs ennek kifejezetten etnikai karaktere, vagy nem feltétlen van. de azt lehet mondani, hogy ez a maszop-szadesz banda többségében keresztényellenes, nemzetellenes, államellenes. nem magyar érzelmű.

kunzoo 2021.06.13. 13:58:07

@cvsvrs:
Ez azóta így van, mióta az ember képes elvontan gondolkodni. Hubba kifaragott Bubbának egy termékenységszobrot, átfúrt 3 darab mammutfogat. Kér érte 1 db mammut elsőcombot. No most te innen a rengeteg tudásoddal mit mondanál erre? Mennyit ér mindez? Letfenntartás szempontjából semmit? Megérne akár egy hátsócombot is? Avagy korrekt volt?

2021.06.13. 13:59:32

@kunzoo:
te nem érted a kapitalizmust basszus. a fejlesztéseket nem a profitból, hanem a semmiből teremtett pénzből finanszírozzák. a facebook 300 millió felhasználó után vált cash flow pozitívvá. utána termelt profitot. és a fejlesztéseket utána se a nyereségből finanszírozták, ahogyan előtte se. hanem hitelpénzből, amit a tőkepiac a semmiből teremt. a nagy semmiből. a nagy semmiben. ez a kapitalizmus.

2021.06.13. 14:03:46

@kunzoo:
ha elfogadták a mammutfogat pénznek vagy általános egyenértékesnek, akkor korrekt. ha nem, akkor nem.

kunzoo 2021.06.13. 14:07:08

@cvsvrs:
Figyelj, nem erről dumálunk Bircával. Az erkölcsi alapokról. Birca szerint ha nyitsz egy lángosost, felveszed Manci nénit és Jóska bácsit. Jóska bácsi gyúr, manci néni süt. Te árulod. Birca szerint erkölcstelen vagy.
Nem a kapitalizmusról dumáltunk, hanem magáról a vállalkozásról érted?
Az autógyár azért jött fel példának, mert Birca szerint aki nem saját maga csinálja, az erkölcstelen. Ha hasznod van, az bűn. Akkor maga az autógyártás erkölcstelen-e? Mert a korábbi definíciói szerint az. Maga a vállalkozás az, szerinte, ezt itt le is írta.

kunzoo 2021.06.13. 14:10:45

@cvsvrs:
No én is ezt gondolom. Birca szerint ha jól járt vele, akkor erkölcstelen. De miért is csinálná ha nem járna jól vele ugyebár? Ráadasul lehet két mammutfogat el is ront, tehát lennie kell valami haszonnak a dolgon, neki is be kell fektetnie több nyers mammutfogba hogy le tudja szállítani azt a hármat.

2021.06.13. 14:11:10

@kunzoo:
errefelé volt olyan feudális szokás, hogy akinek a bíró az úriszék pecsétes gyűrűjét odaadja az foghatott 1 halat a patakból. vagy amennyi a családjának kellett. de csak annyi. és a gyűrűt vissza kellett vinni az uraságnak. és ezt elfogadták. és erre is lehet mondani, hogy ez milyen erkölcsös. mert így a bíró egy dolgos paraszti családot megjutalmazott. biztosítva a fenntartható fejlődést. és azt is, hogy ez egy micsoda erkölcstelenség. az úriszéknek alárendelték a szegény kis jobbágyokat a csúnya gonosz uraságok.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.13. 14:11:28

@kunzoo:

Ha rendesen fizetsz az embereknek, akár még lehet ez tisztességes is.

De ez nagyon atipikus eset.

Egyszer ismertem egy keresztény vállalkozót, aki kifejezetten ügyelt a haszonra. Kerti munkákat végeztett. S az volt az elve, hogy nem lehet neki több haszna, mint amennyi 1 munkásának. De hát ez baromi ritka eset. S az ilyen gyorsan el is bukik a versenyben, hsizen nagyon lassan építi fel tőkeerejét amiatt, hogy túl sokat fizet a munkásainak.

kunzoo 2021.06.13. 14:14:03

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Az a kérdés, a tulajdonos hogy működik. Kínában az állam tőkés tulajdonosként viselkedik, vagy tőkés társtulajként.
Spanyolországban a király tőkés tulajdonosként viselkedett amikor felszerelte az expedíciót. Honeckerék nem így viselkedtek a Trabigyárban.

kunzoo 2021.06.13. 14:16:35

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Azt se felejtsük el hogy egy igazán profi fűnyírógép 6 millió forint. Ezzel lehet távirányítással rézsűt vágni. Azt ki kell termelni.
Az is jó kérdés ha emiatt csődbe ment, a melósait szélnek kellett ereszteni, jobb lett attól a melósnak?

kunzoo 2021.06.13. 14:18:35

@cvsvrs:
Most is létezik horgászengedély. Mondhatjuk, az is egy napijegy volt.

2021.06.13. 14:21:09

@kunzoo:
jelenleg senkinek nincs joga ellenőrizni, hogy a megtakarításod miből ered. mert az üzleti titkok. és ezt nevezik úgy, hogy "jogállam". vagy legalább is a velencei kalmárok ezt hívják annak. ebből következően tarthatja valaki erkölcstelennek azt, hogy neked van elég megtakarításod és a másiknak nincsen.

kunzoo 2021.06.13. 14:25:31

@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Ezt olyan vállalkozásnál tudom elképzelni ahol nincs nagyon technikai elem. Peldául ha ácsolással folglalkozik, vagy fakivágással. Ott a szaktudás a lényeg, az emberi tényező. 100 éve is hasonló szerszámok kellettek.
Ha mondjuk fuvaros cége van, ott egy új kamion 100 milliós összeg. Ott a technika és az üzemanyagár a meghatározó, nem adhatod oda a fuvardíj felét a sofőrnek.

kunzoo 2021.06.13. 14:28:34

@cvsvrs:
Nem ezt néztük. Az a kérdés ha neked marad a lángoson 100 forint tiszta hasznod, az erkölcsös-e. Birca világában ezt 50-50 forintjával szét kéne osztani Jóska bácsi és Manci néni között. Vagy ez, vagy Birca maga sem tudja mit vár el a világtól.

2021.06.13. 14:30:16

@kunzoo:
az 1 napos horgászengedély kiadása is kvázi pénz szerepét tölti be. a bíró így fizethette ki a familiárisait. ehhez be kellett fektetni valamit. a gyűrűt. amivel meg tudták különböztetni azt, hogy kinek van engedélye és kinek nincs. és bevezettek egy fenntarthatósági kritériumot. túl sok halat ne lehessen kifogni csak amennyi a családnak feltétlen szükséges. és nem volt profit. de ettől még lehetett halakat tenyészteni és nemesíteni. mert ahhoz adva van a természet. te meg azt hiszed, hogy előzetesen profitnak kell lennie. ezek szerint az Úrnak meg kellett teremteni a 6 napon valamikor meg kellett teremtenie a PROFIT nevű jószágot is. mert másképp nem lenne fejlődés.

2021.06.13. 14:36:32

@kunzoo:
ez ruzicska néni világképe. ő fagylaltos volt. és mentek a gyerekek. kértek tőle fagyit. és ruzicska néni osztogatott. jaj szegények. itt a sok fagyi. ott meg a sok éhes száj. ruzicska bácsi fogta a fejét. és azt kiabálta, hogy legközelebb anyátokkal apátokkal visszagyertek. és a gyerekek mentek, hogy milyen fincsi a fagyi. és ruzicska bácsi is rájött, nem olyan hülyeség ruzicska néni adakozó kedve mert. bevált a marketing. de a fagylaltot nem a profitból fejlesztik. hanem tejből, cukorból és esetleg tojásból. és különféle gyümölcsökből. tehát a fagylalt fejlesztéséhez nem profit kell előzetesen, hanem ezek a hozzávalók. ami adva van a természetben. PROFIT nem kell hozzá. a nyereség a nyerészkedéshez kell elsősorban.

kunzoo 2021.06.13. 14:39:34

@cvsvrs:
Lehet fura, de a nemesítés úgy működik hogy a fajta felhasználói jogdíjat fizetnek a nemesítőnek. Ha nemesítésről, tudatos, célratörő tevékenységről beszélünk. A vetőmag árába beépül a jogdíj. Mint egy műsoros hanglemez árába. Ez a nemesítés. Az nem ha véletlenül találtak egy uj fajt
pl. a kukoricát amerikában.
Tehát, igen. Amint a nemesítés tudatos tevékenység lett, megkérték az árát. Korábban lehet, nem pénzben, áruban, hírnévben, befolyásban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.13. 14:45:11

@kunzoo:

Nyilván számolni kell itt az eszközök amortizációját is.

kunzoo 2021.06.13. 14:47:27

@cvsvrs:
Szóval ha akarsz nyitni egy fagyizót, azt mondod: "legyen fagyizóm" és nagy csengés bongás, van hűtőd, keverőgéped, járműved, berelt vagy saját boltod.....
Van a hűtőmben tej meg tojás, befőttben gyümölcs. Szerinted van fagyizóm?
Egyébként a fejlesztéssel mellényúltál. Ma már egy jó fagyizó sokat fejleszt, a közönség elvárja az új ízeket, textúrákat. A múltkor kéksajtos fagyit ettem. Az már lejárt hogy csokivaníliapuncs. Elég sok alapanyagot meg munkaórát el lehet vele cseszerinteni.

kunzoo 2021.06.13. 15:11:09

@cvsvrs:
Ez mind OK nyilván kisebb a kitettségük, de ha nincs saját gépgyáruk, műtrágyaüzemük...növényvedőszer...olajkút, finomító...

kunzoo 2021.06.13. 15:12:32

@cvsvrs:
Annyit beszéltünk a fagyiról, megyek veszek egyet. Üdv!

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2021.06.14. 06:07:05

@szajer_jozsef:

Seggtánc lesz? Pincébezuhanással?

Mész a mai pedótüntetésre a gyerekbaszók jogaiért a Kossuth térre?

Dont forget to bring a towel 2021.06.14. 19:46:16

@birka menet: igen, azon kívül, h te ezt beírtad ide, semmi más nem erősíti meg.

apro_marosan_petergabor 2021.06.17. 09:50:09

BLM?
Rasszista, kommunista mozgalom. Ennek kellene alávetni magunkat, ugyan már.
Egy bűnöző rendőri túlkapás során meghalt ( a rendőrt bűnössge szerint me kell büntetni.
.
E helyett, erre építettek egy mozgalmat, amit elsősorban arra haszált a "demokrata" párt(mögöttük ordas tőke), hogy nyerjen Trumppal szemben. + Szélső baloldali , anarchista erők állnak mögötte, melyet a demokraták mögött álló tőkés rétegek felhasználtak a hatalom megszerzésére, megtartására. Amúgy az alelnök(néger) azóta már többször elmondta, "ne gyertek, ne gyertek bevándorló jelőltek! "
A szigurú határvédelmi intézkedések maradtak.
Pedig az USA jól jár(Európával szemben) - bizonyos szempontból a délamerikai bevándorlással, Onnan ugyanis keresztény tömegek jönnek, képzettebbek és nem muzulmánok, mint az afrikai, ázsiai bevándorlók nagy többsége.
Igen, keresztények vagyunk, s nem hülyék, jogunk van magunkat, társadalmunkat megvédeni, s úgy élni, ahogy nekünk jó, nem megvárni, míg ránk szólnak, őket zavarja a templom tetején a kereszt, vagy egy terem falán, vagy megerőszakolják lányainkat, asszonyainkat.
Aki ezt kimondja, nem populista, hanem realista.
150 év iszlám-török elnyomás után (az ország lakossága 4M-ról 1M-ra esett, közvetve ez vezetett Trianonhoz) jogunk van megmondani, eldönteni kiket fogadunk be, kikkel akakrunk együtt élni. Kersztény kultúránkban, templomainkkal, festményeinkkel, nem átírt történelmünkkel. Szabadon, nem píszi és libero véleményterrorral.
Amellett nekünk ne a libero-bolsevik(ateista) oldal mondja el, mi az , hogy keresztény, se volt rabszolagtartók leszármazottai (angol, amerikai, holland, belga, spanyol stb.).
Érdekes, az iszlám rabszolgatartás nem zavarja őket- mert aziszlmot tisztelni kell - az sem, hogy anno a rendszer hogyan működött:
Arabok(iszlám) - rabszolgaszedés (Afrikában) > angol, holland stb. közvetítés(hajókon), eladás > Amerika (karib és USA)...
Miért nem ajkarjátok tanítani az iszlám fundamentalistákat az iszlám "helyes" értelmezésére?
(Mert kapnátok a fejetekre azonnal)

apro_marosan_petergabor 2021.07.04. 07:44:38

BLM?
Rasszista, kommunista mozgalom. Ennek kellene alávetni magunkat, ugyan már.
Egy bűnöző rendőri túlkapás során meghalt ( a rendőrt bűnössge szerint meg kell büntetni (már megtörtént).
.
E helyett, erre építettek egy mozgalmat, amit elsősorban arra haszált a "demokrata" párt(mögöttük ordas tőke), hogy nyerjen Trumppal szemben. + Szélső baloldali , anarchista erők állnak mögötte, melyet a demokraták mögött álló tőkés rétegek felhasználtak a hatalom megszerzésére, megtartására. Amúgy az alelnök(néger) azóta már többször elmondta, "ne gyertek, ne gyertek bevándorló jelőltek! " azaz folytatná Trump politikáját...
Tehát a szigurú határvédelmi intézkedések maradtak.
Pedig az USA jól jár (Európával szemben) - bizonyos szempontból a délamerikai bevándorlással, Onnan ugyanis keresztény tömegek jönnek, képzettebbek és nem muzulmánok, mint az afrikai, ázsiai bevándorlók nagy többsége, s közös, nem agresszív a kultúrkör (kereszténység).
Igen, keresztények vagyunk, s nem hülyék, jogunk van magunkat, társadalmunkat megvédeni, s úgy élni, ahogy nekünk jó, nem megvárni, míg ránk szólnak, a muzulmánokat zavarja a templom tetején a kereszt, vagy egy terem falán, vagy megerőszakolják lányainkat, asszonyainkat.
Aki ezt kimondja, nem populista, hanem realista.
150 év iszlám-török elnyomás után (az ország lakossága 4M-ról 1M-ra esett, közvetve ez vezetett Trianonhoz) jogunk van megmondani, eldönteni kiket fogadunk be, kikkel akarunk együtt élni. Kersztény kultúránkban, templomainkkal, festményeinkkel, szobrainkkal, nem átírt történelmünkkel. Szabadon, nem píszi és libero véleményterrorral.
Amellett nekünk ne a libero-bolsevik(ateista) oldal mondja el, mi az , hogy keresztény, se volt rabszolagtartók-gyarmatosítók leszármazottai (angol, amerikai, holland, belga, francia, spanyol stb.).
Érdekes, az iszlám rabszolgatartás nem zavarja őket - mert aziszlmot tisztelni kell - az sem, hogy anno a rendszer hogyan működött:
Arabok(iszlám) - rabszolgaszedés (Afrikában) > angol, holland stb. közvetítés(hajókon), eladás > Amerika (Karib és USA, Dél-Amerika)...
Miért nem ajkarjátok tanítani az iszlám fundamentalistákat az iszlám "helyes" értelmezésére?
(Mert kapnátok a fejetekre azonnal)
Azt se felejtsük el a "demokraták" által palackból kiszabadított szellem könnyen elszabadulhat, s nehéz lesz visszadugni, sok vér és pusztulás kell majd hozzá, hasonlóképpen az Európaba beengedett, betuszkolt és ajnározott iszlám elszabadul - már sok helyen megtörtént, a francia zsidók már nagy számban menekülnek Izraelbe, előle...
Erdogán már tényező Németországban...
Ezért értelmes ember meg akarja állítani a bevándorlást (osztrákok) - az álbaloldal agyament, átgondolatlan szavazógyűjtése (BLM-like + iszlám) veszélyes, nehezen visszafordítható károkat okoz Európának és az USA-nak is.
xx KIsebb károkat okoz az ápolatlan matyi, de azért azt is fékezni kellene...xx
süti beállítások módosítása